Jump to content
IGNORERAD

Vaccinerad? Dela med dig


Koh Changer

Recommended Posts

chevrolet-48
5 timmar sedan, skrev audirs2:

Vill åxå ha Fazer!

Jag oxå  finskt godis mumms.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 805
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    72

  • Tallviking

    41

  • spooncreek

    33

  • Risifrutti

    28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2021-04-27 at 21:17, skrev Krille:

Ditt budskap har redan gått fram klart och tydligt till mottagaren - så mitt tips att ägna tiden åt något roligare än att fortsätta vara förbannad på honom.🙂

 

/Krille

Lovar du det, att det har gått fram?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Lovar du det, att det har gått fram?

Nä det gjorde det tydligen inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen spruta än och mår bra. Inga biverkningar men fortsätter det ett tag till är det risk för uttråkning.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

1a phazer igår fick jag på kista mässan lite folk och snabbt och som grädde på moset inga biverkningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
25 minuter sedan, skrev soi covboy:

1a phazer igår fick jag på kista mässan lite folk och snabbt och som grädde på moset inga biverkningar

Bokade du själv eller blev du kallad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaccinerades i onsdags med Pfizer och endast en svag ömhet där jag fick sprutan.

Något högre blodsocker ( diabetiker ) men det var att räkna med då man får det 

normalt vid infektion i kroppen .

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Politiske chefredaktören för Upsala nya Tidning och twittraren Sakine Madon anser att man inte skall kunna välja grejer. Inte kunna kräva ett visst vaccin. Det får folk skärpa sig med, som hon uttryckte det i TV.

 

 

Ett typiskt liberalt tänk.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Ingen spruta än och mår bra. Inga biverkningar men fortsätter det ett tag till är det risk för uttråkning.

Då kan du passa på och åka till Indien om du blir uttråkad. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Alarik said:

Politiske chefredaktören för Upsala nya Tidning och twittraren Sakine Madon anser att man inte skall kunna välja grejer. Inte kunna kräva ett visst vaccin. Det får folk skärpa sig med, som hon uttryckte det i TV.

 

 

Ett typiskt liberalt tänk.

 

 

Självklart ska ingen tvingas att ta ett vaccin de inte vill ha. Samtidigt så tycker jag att de som tackar nej till gratis vaccin, men ändå vill ha ett, ska ställa sig sist i kön och sedan betala för det vaccin de vill ha; a beggar can't be a chooser.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Atom:

Självklart ska ingen tvingas att ta ett vaccin de inte vill ha. Samtidigt så tycker jag att de som tackar nej till gratis vaccin, men ändå vill ha ett, ska ställa sig sist i kön och sedan betala för det vaccin de vill ha; a beggar can't be a chooser.

Varför skall de som är beredda att betala för det vaccin de vill ha ställa sig sist i kön?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Alarik said:

Varför skall de som är beredda att betala för det vaccin de vill ha ställa sig sist i kön?

 

Finns det vaccin på den fria marknaden kan de givetvis ställa sig i den kön. Situationen är densamma i Thailand och i de flesta länder skulle jag tro; vill du ha gratis vaccin så får du ta det du får och vill du kunna välja vaccin så får du vänta på att privata sjukhus tillåts köpa och dessutom betala själv.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Atom:

Finns det vaccin på den fria marknaden kan de givetvis ställa sig i den kön. Situationen är densamma i Thailand och i de flesta länder skulle jag tro; vill du ha gratis vaccin så får du ta det du får och vill du kunna välja vaccin så får du vänta på att privata sjukhus tillåts köpa och dessutom betala själv.

I ett Sverige med ett riktigt styre skulle inte privata sjukhus behöva vänta på att tillåtas köpa något vaccin.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
28 minuter sedan, skrev Alarik:

I ett Sverige med ett riktigt styre skulle inte privata sjukhus behöva vänta på att tillåtas köpa något vaccin.

Vilket styre skulle kunna köpa mer vaccin än staten?

 

Larvigt tänk då staten trycker upp billioner om det så behövs. Det gör knappast dom privata aktörerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
34 minuter sedan, skrev Alarik:

I ett Sverige med ett riktigt styre skulle inte privata sjukhus behöva vänta på att tillåtas köpa något vaccin.

Var ska dom köpa vaccin ifrån? Allt vaccin som produceras nu och i en överskådlig framtid har redan beställts och tingats av stater, länder och ngo's. 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
49 minutes ago, Alarik said:

I ett Sverige med ett riktigt styre skulle inte privata sjukhus behöva vänta på att tillåtas köpa något vaccin.

Härligt att höra att även du vill ha ett klassiskt liberalt styre av Sverige.  Vi behöver bli fler i en tid där nationalkonservatism växer sig allt starkare. :drinks: 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Var ska dom köpa vaccin ifrån? Allt vaccin som produceras nu och i en överskådlig framtid har redan beställts och tingats av stater, länder och ngo's. 

De privata vaccinationsklinikkedjorna står sedan länge redo att bistå regionerna. Svea vaccin och Vaccindirekt till exempel har sammanlagt omkring 60 mottagningar runt om i Sverige. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Härligt att höra att även du vill ha ett klassiskt liberalt styre av Sverige.  Vi behöver bli fler i en tid där nationalkonservatism växer sig allt starkare. :drinks: 

Nej, du får allt söka dig någon annan partikamrat.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
13 minuter sedan, skrev Alarik:

De privata vaccinationsklinikkedjorna står sedan länge redo att bistå regionerna. Svea vaccin och Vaccindirekt till exempel har sammanlagt omkring 60 mottagningar runt om i Sverige. 

Det är väl regionerna som har upphandlat vaccationstjänsten, och det är regionerna som distribuerar vaccin dit. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
5 minuter sedan, skrev Alarik:

De privata vaccinationsklinikkedjorna står sedan länge redo att bistå regionerna. Svea vaccin och Vaccindirekt till exempel har sammanlagt omkring 60 mottagningar runt om i Sverige. 

Så klart att dom att dom gör. Girigheten när den är som bäst. Landstinget är gratis, medans tex Svea vaccin tar 700kr för ett test.

 

Självklart ska man kunna välja, men du fattar väl själv att pengarna åker rakt ner i .......och jag tänker inte betala deras bilar och båtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Risifrutti:

Så klart att dom att dom gör. Girigheten när den är som bäst. Landstinget är gratis, medans tex Svea vaccin tar 700kr för ett test.

 

Självklart ska man kunna välja, men du fattar väl själv att pengarna åker rakt ner i .......och jag tänker inte betala deras bilar och båtar.

Nä, du hade väl trivts som fisken i vattnet i Nordkorea.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
1 minut sedan, skrev Alarik:

Nä, du hade väl trivts som fisken i vattnet i Nordkorea.

Knappast, då jag tjänar pengar på andra, men jag kan sova gott om nätterna i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...