Jump to content
IGNORERAD

Min fru är dåligt uppfostrad


Niro

Recommended Posts

Guest Toprunner

Sen jag lärt min thailändska fru att ett rum har 4 90-gradiga hörn och inte är cirkulärt format har jag fått ett betydligt renare hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    13

  • Avregistrerad clion

    7

  • Odin

    7

  • svarten

    6

Mest aktiva i denna tråd

Bra sagt C;D!

En riktig karl låter sig inte serveras mat och kaffe som 10-månaders gamla bäbis. Hur mycket älskar en karl sin kvinna om han låter henne först jobba heltid med en lön långt under det som män tjänar för att göra samma sak för att komma hem och slava med att sköta hushållet. Detta medan han kräver att hon serverar honom öl när han sitter och tittar på TV!

Hälsning

Svarten

Skärpning!!!

Så om damen har en bra lön så går det bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag blev till och med matad med sked av mina fd flickvänner.

Faktiskt ganska skönt att enbart behöva koncentrera sig på sangsomglaset när man åt.

Dessutom slapp man ju en massa ris o annat i soffan på fyllan.

Det är väl inget nedvärderande ifall tjejen gör saker av egen fri vilja?

Förmodligen gjorde de detta av renlighetsskäl. Framförallt så var det inte populärt att äta pork eller kyckling med fingrarna och sedan använda tröjan som fingeravtorkare.

Ingen tvekan om att thailändska kvinnor är bertydligt mer omhändertagande än vad svenska kvinnor är.

Jag tycker det är charmigt och faktiskt ganska naturligt med en kvinna som städar och sköter matlagningen.

Att man sedan kan avsmaka ex såser o dylikt är ju inget fel.

Man måste ju ändå se till så att smakerna blir som man tänkt sig.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Dessutom slapp man ju en massa ris o annat i soffan på fyllan.

BTT

Håller med.. ris är ett dj-vla skit, tacka vet jag potatis!!

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Det är väl inget nedvärderande ifall tjejen gör saker av egen fri vilja?

...

BTT

Exakt BTT, jag ser heller inget nedvärderande i detta om det görs av fri vilja.

Vad som är fri vilja eller omgivningens förväntningar är dock inte alltid så lätt att avgöra. Till exempel så har fru Changs uppassande av mig i Sverige avtagit kraftigt. Inte för att jag klagar på det, men det känns ju ändå ganska genuint när hon ibland gör det. Det är bara jag och hon i lägenheten, och ingen annan som recenserar.

Till skillnad mot när vi besöker hennes hemby i Isaan. Ibland är det ju nästan pinsamt hur hon passar upp mig under föräldrars och övrig släkts vakande ögon. De förväntar sig detta, och det kan ju inte riktigt kallas fri vilja.

Det råder inga tvivel för mig om att de flesta thaidamer som hamnar i Sverige förr eller senare blir ganska försvenskade vad gäller nödvändigheten att passa upp på mannen. Dvs, inte alls ;)

Å andra sidan är väl detta ett givande och tagande. I Thailand kanske det främst handlar om att mannen ger pengar och kvinnan återgäldar. I Sverige behöver det inte vara så. Man kan vara till nytta för varandra på andra sätt. Jag jobbar på det...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha.. BTT i sitt essä igen. Nåja, han har sina erfarenheter, jag har mina. Min thailändska fru matar i alla fall inte mig med sked oftare än vad gamla svenska flickvänner gjort. Däremot har hon klippt mina naglar lite oftare än vad dom tidigare svenska gjorde. Hon lagar inte mat oftare än vad dom svenska gjorde, det delar vi på, tvättar gör hon mer sällan än vad dom svenska brukade göra, diskar ungefär lika ofta. Men är lika, eller mer noga med städningen än vad dom svenska var. Frugan tycker om att ha rent, snyggt och prydligt omkring sig... som tur är, inte alla thai bryr sig om det har jag märkt. Dammsuger och skurar gör jag aldrig, men det gillade även dom svenska tjejer jag har erfarenheter av mycket mer än mig.

