Jump to content
IGNORERAD

Skillnad på Thaitjejer och svenska tjejer?


Atom

Recommended Posts

On 1/18/2021 at 5:18 PM, clion said:

En svensk tjej typ 25- 30 år vill ha en kille som är 180lång bra jobb ser bra ut sosial så Clirre går skitbort

Thai damer har inte de premisser

bara bra med pengar sen om gubben är 70 80 år är inte så noga med Ok det är ju lättare om det är en 30 svensk med fet plånbok

Från en med 2 Thai äktenskap bakom sig

När du var 25-30 år ville du nog inte ha en asocial tant på 70 bast heller, så det är nog inte så konstigt om du har svårt att få tag på en 25-30 årig svenska.

 

Jag är tämligen säker på att det inte finns mer än max en handfull thailändska 25-30 åringar som vill ha en kort, asocial 70-årig gubbe heller. Däremot finns det garanterat en hel hög tjejer/kvinnor som är beredda att ge ett sådant förhållande en chans så länge de ser möjlighet till en bra ekonomisk utdelning; ungefär som att många tar ett jobb de egentligen inte vill ha just för att det inte fanns plats någon annanstans.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 150
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • born41

    14

  • Atom

    14

  • LTD

    13

  • SatanG

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

28 minuter sedan, skrev Atom:

När du var 25-30 år ville du nog inte ha en asocial tant på 70 bast heller, så det är nog inte så konstigt om du har svårt att få tag på en 25-30 årig svenska.

 

Jag är tämligen säker på att det inte finns mer än max en handfull thailändska 25-30 åringar som vill ha en kort, asocial 70-årig gubbe heller. Däremot finns det garanterat en hel hög tjejer/kvinnor som är beredda att ge ett sådant förhållande en chans så länge de ser möjlighet till en bra ekonomisk utdelning; ungefär som att många tar ett jobb de egentligen inte vill ha just för att det inte fanns plats någon annanstans.

"..En kort, asocial gubbe.."

Jag har träffat Clirre några gånger och även på MPR följt hans bravader och inte kan jag påstå att han är asocial.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Jive said:

"..En kort, asocial gubbe.."

Jag har träffat Clirre några gånger och även på MPR följt hans bravader och inte kan jag påstå att han är asocial.

Jag har också träffat Clion och håller med om att han är långt ifrån asocial. Läser du Clions inlägg en gång till kommer du nog märka att jag bara skriver det Clion själv skrev i sitt exempel.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Atom:

Jag har också träffat Clion och håller med om att han är långt ifrån asocial. Läser du Clions inlägg en gång till kommer du nog märka att jag bara skriver det Clion själv skrev i sitt exempel.

Och jag vill rätta både dig och Clion.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Jive said:

Och jag vill rätta både dig och Clion.

Jag tror dock jag förstår vad Clion menar och jag tror han har en poäng. Clion är tveklöst en kul och trevlig gubbe med hjärtat på rätt ställe och det tycker jag är "socialt". Vad Clion förmodligen menar är att han kanske inte är personen som vet hur han ska föra sig i alla sociala sammanhang, och att han därför känner sig "asocial". 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tror dock jag förstår vad Clion menar och jag tror han har en poäng. Clion är tveklöst en kul och trevlig gubbe med hjärtat på rätt ställe och det tycker jag är "socialt". Vad Clion förmodligen menar är att han kanske inte är personen som vet hur han ska föra sig i alla sociala sammanhang, och att han därför känner sig "asocial". 

Då är jag med.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/18/2021 at 10:40 PM, Risifrutti said:

Den största skillnaden jag har märkt är den här härliga "mai pen rai" mentaliteten som många thaikvinnor besitter.

 

Tyvärr så försvinner den efter några år i vår svenska modell. Min fru visste knappt vilken dag eller månad det var i början när hon kom till Sverige. Allt funkade bra ändå, men frågade jag henne vilken dag det var så hade hon ingen aning och brydde sig heller inte. Idag är det annorlunda, full koll i kalender i telefonen och stenkoll på alla möten.

Jag gillar också maipenrai-mentaliteten när jag är hemma i byn, men det känns som att den sjunger på sista versen här och i Bangkok, och säkert flera andra större städer, dog den ut redan för ett par decennier sedan. Maipenrai-kulturen dör så fort en majoritet har ett "riktigt" jobb och vill ha något som inte går att trejda för lite jordbruksprodukter, och det får nog ändå anses som något positivt. Vad jag hoppas aldrig dör är Sanuk&Sabai kulturen som gör att man kan gå ut och äta och dricka vilken dag som helst utan veckor av förberedelser, men det känns som att även den kulturen så sakteliga börjar ge vika, åtminstone i Bangkok.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Jag tror dock jag förstår vad Clion menar och jag tror han har en poäng. Clion är tveklöst en kul och trevlig gubbe med hjärtat på rätt ställe och det tycker jag är "socialt". Vad Clion förmodligen menar är att han kanske inte är personen som vet hur han ska föra sig i alla sociala sammanhang, och att han därför känner sig "asocial". 

