Jump to content
IGNORERAD

Vad fick er att åka till Thailand första gången ?


Khun Karla

Recommended Posts

Första gången som vuxen (var där med föräldrarna som 15-åring) var för att åka och hälsa på kompisar och koppla av. Åkte dit julen 2007 utan några planer men hade så kul under de två veckorna (floating market, Auyttaya, rejäl nyårsfylla på Santika (stället som brann året efter), återhämtning på Koh Lhan) att jag bara MÅSTE komma tillbaka! Nästa resa gick 6 månader senare och det var där jag träffade min tirac. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    7

  • Avregistrerad clion

    5

  • BaBoo

    4

  • amatören

    3

Mest aktiva i denna tråd

mönstrade av i Galveston 28/12-77.flög till kalla nord för att fira Nyår.- I januari några veckor i Las Palmas. sen blev det några veckor i Bangkok och Pattaya innan det blev dags att mönstra på igen i Baton Rouge...efter dendär Thailandsresan vart jag fast...livet blev ej längre som förut..blev landkrabba i december 1978 och gifte oss i april 1979.- Sen levde vi lyckliga i alla våra dar :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången 1987, arbete. Mycket kort besök i Bangkok. Jobbade som 'Superproblemfixare' vid stora internationella 'Big Blue' så det blev:

1 dag resa,in på Shangrila i Bkk,

1 dags arbete plus kundens tacksamhetsmiddag på kvällen och

1 dag med hemresa så inte blev det mycket Thailand den gången. Liten rundvandring avklarad före transport till Don Muang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Året var 1977 och jag höll ju på med lite dragracing.Sen var vi några kompisar som brukade gå och titta på Blåvit och köra MC

Nåväl på en blåvit match kom en kompis som hade åkt transibiriska järnvägen för att arbeta i Australien några år han berättade

om hur häftigt Thailand var.Men jag hade planer på en inköpsresa till USA så jag var väll inte så intresserad.Men då resesällskapet till USA bakade ur så anslöt jag mig till resten av gänget.Så vi var ett glatt gäng på 6 killar som drog i väg på ett litet äventyr (som inte har slutat ännu :crazy: ).Nåväl det blev BKK och gracehotel Nanna Pattaya Phuket Djungelvandring.Hemkommen sålde jag min Chevrolet Camaro Z28 fick en saabV4 + kulor i inbyte sen var det bara till å dra tillbaks :preved: Ja herre gud vilka tider :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

En polare frågade om jag ville åka med eftersom hans tjej (thai) inte kunde åka pga arbete. han skulle dit och fira en vän som fyllde 50. Detta hände i april i år. Tyvärr många år försent har jag märkt! Vi åkte ner i 8 dagar men de räckte gott för att sätta fart i huvudet på mig.(säkringen brann direkt) Hann vara hemma 2 dagar innan jag best. ny resa. 3v i augusti. Sen blev det 2v i nov och nu blir det 4v i februari. Behöver jag säga att jag är tacksam att han frågade?

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte för att kolla på tempel i alla fall. Sex, drugs(alkohol) and rock`n roll i Nikelinne och jäklar vad kul det var.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Uch på dej Stefan :unsure:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

555555 skojar bara

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

inte jag heller.som också åkte ner för tjejernas skönhet

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

inte jag heller.som också åkte ner för tjejernas skönhet

Ja du clion när jag åkte till Thailand i slutet av 80-talet så nog lockade brudarna mer än buddatempel och stränder

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter första resan så var man ju fast, man hade ju träffat den rätte i en bar. Man var så naiv i början på resorna.

vilka minnen man har från 90 talet

Khun Lasse

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade tänkt o stiga av i Karachi men fick dåliga vibbar där på flygplatsen så jag hoppade på igen och gick av på nästa hållplats som jag hade sett i skolatlasen att den hållplatsen låg nära Pattaya.

-89 var året jag drog österut istället för västerut.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

För mig är 90 talet ochså ur minnessynpunkt den bästa perioden i Pattaya. En himla massa festande och barliv och dåliga short och longtimebrudar.

Efter milleniumskiftet har det mest blivit kneg därnere.

Även om nu vissa tror annat. :whistle:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte för att kolla på tempel i alla fall. Sex, drugs(alkohol) and rock`n roll i Nikelinne och jäklar vad kul det var.

Hmm, ungefär så var det för mej med, fast så länge det finns sex å droger (alkohol), så struntar jag i Rock´n Roll.

Blev dit lockad på hösten 2000 av en kompis, jag hade nyss innan varit bestman på hans bröllop, hans fru fick inte följa med...

Det äktenskapet höll i ungefär 1 år :rolleyes:

Det dröjde 3 år innan jag åkte ner igen, så helt såld blev jag väl inte.

Helt sant.

MVH tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, ungefär så var det för mej med, fast så länge det finns sex å droger (alkohol), så struntar jag i Rock´n Roll.

Blev dit lockad på hösten 2000 av en kompis, jag hade nyss innan varit bestman på hans bröllop, hans fru fick inte följa med...

Det äktenskapet höll i ungefär 1 år :rolleyes:

Det dröjde 3 år innan jag åkte ner igen, så helt såld blev jag väl inte.

Helt sant.

MVH tommy

Hejsan Tommy

Då har du nog aldrig varit på Abbes bar på walking street i södra Pattaya, där var det Rock`n Roll och trevliga brudar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade varit och hälsat på min kusin på Cebu. Vid mellanlandning i Bangkok fick jag ett utav mina dåvarande korkade infall om att stanna till någon dag i Bangkok och kolla läget (brudarna). Det blev ett stopp på 3 veckor och sen dess har jag varit en återkommande gäst.

Detta hände 1975, är något som jag aldrig behövt ångra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Min morbror jobbade på Thai o körde Caeavelle Bodde På Sukomvit Soi 23 Upptäckete den Thailänaka kullturen ( Brudar barer Singa) Sedan var man fast

Kommer ner den 17 jan. för 2

´Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde min första resa januari – februari 1999.

Sex veckor 2 i Singapore/ Malaysia 4 veckor i Thailand.

Blev inspirerad av en arbetskamrat från Luleå Tomas Wallberg.

Han omkom i en trafikolycka 1998/99.i Thailand.

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och kompisen hadde inget för oss utan gick runt på stan 1999 och hamnade framför en resebyrå och en liten stund senare så hadde vi köpt en 2 veckors charter helt oplanerat.

Måste erkänna att jag aldrig hadde flugit förut så det var ju lite spännande det osso,

Tog inte länge innan man blev helt såld på landet

Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Jag följde en grupp studenter på sin examensresa 1999 och lyckades av någon anledning hamna på Soi Cowboy. Där träffade jag :nyam: ... och på den vägen är det. Man har lär sig mycket efter det och idag sittar jag nöjd.. efter många lärdomar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...