Jump to content
IGNORERAD

Obs! MPR Forumträff i Isaan den 9 jan


Kim

Recommended Posts

Just ja. Hade ju glömt den. Sen har vi ju lite golf att spela åsså.

Ban

Jajamen, har anmält mig till grönt kort kurs i Göteborg! Första riktiga golfrundan blir kanske först i Thailand med tanke på snötäcket här, men det blir nog en trevlig debut!

Självklart ska vi ringa från Göteborgsträffen till Isaanträffen ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    22

  • buriram

    10

  • Kenneth4618

    8

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Vaknade 0430 och tänkte, tusan också, inte vara vaken så här tidigt på forumträffdagen, som kan bli sen. Men somnade om runt 0530 och sov rekordlänge, till 0705. great.gif

Gjorde kaffe, slog i den obligatoriska lilla whiskeyskvätt (för magen ni vet ;) )och gick ut för att kolla vädergudarna. Aaah, soligt och blå himmel, tvärt emot vad dom lovade på teven.

Så jag packar badbyxorna och ser fram emot en forumträffstart vid poolen på Majestic om cirkus 4 tim. :)

Önskar förstås lycka till på forumträffen i vintriga Sverige och ser fram emot ett samtal därifrån. Men jag kan inte garantera att jag svarar eftersom vi vid 23 tiden och timmarna efteråt förmodligen befinner oss på något högljutt etablissemang där man oftast brukar missa höra telefonen i byxfickan.

Nästa problem med högljudda etablissemang, om man nu hör att det ringer, brukar vara att höra vad motparten säger. Det är bara thaiare som klarar av att tala telefon på ett disko med 130 decibel. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Mr Surin

Din fråga avseende Martin på Farang Connection

Han är död, och begravdes den 6 januari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja gubbar,

Kan det verkligen bli en rolig fest utan Erkki och Måne????

Ha det så kul, jag är vansinnigt avundsjuk på Er.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med dig Erkki,tvivlar starkt på att nivån kan upprätthållas utan proffesionell hjälp(och den finns ju för tillfället i Sverige)Jag är oxå avundsjuk :bag: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu har grabbarna kört i 2 1/2 timme och snart är det dags att sova :crazy: Mvh Måne

Dom ska inte sova, dom ska hem och lägga in bilder från träffen ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har ju inte träffat Herr Måne IRL men väl Erkki och Herr Chang och kan intyga att dessa herrar behövs för att hålla det där riktiga öset. :drinks:

Men okey, jag skulle ändå tro att det blir ett rejält tryck på träffen och visst hade det varit kul att vara med.

Väntar med spänning på bilder från träffen!!

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha,

Var är bilderna?

Nu är Bibben, Lamia64, Drívern och jag hemma hos mig!

Vi hade trott vid det här laget skulle finnas en massa bilder från er träff. Var det inte roligt eller? Har inte tuppen galit i Isaan än?

Jag lämnar över ordet till Lamai64:

hej! nu e vi i changens kontrollrum! massa snygga grabbar!

ha edtt gott liv!

Bibben har hackat HC's konto

Bland annat Bibben har talat,

Herr Chang har talat och har fullkontroll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha,

Var är bilderna?

Nu är Bibben, Lamia64, Drívern och jag hemma hos mig!

Vi hade trott vid det här laget skulle finnas en massa bilder från er träff. Var det inte roligt eller? Har inte tuppen galit i Isaan än?

Jag lämnar över ordet till Lamai64:

hej! nu e vi i changens kontrollrum! massa snygga grabbar!

ha edtt gott liv!

Bibben har hackat HC's konto

Bland annat Bibben har talat,

Herr Chang har talat och har fullkontroll.

fyllskallar ha ha ha det gött

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom ska inte sova, dom ska hem och lägga in bilder från träffen ;)

Herr Chang har talat.

Det kanske beror på att det är svårt att konvertera röksignalerna från djungeln till Applespråk? :bag:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_5275.jpg

Ett Stort TACK, P3 & Kim med fruar för en trevlig dag/kväll,samt Forummedlemmar som stödde mötet med sin härliga närvaro. Plus för Kalles Kaviar, Tack så mycket

Tänkte på dagordningen, Vad bestämde vi på punkt 9, det var väl 11 punkter från början ? ;-) Hälsar anders som försvann, men inte var försvunnen..

HC, tack för att vi fick vara uppe liiite längre. Väntar på den officiella tråden, kan där fylla på med egna iaktagelser, Dax gör en PH utjämnare m.a.o. LEO // anders

Ändrades av buriram
Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå dagordningen: Punkten Öfvrigt brukar vara sist? Kanske jag var med?????

