Jump to content
IGNORERAD

Att åka till Thailand nu - vad krävs?


MaiChai

Recommended Posts

45 minuter sedan, skrev Mankan:

Aha det tog ganska lång tid ändå då. Jag har bokat inne i centrala Bangkok just för att jag hoppas på att bli utsläppt på eftermiddagen efter typ 6 timmer eftersom vi landar tidig morgon. Men vi får väl se

Vi har bokat Royal President och hoppas det bara blir 1 natt,transport till byn dagen efter är bokad.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    183

  • Nicholas

    83

  • frogfish

    68

  • spooncreek

    60

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

50 minuter sedan, skrev måne:

Vi har bokat Royal President och hoppas det bara blir 1 natt,transport till byn dagen efter är bokad.

Vi har bokat något som heter "Glow sukhumvit 5 by centropolis" via Agoda men jag för se om jag byter. Jag har mejlat och frågat hur snabbt man får svar. Jag harde gärna betalt lite extra om de har lite prio på testresutatet. Vet dock inte vilka hotell som kan skaka fram resutaten snabbast. Vi ska ju även vi resa vidare till byn via Chiang mai dagen efter.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Vi har bokat något som heter "Glow sukhumvit 5 by centropolis" via Agoda men jag för se om jag byter. Jag har mejlat och frågat hur snabbt man får svar. Jag harde gärna betalt lite extra om de har lite prio på testresutatet. Vet dock inte vilka hotell som kan skaka fram resutaten snabbast. Vi ska ju även vi resa vidare till byn via Chiang mai dagen efter.

Sofitel Sukhumvit erbjuder ”Fast Track”, resultat inom 4h för ett tillägg om 1500thb. Säkert fler som har motsvarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mankan:

Vi har bokat något som heter "Glow sukhumvit 5 by centropolis" via Agoda men jag för se om jag byter. Jag har mejlat och frågat hur snabbt man får svar. Jag harde gärna betalt lite extra om de har lite prio på testresutatet. Vet dock inte vilka hotell som kan skaka fram resutaten snabbast. Vi ska ju även vi resa vidare till byn via Chiang mai dagen efter.

Nu har jag fått mejl från dem att jag ska deponera 5000 bath för ev.extra kostnader 😆.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev M33:

Sofitel Sukhumvit erbjuder ”Fast Track”, resultat inom 4h för ett tillägg om 1500thb. Säkert fler som har motsvarande.

Samarbetar de med han arabläkaren från Göteborg.....😉

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frogfish:

Samarbetar de med han arabläkaren från Göteborg.....😉

De har väl insett att vissa är villiga att betala för snabbt svar. Testerna utförs på sjukhus, sedan vidare transport till hotellet.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-05 at 13:10, skrev frogfish:

 

Hoppas ingen thaiare får för sig att visa sin makt och ha egna regler för dokumenten när man dyker upp.

Det är fortfarande personen på immigrationen som bestämmer inträde till Thailand. Att de inte kommit på det ännu. 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev M33:

Sofitel Sukhumvit erbjuder ”Fast Track”, resultat inom 4h för ett tillägg om 1500thb. Säkert fler som har motsvarande.

De innebär ju säkert också att man förmodligen prioriteras ner om man inte betalar rent allmänt eftersom det säkert är så att fler har den servisen. Jag hittar dock ingen informatioen om det där jag söker. Jag hittar inte ens vart man kan boka ett test and gå paket på sofitel om jag ska vara ärligt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Mankan:

De innebär ju säkert också att man förmodligen prioriteras ner om man inte betalar rent allmänt eftersom det säkert är så att fler har den servisen. Jag hittar dock ingen informatioen om det där jag söker. Jag hittar inte ens vart man kan boka ett test and gå paket på sofitel om jag ska vara ärligt.

Jag bokade via mail idag. Men jag vet att de i helgen ännu inte var godkända SHA+, ansökt och väntar på "certifieringen". Därför ligger nog ingenting ute.

 

Jag hade redan bokning där och då är det ett tillägg på rumspriset, 4k för 1 person eller 6,8k för 2.

Inte billigast men jag orkar inte krångla med ett annat hotell först, sedan vara stressad i 20h innan resultatet kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev M33:

Jag bokade via mail idag. Men jag vet att de i helgen ännu inte var godkända SHA+, ansökt och väntar på "certifieringen". Därför ligger nog ingenting ute.

 

Jag hade redan bokning där och då är det ett tillägg på rumspriset, 4k för 1 person eller 6,8k för 2.

Inte billigast men jag orkar inte krångla med ett annat hotell först, sedan vara stressad i 20h innan resultatet kommer.

Ok det blir ungefär 9500 THB då för 2 om billigaste rummet kostar runt 2700 THB. Men då tillkommer 1500 THB fast track per test då antar jag så då börjar det dra i väg. Jag har ju egentligen ingen brådska att boka så jag kan ju vänta och se vad som dyker upp.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Ok det blir ungefär 9500 THB då för 2 om billigaste rummet kostar runt 2700 THB. Men då tillkommer 1500 THB fast track per test då antar jag så då börjar det dra i väg. Jag har ju egentligen ingen brådska att boka så jag kan ju vänta och se vad som dyker upp.

Kollade ett par datum i december, billigaste rummet kostar då ca 770SEK (660++)

Jag lyckades boka rum med loungeaccess, fullt avbokningsbart,  över jul och nyår för ett snittpris på ca 1000SEK. Så vill ogärna in och ändra i bokningen då det oftast betyder en ny room rate. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev M33:

Kollade ett par datum i december, billigaste rummet kostar då ca 770SEK (660++)

Jag lyckades boka rum med loungeaccess, fullt avbokningsbart,  över jul och nyår för ett snittpris på ca 1000SEK. Så vill ogärna in och ändra i bokningen då det oftast betyder en ny room rate. 

