Jump to content
IGNORERAD

ela idiota schwedish mit bar girl?


ghostr

Recommended Posts

Har haft förmånen att träffa både bartjejer och i dina ögon "normala" tjejer och jag kan säga dig att det är inte alltid gräset är grönare på andra sidan staketet..

bra svar knasen :great:

Både du och Knasen håller säkert med om att i de flesta fall är gräset betydligt grönare på andra sidan staketet!!!

Chook dii

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    55

  • Baa

    34

  • måne

    12

  • Avregistrerad clion

    12

Mest aktiva i denna tråd

De finns en hel del bränt gräs också!

Håller med men det är väl inte något specifikt för LOS.

Gröna ängar,brända fält eller höbalar finns väl överallt på vår planet?

Detta tjatande om barbrudar kolla Svedala där heter dom Krogbrudar?

Sen kan man ju gå till internet där dom viker ut sej på tex UT!

Nä dessa brudar finns överallt kanske mer koncentrerat i LOS till vissa

platser ELLER?

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam!

Så är det väl med största sannolikhet. Jag vill förtydliga att jag inte lobbar för att det på något sätt är det ultimata att träffa bartjejer, utan snarare att det inte är så illa alla gånger som vissa här vill framhäva.

Om vi återgår till TS, så det han skriver är att han vill bjuda hit damen han träffade på semestern för att lära känna henne bättre då han inte har någon möjlighet att åka ner dit själv någon längre tid. Vad TS får för vibbar av tjejen i fråga kan bara han veta och ev. varningsklockor som ringer kanske beror mer på allt negativt han läst och hört om bartjejer än att det skulle finnas något egentligt problem.

Ända sättet för TS att få veta om denna dam är kvinnan i hans liv är ju att han bjuder hit henne och ser efter. Visst kan det gå katastrofalt illa som det ju gjorde i ett liknande fall vi läste om här tidigare som inte blev billigt. Men ponera att TS åker ner ett par gånger till och träffar tjejen under kortare sem. vistelse för att lära känna henne bättre. Det är inte heller gratis och visst han får iaf ett par trevliga semesterresor, men är det säkert att han blir klokare för det. Han befinner sig i ett semesterrus och tjejen befinner sig i den miljö han vill ta henne ifrån. Är det rätt förutsättningar att lära känna varandra? För att inte tala om den misstänksamhet som gror under den tiden hon är kvar i Thailand. Och är det någon garanti för att det fungerar bättre den dagen hon kommer till Sverige?

Nu är det ju som sagt väldigt svårt för oss här att skapa sig en ordentlig uppfattning då ingen av oss känner tjejen i fråga och inte känner till hennes intentioner, men som jag skrev tidigare så är målet för dom flesta tjejer som söker sig till baren att träffa någon att stadga sig med.

Eventuella konflikter om pengar kommer med all säkerhet att uppstå, men samma problem finns även för många "normala" tjejer då det i Thailand har en annan syn på familjens försörjning än den vi har i Sverige. Även en "normal" flicka som kommer hit behöver ha ekonomiskt stöd från sin partner under den första tiden. Även många av de "normala" flickornas föräldrar behöver ha pengar nedskickade då deras barn är den enda pensionsförsäkring dom har. Det är här jag tror att fd bartjejer får ta emot oförtjänt mycket stryk då dom kanske skaffat sig lite mer skin på näsan och är lite mer rakt på sak när det gäller att få pengar till sig själva eller till sina föräldrar. Men i slutändan så kanske det är samma belopp som skickas ner till den fd bartjejens föräldrar som till den "normala" tjejens föräldrar.

Och om sedan ett förhållande spricker så kraxar olyckskorparna - Du får ju skylla dig själv som blivit blåst på det och det, när du var ihop med en bartjej. Men har inte dom med ett sprucket förhållande med en "normal" tjej blivit lika blåsta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kanske mer än fråga om självrespekt och självkänsla än en ekonomisk fråga, alla typer av förhållande kan gå åt skogen det vet vi säkert alla!

Jag är inte säker på att ett förhållande med en barflicka har större risk att gå åt skogen än något annat, det är väl mer en fråga hur de gick iin i det och vad deras första mål det var, många gånger är och en hel del gånger förblir!

Men det är upp till var och en vilken väg man vill välja, vilken man än tar så finns det inga garantier, men det kan vara lite kul att inte få allt serverat på ett

färdigt fat för att man inte orkar eller vill eller känner sig tillräcklig för att ge sig ut på lite större utmaningar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ar det en "risk" att ge sig in i ett forhallande med en torsk som har ett forflutet att kopa sex med allt det eventuella bagage det innebar?

