Jump to content
IGNORERAD

Idag är jag ledsen för att.. :-(

Enis

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev Amigo:

Man kan överlåta men hur ska jag veta vem som får kontraktet? Det var det A3 föreslog. Men det är väl inte min sak att skaffa kunder åt dem, dessutom betala för det. (200 SEK i överlåtelse avgift) För mig handlar det om 12 x 239 alltså nästan tre lax. Och jag skulle nöja mig med likvärdig/motsvarande tjänst.

Men jag behåller tjänsten gärna, i min nya adress.

Nu är det ju A3 som inte kan leverera.

Det är inte din sak, men det kanske ligger i ditt intresse. Förmodligen så kollar väl A3 upp den nya kunden innan dom flyttar över abonnemanget. Comhem erbjöd det. Dock så hade dom monopol på dom fastigheterna på den tiden. Det kanske är annorlunda idag. I alla fall värt att prova om det fungerar bra.

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Hur kan det vara så svårt att inse att om man skriver på ett kontrakt så är man skyldig att följa klausulerna i det kontrakt man förbundit sig att följa ?

Jepp, säg det till A3!

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Dock så hade dom monopol på dom fastigheterna på den tiden. Det kanske är annorlunda idag. I alla fall värt att prova om det fungerar bra.

Telge bostäder har stadsnät där ett tiotal bredbands leverantörer säljer sina tjänster.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

Jepp, säg det till A3!

A3 levererar bredband till lägenheten enligt avtalet. Du har knappast tecknat ett avtal av internet via fiber till "valfri lägenhet"?

Du kan alltid be snällt och hoppas att de ska ta detta som goodwill - men jag har svårt att se det skulle vara A3 som inte håller avtalet när du väljer att flytta.

/Krille

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Telge bostäder har stadsnät där ett tiotal bredbands leverantörer säljer sina tjänster.

Erbjud en bra deal då så slipper du stå för hela kostnaden själv. Du har inte så mycket att förlora om inte A3 kan leverera till din nya adress.

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Amigo:

Jepp, säg det till A3!

Dom följer kontraktet till punkt och pricka så det är inte dom som är problemet......

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Jepp, säg det till A3!

Vore nog bättre att informera din Gode man eller vårdnadshavare om det...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Benriach:

Vore nog bättre att informera din Gode man eller vårdnadshavare om det...

Mår du dåligt? Sök hjälp.

Dela på andra sajter

Mår du dåligt? Sök hjälp.

Ja, jag ska kontakta A3...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Benriach:

Ja, jag ska kontakta A3...

Det låter bra, två likvärdiga möts för att ge stöd för varandra! Jag swishar för glidmedel.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Amigo:

Det låter bra, två likvärdiga möts för att ge stöd för varandra! Jag swishar för glidmedel.

Så exakt vad är det du anser A3 gjort för formellt fel? Inte att du anser att de inte är snälla mot dig, utan vad i kontraktet bryter de mot?

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Så exakt vad är det du anser A3 gjort för formellt fel? Inte att du anser att de inte är snälla mot dig, utan vad i kontraktet bryter de mot?

De kan inte leverera det som avtalats eller likvärdig tjänst! Jag har inte bundit mig att bo i samma ställe i 24 mån. Jag tar gärna tjänsten med till nya adressen. Jag har inget att klaga eller emot själva tjänsten. Ett avtal är bindande för båda parter.

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Amigo:

De kan inte leverera det som avtalats eller likvärdig tjänst! Jag har inte bundit mig att bo i samma ställe i 24 mån. Jag tar gärna tjänsten med till nya adressen. Jag har inget att klaga eller emot själva tjänsten. Ett avtal är bindande för båda parter.

Du kan ju inte kräva att de ska leverera till nånstans där de inte tillhandahåller tjänsten, det är ju orimligt. Förstår att det är trist, men det är ju ingen annans fel än ditt eget.

Prova att förhandla med dem. De kanske går med på nån split.

Bit ihop och ta det med lite glidmedel (för att använda språk du gillar). Om du inte föredrar utan.

