Jump to content
IGNORERAD

Vaccinerad? Dela med dig


Koh Changer

Recommended Posts

57 minuter sedan, skrev Tallviking:

Eftersom vaccinering är den enda vettiga åtgärden att få stopp på den här pandemin, få slut på kaoset i sjukvården och rädda mängder av medmänniskors liv är det INTE "en personlig sak" utan mer en åtgärd av mänsklighet och omtanke mot alla andra än dig själv så sluta tänk egoistiskt och bry dig om dina medmänniskor och se till att bli vaccinerad fortast möjligt !

Vi ser olika på denna situation.

Jag ser hotet om registrering som större än risken med pandemin.

 

Och de som är villiga att ta vaccinet ska självklart göra det, men att kräva att alla gör det är i mitt tycke lite för mycket.

Eller fungerar bara vaccinet om precis alla tar det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 805
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    72

  • Tallviking

    41

  • spooncreek

    33

  • Risifrutti

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev Surin P3:

Vi ser olika på denna situation.

Jag ser hotet om registrering som större än risken med pandemin.

 

Och de som är villiga att ta vaccinet ska självklart göra det, men att kräva att alla gör det är i mitt tycke lite för mycket.

Eller fungerar bara vaccinet om precis alla tar det? 

Ju fler som tar det desto större effekt och ju fler som tänker som du desto mer får vi lida av denna pandemi

 

Så frågan är hur mycket du bryr dig om dina medmänniskor kontra hur egoistiskt tänkande du har......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

Ju fler som tar det desto större effekt och ju fler som tänker som du desto mer får vi lida av denna pandemi

 

Så frågan är hur mycket du bryr dig om dina medmänniskor kontra hur egoistiskt tänkande du har......

Det ska naturligtvis vara en sak som var och en själva får ta ställning och fatta beslut därefter. Att du har en uppfattning gör den inte till obligatorisk och inte automatiskt till att din uppfattning är riktig och alena gällande. Såna tankar ger mig associationer till mindre trevliga styrelseskick.

 

Jag kommer inte att ta vaccin om jag inte blir tvungen till det för att kunna resa. Dom som vill får ju ta det och då ska dom enl vad som framförs vara skyddade, så var ligger det egoistiska i att inte ta det? 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Esspe:

Det ska naturligtvis vara en sak som var och en själva får ta ställning och fatta beslut därefter. Att du har en uppfattning gör den inte till obligatorisk och inte automatiskt till att din uppfattning är riktig och alena gällande. Såna tankar ger mig associationer till mindre trevliga styrelseskick.

 

Jag kommer inte att ta vaccin om jag inte blir tvungen till det för att kunna resa. Dom som vill får ju ta det och då ska dom enl vad som framförs vara skyddade, så var ligger det egoistiska i att inte ta det? 

 

Egoismen ligger i att välja att inte vaccinera sig av rent egoistiska skäl och skita i omtanke om sina medmänniskor

 

Bor man som utlänning i Thailand med en regering som är beredd till betydligt mer aggressiva metoder för att stoppa pandemin än i Sverige skall man nog vara orolig för vad som händer med ens uppehållstillstånd om man INTE hamnar i deras vaccinationsregister.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Tallviking:

Ju fler som tar det desto större effekt och ju fler som tänker som du desto mer får vi lida av denna pandemi

 

Så frågan är hur mycket du bryr dig om dina medmänniskor kontra hur egoistiskt tänkande du har......

Som sagt. Vi ser olika på denna situation.

 

Och frågan är inte hur mycket jag bryr mig, utan om vad. Det är inte av ren egoism jag bryr mig mer om mänskliga rättigheter och friheter än om pandemins risker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Surin P3:

Som sagt. Vi ser olika på denna situation.

 

Och frågan är inte hur mycket jag bryr mig, utan om vad. Det är inte av ren egoism jag bryr mig mer om mänskliga rättigheter och friheter än om pandemins risker.