Däremot fixar jag allt som är tungt, mer ofta nu med thaifru än med tidigare svenska tjejer, jag är en packåsna utan dess like, bär svintunga matkassar, barn och allt annat möjligt och omöjligt som ska bäras för jämnan. Håller igång vår gamla bil genom att skruva och repa, bygger, fixar och jobbar, drar in pengarna till familjeekonomin genom helveteslånga dagar på jobbet, hämtar och lämnar på dagis, fixar allt som har med papper eller myndighetskontakter att göra, är chaufför till än det ena än det andra mm mm.

Skulle jag uppskatta vem som har det största lasset att dra mellan min fru och mig så ligger jag nog jävligt bra till. Men det är väl som det ska, mannen ska väl dra det tyngsta lasset eller?

Jag har minst den dubbla muskelmassan, orkar allt mycket uthålligare, behöver inte sova lika länge och har långt större tålamod mot stress än min fru har. Jag gör det jag orkar och hon gör det hon orkar, sedan delar vi ungefär lika på resultatet.

Ungefär som med tidigare svenska flickvänner. Kan inte se någon större skillnad i arbetsfördelning nu mot för tidigare. Thailändska kvinnor underdåniga? Inget jag märkt i alla fall, snarare tvärtom. Däremot tycker dom nog att det är andra saker som är viktiga att få bestämma över än vad svenska tjejer normalt gör.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag blev till och med matad med sked av mina fd flickvänner.

Faktiskt ganska skönt att enbart behöva koncentrera sig på sangsomglaset när man åt.

Dessutom slapp man ju en massa ris o annat i soffan på fyllan.

Det är väl inget nedvärderande ifall tjejen gör saker av egen fri vilja?

Förmodligen gjorde de detta av renlighetsskäl. Framförallt så var det inte populärt att äta pork eller kyckling med fingrarna och sedan använda tröjan som fingeravtorkare.

Ingen tvekan om att thailändska kvinnor är bertydligt mer omhändertagande än vad svenska kvinnor är.

Jag tycker det är charmigt och faktiskt ganska naturligt med en kvinna som städar och sköter matlagningen.

Att man sedan kan avsmaka ex såser o dylikt är ju inget fel.

Man måste ju ändå se till så att smakerna blir som man tänkt sig.

BTT

Det e ju ett sätt å visa (matningen)att hon kan tänka sig en framtid med dig :blink: ps det trodde jag ju att en veteran som du visste :suicide:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt BTT, jag ser heller inget nedvärderande i detta om det görs av fri vilja.

Vad som är fri vilja eller omgivningens förväntningar är dock inte alltid så lätt att avgöra. Till exempel så har fru Changs uppassande av mig i Sverige avtagit kraftigt. Inte för att jag klagar på det, men det känns ju ändå ganska genuint när hon ibland gör det. Det är bara jag och hon i lägenheten, och ingen annan som recenserar.

Till skillnad mot när vi besöker hennes hemby i Isaan. Ibland är det ju nästan pinsamt hur hon passar upp mig under föräldrars och övrig släkts vakande ögon. De förväntar sig detta, och det kan ju inte riktigt kallas fri vilja.

Det råder inga tvivel för mig om att de flesta thaidamer som hamnar i Sverige förr eller senare blir ganska försvenskade vad gäller nödvändigheten att passa upp på mannen. Dvs, inte alls ;)

Å andra sidan är väl detta ett givande och tagande. I Thailand kanske det främst handlar om att mannen ger pengar och kvinnan återgäldar. I Sverige behöver det inte vara så. Man kan vara till nytta för varandra på andra sätt. Jag jobbar på det...

Herr Chang har talat.

:whistle: Ännu en anledning att bedriva så lite tid som möjligt i Svedala! :crazy:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: Ännu en anledning att bedriva så lite tid som möjligt i Svedala! :crazy:

Baa

Hehe Baa,

Så kan man ju se på saken! Du antyder väl om jag tolkar dig rätt att det är stora skillnader mellan att bo med thaidamen i Thailand jämfört med i Sverige. Det tycker jag du har rätt i, men vad som är bäst avstår jag från att kommentera.

