Jump to content
IGNORERAD

Köpråd 55" TV


lasseiudon

Recommended Posts

On 2021-03-23 at 14:49, skrev born41:

För en månad sedan gick jag till en TV-affär och ville köpa en 43tum plasmaTV. Jag fick då till svar, att det var bara stora och dyra apparater som fans i plasma

Det måste ha varit ovanligt många praktikanter från Samhall i butiken den dagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 158
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Risifrutti

    27

  • Fantomen

    18

  • Enis

    13

  • Swippe

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
25 minuter sedan, skrev Fantomen:

Så du påstår alltså att all tillgänglig information (inklusive den från tillverkarna själva) som säger att plasmapaneler slutade tillverkas för väldigt många år sen är felaktig?


Stoppa pressarna!!!!

Jag vet inte helt vad jag ska tro på. 
Det har inte dykt upp några nyheter på teleprintern. Inte heller har telegrafen gett något ljud ifrån sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag vet inte helt vad jag ska tro på. 
Det har inte dykt upp några nyheter på teleprintern. Inte heller har telegrafen gett något ljud ifrån sig. 

Har du kollat telefaxen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du @lasseiudon du har väl fått alla svar och tips du behöver nu men när vi ändå är inne på ny teknik (plasma-TV, kobratelefoner, Commodore VIC-20 mm) så vill jag passa på att tipsa om detta stället långt nere i södern.
Ett måste för alla teknikintresserade. De har laserdiskar på varenda vägg och i varenda hörn! (Ja de säljer ju öl också förstås!)
Jag har bilder från vårt besök där för några år sen men vet tyvärr inte var de är just nu. Jag ska dock göra allt jag kan för att hitta dem så ni kan få se mer av detta absolut senaste- och mest moderna bildförmedlingsformat. Rekommenderas!

 

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g297921-d3640901-Reviews-Post_Laser_Disc_Bar_Restaurant-Hat_Yai_Songkhla_Province.html

 

image.thumb.png.6a140a0ee53ee59ce4e530e3b0484437.png

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Jag vet inte helt vad jag ska tro på. 
Det har inte dykt upp några nyheter på teleprintern. Inte heller har telegrafen gett något ljud ifrån sig. 

 

12 minutes ago, Fantomen said:

Har du kollat telefaxen?

Telegrafens betydelse ska dock inte underskattas (ursäkta OT till TS). Veckans köpråd till er blir;  The Victorian Internet: The Remarkable Story of the Telegraph and the Nineteenth Century's On-Line Pioneers . 😉

 

"The central idea of the book posits that of these two technologies, it was the telegraph that was the more significant, since the ability to communicate globally at all in real-time was a qualitative shift, while the change brought on by the modern Internet was merely a quantitative shift according to Standage, though, by the same token, global communication was just a quantitative shift from long-distance communication."

 

Beställes dock troligen bäst via internet och inte via telegraf. 😎

 

The_Victorian_Internet.jpg.e040b4f8f0b4566f190c72ce4126f850.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Telegrafens betydelse ska dock inte underskattas (ursäkta OT till TS). Veckans köpråd till er blir;  The Victorian Internet: The Remarkable Story of the Telegraph and the Nineteenth Century's On-Line Pioneers . 😉

 

"The central idea of the book posits that of these two technologies, it was the telegraph that was the more significant, since the ability to communicate globally at all in real-time was a qualitative shift, while the change brought on by the modern Internet was merely a quantitative shift according to Standage, though, by the same token, global communication was just a quantitative shift from long-distance communication."

 

Beställes dock troligen bäst via internet och inte via telegraf. 😎

 

The_Victorian_Internet.jpg.e040b4f8f0b4566f190c72ce4126f850.jpg

Intressant! På tal om telefoner och telegrafer så såg jag denna på Twitter idag.
Snacka om att kunna se in i kristallkulan!

 

 

 

ExNdgMUVcAQ_kEB.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Telegrafens betydelse ska dock inte underskattas (ursäkta OT till TS). Veckans köpråd till er blir;  The Victorian Internet: The Remarkable Story of the Telegraph and the Nineteenth Century's On-Line Pioneers . 😉

 

"The central idea of the book posits that of these two technologies, it was the telegraph that was the more significant, since the ability to communicate globally at all in real-time was a qualitative shift, while the change brought on by the modern Internet was merely a quantitative shift according to Standage, though, by the same token, global communication was just a quantitative shift from long-distance communication."

 

Beställes dock troligen bäst via internet och inte via telegraf. 😎

 

The_Victorian_Internet.jpg.e040b4f8f0b4566f190c72ce4126f850.jpg

Ja det verkar ju vara en jävligt rolig bok! Jag tror fan att jag beställer två.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Fantomen said:

Ja det verkar ju vara en jävligt rolig bok! Jag tror fan att jag beställer två.

Vill du ha något mer lättsmält så kanske ett seriealbum om Dick Tracy från 1946 med en "Apple Watch" passar bättre. Själva klockan finns faktiskt till salu på Amazon.

 

https://www.amazon.com/Dick-Tracy-2-Way-Wristwatch/dp/B0011WN36O

 

gould-tracy48.jpg.7ec110d19b4009e93b1bce97ef441e70.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vill du ha något mer lättsmält så kanske ett seriealbum om Dick Tracy från 1946 med en "Apple Watch" passar bättre. Själva klockan finns faktiskt till salu på Amazon.

