Jump to content
IGNORERAD

Besöksvisum och vistelse i Sverige


peyman69

Recommended Posts

Hej

Jag skall snart åka till Thailand och träffa min flickvän(blivande hustru)och hennes familj. Jag har den sista tiden funderat på att bjuda henne till Sverige så att hon också får en chans att träffa min familj osv. Jag har aldrig gjort det här förr och vet inte riktigt hur jag skall gå tillväga. Min dam bor i Bkk och har ett fast arbete på ett postkontor. Men hor har inget pass ännu. Jag vet heller inte vad som skall göras om hon eventuellt skulle flytta till Sverige och bo här hos mig. Jag tänker närmast på studier, uppehälle osv. tills hon har lärt sig svenska och börjat arbeta. Jag känner att jag behöver all information som finns eftersom det här är första och förhoppningsvis sista gången jag behöver göra det här.

Tack i förhand för alla som svarar

Jag önskar er alla en riktig god jul och ett gott nytt år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag skall snart åka till Thailand och träffa min flickvän(blivande hustru)och hennes familj. Jag har den sista tiden funderat på att bjuda henne till Sverige så att hon också får en chans att träffa min familj osv. Jag har aldrig gjort det här förr och vet inte riktigt hur jag skall gå tillväga. Min dam bor i Bkk och har ett fast arbete på ett postkontor. Men hor har inget pass ännu. Jag vet heller inte vad som skall göras om hon eventuellt skulle flytta till Sverige och bo här hos mig. Jag tänker närmast på studier, uppehälle osv. tills hon har lärt sig svenska och börjat arbeta. Jag känner att jag behöver all information som finns eftersom det här är första och förhoppningsvis sista gången jag behöver göra det här.

Tack i förhand för alla som svarar

Jag önskar er alla en riktig god jul och ett gott nytt år.

Alla dina frågor finns besvarade på detta forum flera gånger om. Sök lite och du skall finna...

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror väl mycket på dig oxå har du tänkt att flytta ner nu eller ska du bo kvar här ett tag till så vill du väl såklart att hon kommer hit..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...