Han blir väl ganska asocial när han efter ett par öl måste ta sej en "lutare".

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-17 at 13:18, skrev SatanG:

 

Håller med om att Thai, särskilt den kvinnliga halvan, verkar anse att leka med sina barn innebär att sitta och stirra på en telefon medans ungen får roa sig bäst han/hon vill. Visserligen inte bara Thai som kör det racet.

Ett annat tråkigt beteende ser jag ibland då något barn fyller år, ofta verkar det vara en ursäkt för att föräldrar och andra vuxna grannar ska kunna ha fest och fullständigt nonchalera födelsedagsbarnet.

 

Vad det gäller den fysiska skillnaden, att thailändskor skulle vara mindre därnere, bör man nog läsa på lite om anatomin. Det är ju bland annat muskler inblandat och det har ju knappast med nationalitet att göra. Jag kan iaf inte minnas någon större skillnad åt något håll, t.o.m samma person känns ju annorlunda emellanåt. Går ju inte heller bara skylla på att muttern är för stor för bulten som vissa svenskar verkar göra mot sina fd :-)

 

Själv gör jag minimalt med hushållsarbete, det ligger främst på svärmor då frugan jobbar heltid. Det senare är också anledningen att jag spenderar mest tid med kidsen även om frugan gör så gott hon hinner. Annars är hon väldigt bra på att leka och aktivera dom, tyvärr få jag annars ser gör härnere.

 

/ SatanG

 

 

Du har provat för få modeller både i Sverige och i Thailand 🤪

Det skiljer helt klart på muttern, finns varianter i båda länder men generellt är dom helt klart tajtare här. 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Atom:

När du var 25-30 år ville du nog inte ha en asocial tant på 70 bast heller, så det är nog inte så konstigt om du har svårt att få tag på en 25-30 årig svenska.

 

Jag är tämligen säker på att det inte finns mer än max en handfull thailändska 25-30 åringar som vill ha en kort, asocial 70-årig gubbe heller. Däremot finns det garanterat en hel hög tjejer/kvinnor som är beredda att ge ett sådant förhållande en chans så länge de ser möjlighet till en bra ekonomisk utdelning; ungefär som att många tar ett jobb de egentligen inte vill ha just för att det inte fanns plats någon annanstans.

Kompensationsfaktor min käre vän!

 

https://www.tv4.se/solsidan?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link&utm_campaign=Solsidan

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, LTD said:

Du har provat för få modeller både i Sverige och i Thailand 🤪

Det skiljer helt klart på muttern, finns varianter i båda länder men generellt är dom helt klart tajtare här. 

Jaså jag har testat för få, du vet att jag är sjöman som seglat worldwide va :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev SatanG:

Jaså jag har testat för få, du vet att jag är sjöman som seglat worldwide va :-)

 

/ SatanG

Men det har inte funnits svenskor o thailändskor på alla hamn, och det må vara länge sen båtar låg så länge i hamnen att man hann ut till barer o dyliga. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Amigo said:

Men det har inte funnits svenskor o thailändskor på alla hamn, och det må vara länge sen båtar låg så länge i hamnen att man hann ut till barer o dyliga. :-)

Har aldrig haft svårt att få svenskor. Är dessutom smålänning och då k**lla är gratis så hajar du vad vi sysslar med där 😉

Hade nog minst 30 thailändskor "på kolven" innan jag fyllde 20.

Är det förresten bara thailändskor och svenskor som räknas?

 

PS har jobbat drygt 3 år inrikes på tankers i Thailändska gulfen, svårt att få tid att gå iland? Nä knappast, tidigare kom de dessutom ombord när man låg till ankars. Det stoppades för några år sedan på den tanker jag var på men de ligger aldrig längre bort än där speedbåtarna för besättning/agenter etc använder. 

Där det finns sjömän finns det sjapp.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev SatanG:

Jaså jag har testat för få, du vet att jag är sjöman som seglat worldwide va :-)

 

/ SatanG

Ren myt att sjömän testar så mycket mutter, blir väl bara polera gängtapp ute till sjöss 🙃

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, LTD said:

Ren myt att sjömän testar så mycket mutter, blir väl bara gängtapp ute till sjöss 🙃

Hahahaha, det är däremot något jag aldrig sett av :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev SatanG:

Har aldrig haft svårt att få svenskor. Är dessutom smålänning och då k**lla är gratis så hajar du vad vi sysslar med där 😉

Hade nog minst 30 thailändskor "på kolven" innan jag fyllde 20.

Är det förresten bara thailändskor och svenskor som räknas?

 

PS har jobbat drygt 3 år inrikes på tankers i Thailändska gulfen, svårt att få tid att gå iland? Nä knappast, tidigare kom de dessutom ombord när man låg till ankars. Det stoppades för några år sedan på den tanker jag var på men de ligger aldrig längre bort än där speedbåtarna för besättning/agenter etc använder. 

Där det finns sjömän finns det sjapp.