Kom ihåg att jag glömde fråga de närvarande om de vet varför jag säger att Min fru är 3 in One?

Vill Ni veta så fråga, hälsar anders

Link to comment
Dela på andra sajter

God middag,

vaknat till nu efter en lång natt hemma hos H.C,lullade hem vid 7 tiden i morse tillsammans med Lamai64,som jag hoppas kom hem ordentligt,trottoaren var bred om man säger så :whistle:

Såg nu att jag borde väl lägga detta inlägget i "vår" gbg-träff-tråd,men orkar inte skriva om,så den får ligga här.

Link to comment
Dela på andra sajter

DRIVERN: Förstår att du lägger inlägget på den officiella mötestråden ;-)

Släktträffen i Gbg, ( Sveriges Framsida )måste ha varit blek, även när färgstarka snubbar/snubbor var närvarande.

Har ni frusit fast.. inga bilder, inga röksignaler. Drivern väck din kompis, ursäkta var Ni inte fler. ;-)) anders

Link to comment
Dela på andra sajter

DRIVERN: Förstår att du lägger inlägget på den officiella mötestråden ;-)

Släktträffen i Gbg, ( Sveriges Framsida )måste ha varit blek, även när färgstarka snubbar/snubbor var närvarande.

Har ni frusit fast.. inga bilder, inga röksignaler. Drivern väck din kompis, ursäkta var Ni inte fler. ;-)) anders

Vi var 12 gubbs på träffen,och Clion som gick lite tidigare har lagt in några pics i "vår" tråd.Herr Chang vaknar nog snart och ger ytterligare info

ha de/drivern

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vill bara meddela att forumträffen i södra Isaan fortfarande pågår så en summering kommer senare. Men klart är att många forumträffrekord slagits, dvs antal deltagare, längsta bordet, godaste maten, längsta träffen i tid (ej klart hur lång än eftersom den fortfarande pågår), bästa imulsinköpen etc etc.

Mer info, och pix, när träffen är slut! ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill nu officiellt säga att träffen är över. (Om inte Kim & co sitter och festar i byn)

Dvs. från 12.00 igår till 21.24 nyss.

Vi avslutade med en trevlig stund på nattmarknaden i Surin, med mat och öl.

Link to comment
Dela på andra sajter

UNDERBART, MPR slår nya rekord både antalsmässigt samt kvalitéts mässigt.

Kvalitén ökade när jag var försvunnen, sjönk betydligt senare när jag "tyvärr" dök upp.

That´s Life gubbar och tanter ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch då, 33 timmar plus... vi klarade bara 14 timmar ;) Ja, då får väl vi i Göteborg erkänna oss besegrade... denna gång!

Vi ser fram mot bilder från denna uppenbarligen lyckade tillställning!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, nu hann jag inte ladda upp några forumträffbilder innan det blev strömavbrott i eftermiddag. Och när strömmen kom tillbaka var skoldagen slut och skolan hade stängt av sitt trådlösa internet.

Men jag kan väl ladda upp 5-6 startbilder från träffen via långsamma gprs till att börja med i alla fall. Så kommer resten av mina egna bilder i morgon.

Vi var inalles 9 svenska faranger närvarande med fruar, barn och utökade familjer. Totalt blev det nog ett trettiotal personer fördelade i 11 hotellrum + familj P3 som ju har eget hus i stan.

Samlingen började vid poolside där det snackades och intogs diverse kalla drycker medan merparten av thaidelen i sällskapet sprang omkring och shoppade istället.

traff1.jpg

traff2.jpg

traff3.jpg

Sällskap Kenneth från Udon hade rest längst för att komma hit till Surin.

traff5.jpg

traff6.jpg

P3s barnvakt hade missuppfattat uppdraget och istället för att ta hand om deras barn så kom hon förbi och lämnade sin egen lilla kille i P3s vård. Ha ha.

Det var dessutom Sao, en gammal bekant även till oss som jag inte sett på 3-4 år eller nåt sånt. Och det första hon sa när jag hälsade var - Men vad tjock du har blivit.

Va, skönt raka thailändare oftast är. :)

Och ja, hellre frispråkig och rakt fram än skvaller bakom ryggen.

traff4.jpg

Efter ett par timmars snack vid poolen så var det sedan dags för att åka iväg och bowla. Men mina bilder från bowlingen på Surin plaza tar jag i morgon när jag har skolans trådlösa bredband att ladda upp bilder från.