Det torde vara ganska individuellt, och var och en får väl göra som dom finner bäst.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just städningen delar vi på hemma hos oss... Ungefär 50/50 skulle jag säga.

Hon städar nedre halvan på varje våning och jag övre.

Detta pga att hon (gäller de flesta thaihus jag besökt) inte ser över 180cm i hemmet. Där finns alltså en hel del spindlar och annat smått o gott jag får ta reda på.

Så det så... 50/50 i vårt hem när det gäller städning.

Diskning? Jag tror jag har diskat ett tiotal ggr på ca 9-10 år. Ja, det blir ju ganska exakt en gång per år. Får väl ses som OK.

Det är för övrigt dottern som diskar.

Tvättning? Kan inte minnas att jag tvättat kläder en endaste gång. Jävla svin är vad jag är... URK.

Matlagning? Nej, inte mer än microuppvärmning. Har svårt att få tillgång till köket. Det är lixom hennes område. Och skulle jag nån gång få fritt tillträde till köket så skulle det vara den enda och sista gången skulle jag gissa.

Men i det stora hela så tycker jag vi passar bra ihop. En familj som delar solidariskt på sysslorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe Baa,

Så kan man ju se på saken! Du antyder väl om jag tolkar dig rätt att det är stora skillnader mellan att bo med thaidamen i Thailand jämfört med i Sverige. Det tycker jag du har rätt i, men vad som är bäst avstår jag från att kommentera.

Det torde vara ganska individuellt, och var och en får väl göra som dom finner bäst.

Herr Chang har talat.

Herr Chang

Jag tyder det som att Du tycker att jag är en mansgris och på fullt allvar menar detta. Därför är jag arg och grinig på detta forum.

:whistle: Gick Du på den?

Jo, Du har förmodligen alldeles rätt i Ditt antagande, det är skillnad att bo i Sverige resp Thailand med Thaidam, därmed inte sagt att det skulle vara lättare på nåt sätt B) .

Bekvämlighet eller delade sysslor kan ju tolkas olika, själv lagar jag gärna (och ganska bra) mat åt min hustru, däremot så sysslar jag inte med tvätt och allmän städning, det sköts med glatt nynnande så varför ens försöka ändra på det?

Trädgårdsarbetet delar vi på, som gammal asfaltsblomma är det rätt kul att se klorofyllen grönska.

Och så till det kanske väsentligaste, vi har kommit överens om att hustrun skall vara "hemmafru" trots att jag inte jobbar och då faller ju hela försörjningen på mig vilket hustrun visar uppskattning över på så sätt att hon gärna drar sitt strå till stacken genom att vara lite "huspiga" om Du förstår vad jag menar.

Samt det viktigaste av allt, finns väl ingen av kvinna född man som inte vill bli en smula bortskämd! :whistle:

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett av många misstag jag gjorde med mitt förra förhållande var att jag åtog mig ansvaret för hushållet - mest matlagning och delvis städning.

Anledningen var att jag under mina första månaderna här inte hade något jobb.

Och det blev automatiskt att man hjälper till och försöker bidra i hushållet (med arbete)

Men jag upptäckte att det var ett misstag när jag en dag kom hem från jobbet och var skittrött.

Han var arbetslös och "grejade" hemma.

Jag bad honom att laga mat för jag var för trött.

"Okey, då får du gå ut och laga bilen" var svaret.

Det var surt. Jag tog det rätt så hårt att efter typ 3 år * 365 dagar * 3 måltider som jag hade gjort med glädje och viljan . mot en enda gång som jag bad om hjälp.

---

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett av många misstag jag gjorde med mitt förra förhållande var att jag åtog mig ansvaret för hushållet - mest matlagning och delvis städning.

Anledningen var att jag under mina första månaderna här inte hade något jobb.

