Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag ledsen för att.. :-(

Enis

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag förstår inte ens frågan? Nu flyttar jag till annan kommun, annan län, annan region, annan landskap.

Har bara svarat på frågorna, rätt ska vara rätt. Konstig att svenskar tycker att de gör rätt, på motsvarande finska forum tycks  att de gör fel.  Kanske skiljer det I tankesätt?

Tycker bara det är roligt.

De handlar väl inte om tyckande. Dom gör ju rätt rent juridiskt. De är ju du som vill bryta avtalet inte dom.

https://www.bredbandsval.se/blogg/vad-goer-jag-med-mitt-bredbandsabonnemang-naer-jag-flyttar

Kvar i bindande avtal även om operatören inte kan leverera tjänsten

Du som har ingått ett avtal med bindningstid ansvarar för att betala för ett abonnemang till dess att bindnings- och/eller uppsägningstid upphör enligt det gällande avtalet. Tyvärr gäller avtalet även om du flyttar till en bostad där operatören inte längre kan leverera sin bredbandstjänst.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Tyvärr gäller avtalet även om du flyttar till en bostad där operatören inte längre kan leverera sin bredbandstjänst.

Det är en oskälig villkor i avtalet.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Och det tycker Du är rätt att jag ska lida för?

Ja, om det står i kontraktet vilket det gjorde när jag flyttade. Jag och även den nya hyresgästen hade tur då dom fick ett "gammalt" kontrakt flyttat för samma pris.

Hade dom tecknat ett nytt kontrakt i samma bolag som då hade monopol på hela fastigheten så hade det blivit dyrare. Nu tog dom över mitt kontrakt och båda blev nöjda.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Det är en oskälig villkor i avtalet.

Då borde du inte skrivit under det avtalet

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev rolba:

Då borde du inte skrivit under det avtalet

Så sant, men det är lätt att vara klok på landet när olyckan sker till sjöss

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

Förresten skriver deras kundtjänst så här när jag första gången tog upp flytten:

Men ifall jag har bundit ytterligare ett år, gäller det pris i nya addressen

On Tue, Apr 13, 2021 at 09:42 AM, "Anna - BOT" <anna@a3-c37ec0bdf0f5.intercom-mail.com> wrote:

Vi kan normalt sett flytta din tjänst till en ny adress, om vi finns etablerade på den adressen. Eftersom vi har fiber i de flesta nät i hela landet, samt kan erbjuda ADSL eller mobilt bredband som komplement, brukar vi alltid kunna lösa antingen en flytt eller ersättningsprodukt

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

Förresten skriver deras kundtjänst så här när jag första gången tog upp flytten:

Men ifall jag har bundit ytterligare ett år, gäller det pris i nya addressen

On Tue, Apr 13, 2021 at 09:42 AM, "Anna - BOT" <anna@a3-c37ec0bdf0f5.intercom-mail.com> wrote:

Vi kan normalt sett flytta din tjänst till en ny adress, om vi finns etablerade på den adressen. Eftersom vi har fiber i de flesta nät i hela landet, samt kan erbjuda ADSL eller mobilt bredband som komplement, brukar vi alltid kunna lösa antingen en flytt eller ersättningsprodukt

Mycket smart skrivet.

Normalt sett och om vi finns etablerade  samt i de flesta säger väl det mesta.

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Amigo:

brukar vi alltid kunna lösa antingen en flytt eller ersättningsprodukt

Det står faktiskt som ovan i slutet. Där ser ni, utan denna diskussion hade jag inte kommit på Hennes svar.

För mig spelar det ingen roll hur nätet levereras, bara det är samma pris, obegränsat för datatrafik o ungefär samma bandbredd. Så mobilt duger.

Ändrades av Amigo
typo, djävla autokorrigering

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Amigo:

Det står faktiskt som ovan i slutet. Där ser ni, utan denna diskussion hade jag inte kommit på Hennes svar.

För mig spelar det ingen roll hur nätet levereras, bara det är samma pris, obegränsat för datatrafik o ungefär samma bandbredd. Så mobilt duger.

Om någon skriver eller säger "brukar vi alltid kunna" skulle jag dra öronen åt mig. I sak har du rätt, men se det finstilta innan så tror jag det blir svårt tyvärr.

Dela på andra sajter

Juridiskt är det felformulerat. Dom borde ha skrivit typ" alltid ersatt med liknande"

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Har dom nekat dig en flytt?

Hur menar Du? De har sagt att de kan inte leverera via fiber eller en  alternativ abonnemang. De vill skicka ett slutfaktura istället. De har inte erbjudit en likvärdig tjänst, fast de kan leverera mobilt internet. Jag har hela tiden sagt att en likvärdig duger, kan de inte det, får de släppa avtalet. Så en 4G via mobil blir ca 60% sämre bandbredd men jag accepterar.

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Amigo:

Hur menar Du? De har sagt att de kan inte leverera via fiber eller en  alternativ abonnemang. De vill skicka ett slutfaktura istället. De har inte erbjudit en likvärdig tjänst, fast de kan leverera mobilt internet. Jag har hela tiden sagt att en likvärdig duger, kan de inte det, får de släppa avtalet. Så en 4G via mobil blir ca 60% sämre bandbredd men jag accepterar.

Jag tänkte mer på en abonnemangsflytt.  Dom har inte den tjänsten precis som de beskriver i ditt citerade inlägg tidigare. Släpp det här och gör det bästa av situationen. Låt nuvarande ägare ta över abonnemanget och kom överens om en bra summa. Det tjänar båda partner på.

Har gjort det tidigare och det funkar klockrent.

