Jump to content
IGNORERAD

Att åka till Thailand nu - vad krävs?


MaiChai

Recommended Posts

soi covboy
11 timmar sedan, skrev MaiChai:

De kan väl pallra sig över till din sida av ön för lite groggtestning?

 

Man får inte som det är nu övernatta på några andra ställen än sitt hotell under de första 14 dagarna med sen är det fritt fram för en LT bortamatch, fram tills dess får man nöja sig med en ST bortamatch

Är du säker på att man måste stanna 2 veckor på samma hotell ??  som jag har förstått så kan man byta hotell efter 1 vecka nåntting efter testerna är klara.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    183

  • Nicholas

    83

  • frogfish

    68

  • spooncreek

    60

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

lasseiudon
17 timmar sedan, skrev apknug:

Exakt, funkar det med bortamatch?

 

Lär märkas snart!

Hotellen är ansvariga för att du går och lägger dig på ditt rum, gör du inte det antar jag att dom skall rapportera detta och sedan lär du bli eftersökt.

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
5 timmar sedan, skrev soi covboy:

Är du säker på att man måste stanna 2 veckor på samma hotell ??  som jag har förstått så kan man byta hotell efter 1 vecka nåntting efter testerna är klara.

Jag har för mig att man får byta hotell redan efter första testet.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Hotellen är ansvariga för att du går och lägger dig på ditt rum, gör du inte det antar jag att dom skall rapportera detta och sedan lär du bli eftersökt.

Det var som fan, men får man vara ute hur länge som helst då ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev soi covboy:

Är du säker på att man måste stanna 2 veckor på samma hotell ??  som jag har förstått så kan man byta hotell efter 1 vecka nåntting efter testerna är klara.

Man kan byta hotell men har du förbetalt testerna måste man förmodligen återvända till det första hotellet för det tredje provet dag 12 eller 13

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en lösning för de som har ett hemförsäkringsbolag som inte utfärdar rätt intyg - funkar även för longstay.

 

http://destinationasien.se/2021/07/05/en-forsakringslosning-till-Thailand/

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-07-03 at 15:47, skrev MaiChai:

Försökt göra en slutgiltlig (?) sammanställning av vad som krävs för att åka till Phuket under Sandbox reglerna.

 

http://destinationasien.se/2021/07/03/alea-iacta-est-phuket-och-Thailand/

 

Vet inte om jag bara är luttrad och van när det gäller thailändsk byråkrati men det tog knappt en timme att samla ihop de dokument som behövs, nu väntar jag bara på att e-hälsomyndigheten ska föra in den andra vaccination i covidbeviset så har jag allt till mitt CoE.

Tog dos 2 i fredags och idag är det infört i mitt vaccinationsbevis så nu är det bara att ansöka om CoE och packa väskan!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/4/2021 at 8:47 PM, Tallviking said:

Sexually Transmitted Deciese

disease

Link to comment
Dela på andra sajter

19 hours ago, MaiChai said:

Tog dos 2 i fredags och idag är det infört i mitt vaccinationsbevis så nu är det bara att ansöka om CoE och packa väskan!

Ja, men du måste väl vänta på att 2 veckor gått sedan sista dosen. 

 

Förvisso lär du ju inte komma iväg tidigare. 

 

Bon voyage. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-07-04 at 15:10, skrev Atom:

STD bortamatcher är traditionellt sett vanligare och där lär inte vaccinet hjälpa heller 😉

Finns det ju redan ”karameller” mot 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
48 minutes ago, Rillex said:

Finns det ju redan ”karameller” mot 😏

Jag har hört rykten om att när antivaxarna gett upp försöken att få Ivermectin att framstå som en mirakelmedicin mot Covid, så står Zithromax på tur att lanseras. 😎   (källa: Bitchute)

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti

En app för att byta fruntimmer/hotell hade nog blivit en succé.

 

Kommer nog inom kort, var så säker.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-07-06 at 12:05, skrev Rillex:

Finns det ju redan ”karameller” mot 😏

Inte mot virussjukdomar som t.ex. herpes

Link to comment
Dela på andra sajter

Har - äntligen - fått iväg CoE ansökan. Har bara gjort det "manuellt" tidigare på ambassaden så det här jar första gången jag gjorde det online via https://coethailand.mfa.go.th/?fbclid=IwAR1qmDAMowEHjGxJNFPL0Sa6dgrz9WY-OLDVz3Dmzhy7bAkTLc3ulLLatGY

 De ska ju inte beskyllas för att göra det smidigt...