Och det blev automatiskt att man hjälper till och försöker bidra i hushållet (med arbete)

Men jag upptäckte att det var ett misstag när jag en dag kom hem från jobbet och var skittrött.

Han var arbetslös och "grejade" hemma.

Jag bad honom att laga mat för jag var för trött.

"Okey, då får du gå ut och laga bilen" var svaret.

Det var surt. Jag tog det rätt så hårt att efter typ 3 år * 365 dagar * 3 måltider som jag hade gjort med glädje och viljan . mot en enda gång som jag bad om hjälp.

---

---

Mvh

Magrood

Oooops..

Magrood, usch jag fick en flashback av din berättelse. Nästan exakt dom orden använde jag till mitt ex. Och när jag läser ditt inlägg så ifrågasätter jag min egna mentala status, hur f-n kunde jag vara så elak och obetänksam..

Tack för tankeställaren tjejen..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru är en riktig diktator.

Hon bestämmer allt.

Jag har inget att säga till om när hon väl fattat sina beslut.

Hon bestämmer själv till 100 % när hon skall.

. städa

..tvätta.

..laga mat.

..diska.

Men i lördags fick jag nog o slog näven i bordet.

Hon ville att jag skulle ta sprutan för svin-influensan.

Jag totalvägrade.

Förklarade för henne att har man tidigare varit gift med

en Farang-sugga i 30 år så är man redan immun.

Nån djävla ordning får det väl andå vara ?

Fungerar som Tjuren Ferdinand

Link to comment
Dela på andra sajter

Förklarade för henne att har man tidigare varit gift med

en Farang-sugga i 30 år så är man redan immun.

Nån djävla ordning får det väl andå vara ?

Forsok till skoj eller inte? men det ar bara ett av manga inlagg pa detta forum som fullkomligt dryper av forakt och bitterhet mot svenska kvinnor. Kanns som det ar bade en och tva kasserade sjalar som soker sig till Thailand efter gatt pa en mina i Sverige. Trist bara att bitterheten verkar ligga kvar och gnaga - kanns som livet hade varit roligare utan den.

Men har man varit gift med "sugga" sa ar det kanske inte konstigt att man beteer sig som ett svin..

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille

Det var väl ett av de roligaste inläggen i tråden, ser man inte ironin i det ska man nog tjacka nya brillor.

Tjöta på fiskarn, behövs lite "ventilation" i kakburken.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille

Det var väl ett av de roligaste inläggen i tråden, ser man inte ironin i det ska man nog tjacka nya brillor.

Tjöta på fiskarn, behövs lite "ventilation" i kakburken.

Baa

Tja, man kan "gomma" det mesta bakom ironi men det betyder inte att det blir mindre symptomatiskt for det. Att som 50:e man i ordiningen benamna en svensk kvinna som "sugga", "hagga" eller nagot annat nedsattande epitet kanns inte helt farskt och "roligt" men smaken ar skiljer sig at och tur ar val det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, man kan "gomma" det mesta bakom ironi men det betyder inte att det blir mindre symptomatiskt for det. Att som 50:e man i ordiningen benamna en svensk kvinna som "sugga", "hagga" eller nagot annat nedsattande epitet kanns inte helt farskt och "roligt" men smaken ar skiljer sig at och tur ar val det.

OK, då tar vi det från grunden.

Sugga=Gris=Svin + influensan Svininfluensavaccin,,,,Got it? :whistle:

Kan tolkas hur man vill, men som Du mycket riktigt påpekade, smaken är som baken.

Baa, som gillar jokes.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Wille!

Det är klart att besvikelse över förhållande med svenska kvinnor driver en del gubbar till barerna i Thailand.

I många fall handlar det ju om gubbar som kanske inte är så attraktiva på den inhemska marknaden av olika orsaker.

Givetvis slår sådana gubbar tillbaka mot de svenska kvinnor som har nobbat dem.

Det är ju inget märkligt fenomen.

Studerar man hur vissa gubbar ser ut och hur de beter sig bland barerna så är det ju inte så konstigt att de flesta svenska kvinnor inte gärna vill ha dem.

