Jump to content
IGNORERAD

Bästa bostadsort för farang?


Guest Fredman

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev spooncreek:

I Bangkok har det förstås inte slagit lika hårt, men i Sin City just nu kan man göra rätt bra klipp både när det gäller köpa och hyra, kanske särskilt hyra. En kompis skrev nyss ett treårskontrakt där hyran var reducerad med 30 % kontra pre-covid. 

Jag tror också det är bra läge att hyra nu och troligen också ett antal år framöver baserat på det stora utbudet. Att köpa just nu känns för mig lite som att försöka fånga en fallande kniv och kräver både kunskap och tur för att bli lyckat. 

 

Fruns kusin är duktig mäklare och det är inte omöjligt att vi ändå med hjälp av henne köper en lägenhet de närmaste åren. Men vi får väl se - just nu känns osäkerheten lite för stor.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 215
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    31

  • Esspe

    26

  • rolba

    15

  • Wanchai

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Erbjuder man sig att betala 6-12 månaders hyra i förskott så kan man ofta få pruta. Cash is king.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev stjp8729:

 

Hej Esselte,

 

Håller inte med dig gällande Airways. 

 

Innan CCP viruset så reste man en del, och då har alltid rest med Thai Airways, och har alltid blivit bra behandlad. 

 

Den bästa erfarenhet var en en resa från  Bangkok till Busan (Korea), visade sig sedan att jag bodde på samma hotell som Thai Airways, och flygvärdinnan som tog hand om mig på resan.. Vi träffades senare  i lobbyn på kvällen, och det blev en av dom bättre kvällarna i Asien för mig. Trevlig kväll med mat, dricka och långa djupa samtal sent på kvällen.

 

Och en annan flygvärdinna som jag träffade på en resa feån Bangkok till Sydney, visade sig att hon bor i samma område som mig själv, vi träffas fortfarande (senast förra veckan) och dricker coffe. Trevligt..

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Jag flyger nästan uteslutande ekonomi, kan det vara där det skiljer? Dom är inte otrevliga men serviceviljan har inte brunnit på 5-10 år när jag rest med iaf. Nonchalanta skulle jag beteckna flertalet av dom, dock inte alla.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Esspe:

Jag flyger nästan uteslutande ekonomi, kan det vara där det skiljer? Dom är inte otrevliga men serviceviljan har inte brunnit på 5-10 år när jag rest med iaf. Nonchalanta skulle jag beteckna flertalet av dom, dock inte alla.

När 747 sluta flyga och dreamliner kom in i bliden var det färdigflyget för min del med Thai

Flyger nu via Doha när det ska flygas

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Dolemon:

När 747 sluta flyga och dreamliner kom in i bliden var det färdigflyget för min del med Thai

Flyger nu via Doha när det ska flygas

Jag gynnar inte muslimflyg men upp till var och en.

 

Thai Airways alltid, även om de har khun jai som flygvärdinna.

 

Alternativet är Finnair.

 

Till Thailand.

 

Ps. När har Thai Airways börjat flyga dreamliner mellan Sverige och Thailand? Efter 747 har det varit 777 som jag åkt med.

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

Första gången jag var i Pattaya, för 42 år sedan, satt gammelgubbarna på Marine Bar och sa att det var redan för sent. "Pattaya är slut och förstört" men det var det ju inte. Däremot har väl rövhålet blivit allt större sedan dess. 

Jag har nog suttit på de flesta ställena och kvalificerar mig som en gammelgubbe, men snacket är fortfarande detsamma och personligen tycker jag att Pattaya har blivit till det bättre. Lite renare, lite mer uppstyrt, men det har nog med åldern att göra.

 

Jag skulle absolut kunna rekommendera en barnfamilj att bo lite utanför "walking street",  typ Jomtien eller Naklua och besöka alla vattenparker, mall, zoo och fina restauranger för några dagars break från Bkk eller någon tråkig ö. Det hade jag inte gjort för 20 år sedan, då det var mer vilda västern över stan.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Jag har nog suttit på de flesta ställena och kvalificerar mig som en gammelgubbe, men snacket är fortfarande detsamma och personligen tycker jag att Pattaya har blivit till det bättre. Lite renare, lite mer uppstyrt, men det har nog med åldern att göra.

 

Jag skulle absolut kunna rekommendera en barnfamilj att bo lite utanför "walking street",  typ Jomtien eller Naklua och besöka alla vattenparker, mall, zoo och fina restauranger för några dagars break från Bkk eller någon tråkig ö. Det hade jag inte gjort för 20 år sedan, då det var mer vilda västern över stan.