 

Jag är lite sugen på att byta till The Landmark nästan samma som jag ska betala nu med Glow sukhumvit 5 men utan käk. Kan de ge snabbt svar vill jag knappast stanna på hotellet å äta ändå. Jag har mejlat å frågan om provsvarstiden så jag får väl se om de svarar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev måne:

Nu har jag fått mejl från dem att jag ska deponera 5000 bath för ev.extra kostnader 😆.

Ska bo på samma hotell och hade missat den detaljen på bekräftelsen.

”DEPOSIT POLICY : Hotel will require customers credit card details before arrival and will verify credit card at 5,000 THB for deposit guarantee during your stay.” De reserverar bara beloppet hoppas jag. 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag är lite sugen på att byta till The Landmark nästan samma som jag ska betala nu med Glow sukhumvit 5 men utan käk. Kan de ge snabbt svar vill jag knappast stanna på hotellet å äta ändå. Jag har mejlat å frågan om provsvarstiden så jag får väl se om de svarar.

Har är svar från två hotell jag kollade med.

 

Mercure Soi 11

 

1A35678A-06E6-4A02-B1F5-9A06BAC56B9F.thumb.jpeg.c32c86794aeac51af017529fafb59047.jpeg
 

Sofitel Sukhumvit

 

8B897745-B3E9-48BE-9B67-C528B7BDDC7D.jpeg.b6876d00002f754ec6a5088388fc507a.jpeg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt, för en liten stund sen kom "approved"... tog några dagar så hade änna väntat mig strul 😉

 

thaipass.jpg.2b42353749d90ed81c015ace69ff7d35.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev L64:

Fantastiskt, för en liten stund sen kom "approved"... tog några dagar så hade änna väntat mig strul 😉

 

thaipass.jpg.2b42353749d90ed81c015ace69ff7d35.jpg

När sökte du? Frugan och fullvaccinerade dottern godkänd på 30sek men kopplade de två övriga ovaccinerade barnen till min ansökning. 2 dagar sedan men ej hört nåt ännu...

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev matjo690:

När sökte du? Frugan och fullvaccinerade dottern godkänd på 30sek men kopplade de två övriga ovaccinerade barnen till min ansökning. 2 dagar sedan men ej hört nåt ännu...

1 vecka sen

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Naam jai:

En fråga, har ni alla resehandlingar på mobilen eller en bunt papperskopior?

Både och, jag kör old school. Särskilt i dessa tider.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Naam jai:

En fråga, har ni alla resehandlingar på mobilen eller en bunt papperskopior?

Båda och, papper för att slippa fippla med mobilen när x antal intyg osv ska visas upp och som ren säkerhet även på mobilen. 

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag är lite sugen på att byta till The Landmark nästan samma som jag ska betala nu med Glow sukhumvit 5 men utan käk. Kan de ge snabbt svar vill jag knappast stanna på hotellet å äta ändå. Jag har mejlat å frågan om provsvarstiden så jag får väl se om de svarar.

Nu fick jag detta på messenger, inkl rum.

07ACA2FB-04FE-4297-90D6-74CBBE57CCBF.thumb.png.d46b5a11a87a0cc8066c444c09cd331f.png

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev M33:

Har är svar från två hotell jag kollade med.

 

Mercure Soi 11

 

1A35678A-06E6-4A02-B1F5-9A06BAC56B9F.thumb.jpeg.c32c86794aeac51af017529fafb59047.jpeg
 

Sofitel Sukhumvit

 

8B897745-B3E9-48BE-9B67-C528B7BDDC7D.jpeg.b6876d00002f754ec6a5088388fc507a.jpeg

 

 

Landmark svarar detta på chatten

 

"Testing done before 3PM will get result same day before 10PM. Testing done after 6Pm will get result next day afternoon."

 

Antagligen ett standard svar. Man vet ju inte om alla testreslutat levereras stax före 22:00 då oavsätt om man testas tidig morgon 07:00 eller stax före 15:00.

 

Försökte mig på en följdfråga men nu kommer det inget svar tillbaka i chatten.

 

 

 

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Mankan:

Landmark svarar detta på chatten

 

"Testing done before 3PM will get result same day before 10PM. Testing done after 6Pm will get result next day afternoon."

 

Antagligen ett standard svar. Man vet ju inte om alla testreslutat levereras stax före 22:00 då oavsätt om man testas tidig morgon 07:00 eller stax före 15:00.

 

Försökte mig på en följdfråga men nu kommer det inget svar tillbaka i chatten.

 

 

 

 

Next day afternoon!?...skulle ju betyda att man måste betala ett ytterligare dygn om man nu anländer BKK sent elller? 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Naam jai:

Next day afternoon!?...skulle ju betyda att man måste betala ett ytterligare dygn om man nu anländer BKK sent elller? 🤔

Nej det tror jag inte. Det står i deras paket att de ingår "Late check-out by 15.00" så det ska nog mycket till om det ska dröja mer än så. Det ligger väl också i hotellets uppdrag att få fram ett resultat på under en övernattning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev M33:

De har väl insett att vissa är villiga att betala för snabbt svar. Testerna utförs på sjukhus, sedan vidare transport till hotellet.

Sjukhus.thumb.jpg.869925bfa0608299c3a104774cb16729.jpg 

 

Sjukhus var ordet!!

 

Ska ni vidare inrikes så ska Passet, Thailand Pass samt det nytagna PCR testet visas vid incheckningen. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...