Samt bilder och story från senare evenemang.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej Kim, fina bbilder som vanligt.

Ni ser ut att ha det varmt och skönt vid poolen.

Du skriver: ”Och det första hon sa när jag hälsade var - Men vad tjock du har blivit.

Va, skönt raka thailändare oftast är.

Och ja, hellre frispråkig och rakt fram än skvaller bakom ryggen.”

Jag själv finner inte deras ”uppriktighet” som särskilt positiv eller skön.

Snarare obildat, respektlöst och obetänksamt är det i mina ögon.

Svarar man då tillbaka på thai ”och du är inte speciellt snygg du heller”, ja då brukar de ”skönt raka thailändarna” bli något slokörade och de visar då upp ett minst sagt förvånat smile.

De skulle aldrig yttra något liknande till någon som de ser som en ”Po Yai”,

men en farang står ju oftast rätt långt ner på rankinglistan vad det gäller personer som är föremål för någon uppriktig respekt av thailändare.

Ha de bra,

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kim, fina bbilder som vanligt.

Ni ser ut att ha det varmt och skönt vid poolen.

Du skriver: ”Och det första hon sa när jag hälsade var - Men vad tjock du har blivit.

Va, skönt raka thailändare oftast är.

Och ja, hellre frispråkig och rakt fram än skvaller bakom ryggen.”

Jag själv finner inte deras ”uppriktighet” som särskilt positiv eller skön.

Snarare obildat, respektlöst och obetänksamt är det i mina ögon.

Svarar man då tillbaka på thai ”och du är inte speciellt snygg du heller”, ja då brukar de ”skönt raka thailändarna” bli något slokörade och de visar då upp ett minst sagt förvånat smile.

De skulle aldrig yttra något liknande till någon som de ser som en ”Po Yai”,

men en farang står ju oftast rätt långt ner på rankinglistan vad det gäller personer som är föremål för någon uppriktig respekt av thailändare.

Ha de bra,

Nja, nu är du ute och cyklar för en gångs skull. I alla fall vad det gäller Sao och eventuell respektlöshet mot mig. Jag har träffat henne en massa ggr sedan hon var 18 eller nåt sånt och hon behandlar alltid mig med allra största respekt. Precis som hon behandlar alla andra äldre än henne i Thailand.

Hennes storasyster är en universitetsklasskompis till min fru som vi har kontakt med ständigt.

Har man gått upp 12-15 kg på tre år så har man, då får man höra det i Thailand från dom man inte mött på ett par år. ;)

Denna raktframhet som du säger inte skulle gälla po yai är nog bara att beteckna som desinformation faktiskt. Po yai är bara en bybo som alla andra, jag har lärt känna flera under åren och dom behandlas inte speciellt annorlunda än andra. Har dom gått upp 15 kg på sina år som Po Yai så lär dom få höra det. ofta. ;)

Har inget att göra med om man är farang eller inte, det har du fått om bakfoten.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej igen Kim,

Cyklar eller trampar (i klaveret)?

Tja kanske det? Jag vet dock vad som menas med en ”Po Yai”.

Det är väl ok att pika varandra om ni har en likvärdig jargong mellan dig och Sao.

Men tydligen reagerade du i alla fall på hennes påtalande om din rondör, och tillräckligt starkt för att du nu ville skriva om det här på MPR.

Jag tror dock fortfarande att hon lägger större vikt vid hur hon uttrycker sig om det gäller en äldre Thai istället för en grånad Svenne.

Men helt säker kan jag ju inte vara, nog bäst att jag skriver det. . . he he.

Visst letar även thailändarna fel och brister bland dem själva när de träffas. Det behövs ingen farang med i spelet för att det ska levereras nedvärderande kommentarer. Det är inte helt ovanligt att avundsjuka thaikvinnor här i Göteborg endera påtalar att min fru ser fet ut ena veckan, för att nästa vecka utrycka att hon ser trött och gammal ut. Nästa gång de träffas för att äta middag så är hon för smal och undernärd för vissa av damernas smak. Alltid finns det något nytt i hennes utseende att klanka på.

- Går det, så går det!

Tydligen är det härligt och stärkande att få trycka till någon som har lyckats lite bättre än en själv. För det är alltid de kvinnor som inte har lyckats fixa ett heltidsjobb och körkort som ska leta fel på sina mer lycksamma väninnor. Själv tycker jag att frugan ska ta och byta ut sina skickanerande middagsgäster eller säga ifrån på skarpen, men hon är alldeles för ”Graeng Djai” för att ge dessa kvinnor svar på tal.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...