Det beror lite på hur långt tillbaks i tiden du går. På 70-talet och en bit in på 80 var det badbart i Pattaya. Trafiken var inte alls jobbig osv.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Esspe:

Det beror lite på hur långt tillbaks i tiden du går. På 70-talet och en bit in på 80 var det badbart i Pattaya. Trafiken var inte alls jobbig osv.

Så gammal är jag inte. Hängde mycket på Marine 3 på den tiden. JP var väl ok, men stängde vid 6-7 tiden, medans Marine var öppet fram till solnedgång:)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Det beror lite på hur långt tillbaks i tiden du går. På 70-talet och en bit in på 80 var det badbart i Pattaya. Trafiken var inte alls jobbig osv.

När jag var senast i Pattaya, drygt 2 månader sen, gick det att bada i havet. Jag blev förvånad av hur rent vattnet var.

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Wanchai:

Jag gynnar inte muslimflyg men upp till var och en.

 

Thai Airways alltid, även om de har khun jai som flygvärdinna.

 

Alternativet är Finnair.

 

Till Thailand.

 

Ps. När har Thai Airways börjat flyga dreamliner mellan Sverige och Thailand? Efter 747 har det varit 777 som jag åkt med.

Jag har flugit med Dreamliner mellan BKK och ARN ett par ggr. De brukade sätta in den tillfälligt ibland på den routen.. 

 

Hoppas att de inte tar bort Stockholmsrouten eller minskar antalet flygningar efter pandemin.. Singapore Airlines la ned sin Stockholmsroute.. 😭

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev falukorven:

Jag har flugit med Dreamliner mellan BKK och ARN ett par ggr. De brukade sätta in den tillfälligt ibland på den routen.. 

 

Hoppas att de inte tar bort Stockholmsrouten eller minskar antalet flygningar efter pandemin.. Singapore Airlines la ned sin Stockholmsroute.. 😭

Finns ju en risk att dom lägger ner alla sina linjer. 2 mars är sista datumet, då ska det besstämmas om rekonstruktionen beviljas eller inte. Verkar inte helt lätt eftersom datumen skjutits framåt hela tiden. Gissningsvis klipper glittergubbarna in med nån lösning för att garantera ekonomin då. BKK-ARN är inställt till 31/10 i vilket fall verkar det som.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Wanchai:

När jag var senast i Pattaya, drygt 2 månader sen, gick det att bada i havet. Jag blev förvånad av hur rent vattnet var.

Jo det finns nåt gott som covid har tagit med sig. På Kata Beach i Phuket vaktar man just nu ett antal sköldpaddsägg i väntan på kläckning. Koh Samui har också haft samma så naturen har ju mått bra av den här andningspausen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Wanchai:

När jag var senast i Pattaya, drygt 2 månader sen, gick det att bada i havet. Jag blev förvånad av hur rent vattnet var.

Tycker du vattnet är rent? 

 

Se bifogad bild tagen vid beergarden. DSC_0370.thumb.JPG.0eef616f6b40952b999ab3d4c4489940.JPG

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Stoneys:

Tycker du vattnet är rent? 

 

Se bifogad bild tagen vid beergarden. DSC_0370.thumb.JPG.0eef616f6b40952b999ab3d4c4489940.JPG

Fake news.

Du lägger in en flera år gammal bild.

I år ser det ut så här

 

IMG_20210220_142722.thumb.jpg.03c324450c5d2158fd9433a553eaaf16.jpg

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev ArneMorales:

Du lägger in en gammal bild.

I år ser det ut så här

 

IMG_20210220_142722.thumb.jpg.03c324450c5d2158fd9433a553eaaf16.jpg

Så du tror dom slutat släppa ut skit vatten bara för bilden är några åt gammal.?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Wanchai:

Jag gynnar inte muslimflyg men upp till var och en.

 

Thai Airways alltid, även om de har khun jai som flygvärdinna.

 

Alternativet är Finnair.

 

Till Thailand.

 

Ps. När har Thai Airways börjat flyga dreamliner mellan Sverige och Thailand? Efter 747 har det varit 777 som jag åkt med.

Fel av mig trippel 7or da

Trodde det var den nya modellen för jag satt så j-v trångt med benen så ryggen var förstörd flera dar när jag kom till Thailand

?? Gynnar muslim flyg, vad gör du då via skattesedeln i Svedala då betalar massa muslimer 555555555555555555

 

Ändrades av Dolemon
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dolemon:

Fel av mig trippel 7or da

Trodde det var den nya modellen för jag satt så j-v trångt med benen så ryggen var förstörd flera dar när jag kom till Thailand

?? Gynnar muslim flyg, vad gör du då via skattesedeln i Svedala då betalar massa muslimer 555555555555555555

 

Baggarna flög ju med Dreamliner, kanske det du tänker på?