 

/ SatanG

Juh, jag tror på dig. Men tråden heter ju Skillnad på Thaitjejer och svenska tjejer? så nog är det bara de som räknas.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev SatanG:

Har aldrig haft svårt att få svenskor. Är dessutom smålänning och då k**lla är gratis så hajar du vad vi sysslar med där 😉

Hade nog minst 30 thailändskor "på kolven" innan jag fyllde 20.

Är det förresten bara thailändskor och svenskor som räknas?

 

PS har jobbat drygt 3 år inrikes på tankers i Thailändska gulfen, svårt att få tid att gå iland? Nä knappast, tidigare kom de dessutom ombord när man låg till ankars. Det stoppades för några år sedan på den tanker jag var på men de ligger aldrig längre bort än där speedbåtarna för besättning/agenter etc använder. 

Där det finns sjömän finns det sjapp.

 

/ SatanG

Vi som e landkrabbor är i land hela tiden..... 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, LTD said:

Finns ingen som får så mycket mutter som den som är singel i Thailand 😎

Finns många länder det är trevligt att vara singel i 🙂

Hade en regel på att aldrig sova ensam under de första åren jag bosatte mig i Thailand, en kul tid.

Har växt upp sedan dess, är inget märkvärdigt att k**lla proffs som inte tänker längre än till nästa Somtam. Att gänga en yngre, smartare och framgångsrik thaikvinna ger ju lite mer stilpoäng i min värld. Kvalitet före kvantitet gäller kompis 🙂

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

Finns många länder det är trevligt att vara singel i 🙂

Hade en regel på att aldrig sova ensam under de första åren jag bosatte mig i Thailand, en kul tid.

Har växt upp sedan dess, är inget märkvärdigt att k**lla proffs som inte tänker längre än till nästa Somtam. Att gänga en yngre, smartare och framgångsrik thaikvinna ger ju lite mer stilpoäng i min värld. Kvalitet före kvantitet gäller kompis 🙂

 

/ SatanG

Proffsen har aldrig intresserat mig, raggar hellre bland kunderna på Tesco, bank kassörskan, 7/11 el dyl. 7/11 inne på sjukhusområden e inte helt fel 😋

Link to comment
Dela på andra sajter

Har "tyvärr" absolut ingen erfarenhet av svenska tjejer, men som jag "tror" är den stora skillnaden är hår och hudfärg.

Thaitjejer är nog överlag något mindre, i alla fall är de flesta kortare än motsvarande svenska dito.

Övriga skillnader beror nog till stor del på deras prägling.

Thaitjejer kan ändra uppfattning och ifrågasätta tidigare s.k. visdom och information, vilket jag i.o.f.s. även tror att helsvensk tjej även kan.

Har hört att thaitjejer är väldigt svartsjuka, men beror det inte på att de inte kan lita på mannen - männen.

Thaitjejers intresse för spel och dobbel, är inte det bara individuellt?

Jag är absolut inte säker men "inbillar" mig att thaitjejer överlag är väldigt ekonomiska = då mer ekonomiska än svenska dito.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnaden på svenska och thailändska kvinnor är densamma som skillnaden på bruna och vita ägg.

Det är bara skalet som skiljer,när man kommer in i är det samma.😋

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev born41:

Skillnaden på svenska och thailändska kvinnor är densamma som skillnaden på bruna och vita ägg.

Det är bara skalet som skiljer,när man kommer in i är det samma.😋

 

Born41

Sen kan det ju vara olika storlek på gulorna eller t.o.m. dubbla gulor ibland.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev SatanG:

Har aldrig haft svårt att få svenskor. Är dessutom smålänning och då k**lla är gratis så hajar du vad vi sysslar med där 😉

Hade nog minst 30 thailändskor "på kolven" innan jag fyllde 20.

Är det förresten bara thailändskor och svenskor som räknas?

 

PS har jobbat drygt 3 år inrikes på tankers i Thailändska gulfen, svårt att få tid att gå iland? Nä knappast, tidigare kom de dessutom ombord när man låg till ankars. Det stoppades för några år sedan på den tanker jag var på men de ligger aldrig längre bort än där speedbåtarna för besättning/agenter etc använder. 

Där det finns sjömän finns det sjapp.

 

/ SatanG

Ser du antal proffs som du lyckats få till det med som meriterande ?? En viss stolthet kunde man ana i alla fall🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, conservator said:

Ser du antal proffs som du lyckats få till det med som meriterande ?? En viss stolthet kunde man ana i alla fall🤣

Nej det är inget märkvärdigt, det löser vilken byfåne som helst med lite pengar på fickan.

Jag hade pengar på fickan och var nästan konstant på lyset så man fick ta det som lampan lös på :-)

Ser det dock som lite meriterande att jag hann med det i ung ålder, skulle inte vilja kämpa mig ikapp som pensionär :-)

Skulle jag varit singel idag hade jag satsat på gentlemannaklubbarna i förorten, mycket snyggare brudar, sedan skulle jag förhoppningsvis nyktra till någon gång och ev. hitta något värt att hitta.


/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...