 

https://www.amazon.com/Dick-Tracy-2-Way-Wristwatch/dp/B0011WN36O

 

gould-tracy48.jpg.7ec110d19b4009e93b1bce97ef441e70.jpg

Ja täcknat passar mykket bättre för en anfallafabet som migg! Tack förr tippset! 
Män........ fins denn på svänska?

 

En sådan klokka får det nogg bli!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Fantomen said:

Ja täcknat passar mykket bättre för en anfallafabet som migg! Tack förr tippset! 
Män........ fins denn på svänska?

 

En sådan klokka får det nogg bli!

Kolla med Public Service. Med lite tur finns den både teckenspråkstolkad och översätt till svenska, serbokroatiska, hindi och swahili.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vill du ha något mer lättsmält så kanske ett seriealbum om Dick Tracy från 1946 med en "Apple Watch" passar bättre. Själva klockan finns faktiskt till salu på Amazon.

 

https://www.amazon.com/Dick-Tracy-2-Way-Wristwatch/dp/B0011WN36O

 

gould-tracy48.jpg.7ec110d19b4009e93b1bce97ef441e70.jpg

Vad sade Ambassadören idag föresten? Mycket folk? Givande? Intressant?
Men viktigast av allt: Var kanelbullarna färska eller vad det "pre baked" skit?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Fantomen said:

Vad sade Ambassadören idag föresten? Mycket folk? Givande? Intressant?
Men viktigast av allt: Var kanelbullarna färska eller vad det "pre baked" skit?

 

Chokladrutorna, eller kärleksmums, som de tydligen heter, var godare än kanelbullarna.

 

Jag frågade givetvis ambassadören om köpråd på 55 tums TV, men ledsamt nog hade han inga heta tips.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Kolla med Public Service. Med lite tur finns den både teckenspråkstolkad och översätt till svenska, serbokroatiska, hindi och swahili.

Tack! Jag ska höra med UtbildningsRadion. Hindi pratar jag ju flytande och swahili likaså (förutsatt att det är den norra dialekten) så det ska väl lösa sig (sade hon som sket i @clions badkar)!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Chokladrutorna, eller kärleksmums, som de tydligen heter, var godare än kanelbullarna.

De med kokosflarn på? Sådana brukade min farmor göra! Fan att jag inte dök upp då!

 

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag frågade givetvis ambassadören om köpråd på 55 tums TV, men ledsamt nog hande han inga heta tips.

Nej det var väl väntat å andra sidan. Han får läsa i denna tråden om han vill ha den senaste plasma-tv-infon!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fantomen:

Det måste ha varit ovanligt många praktikanter från Samhall i butiken den dagen.

Och ändå var han fullständigt övertygad om plasmas förträfflighet

och teknik i framkant

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Fantomen:

Ja du @lasseiudon du har väl fått alla svar och tips du behöver nu men när vi ändå är inne på ny teknik (plasma-TV, kobratelefoner, Commodore VIC-20 mm) så vill jag passa på att tipsa om detta stället långt nere i södern.
Ett måste för alla teknikintresserade. De har laserdiskar på varenda vägg och i varenda hörn! (Ja de säljer ju öl också förstås!)
Jag har bilder från vårt besök där för några år sen men vet tyvärr inte var de är just nu. Jag ska dock göra allt jag kan för att hitta dem så ni kan få se mer av detta absolut senaste- och mest moderna bildförmedlingsformat. Rekommenderas!

 

https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g297921-d3640901-Reviews-Post_Laser_Disc_Bar_Restaurant-Hat_Yai_Songkhla_Province.html

 

image.thumb.png.6a140a0ee53ee59ce4e530e3b0484437.png

Där har jag faktiskt varit! Mycket trevligt ställe och om man sedan blir hungrig kan man smaska i sig Thailands bästa hamburgare på Homeless House som ligger alldeles nära.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
16 timmar sedan, skrev Enis:

Enis och @Fantomen bakom disken

 

 

 

@born41 framför

 

😉

 

 

enis

Tänk vad kul att du fick lite luft och kunde tracka någon som hade dålig koll på något som du visste något om

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev conservator:

Tänk vad kul att du fick lite luft och kunde tracka någon som hade dålig koll på något som du visste något om

Tyckte nog att det var någon annan som försökte knäppa mig på näsan som sedan fick svar på tal

 

jag själv och blev dock ”trackad/upplyst” av en av mina tekniker på jobbet igår då jag inte hade full koll på USB-a, USB-c, Thunderbolt samt sladdar och enheter därtill... sicken djungel

 

/ Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
7 minuter sedan, skrev Enis:

Tyckte nog att det var någon annan som försökte knäppa mig på näsan som sedan fick svar på tal

 

jag själv och blev dock ”trackad/upplyst” av en av mina tekniker på jobbet igår då jag inte full hade koll på USB-a, USB-c, Thunderbolt samt sladdar och enheter därtill... sicken djungel

 

/ Enis

Svar på ta var det ja, det var förvånansvärt många svar som krävdes för att du skulle få upprättelse :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en 65+

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-03-24 at 14:15, skrev Fantomen:

Det måste ha varit ovanligt många praktikanter från Samhall i butiken den dagen.

Det kan också ha varit en gammal säljare som har sovit på företagets säljmöten.

 

Har svårt för äldre stofiler som indirekt är motvilliga till den nya tekniken.

 

All information finns på nätet numera, så dessa inkompetenta säljare blir snart överflödiga.  För 10-15 år sedan så besatt dom en spetskompetens, det gör dom inte idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...