Forutsattningar att fa ett forhallande med en prostiuerad/torsk att fungera beror val helt pa huruvida saval mannen som kvinnan verkligen kan lagga det bakom sig/ grava ned det langst ned i sjalen/ bearbeta det och ga vidare, osv. Jag beundrar de som kan saga saker i stil med "livet borjade nar vi traffades" osv. vilket jag sjalv ser som en nastintill omojlighet for egen del men anda finner beundransvart om det representerar hur de verkligen kanner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille.

Jag ser det nästan som ett absolut villkor vid inledande av en relation oberoende av var/hur man träffas, att bägge lägger det tidigare bakom sej.

Historia är historia och det är inget vi kan ändra på, man kan inte gå runt och fundera på vad ens partner gjorde innan hon/han viste att du fanns.

Ja jag räknar inte in ev. sjukdommar av venerisk art, det hör ju till vanligt hyfs att båda kollar att man e hel och ren innan man har oskyddat sex.

Men om man går runt och grubblar på sin partners ev. tidigare relationer osv. så går man bara sönder inifrån. Gäller iaf. mej...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är beundransvärt och det är säkert inte lättare att släppa tanken för tjejen än för killen!

Men man känner för att minimera dessa tankar kan man ju tänka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

En bartjej är väl en "normal" och smart tjej. Många gånger är det bättre att satsa på en som jobbat i bar än en från Big C, posten, apoteket risfältet. Vet flera som tagit tjejer som inte hunnit att börja i bar och dom farangerna fick det inte lätt. Sen vet jag jätte många som tagit från en bar och för dom flesta har det blivit jävligt bra. Det första man gör är naturligtvis att ta hit tjejen på turistvisa så fort som möjligt så man lär känna varandra lite mer. Och inte behöva skicka en massa pengar och vara nervös var hon är m.m. Det är nog lättare att bli blåst av en tjej som inte har jobbat i bar. Och det är inte tjejen som blåser farangen utan farangen som blåser sig själv. Om jag vill sälja min bil (en gammal Ford) och vill ha 10 tusen för den. Då kommer dumma farangen och vill ge 100 tusen för den. Då tar jag naturligtvis emot det annars är jag korkad. Så man ska absolut inte säga att Thaitjejer luras när det är farangen som har lärt dom att vara vänliga och ta emot från dumma farangen. Som man bäddar får man ligga. Allt detta vet över 90 % av folket på forumet men ändå skriver katten det. Mjaaa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara jag läser:

"tagit" en tjej innan hon börjat..

"ta hit" och checka läget.har du slutat träffa kvinnor?? Du bara tar vad du vill ha eller????

.och vad är det de tar hit, låter som om det skulle skulle vara en kattunge eller ngt-vi talar om människor bartjej eller ej!

Sådana uttryck blir jag bara trött av att höra, det beskriver allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det är nog lättare att bli blåst av en tjej som inte har jobbat i bar.

Kan du utveckla och förklara ? förstår inte? 98 % av jordens befolkning är gifta med icke fd. prostituerade, är vi lurade allihop? Utan att veta om det ? :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har sååå rätt missen, och om du/jag nu blir ihop med en bartjej som du/jag själv träffar i baren så kan man ju fråga sej hur tjejen ser på dej(eller mej) som en jäkla torsk kanske? Det gör hon säkerligen iaf. initialt.

Den här kniven är ju tvåeggad...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle:

Det är kanske mer än fråga om självrespekt och självkänsla än en ekonomisk fråga, alla typer av förhållande kan gå åt skogen det vet vi säkert alla!

Jag är inte säker på att ett förhållande med en barflicka har större risk att gå åt skogen än något annat, det är väl mer en fråga hur de gick iin i det och vad deras första mål det var, många gånger är och en hel del gånger förblir!

Men det är upp till var och en vilken väg man vill välja, vilken man än tar så finns det inga garantier, men det kan vara lite kul att inte få allt serverat på ett

färdigt fat för att man inte orkar eller vill eller känner sig tillräcklig för att ge sig ut på lite större utmaningar!

Rappakalja, kan Du skriva om det på svenska. :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara jag läser:

"tagit" en tjej innan hon börjat..

"ta hit" och checka läget.har du slutat träffa kvinnor?? Du bara tar vad du vill ha eller????

.och vad är det de tar hit, låter som om det skulle skulle vara en kattunge eller ngt-vi talar om människor bartjej eller ej!

Sådana uttryck blir jag bara trött av att höra, det beskriver allt!

om Du blir så trött, logga ut och bli lycklig igen.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa: Att du skulle tycka det ok "ta hit och ta dit" förvånar mig inte!

Som tur är efter lite läsande så finns det fler värderingar här än dina!

.och föresten har du skickat din sponsring till den thailänska skidåkerskan än, eller har du inte fått ut pengar för dina inlägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille.

Jag ser det nästan som ett absolut villkor vid inledande av en relation oberoende av var/hur man träffas, att bägge lägger det tidigare bakom sej.