 

Men tråkigt att direktflyg Arn-Bkk försvunnit, oavsett servicegrad (sover mestadels ändå). Alltid skönt med bara ett "ben" och att komma fram på morgonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev frogfish:

Baggarna flög ju med Dreamliner, kanske det du tänker på?

 

Men tråkigt att direktflyg Arn-Bkk försvunnit, oavsett servicegrad (sover mestadels ändå). Alltid skönt med bara ett "ben" och att komma fram på morgonen.

Ja trodde trippel 7or hette Dreamliner, det var så länge sen jag flög med Thai

Flyga via Doha inga bekymmer, samt deras utrese tid passar mig bättre.

FinnAir har så dum hemkomt tider så man har inte råd med tid förlust på hemresan för då bommar man sista tåget.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Dolemon:

Ja trodde trippel 7or hette Dreamliner, det var så länge sen jag flög med Thai

Flyga via Doha inga bekymmer, samt deras utrese tid passar mig bättre.

FinnAir har så dum hemkomt tider så man har inte råd med tid förlust på hemresan för då bommar man sista tåget.

 

Dreamliner är en 787

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Esspe:

Finns ju en risk att dom lägger ner alla sina linjer. 2 mars är sista datumet, då ska det besstämmas om rekonstruktionen beviljas eller inte. Verkar inte helt lätt eftersom datumen skjutits framåt hela tiden. Gissningsvis klipper glittergubbarna in med nån lösning för att garantera ekonomin då. BKK-ARN är inställt till 31/10 i vilket fall verkar det som.

Jag besökte Thai Airways kontor i Chatu Chak, för en månad sen. Detta efter att min inställda flight i maj 2020. Thai Airways hade lovat att alla kan boka om kostnadsfritt hela 2021.

 

Min resebyrå som jag köpte min biljett från, Ticket, som jag betalade 943 kr extra för ombokningsbar biljett i september 2019, förklarade för en månad sen att biljetten var förbrukad. Efter att jag påpekat att Thai Airways lovat alla som har en inställd flight, kan boka om hela 2021 så kunde de göra det också för en kostnad för 1.800 kr+. 555

 

Thai Airways gav mig en öppen biljett som gäller till 31 december 2022! Ticket, som kallar sig för "nordens största resebyrå" förklarade att den var förbrukad! Fy fan för dessa som skiter i sina kunder när de fått sina pengar, i detta fall med extra avgifter för ombokningsbar biljett.

 

Jag kommer aldrig mer köpa en biljett av Ticket. Skojare är vad de är!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Dolemon:

Fel av mig trippel 7or da

Trodde det var den nya modellen för jag satt så j-v trångt med benen så ryggen var förstörd flera dar när jag kom till Thailand

?? Gynnar muslim flyg, vad gör du då via skattesedeln i Svedala då betalar massa muslimer 555555555555555555

 

Skatten i Sverige kan jag inte påverka mer än val vart fjärde år!

 

När det gäller vilket flyg jag väljer har jag däremot ett större inflytande! Det har du också!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Stoneys:

Tycker du vattnet är rent? 

 

Se bifogad bild tagen vid beergarden. DSC_0370.thumb.JPG.0eef616f6b40952b999ab3d4c4489940.JPG

När besökte du Pattaya senaste gång? Låter som du inte varit där i närtid!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Wanchai:

När besökte du Pattaya senaste gång? Låter som du inte varit där i närtid!

Februari 2020, det har väl mindre betydelse när jag var där? 

Kommunen släpper fortfarande ut skit vatten. 

Bara för att det ser bra ut innebär inte att det är rent. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Wanchai:

Jag besökte Thai Airways kontor i Chatu Chak, för en månad sen. Detta efter att min inställda flight i maj 2020. Thai Airways hade lovat att alla kan boka om kostnadsfritt hela 2021.

 

Min resebyrå som jag köpte min biljett från, Ticket, som jag betalade 943 kr extra för ombokningsbar biljett i september 2019, förklarade för en månad sen att biljetten var förbrukad. Efter att jag påpekat att Thai Airways lovat alla som har en inställd flight, kan boka om hela 2021 så kunde de göra det också för en kostnad för 1.800 kr+. 555

 

Thai Airways gav mig en öppen biljett som gäller till 31 december 2022! Ticket, som kallar sig för "nordens största resebyrå" förklarade att den var förbrukad! Fy fan för dessa som skiter i sina kunder när de fått sina pengar, i detta fall med extra avgifter för ombokningsbar biljett.

 

Jag kommer aldrig mer köpa en biljett av Ticket. Skojare är vad de är!

Har sagt det innan och säger det igen. Köp alltid direkt från flygbolaget även om det kostar några hundra extra.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...