Jump to content
IGNORERAD

Obs! MPR Forumträff i Isaan den 9 jan


Kim

Recommended Posts

Nu är det en vecka kvar... Har alla packat sina väskor och ordnat transport till Surin inför träffen nästa lördag? :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    22

  • buriram

    10

  • Kenneth4618

    8

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Ja min väska är i alla fall packad och klar. Och rum är bokade på Majestic surin för alla som önskat det uttryckligt i namnet "chantana".

För Tommy, som inte meddelat med 100% säkerhet har jag dock inte bokat men det går fortfarande bra för honom och eventuella senkomna gäster att antingen be mig boka ytterligare rum, alternativt ringa själv till hotellet på det nr jag skrev i första meddelandet här i tråden. Men som sagt, alla som med säkerhet sagt sig komma har reserverade rum redan.

Själv kan jag nås på nr 0816840183 för frågor eller annat.

Väl mött! Och som sagt, det är ännu inte försent att anmäla sitt deltagande. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och P3 har bestämt oss för att ha en forumträff här i Surin lördagen den 9 januari 2010. Meningen är att vi som är intresserade av att närvara bor på Majestic hotell (frivilligt naturligtvis), minglar lite vid poolen från incheckning kl 12, tar en bowlingrunda tillsammans någon timme senare (inga problem om man inte kan bowla, jag kan inte heller), dusch, sedan middag på någon bra lokal restaurang där vi ordnar stort bord. Efter mat, ölhävning på farang connection pub och restaurang samt fortsatt nattlig färd ut i stadens nöjesliv. Ett par whiskeyflaskor kanske slinker ner på tawan daeng eller annat ställe t ex. smile.gif

Finns det intresse för det så kan jag/vi även ledsaga ett sällskap bort till gränsen/marknaden vid Chong chom/O´smach dagen efter, på Söndagen. Finns mycket jättebilligt och intressant att handla, eventuella visaruns att utföra osv. Thailändska tjejer brukar bli lyrisk över alla billiga varor och inte kunna sluta shoppa förrän pengarna är slut. wink.gif

Så kom igen, anmäl er för forumträff i södra Isaan den 9 januari. Pm:a mig eller P3 om ni är intresserade. Jag hjälper till med att boka hotellrum åt alla som anmäler sig i god tid, låt oss säga före Jul, andra får boka själv på tel 044713980-83.

Ett standardrum på Majestic Surin kostar 900 per natt inklusive bufféfrukost, vilket är prisvärt för den standard man får.

Ps Januari kan ju eventuellt vara riktigt kall i Isaan till och från så vi reserverar oss för att det kan bli andra aktiviteter än just poolmingel i värsta fall. Och en reservtjocktröja i bagaget är att rekommendera utifall. smile.gif

hej kim idag var vi på marknaden chong chom mycket folk var det när vi kom bland det första var att vi såg var dig och ao men innan vi han parkera så var ni borta men vi han inte gå många meter förren ao kom gående så hon berättade att du var inne på marknaden men jag såg alldrig till dig förren när vi satt och åt lunch då kom du cycklade annars hade det va kul och träffa dig en stund kanske vi dyker upp på lördag surin träffade jag på tigern när vi hade mpr träff där ha de och jag vill ha mer bilder till mitt morgon kaffe mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte packat, men vi kommer och den goda ölen på marknaden får man glömma då man är bilburen

Fast man kan ju köpa med sig några till kvällen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja min väska är i alla fall packad och klar. Och rum är bokade på Majestic surin för alla som önskat det uttryckligt i namnet "chantana".

För Tommy, som inte meddelat med 100% säkerhet har jag dock inte bokat men det går fortfarande bra för honom och eventuella senkomna gäster att antingen be mig boka ytterligare rum, alternativt ringa själv till hotellet på det nr jag skrev i första meddelandet här i tråden. Men som sagt, alla som med säkerhet sagt sig komma har reserverade rum redan.

Själv kan jag nås på nr 0816840183 för frågor eller annat.

Väl mött! Och som sagt, det är ännu inte försent att anmäla sitt deltagande. :)

Får tyvärr meddela att jag jobbar till och med den 11e Januari, så vi missar denna träffen OCKSÅ :(

Hade inte glömt av träffen, men har haft det stressigt.

Hoppas ni får så kul!