 

För det första så fungerar det inte om man använder Safari, fick byta webbläsare till Google chrome innan det slutade att hänga sig. Sen verkar det som om alla fält måste fyllas i, till exempel "Current address in Thailand" men jag har ingen adress i Thailand som är "current" så vad fyller man i då? Finns även en box där man ska lägga till "Any further documents for consideration" som visa och wp samt liknande saker.

 

Det hade inte mitt ressällskap så hon lämnade rutan tom, men se det gick inte, för då studsade ansökan tillbaka med uppmaning att fylla i de tomma raderna.... bifogade hennes passkopia ytterligare en gång och sen for ansökan till slut iväg. Thailändsk byråkrati...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev 65Selander:

alltså kräver inte in Thailand ett test innan man får stiga på planet?

Jo det gör de. Vi hade väl någon läkare här i Göteborgstrakten som skrev ut PCR intyg till sin kunder utan att skicka proverna till något labb. Han har kanske öppnat en filial i UAE?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev 65Selander:

alltså kräver inte in Thailand ett test innan man får stiga på planet?

Du kan ta ett test och det visar inte att du är smittad, fast du är nyligen smittad. Det finns inga 100% -iga test. Du kan väl också bli smittad på väg från testet innan du kliver på planet.

Undra i hur många länder det går att fejka test?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jo det gör de. Vi hade väl någon läkare här i Göteborgstrakten som skrev ut PCR intyg till sin kunder utan att skicka proverna till något labb. Han har kanske öppnat en filial i UAE?

Mycket troligt han var ju arab.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, MaiChai said:

Jo det gör de. Vi hade väl någon läkare här i Göteborgstrakten som skrev ut PCR intyg till sin kunder utan att skicka proverna till något labb. Han har kanske öppnat en filial i UAE?

Han hade väl huvudkontor där. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

Idag fick jag Travel insurance certificate från Folksam.jäkla prydligt med mitt namn  födelse år . vilka datum jag ska vara i Thailand .Dessutom att man är försäkrad upp till 700.000 dollar. och riktig signatur av handläggaren på Folksam Fina grejer😋  mvh see sip sam

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

Maichai . hur bokar man testerna på hotellet och hur/ska man betala testerna??  jag ska betala hotellet när jag kommer ner .kan man betala testerna samtidigt ??  43 dagar kvar nu ska man skicka in CoE ansökan redan nu??

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev soi covboy:

Maichai . hur bokar man testerna på hotellet och hur/ska man betala testerna??  jag ska betala hotellet när jag kommer ner .kan man betala testerna samtidigt ??  43 dagar kvar nu ska man skicka in CoE ansökan redan nu??

Du kan skicka CoE ansökan max 30 dagar innan avfärd.

 

Mina tester betalar jag på hotellet men det verkar variera från ställe till ställe. Första testen görs på flygplatsen, andra efter 5-6 dagar och tredje efter 12-13 dagar. Testerna utförs på hotellet så de bokar förmodligen in dig?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ju en riktigt lyckad inledning på sandlådan och de "tvångsinternerade" hade säkert några fantastiskt fina semesterdagar där nere!
Ger mig fan på att de redan nu kollar efter biljetter till nästa Phuket-tripp trots att de inte kommit hem ännu. ;)

 

https://www.thephuketnews.com/sandbox-tourists-stuck-in-quarantine-ask-to-go-home-80618.php

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett mail från Thailändska ambassaden nu på morgonen:

 

Dear MR. MAICHAI

Royal Thai Embassy, Stockholm has pre-approved your registration/application for COE. 
Please go to the registration website and provide further information such as travel details, plane ticket and AQ booking confirmation (or payment confirmation of SHA Plus accommodation if you will enter Sandbox programme) within 15 days.

Royal Thai Embassy, Stockholm Please go to the registration website and provide further information such as travel details, plane ticket and ASQ/ALQ confirmation letter (if any) within 15 days.

You can check the status of your registration/application by clicking “check the result” on https://coethailand.mfa.go.th Your 6 digit code to check your registration/application status is : 

 

Så nu är det bara att peta in bekräftelsen från hotellet och flygbolaget sen är det klart!

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...