Jump to content
IGNORERAD

Att åka till Thailand nu - vad krävs?


MaiChai

Recommended Posts

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    183

  • Nicholas

    83

  • frogfish

    68

  • spooncreek

    60

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2021-11-10 at 16:32, skrev Mankan:

Jag får hoppas att det inte riktigt är så illa. Det blir ju lite abivalent att locka dit turister med att "Thailand öppnar" men sedan forsätter man ändå att ha allt stängt. Speciellt jul och nyårshelgen.

Ryktet stämde

https://www.facebook.com/415287605257021/posts/4502934319825642/

Screenshot_20211112_193346_com.facebook.katana.jpg

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Ja fast det gäller allstå inte så kallade "Blue Zones" då om jag förstår saken rätt. Då får allstå resturanger i Bangkok och andra blå zoner sälja alkohol. Eller är det jag som missförstår något?

"Alcohol sales at restaurants is now only allowed in areas classified as “blue zones” including Bangkok, and Phuket."

 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens möte innebar väl inga konkreta förändringar för oss svenskar från 1 december? Lite av en besvikelse i mina ögon.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Dagens möte innebar väl inga konkreta förändringar för oss svenskar från 1 december? Lite av en besvikelse i mina ögon.

 

Nej för mig känns det som ett spel för gallerierna. De är väl på intet sätt klart hur det blir i vissa blåa områden.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja fast det gäller allstå inte så kallade "Blue Zones" då om jag förstår saken rätt. Då får allstå resturanger i Bangkok och andra blå zoner sälja alkohol. Eller är det jag som missförstår något?

"Alcohol sales at restaurants is now only allowed in areas classified as “blue zones” including Bangkok, and Phuket."

 

Nu är det nåt som jag inte fattat. Vad är det för områden som är klassade "Blue zones"?

Finns det "Blue zones" över hela Thailand, eller vadå?

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev biker:

Nu är det nåt som jag inte fattat. Vad är det för områden som är klassade "Blue zones"?

Finns det "Blue zones" över hela Thailand, eller vadå?

mvh

biker

 

Turistområdena

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev måne:

Om jag skulle testas positivt så blir det så,men jag ju inte gå omkring och tro att jag ska bli drabbad,då skulle ju mitt liv bli ännu mer patetiskt än det är i dessa isoleringstider.Jag har ju fått snart 70 år i sus och dus så jag bryr mig inte längre,ödet får bestämma.

Det jag funderar på, vad händer om man själv testar negativt vid ankomst. Men det visar sig att någon annan på samma plan

testar positivt? De skickar alla på samma plan till sjukhusvistelse? De skickar dem som suttit närmast den med positivt test till

sjukhus? Är PCR-testen 100% rättvisande? Jag tycker det är många frågor obesvarade.

Men som du skriver, Måne. Har man gjort vad man kan, sen är det ödet som får bestämma.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev biker:

Nu är det nåt som jag inte fattat. Vad är det för områden som är klassade "Blue zones"?

Finns det "Blue zones" över hela Thailand, eller vadå?

mvh

biker

 

Bangkok och Phuket.

Finns en tabelliknande bild som jag inte orkar leta fram.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bokat tid för PCR-test på tisdag, 800 sekare. Hoppas det räcker för att få grönt ljus tills på torsdag.....🐸

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Har bokat tid för PCR-test på tisdag, 800 sekare. Hoppas det räcker för att få grönt ljus tills på torsdag.....🐸

Nu är jag lite fuller, har du räkmat med landningen i BKK från du tog testet?

 

Undrar om Juntan tar hänsyn om ett plan blir 5/6h sent eftersom en finne från tälje spyr vid boarding. Tänker åt en vän...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja fast det gäller allstå inte så kallade "Blue Zones" då om jag förstår saken rätt. Då får allstå resturanger i Bangkok och andra blå zoner sälja alkohol. Eller är det jag som missförstår något?

"Alcohol sales at restaurants is now only allowed in areas classified as “blue zones” including Bangkok, and Phuket."

 

Ja restauranger men "ryktet" gällde att barer inte skulle få öppna 1 dec så som var sagt innan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Ja restauranger men "ryktet" gällde att barer inte skulle få öppna 1 dec så som var sagt innan. 

När jag skrev ”restaurangen” så vägde jag även in barer. Jag ser inte i din länk att de inte gör någon skillnad eller har missuppfattat även det? Jag pratar om olika områden så kallade blue zones

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev frogfish:

Har bokat tid för PCR-test på tisdag, 800 sekare. Hoppas det räcker för att få grönt ljus tills på torsdag.....🐸

Det tror jag. Men bra om det står RT innan pcr på intyget

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 timmar sedan, skrev frogfish:

Har bokat tid för PCR-test på tisdag, 800 sekare. Hoppas det räcker för att få grönt ljus tills på torsdag.....🐸

Hos vem har du bokat?

Säkert kort är Vaccina på Arlanda annars

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Hos vem har du bokat?

Säkert kort är Vaccina på Arlanda annars

https://systerelsa.se/kliniker

 

Lite mer info i denna länk som kan vara av intresse för andra som ska resa.

https://systerelsa.se/#steps

 

Det står 890 sek, men det kostar tydligen 800 på den klinik som är närmast mig (ses om man klickar på klinik vad det kostar där).

 

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev 65Selander:

Nu är jag lite fuller, har du räkmat med landningen i BKK från du tog testet?

 

Undrar om Juntan tar hänsyn om ett plan blir 5/6h sent eftersom en finne från tälje spyr vid boarding. Tänker åt en vän...

I mailet med godkänt thaipass står:

"1.3 Medical certificate with a laboratory result indicating that COVID-19 is not detected through RT-PCR test (issued within 72 hours before departure). "

 

48 timmar innan borde räcka gott och väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Det tror jag. Men bra om det står RT innan pcr på intyget

Japp, det är enda metoden som godkänns.

Har ringt och pratat med https://systerelsa.se/kliniker, och de lovar dyrt och heligt att det är på engelska och att det står RT-PCR.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mankan:

När jag skrev ”restaurangen” så vägde jag även in barer. Jag ser inte i din länk att de inte gör någon skillnad eller har missuppfattat även det? Jag pratar om olika områden så kallade blue zones

Endast restauranger som får servera alkohol i blå zoner, samt barer med restaurang licens. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev M33:

Bangkok och Phuket.

Finns en tabelliknande bild som jag inte orkar leta fram.

 

 

Tror även Krabi och Phangnga får servera.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-10 at 14:15, skrev L64:

Har bokat boende jämte Suvvan pga att jag ska vidare dagen efter och endast frukost ingår. 

Nedanstående för att beställa krubb fanns på en bild som hotellet hade lagt upp och är det någon av dessa som är bra och lätt att använda? 

 

Screenshot_20211110_080609_com.android.chrome_edit_157931992904025.jpg.c07f855d5a96ecd9f49da6b033a7ba60.jpg

Vi kör nog Grab till 90%. Minst en beställning om dagen och har aldrig blivit fel.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev LTD:

Endast restauranger som får servera alkohol i blå zoner, samt barer med restaurang licens. 

Ok jag visste inte att de gjorde skillnad där. Om detta bara gäller barer så hamnar ju frågan i liten annan dager.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...