Och när är det Elefant festival där borta? Jag måste ta mig till Isaan nån j@vla gång...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

hej kim idag var vi på marknaden chong chom mycket folk var det när vi kom bland det första var att vi såg var dig och ao men innan vi han parkera så var ni borta men vi han inte gå många meter förren ao kom gående så hon berättade att du var inne på marknaden men jag såg alldrig till dig förren när vi satt och åt lunch då kom du cycklade annars hade det va kul och träffa dig en stund kanske vi dyker upp på lördag surin träffade jag på tigern när vi hade mpr träff där ha de och jag vill ha mer bilder till mitt morgon kaffe mvh

Oj oj, det var verkligen nära utan att skjuta haren om du sett mig på cykeln. Jag cyklade själv till marknaden, åt, tog en öl och njöt av det stora folklivet. Plötsligt upptäckte jag frugan i folkvimlet, hon hade fått skjuts av sina bröder för att inhandla lite frukt. Följde henne en liten stund innan jag avvek på egna vägar och cyklade sedan till en kompis för lite vatten (är ju så jäkla hett här just nu). Under den lilla tid jag gick med Oa så måste du alltså ha sett oss. Och sedan mig när jag cyklade från markanden till kompisen. smile.gif

Men vi får väl ses på träffen istället... säg till om du vill att jag ska boka, alternativt så bokar du själv.

Tommy. synd att du inte hinner, hade varit kul att ses. Men det kommer säkert fler tillfällen.

Till alla andra... boka in träffen i Surin NU. MPR-träffar i södra Isaan växer inte på träd.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på gränsmarknaden i början av dec, dessa flaskor finns att köpa där och de smakar jättegott, man känner sig som en helt annan människa när man druckit upp innehållet!! ??

DSCN2774.jpg

DSCN2872.jpg

Kim: Vet du hur det är med Martin på Farang Connection? jag var där i dec innan jag reste tillbaka till Sverige och då såg han inte bra ut.

Tyvärr är jag i Sverige nu och kan inte vara med på träffen.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrSurin. Har inte varit förbi på Farang Connection på några veckor nu så hur det sttår till med Martin vet jag inte. Men med tanke på hur mager och eländig han såg ut sist så vet man aldrig hur länge han orkar.

P3 vet säkert mer.

Sedan... Vi sågs ju som hastigast på Majestic för ett tag sedan, synd att vi inte hann vidareutveckla bekantskapen då, eller på träffen nu. Men det kommer säkert fler tillfällen som tur är.

Nu laddar vi för den nionde i alla fall. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kul...

Synd att vi inte kan vara med.

Bowling och mingel + trevligt sällskap. :friends:

Hoppas ni har det så kul!

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim: Vet du hur det är med Martin på Farang Connection? jag var där i dec innan jag reste tillbaka till Sverige och då såg han inte bra ut.

Martin är inte så frisk längre. Hans cancer har gått så långt att kemo inte ges längre pga att det förmodligen skulle skada mer än göra nytta.

De har skickat hem honom ifrån 'Cancer Center Udon Ratchathani' till Surin.

Men det går liksom upp och ner, ibland låter han helt frisk och vissa dagar är han lite borta.

:(

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det ska bli riktigt kul med denna forumtraff, den forsta for oss.

En liten fraga dock, hur tar man sig fran hotellet till marknaden?

Vi kanske kan fa aka med nagon?

Jag har visseligen tillgang till bil, men har ett "genuint ointresse" av att kora

bil i Thailand (radsla)

//Stefan och Kesorn

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Transport till marknaden ordnar sig nog, vi var 16 stycken på/i en på Nissan King Cab en gånglol.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, någon enstaka flakplats kan vi säkert erbjuda på vår bil. Var från början meningen att vi bara skulle komma 2 pers i ensam majestät till träffen och därför hade jag planerat erbjuda skjuts tur och retur marknaden på söndag. Men nu ser det ut som att hela bygänget + även vänner från annan ort kommer med, totalt 8 vuxna och 4 barn. Så vår bil blir rätt så full eftersom alla dom åker fram och tillbaka med oss.

Men som Kenneth skriver så går det väl ca 16 i en picup så några platser till har vi nog. Sedan beror det väl lite på hur många andra med bil som är intresserad av att hänga på även på söndagen?