Då skall du nog vara orolig för att du och den thailändska regeringen ser annorlunda på Pandemin. Eller går du gladeligen och vaccinerar dig om du får ett val: Vaccinera dig eller lämna landet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tallviking:

Då skall du nog vara orolig för att du och den thailändska regeringen ser annorlunda på Pandemin. Eller går du gladeligen och vaccinerar dig om du får ett val: Vaccinera dig eller lämna landet ?

Min poäng exakt.

Jag är mycket mer orolig över vad regeringar hittar på än vad viruset direkt orsakar.

 

Skulle Thailand kräva vaccinationsintyg, vilket redan är på god väg, så gissar jag att jag får lösa det problemet när/om det blir aktuellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Eftersom vaccinering är den enda vettiga åtgärden att få stopp på den här pandemin, få slut på kaoset i sjukvården och rädda mängder av medmänniskors liv är det INTE "en personlig sak" utan mer en åtgärd av mänsklighet och omtanke mot alla andra än dig själv så sluta tänk egoistiskt och bry dig om dina medmänniskor och se till att bli vaccinerad fortast möjligt !

Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa då jag tror att man sänker sin egen motståndskraft. Tog dock min första spruta mot Covid i veckan just av den orsaken som du skriver. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Min poäng exakt.

Jag är mycket mer orolig över vad regeringar hittar på än vad viruset direkt orsakar.

 

Skulle Thailand kräva vaccinationsintyg, vilket redan är på god väg, så gissar jag att jag får lösa det problemet när/om det blir aktuellt.

Så du vaccinerar dig bara om det medför avsevärda fördelar för dig själv personligen men skiter i det om det mest gynnar andras liv och hälsa ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 hours ago, Surin P3 said:

Vi ser olika på denna situation.

Jag ser hotet om registrering som större än risken med pandemin.

 

Och de som är villiga att ta vaccinet ska självklart göra det, men att kräva att alla gör det är i mitt tycke lite för mycket.

Eller fungerar bara vaccinet om precis alla tar det? 

 

IMG-20210402-WA0002.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Surin P3 said:

Sånt där är också trist.

 

Att säga att man får ju självklart göra som man vill, men gör man inte som ni tycker så är man lite dum i huvudet.

 

Det här handlar inte om antivaxare, utan om ett vaccin som är framtaget enormt fort för ett virus vi inte vet tillräckligt om.

Att kalla det för antivaxare rent generellt är ohederligt.

 

Jag har absolut inget emot detta vaccin, men om man tar det eller inte ska vara en personlig sak. Ungefär som ens religion eller vem man röstar på.

Inte något som registreras och används av stater till något. Oavsett vad det används till.

Du ställde en fråga om varför amerikanare, det verkar vara cirka 25-35 %, är tveksamma till vaccinering eftersom de är rädda för biverkningar,  och fick ett svar från mig hur jag uppfattat läget i USA, med två skäl: skepsis bland svarta amerikaner och att antivaccinrörelsen vuxit sig starkare, och verkar tangera anhängare till QAnon.  

 

Samtidigt påpekade jag, precis som du själv gör, att det självklart ska vara individens rätt att själv bestämma om han eller hon vill ta vaccinet eller inte.

 

Hur är det resonemanget ohederligt?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Så du vaccinerar dig bara om det medför avsevärda fördelar för dig själv personligen men skiter i det om det mest gynnar andras liv och hälsa ?

I princip ja.

 

Vill du vaccinera dig - gör det. Det är ditt val.

Men att du kräver att jag också för det för din skull, är fel. Och det bör du förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du ställde en fråga om varför amerikanare, det verkar vara cirka 25-35 %, är tveksamma till vaccinering eftersom de är rädda för biverkningar,  och fick ett svar från mig hur jag uppfattat läget i USA, med två skäl: skepsis bland svarta amerikaner och att antivaccinrörelsen vuxit sig starkare, och verkar tangera anhängare till QAnon.  

 

Samtidigt påpekade jag, precis som du själv gör, att det självklart ska vara individens rätt att själv bestämma om han eller hon vill ta vaccinet eller inte.

 

Hur är det resonemanget ohederligt?