Dela på andra sajter

Trist med A3 som inte vill gå dig till mötes och skita i allt vad avtal och villkor säger om tecknad tjänst. 

Den viktiga frågan är ju... får du ett riktigt kök i den nya lägenheten så att din darling kan få komma till sitt nya fantastiska liv i Sverige som mansskötare? 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Trist med A3 som inte vill gå dig till mötes och skita i allt vad avtal och villkor säger om tecknad tjänst. 

Den viktiga frågan är ju... får du ett riktigt kök i den nya lägenheten så att din darling kan få komma till sitt nya fantastiska liv i Sverige som mansskötare? 

Ju det har det, alltså hela anledning till flytt ligger i det, att Migrationsverket nekar UT till min sambo. Trots intyg från nuvarande hyresvärd att lyan uppfyller de krav som ställs. I andra vevan, alltså när överklagan lämnades in gick Migri igenom den men ändrade inte sitt beslut. (är ju en standard att de går igenom och ändrar om de anser ha gjort fel)

Det som jag inte fattar är följande: Varför är Du otrevlig, vår relation är helt normal, som 50-60 åriga har, hon är helt självsständig och det är rådande situation som gör det omöjlig för mig att vistas längre tid i Thailand. Jag har ju genomgått dubbelsidig lungtransplantation och har hög riskfall för infektioner pga immunsuspensiva medicinering. Hon behöver inte sköta varken mig eller mina anhöriga. Men vill Du tjafsa så kan jag också, tar gärna min arsenal till bruk vid behov.

Du får gärna ta mallfrån Risifrutti, han är trevlig o kan föra en diskution civilicerat.

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Släpp det här och gör det bästa av situationen. Låt nuvarande ägare ta över abonnemanget och kom överens om en bra summa. Det tjänar båda partner på.

Har gjort det tidigare och det funkar klockrent.

Nu kan jag ju inte veta vem som kommer flytta in i lägenheten, ska åka iväg innan uppsägningstiden löpt ut, lämnar besked att lägenheten är tillgänglig from 1, juni då jag har betalat lägenheten i två månader till, till slutet av juli. Nu ordnas inte fysiska visningar heller pga pandemi, utan hyresvärden väljer hyresgästen o tecknar avtalet digitalt, så gjorde även jag till lyan i Piteå. Har jag tur, flyttar nån in redan 1 juni o jag slipper betala två månadshyror.

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
22 timmar sedan, skrev Amigo:

Det är en metafor för att man låter sig bli behandlat hur som helst. Folk som går med på allt, utan eget vilja.

I själva saken anser jag att det är stelt o dumt av A3 vidhålla kravet. Det säger väl sunt förnuft att man kan inte ta betalt för nåt man inte kan leverera! 

Har aldrig köpt årskort så vet inte hur det funkar. Däremot månadskort fick jag tillbaka då jag visste att jag skulle vara borta i ett halvt år, då jag inte hade aktiverat perioden. Minns inte hur länge man kan ha pengar på kortet innan de förfaller, länge  vill jag minnas. Och nu har jag inte betalat i förskott.

För något inte dem kan leverera?

Dem kan ju leverera, du har dock problem med att motta. 
Problemet ligger således på din sida. 

Dela på andra sajter

I dag är jag sur för att i går var sista dagen som jag var mellan 70 och 80 år.

Nu är jag mellan 80 och 90 år.

Born41

Dela på andra sajter

On 2021-04-22 at 22:41, skrev Amigo:

De kan inte leverera det som avtalats eller likvärdig tjänst! Jag har inte bundit mig att bo i samma ställe i 24 mån. Jag tar gärna tjänsten med till nya adressen. Jag har inget att klaga eller emot själva tjänsten. Ett avtal är bindande för båda parter.

Hur går det i rallyt då?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev born41:

I dag är jag sur för att i går var sista dagen som jag var mellan 70 och 80 år.

Nu är jag mellan 80 och 90 år.

Born41

Grattis i efterskott! Snart 66 själv! Ungdom asså!:y6: Känner en krigsveteran 98 bast och snart 99, kör bil fortfarande utan poplems, ja typ 9000 rpm när han drar iväg men ändå! :)

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev audirs2:

Hur går det i rallyt då?

Rallyt går bra, för alla andra utom Kalle o Ogier

Dela på andra sajter

Det som inte borde få hända.

Ett barn som blev påkört av en lastbil utanför en förskola i Krokom har avlidit.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Alarik:

Det som inte borde få hända.

Ett barn som blev påkört av en lastbil utanför en förskola i Krokom har avlidit.

Är ledsen med för barnet å föräldrarna med som förlorar ett barn

I den lilla "by" jag bor är det 30km/t dygnet runt för bi skolan.

Jag är ute och går mycket nu för att förbättra hälsan, och man är mycket förvånad när det kommer småbarns föräldrar och fräser för bi mer än 50km/t där det är 30km/t  deras egna barn går i denna skola.

Hur är människan funtad igentligen

Mvh.  gubb grinig Dolemon i detta fall

Dela på andra sajter

5 minutes ago, Dolemon said:

Jag är ute och går mycket nu för att förbättra hälsan, och man är mycket förvånad när det kommer småbarns föräldrar och fräser för bi mer än 50km/t där det är 30km/t  deras egna barn går i denna skola.

Polisen skriver samma sak vid varje skolstart på hösten här i stockholm att de som åker på böter är föräldrar till barnen.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dolemon:

Har själv gjort den reflektionen.

Föräldrar som är sent ute mer eller mindre slänger av barnen och så gasen i botten därifrån.

Otroligt.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...