Jump to content
IGNORERAD

Bosätta sig i Thailand!


BaBoo

Recommended Posts

2 % är det vanligaste när det gäller flerfamiljshus. Tänk på att du får bara göra avskrivningar på byggnaden inte på marken :) . Se hur det fördelar sig procentuellt på taxeringsvärdet!

Jepp så är det ju eftersom det är huset som behöver renoveras pga av slitage och annat varje år!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 191
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    52

  • Sek Losos uncle

    18

  • måne

    10

  • andrejsdenruskige

    9

Mest aktiva i denna tråd

Fan efter 23 år i Thailand (phuket)& nu senare i Khao lak har jag träffat en jävla massa miljonärer enlig dom själva som skryter vitt & brett om hur dom är oberonde, vilka klippare dom är eller vilka grova pengar dom tjänar

Chief Micke

Grattis!

Tvärtemot dig så träffar jag endast utblottade fyllebultar, men förstår efter vad du skrivit (med allt du äger och driver) att du står på en helt annan höjd på "klasstegen"

Så bara att gratulera ännu en gång och om jag kämpar och sliter så kanske jag kommer upp i din nivå någon gång om en massa, massa år!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

har därför gått en utbildning för arbete offshore (en oljerigg) som betyder att jag kommer att jobba 14 dagar och vara ledig i 28 dagar

27/12 bär det iväg :wai:

Skall i nästa vecka först åka till Stavanger eller Bergen för en hälsotest + en 2dagarskurs om hälsa miljö och säkerhet, så förmodligen firar man nyårsafton på Nordsjön :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckost där BaBoo - lycka till - låter spännande!

:-)

Jo det skall bli skönt att jobba i 14 dagar sedan ledig 21 eller 28 dagar :)

Gäller bara nu att ha ordning på alla papper så att man får gå på helikoptern (en polare till mig åkte ut idag och var nära att han inte kom ut pga att han saknade en kurs)!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jo det skall bli skönt att jobba i 14 dagar sedan ledig 21 eller 28 dagar :)

Gäller bara nu att ha ordning på alla papper så att man får gå på helikoptern (en polare till mig åkte ut idag och var nära att han inte kom ut pga att han saknade en kurs)!

APOS?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är tydligen viktig att ha, även om man inte blir direkt involverad

Har en hel jävla pärm med alla möjliga och omöjliga utbildningar, tar det aldrig slut, de hittar på något nytt var varannan månad känns det som!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har en hel jävla pärm med alla möjliga och omöjliga utbildningar, tar det aldrig slut, de hittar på något nytt var varannan månad känns det som!

Det är kurser och diplom till höger och vänster.

Och, nej, det tar aldrig slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

För nån månad om året kanske.men på heltid nej tack. :whistle:

Saj som de e - du giider ente kurtisera.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kurtisera??? :giggle: Gift sedan 31år tillbaka ...61+ just nu..slut med kurtiserandet, men litta massage hadde ju ente skadat :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kurtisera??? :giggle: Gift sedan 31år tillbaka ...61+ just nu..slut med kurtiserandet, men litta massage hadde ju ente skadat :dance1:

Precis, så där lagom ansträngande.:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Heltid enligt mig är när man jobbar mån-fre och har endast lör-sön ledigt!

På rigg så är man ju mer ledig än man jobbar och det passar mig bättre!

du kanske redan svarat, men vad tjänar man på det du gör på rigg? Jag antar det är betalt samt noll chans att slösa bort något på plats också :great:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

du kanske redan svarat, men vad tjänar man på det du gör på rigg? Jag antar det är betalt samt noll chans att slösa bort något på plats också :great:

Vet inte exakt vad jag kommer att få ut nu men man har samma lön varje månad oavsett om man jobbat den månaden eller inte.

Alla resor är betalda och gratis käk så man bränner ju inga stålar när man är där :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju nästan för bra för att vara sant!

Vad är baksidorna?

Man kan inte åka hem till familjen på kvällen?

Man kan inte kasta pil med polarna och ta en stänkare på småtimmarna?

Inte ens om man blir sjuk slipper man arbetspolarna?

Händer det en olycka kan allt kollapsa och man dör?

Man sliter som ett djur när man väl arbetar?

Gått om yrkesskador, förslitningar?

Eller - kanske inte finns några baksidor?

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju nästan för bra för att vara sant!

Vad är baksidorna?

Man kan inte åka hem till familjen på kvällen?

Man kan inte kasta pil med polarna och ta en stänkare på småtimmarna?

Inte ens om man blir sjuk slipper man arbetspolarna?

Händer det en olycka kan allt kollapsa och man dör?

Man sliter som ett djur när man väl arbetar?

Gått om yrkesskador, förslitningar?

Eller - kanske inte finns några baksidor?

:-)

Baksidorna är väl:

Att man är borta i 14 dagar rätt i sträck!

Man kan inte ta sig nån stänkare efter jobbet men det finns massor av andra aktiviteter på kvällarna som gym, bio etc..

Blir man sjuk så skickas man hem!

Klart att om det väl händer en olycka så kan det bli enormt!

Yrkesskador och förslitningar lär man aldrig få i Norge eftersom tempot är noll och säkerheten går alltid först!

Långa resor med tåg, flyg och övernattningar på hotell osv.. är rätt tröttande oxå!

Fördelarna är den långa ledigheten, man lever ju bara en gång så då vill man väl vara så mycket ledig det bara går :)

Kom på en annan stor nackdel oxå och det är att var fjärde år så måste man göra en repetionskurs där de mer eller mindre försöker dränka en i ett par dagar i sträck :(

Ändrades av BaBoo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte ha något emot att arbeta konstant 14 dagar för att sedan vara ledig runt 25 dagar.

Dock skulle jag inte heller ha något emot tex att arbeta 6 månader och vara ledig 6 månader eller så, eller kanske arbeta 1 år och vara ledig 1 år. Det vore verkligen något :)

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Baksidorna är väl:

Att man är borta i 14 dagar rätt i sträck!

Man kan inte ta sig nån stänkare efter jobbet men det finns massor av andra aktiviteter på kvällarna som gym, bio etc..

Blir man sjuk så skickas man hem!

Klart att om det väl händer en olycka så kan det bli enormt!

Yrkesskador och förslitningar lär man aldrig få i Norge eftersom tempot är noll och säkerheten går alltid först!

Långa resor med tåg, flyg och övernattningar på hotell osv.. är rätt tröttande oxå!

Fördelarna är den långa ledigheten, man lever ju bara en gång så då vill man väl vara så mycket ledig det bara går :)

Kom på en annan stor nackdel oxå och det är att var fjärde år så måste man göra en repetionskurs där de mer eller mindre försöker dränka en i ett par dagar i sträck :(

Har du varit ute på nordsjön i huvudtaget?...och upplevt allt, eller är det bara som du läst eller hört talas om?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte ha något emot att arbeta konstant 14 dagar för att sedan vara ledig runt 25 dagar.

Dock skulle jag inte heller ha något emot tex att arbeta 6 månader och vara ledig 6 månader eller så, eller kanske arbeta 1 år och vara ledig 1 år. Det vore verkligen något :)

Jo men hade varit tufft att vara borta från familjen i 6 månader!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men hade varit tufft att vara borta från familjen i 6 månader!

Nej, med familj är det nog svårt. Inget jag skulle vilja göra då kanske...

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...