Jag tror nog det ordnar sig med platser. :)

Vi har hur som helst bokat 9 rum på Majestic Hotel i namnet "chantana", så ni som kommer kan nämna detta i receptionen. Alla rum som bokats är med stor singelsäng (dubbelsäng). Som dom som vill ha skilda sängar får ändra detta val själva. Hotellet ligger för övrigt precis intill ena kortsidan av busstn i Surin och kan inte missas om man bara hittar stn. Kostar 900 baht/natt inklusive buffefrukost för två.

Vi kommer att befinna oss på plats ungefär vid 12 för incheckning och jag kan nås på telefon 0816840183 om det är några frågor eller tveksamheter.

Efter incheckning befinner vi oss vid poolen för lite bad och en drink ett par timmar, så välkommen dit.

P3, som ju bor i stan ordnar med några bowlingbanor åt gänget (för de som vill delta) på eftermiddagen och stort långbord på en bra restaurang som serverar utsökt thaimat till eftermiddag/kväll. Efter det får väl alla som är sugna på det, ge sig ut i stadens nattliv tillsammans. :)

Ps Ett aber var ju att detta datum ju visat sig vara "barnens dag" av alla dagar.

Så eventuellt kan ju de med barn kanske gå på någon barnaktivitet inne i stan en stund för att blidka deras behov först.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Fantasy, ser fram emot att träffa dig med fru att barn på lördag. :)

Och eftersom du inte meddelat oss tidigare så förutsätter jag att du bokat rum själv. Annars kan du enkelt göra det på nr 044713981 (Majestic Hotel Surin). Dom verkar ännu inte ha någon brist på rum till helgen som tur är.

Och jag vill också påpeka att det alltså ännu inte är försent att anmäla sin ankomst, men fr o m nu så får ni boka rummet själv. Sista anmälningstidpunkt finns inte, bara att dyka upp och ansluta.

Väl mött! :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

HC, Måste vi gå och lägga oss kl. 23, kan vi inte få vara uppe lite längre. Snälla

Frågar anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr. Surin.

Ett litet råd bara, ta inte hem dom där flaskorna till Sverige.

Jag har en hemma och en polare som är polis fick syn på den, han berättade att det är böter bara på innehav. Det var nåt om olaglig import av (utrotningshotade?) djur.

Jag är inte säker på den exakta ordalydelsen men det var nåt åt det hållet.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

HC, Måste vi gå och lägga oss kl. 23, kan vi inte få vara uppe lite längre. Snälla

Frågar anders

OK, det får väl gå för den här gången då ;)

Hoppas ni får en trevlig träff!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart smäller det för forumträffen. :)

Otroligt nog kom det ett regnväder indragande över Surin idag och vädret blev genast kallare efter att ha varit tokhett i flera veckor och regnlöst i 2 månader. Dessutom hotar tydligen tevens väderlekstjänst med duggregn och svalka ytterligare en dag, vilket blir forumträffdagen. Så ett tips, ladda med både varm tröja och regnhatt. :)

Som sagt tidigare, väl mött!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Noterat mobilnumret så ha den på,kanske kan komma ett samtal från vår träff i gbg,vem vet.Vi startar 17 här så ni är nog slirigare än vi vid den tiden. :drinks:

ha det/drivern

Link to comment
Dela på andra sajter

Drivern,då är klockan 23.00 i Thailand och då sover dom :crazy: Mvh Måne

Jo troligtvis är det så,eller har frun sagt att det är dags att gå hem :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, vi kommer inte ner förens 1 slutet av feb men landar inte hemma i Buriram för ens slutet av mars tror jag. så kan det bli nått i månadsskiftet mars april så är vi glada. Har dessutom 2 första gångare som är i Roi Et då. Vi skall nog fira sonkran i Buriram då allihopa.

Dessutom så skall vi försöka lära "Anders Buriram" spela golf. :-)

Ban dance.gif

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, vi kommer inte ner förens 1 slutet av feb men landar inte hemma i Buriram för ens slutet av mars tror jag. så kan det bli nått i månadsskiftet mars april så är vi glada. Har dessutom 2 första gångare som är i Roi Et då. Vi skall nog fira sonkran i Buriram då allihopa.

Dessutom så skall vi försöka lära "Anders Buriram" spela golf. :-)

Ban dance.gif

Hej,

träffen i Jomtien 15:de mars missar du väl inte :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Just ja. Hade ju glömt den. Sen har vi ju lite golf att spela åsså.

Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...