Jump to content
IGNORERAD

Att åka till Thailand nu - vad krävs?


MaiChai

Recommended Posts

34 minutes ago, falukorven said:

Jag har en kollega som rest en del under pandemin, privat. Han har tagit ett PCR-test. Sedan har han återanvänt det flera gånger. Han har bara bytt ut datumen i intyget med en pdf-redigerare. Funkat hur bra som helst. 

Enemy of the state

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    183

  • Nicholas

    83

  • frogfish

    68

  • spooncreek

    60

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Falska positiva PCR = extremt ovanligt. 

Falska negativa PCR = det händer. 

 

 

2 timmar sedan, skrev Mr atm:

Ja, Dom går ju att lita på. Elon Musk var i Sverige och fick 2 positiva och 2 negativa svar.

Han som kom på pcr-testet säger själv att man kan vinkla det och att det inte går att lita på.

Då får Nicholas och Bankomaten tjafsa angående osannolikheten.

Elon Musk har ju prickat in två false positive och det måste ju vara som att vinna på lotto utan att ha lämnat in kupongen.

 

Kom igen, upp till kamp

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minutes ago, andrejsdenruskige said:

 

Då får Nicholas och Bankomaten tjafsa angående osannolikheten.

Elon Musk har ju prickat in två false positive och det måste ju vara som att vinna på lotto utan att ha lämnat in kupongen.

 

Kom igen, upp till kamp

Elon tog PCR? 

 

Var finns tecken på detta förutom hans egna ord? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket officially reopens as first tourists arrive |:| Thailand News - YouTube

 

 

Phuket officially reopens as first tourists arrive |:| Thailand News - YouTube

Link to comment
Dela på andra sajter

http://thaiembassy.se/en/guide-for-travelling-to-Thailand-during-covid-19-situation/

 

Uppdaterad den 28 juni, fortfarande inte en stavelse om några förbetalda PCR tester - det kanske bara gäller Israeler då?

 

Inga konstigheter att ladda ner covidbeviset och installera det i appen. Visade sig att eftersom jag ansluter med SAS i Tjockhult så får jag PCR testet i Sverige för 995 kronor utfört på flygplatsen av Vaccina. Nu ska jag bara sy ihop de olika hotellen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt en kompis så ska han ha läst att Covidpasset endast är giltigt 90 dagar?. Kanske måste ladda ner ett nytt då?

eller så har han läst helt fel?....jag hittar inget om det, men sitter med telefonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Naam jai:

Enligt en kompis så ska han ha läst att Covidpasset endast är giltigt 90 dagar?. Kanske måste ladda ner ett nytt då?

eller så har han läst helt fel?....jag hittar inget om det, men sitter med telefonen.

Mitt är gällande till den 29 september, men jag har inte fått dos 2 ännu.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
6 minuter sedan, skrev Naam jai:

Enligt en kompis så ska han ha läst att Covidpasset endast är giltigt 90 dagar?. Kanske måste ladda ner ett nytt då?

eller så har han läst helt fel?....jag hittar inget om det, men sitter med telefonen.

Stämmer bra. Det är ett Covid-bevis och inget pass

 

Så här står det på min som jag hämtade ut idag

bild.thumb.png.dae5bd080aea67728985d64e5b0f0e80.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

TheProdigy
On 2021-06-30 at 12:07, skrev TheProdigy:

Ok nu karantän här i 2 veckor. Vaktas av militären. Och detta för att flyga inrikes. Naturligtvis testat negativt för covid men det spelar ingen roll. 

 

Risken är väl att någon som är smittad får sängen bredvid

1625047489671.jpg

1625047489774.jpg

Okej min plastmor blev alltså tagen direkt av planet och satt i karantän på ett universitetsområde i Udon Thani. De har tagit alla passagerare på alla bussar, tåg och flyg in i provinsen. Alla karantänsplatser håller på att fyllas upp snabbt nu

 

Bara igår hade de tydligen hittat 41 covidsmittade på denna anläggning

Ändrades av TheProdigy
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Stämmer bra. Det är ett Covid-bevis och inget pass

 

Så här står det på min som jag hämtade ut idag

bild.thumb.png.dae5bd080aea67728985d64e5b0f0e80.png

Same same.. men vad är orsaken till 3 månader? .Kanske dax för 3 e sprutan då eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev MaiChai:

http://thaiembassy.se/en/guide-for-travelling-to-Thailand-during-covid-19-situation/

 

Uppdaterad den 28 juni, fortfarande inte en stavelse om några förbetalda PCR tester - det kanske bara gäller Israeler då?

 

Inga konstigheter att ladda ner covidbeviset och installera det i appen. Visade sig att eftersom jag ansluter med SAS i Tjockhult så får jag PCR testet i Sverige för 995 kronor utfört på flygplatsen av Vaccina. Nu ska jag bara sy ihop de olika hotellen...

Vad är det för app du installera covidbeviset i ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
3 minuter sedan, skrev Naam jai:

Same same.. men vad är orsaken till 3 månader? .Kanske dax för 3 e sprutan då eller?