Historia är historia och det är inget vi kan ändra på, man kan inte gå runt och fundera på vad ens partner gjorde innan hon/han viste att du fanns.

Ja jag räknar inte in ev. sjukdommar av venerisk art, det hör ju till vanligt hyfs att båda kollar att man e hel och ren innan man har oskyddat sex.

Men om man går runt och grubblar på sin partners ev. tidigare relationer osv. så går man bara sönder inifrån. Gäller iaf. mej...

Absolut ar det en forutsattning. Tyvar har jag traffat bade en och tva killar som kanske inte riktigt har klarat att helt slappa efter en tid. Det kanske finns en underliggande forvantan/skrack om att tjejen skall forsoka blasa dem, vara otrogen, osv vilket sakerligen varit saval oandligt jobbigt som borjan till slutet for deras forhallande. Vice versa kan sakerligen galla for hur tjejen kanner.

Sen behover det ju inte nodvandigtvis vara att man grubblar pa vem/hur manga tjejen/killen salt/kopt sig till utan man kan kanske ha svart att acceptera valet personen gjort nar de gett sig in i konshandeln. Vet ingenting och spekulerar bara utifran hur jag tror jag mojligtvis skulle resonera om jag mot formodan befann mig i situationen. Jag har som sagt aldrig behovt ta stallning till fragan sa for mig blir det ett hogst hypotetiskt resonemang.

:whistle:

Rappakalja, kan Du skriva om det på svenska. :whistle:

Nasta gang kanske Conservator kan skriva lite langsammare sa inte Baa stoter pa patrull.

Link to comment
Dela på andra sajter

[smarta WIlle

Kom igen förklara för en korkad farang

Cleverman Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa: Att du skulle tycka det ok "ta hit och ta dit" förvånar mig inte!

Som tur är efter lite läsande så finns det fler värderingar här än dina!

.och föresten har du skickat din sponsring till den thailänska skidåkerskan än, eller har du inte fått ut pengar för dina inlägg?

Om jag skulle sponsra något "mer" i Thailand än min egen familj, så vore nog det mer än din arma hjärna skulle förstå.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Men heregud gubbar hur e det i svedala ska man börja fundera vilka eller hur många damen har haft för å inleda ett förhållande? om thaitjejen har haft 10 eller 100.(likadant i svedala) ska man börja fundera då eller :rtfm: .clion som aldrig fråga om hur många partner vederbörande har haft

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Min hjärna får du kalla vad du vill, men den fungerar hganska bra!

Ang. Sponsringen så var där ett inlägg om en thailänsk skidåkare i som var bosatt i Norrland, för att kunna deltaga i OS så behövde hon en sponsor!

Jag förslog då dig som sponsor, givetvis efter det att du fått betalt för dina inlägg!

Ny tränare till damen skulle enl. Svarten lämpligtvis kunna vara BTT.

Vi kom fram till att Thailands första vinter OS guld skulle kunna bli ett faktum,

Du skulle ju för sjutton bli hjälte på köpet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min hjärna får du kalla vad du vill, men den fungerar hganska bra!

Ang. Sponsringen så var där ett inlägg om en thailänsk skidåkare i som var bosatt i Norrland, för att kunna deltaga i OS så behövde hon en sponsor!

Jag förslog då dig som sponsor, givetvis efter det att du fått betalt för dina inlägg!

Ny tränare till damen skulle enl. Svarten lämpligtvis kunna vara BTT.

Vi kom fram till att Thailands första vinter OS guld skulle kunna bli ett faktum,

Du skulle ju för sjutton bli hjälte på köpet!

OK Ber om ursäkt, Blev lite sne, men det har gått över, undrar bara fortfarande varför Du anser Dig kunna ge mig goda råd om att leva i LOS som jag redan gör sedan 7 år tillbaka, skulle kanske var en god tanke att ta reda på vem och hur den personen är och verkar innan man tar till den typen av "kunskapsdelgivande.

Baa (lite småpackad efter en eftermiddag i "stan",)

baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Borjas det fyllnas till uppe i nordost eller kakade du taggtrad till frukost idag?

Fan va rätt Du har om tillfyllnaden, men för f-n Wille, vi har samma tidszon som Du, även om vi bor i Issaan så det är nog mer eftergolf-fyllan som satt in,, :drinks:

Baa. Chock Dii

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ända jag hade synpunkter på var att man tar inte hit eller dit, uttrycket "ta" tilltalar mig ej

Sen var det ju faktiskt inte dig jag anklagede för detta!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

så ja det tar sig som käringen sa när håret börja brinna.välkommen till forumet conservatorn å katten det blir tvärdrag på forumet.tänk på trycket baa :blink::rtfm::rtfm::rtfm::rtfm:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...