Ändrades av frogfish
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Amigo:

Står det i kontraktet att dom kan leverera samma tjänst till valfri fastighet i samma kommun?

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Står det i kontraktet att dom kan leverera samma tjänst till valfri fastighet i samma kommun?

Det är klart att det inte gör.

Han kan säkert tjata sig ur kontraktet om man ser till denna konversation. Men det är isf för att de tycker synd om honom.

Dela på andra sajter

Det är klart att det inte gör.

Han kan säkert tjata sig ur kontraktet om man ser till denna konversation. Men det är isf för att de tycker synd om honom.

Jag tror att Mr Amigo tror det, men det är bara att gilla läget och börja förhandla. Mer kan han inte göra och som du skrev ovan så är det småpengar vi snackar om...

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Jag förstår inte ens frågan? Nu flyttar jag till annan kommun, annan län, annan region, annan landskap.

Han kan säkert tjata sig ur kontraktet om man ser till denna konversation

Har bara svarat på frågorna, rätt ska vara rätt. Konstig att svenskar tycker att de gör rätt, på motsvarande finska forum tycks  att de gör fel.  Kanske skiljer det I tankesätt?

Tycker bara det är roligt.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Risifrutti:

som du skrev ovan så är det småpengar vi snackar om...

Tre tusen är inga små pengar för mig, dessutom bortkastade pengar. Faktiskt nästan två månaders mätningar. Tycker du det så tar jag gärna emot, swish finns.

Har förresten bundet elavtal med, ska jag betala för det med? Mobilen är också tecknad i samma adress? Fast den kommer jag betala utan klagomål.

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag förstår inte ens frågan? Nu flyttar jag till annan kommun, annan län, annan region, annan landskap.

Har bara svarat på frågorna, rätt ska vara rätt. Konstig att svenskar tycker att de gör rätt, på motsvarande finska forum tycks  att de gör fel.  Kanske skiljer det I tankesätt?

Tycker bara det är roligt.

Läs kontraktet. Samma villkor bör gälla oavsett kommun. Trodde du flyttade inom samma stad, men hoppas att det ordnar sig för dig!!

Trots allt småpengar så det borde gå att lösa tycker jag.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Trodde du flyttade inom samma stad,

Då skulle vi inte ha denna roliga diskussion. Det som jag faktiskt tycker är märkligt att de inte kan leverera ADSL även om de inte har tillträde till fibret Jag accepterar det med även om nya värden har internet inbakat i hyran.

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

Tre tusen är inga små pengar för mig, dessutom bortkastade pengar. Faktiskt nästan två månaders mätningar. Tycker du det så tar jag gärna emot, swish finns.

Har förresten bundet elavtal med, ska jag betala för det med? Mobilen är också tecknad i samma adress?

Ok, sorry för det där med småpengar. Jag fattar att du inte hade postat här om du inte var irriterad, men det finns faktiskt mycket som du kan göra själv för att slippa betala abonnemanget.

Många bra råd och tips har du fått. Prova det först.

Dela på andra sajter

Då skulle vi inte ha denna roliga diskussion. Det som jag faktiskt tycker är märkligt att de inte kan leverera ADSL även om de inte har tillträde till fibret

Nja, kan mycket väl bero på kontrakt med leverantör och fastighetsägare.

Dela på andra sajter

Hade det handlat typ en fem hundring hade jag struntat, nu är ju saken mer princip pga deras stela inställning. Sen man vet ju aldrig om nån här undviker dem i fortsättningen.

Råd vet jag inte om jag fått, ok de flesta verkar tycka att jag ska skita i kostnaden. En råder mig överlåta, det kan jag göra om det finns nån som är villig.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Nja, kan mycket väl bero på kontrakt med leverantör och fastighetsägare.

Och det tycker Du är rätt att jag ska lida för?

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Amigo:

Då skulle vi inte ha denna roliga diskussion. Det som jag faktiskt tycker är märkligt att de inte kan leverera ADSL även om de inte har tillträde till fibret Jag accepterar det med även om nya värden har internet inbakat i hyran.

ADSL bygger väl på att man har fast telefoni. Det är väl inte många som har i dagens läge? 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...