Vet ej men efter 90 dagar kan du hämta ut ett nytt bara

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minutes ago, TheProdigy said:

Okej min plastmor blev alltså tagen direkt av planet och satt i karantän på ett universitetsområde i Udon Thani. De har tagit alla passagerare på alla bussar, tåg och flyg in i provinsen. Alla karantänsplatser håller på att fyllas upp snabbt nu

 

Bara igår hade de tydligen hittat 41 covidsmittade på denna anläggning

Möjligen håller Delta på och koppla greppet. 

 

Thailand har misslyckats helt med timing. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Efter att det första planet med 44 passagerare landat loggade man ytterligar tre plan med totalt 347 passagerare. Och Bangkok Post lyckades fan ta mig hitta en som kan sorteras in i kategorin (sex?) turist att intervjua. Omar från Förenade Arabemiraten:

 

Among them was Omar Ricalraeesi, 37, from the UAE who said he had previously been to the island 15 times and will spend eight days relaxing.

"After two years of not travelling, I've chosen the Phuket sandbox to change my mood," he told AFP.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/2141743/first-tourists-arrive-in-phuket-under-sandbox-scheme

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev TheProdigy:

Okej min plastmor blev alltså tagen direkt av planet och satt i karantän på ett universitetsområde i Udon Thani. De har tagit alla passagerare på alla bussar, tåg och flyg in i provinsen. Alla karantänsplatser håller på att fyllas upp snabbt nu

 

Bara igår hade de tydligen hittat 41 covidsmittade på denna anläggning

Fan också. Jag och tjejen hade planerat en tur till Koh Samet i juli. Pga covid19 blir det inte av men jag föreslog igår att vi drar till Udon istället en vecka. Nu sket det sig också.

 

Undrar om det funkar med bil?

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fager:

Vad är det för app du installera covidbeviset i ?

Freja E-id.

 

https://frejaeid.com

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
13 minutes ago, Fantomen said:

Och här en berättelse "live and direct" från en som var med på ett av de planen idag.

 

https://madamemamuang.com/2021/07/01/phuket-airport/

555. När man läser hennes andra blogginlägg så kan man notera att hon är en återvändande thai hi-so som varit i  Förenta staterna och tagit sina vaccinsprutor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti

Vilken djungel det verkar vara.

 

Är barerna öppna som vanligt? Annars kan man ju välja Bkk som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naam jai:

Same same.. men vad är orsaken till 3 månader? .Kanske dax för 3 e sprutan då eller?

Läste på en annan sight att anledningen till bara 90 dagars giltighetstid skulle vara att det inte går att återkalla ett giltigt covid certifikat (om det skulle vara nåt vaj) därför vill man begränsa giltighetstiden.  

 

Men som sagt bara att ladda ner ett nytt!

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Vilken djungel det verkar vara.

 

Är barerna öppna som vanligt? Annars kan man ju välja Bkk som vanligt.

Fyrkantsbarer är vad jag förstått inte öppna men de ställen som opererar under restauranglicens får sälja alkohol.

 

Billigaste ASQ paketen i Bangkok ligger väl på runt 30 000 battingar, du får samma sak men ett 543 kvadratkilometer stort rum på Phuket för 17 000 battingar 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

TheProdigy
3 timmar sedan, skrev Wanchai:

Fan också. Jag och tjejen hade planerat en tur till Koh Samet i juli. Pga covid19 blir det inte av men jag föreslog igår att vi drar till Udon istället en vecka. Nu sket det sig också.

 

Undrar om det funkar med bil?

Alltså varför chansa alls nu?

 

De säger ingenting till passagerarna varken vid ombordstigandet eller under resan om vad som väntar. Fy fan för att sitta på en brits i 14 dagar med en massa andra möjligtvis sjuka i närheten. Jag hoppas plastmorsan klarar sig utan att bli smittad.. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy
4 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Vilken djungel det verkar vara.

 

Är barerna öppna som vanligt? Annars kan man ju välja Bkk som vanligt.

bkk får du endast vara i rummet 15 nätter.

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

igår kunde jag ladda ner vaccin passet .och det gäller 3 månader som jag förstår sen kan man ladda ner det igen . antagligen pga  sverige har blivit samkörd med EU om det riktiga vaccinpasset

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy
8 timmar sedan, skrev MaiChai:

http://thaiembassy.se/en/guide-for-travelling-to-Thailand-during-covid-19-situation/

 

Uppdaterad den 28 juni, fortfarande inte en stavelse om några förbetalda PCR tester - det kanske bara gäller Israeler då?

 

Inga konstigheter att ladda ner covidbeviset och installera det i appen. Visade sig att eftersom jag ansluter med SAS i Tjockhult så får jag PCR testet i Sverige för 995 kronor utfört på flygplatsen av Vaccina. Nu ska jag bara sy ihop de olika hotellen...

vad menar du med sy i op olika hotell ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...