Det var ordet antivaxare som jag menar är ohederligt i detta fall.

Det har en underton av att man skulle vara emot all slags vaccinering.

Och stämplar dem som inte vill ta detta vaccin som lite puckade.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Surin P3:

I princip ja.

 

Vill du vaccinera dig - gör det. Det är ditt val.

Men att du kräver att jag också för det för din skull, är fel. Och det bör du förstå.

jag försökte vädja till din medmänsklighet men det var tydligt att den saknades....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
38 minutes ago, Tallviking said:

jag försökte vädja till din medmänsklighet men det var tydligt att den saknades....

Tryck på continue för att se https://www.google.se/amp/s/amp.reddit.com/r/BoomersBeingFools/comments/kd2w2g/man_begs_selfish_boomer_to_wear_mask_to_protect/

Var det du tallen?

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Tallviking:

jag försökte vädja till din medmänsklighet men det var tydligt att den saknades....

Jag tolkar det som att du är för tvångsvaccinering. Ganska läskigt. Dock inte så oväntat.....

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tallviking:

Egoismen ligger i att välja att inte vaccinera sig av rent egoistiska skäl och skita i omtanke om sina medmänniskor

 

Bor man som utlänning i Thailand med en regering som är beredd till betydligt mer aggressiva metoder för att stoppa pandemin än i Sverige skall man nog vara orolig för vad som händer med ens uppehållstillstånd om man INTE hamnar i deras vaccinationsregister.

Hur man kan vara egoistisk om man inte tar vaccinet får du nog förklara lite bättre. Dom som tar det är ju skyddade så jag kan ju inte smitta dom. Du menar att jag är egoistisk för att jag kan smitta andra egoister?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Surin P3:

I princip ja.

 

Vill du vaccinera dig - gör det. Det är ditt val.

Men att du kräver att jag också för det för din skull, är fel. Och det bör du förstå.

Ja det är ju egoistiskt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Esspe:

Hur man kan vara egoistisk om man inte tar vaccinet får du nog förklara lite bättre. Dom som tar det är ju skyddade så jag kan ju inte smitta dom. Du menar att jag är egoistisk för att jag kan smitta andra egoister?

Om du inte ens förstår att det är egoistiskt att inte vaccinera sig för att få stopp på en pandemi är det rätt illa ställt med din slutledningsförmåga alt. din förmåga att ta till dig kunskap och information.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tallviking:

Om du inte ens förstår att det är egoistiskt att inte vaccinera sig för att få stopp på en pandemi är det rätt illa ställt med din slutledningsförmåga alt. din förmåga att ta till dig kunskap och information.....

Det är just min kunskap och information som gör att jag inte kommer att ta vaccin den här gången heller om inte dina gelikar tvingar mig till det.

 

Att du har en annan uppfattning och verkar vilja tvångsvaccinera världens befolkning ger mig tydliga Kinavibbar. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Esspe:

Det är just min kunskap och information som gör att jag inte kommer att ta vaccin den här gången heller om inte dina gelikar tvingar mig till det.

 

Att du har en annan uppfattning och verkar vilja tvångsvaccinera världens befolkning ger mig tydliga Kinavibbar. 

Den typen av strutsargumentation är omöjligt att föra en konstruktiv argumentation mot så jag ger upp och känner mig besegrad. Inser det totalt meningslösa med att ens försöka diskutera detta med en person som resonerar så.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Jag tolkar det som att du är för tvångsvaccinering. Ganska läskigt. Dock inte så oväntat.....

De körde tvångssterilisering också. Och körde sega kolor i käften på mentalpatienter tills tänderna trillade ut, sen hade de ett rasbiologiskt institutet också.....

 

Heja solidariteten!

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Esspe:

Det är just min kunskap och information som gör att jag inte kommer att ta vaccin den här gången heller om inte dina gelikar tvingar mig till det.

 

Att du har en annan uppfattning och verkar vilja tvångsvaccinera världens befolkning ger mig tydliga Kinavibbar. 

Knappast kunskap, sen beror det väl på var du får din information från :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...