Vilken normal kvinna vill egentligen vara tillsammans med en halvalkoholiserad 55 årig gubbe som är barnsligare än en liten 6 åring. Lullande och lallande fram med fet buk och tjock röv.Svettig och illaluktande i gamla strumpor och skitigt singhalinne.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille!

Det är klart att besvikelse över förhållande med svenska kvinnor driver en del gubbar till barerna i Thailand.

I många fall handlar det ju om gubbar som kanske inte är så attraktiva på den inhemska marknaden av olika orsaker.

Givetvis slår sådana gubbar tillbaka mot de svenska kvinnor som har nobbat dem.

Det är ju inget märkligt fenomen.

Studerar man hur vissa gubbar ser ut och hur de beter sig bland barerna så är det ju inte så konstigt att de flesta svenska kvinnor inte gärna vill ha dem.

Vilken normal kvinna vill egentligen vara tillsammans med en halvalkoholiserad 55 årig gubbe som är barnsligare än en liten 6 åring. Lullande och lallande fram med fet buk och tjock röv.Svettig och illaluktande i gamla strumpor och skitigt singhalinne.

BTT

Är Du läskunnig?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vilken normal kvinna vill egentligen vara tillsammans med en halvalkoholiserad 55 årig gubbe som är barnsligare än en liten 6 åring. Lullande och lallande fram med fet buk och tjock röv.Svettig och illaluktande i gamla strumpor och skitigt singhalinne."

Vad härligt att BTT äntligen presenterar sig själv för oss alla andra.

Nu börjar man förstå varför han alltid hänget utanför 7/eleven samt alltid

söker sig plats intill toaletterna på vissa barområden.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Slaskhasen!

Skulle inte vara några problem för mig att springa ifatt en svensk kvinna kring 40 med ett par ungar i släptåg.

Men jag vill kunna sitta och dricka bland och utanför barerna även i tio- tjugo år till.

En deppad svenska kring 40 känns inte som en kul framtidsinvestering.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Slaskhasen!

Skulle inte vara några problem för mig att springa ifatt en svensk kvinna kring 40 med ett par ungar i släptåg.

Men jag vill kunna sitta och dricka bland och utanför barerna även i tio- tjugo år till.

En deppad svenska kring 40 känns inte som en kul framtidsinvestering.

BTT

Föreslår att du går med i den här gruppen:

40+ och ej för gammal för gogobarer! Hur många är vi?

:dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Givetvis slår sådana gubbar tillbaka mot de svenska kvinnor som har nobbat dem.

Det är ju inget märkligt fenomen.

Aha, det är därför du "slår tillbaka" mot thaikvinnor BTT.

I övrigt håller jag med Wille om att det alldeles för ofta yttras nedlåtande omdömmen om svenska kvinnor här på forumet. Och det gäller även thailändska kvinnor.

Finns nog en hel del generellt bittra män, samt män som aldrig umgåtts annat än i grabbkretsar, bakom tangentborden i dom svenska hemmen... tyvärr.

Ps Om fiskarns meddelande är ironiskt eller inte säger jag däremot inget om, jag menar rent allmänt.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Slaskhasen!

Skulle inte vara några problem för mig att springa ifatt en svensk kvinna kring 40 med ett par ungar i släptåg.

Men jag vill kunna sitta och dricka bland och utanför barerna även i tio- tjugo år till.

En deppad svenska kring 40 känns inte som en kul framtidsinvestering.

BTT

BTT

Att springa ifatt en svensk kvinna kanske förekommer i dina "våta drömmar",

men att sedan göra det i verkligheten är något helt annat.

Och orsaken kan kanske vara att svenska kvinnor börjar springa när dom ser dig.

Förstår oxå varför du placerar dig du brukar,

till toalettingången är det väl inte många meter ?

Ungefär lika långt är det väl på 7/eleven,

så på inget av ställena behöver man vara sprinterlöpare.

Lycka till i ditt framtida liv som "löpare".

:crazy::diablo::na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...