Jump to content
IGNORERAD

Att åka till Thailand nu - vad krävs?


MaiChai

Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev MaiChai:

Testet i Sverige måste iallafall vara ett PCR test men testerna i Thailand tror jag bara är anti-gen tester vilket gör det hela lite smidigare och enklare att utföra på hotellen.

 

* Upon entry, travelers will have to undergo three COVID-19 tests during 14 days of stay in Phuket.

De tar i alla fall betalt för PCR test.

FB_IMG_1625041640356.jpg.ad34b8757c68c242e9127d349a4b3b8b.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    183

  • Nicholas

    83

  • frogfish

    68

  • spooncreek

    60

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så farsans fru flög från Suvan till Udon och landade för några minuter sedan. Nu fick vi ett meddelande att polisen har tagit alla passagerare och satt i karantän. Mer fick vi jnte veta. Kan det vara 2 veckor? Varför sa ingen något vid incheckningen?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev rolba:

De tar i alla fall betalt för PCR test.

FB_IMG_1625041640356.jpg.ad34b8757c68c242e9127d349a4b3b8b.jpg

Ok, jag kan inte söka något COE ännu då man måste ha alla dokument klara, man kan inte ladda upp dokumenten efter hand verkar det som.

 

Då var min budgetuppskattning för kostnaden ganska på pricken alltså...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir mer och mer spännande vad som egentligen krävs för att komma in? och hur man ska kunna leva livet i Phuket. 

 

Jag ser fram imot rapporteringen av dom första som kommer till Phuket i Juli, mina bekanta i Phuket säger bara att det löser sig eller vänta och se! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Utan att ha läst tråden: Vad kostar en covidförsäkring som täcker upp till $100.000 på ett ungefär?

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev TheProdigy:

Så farsans fru flög från Suvan till Udon och landade för några minuter sedan. Nu fick vi ett meddelande att polisen har tagit alla passagerare och satt i karantän. Mer fick vi jnte veta. Kan det vara 2 veckor? Varför sa ingen något vid incheckningen?

 

 

Thailand är Thailand, 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jafg inte förstår är om man kan själv boka hotell via Booking eller Agoda? eller måsta men gå via hotellets egen sida alternativt SHA+ sida för hotell ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Utan att ha läst tråden: Vad kostar en covidförsäkring som täcker upp till $100.000 på ett ungefär?

Du har den i din hemförsäkring, kruxet är att få det svenska försäkringsbolaget att skriva ut rätt dokument som accepteras av Thailands myndigheter.

 

http://destinationasien.se/2021/06/01/funkar-hemforsakringen-till-Thailand/

 

Alternativet är Gouda Reseförsäkring som skriver ut fullt korrekta intyg som fungerar, för mig kostar den 781 kronor för 14 dagar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Jed:

Vad jafg inte förstår är om man kan själv boka hotell via Booking eller Agoda? eller måsta men gå via hotellets egen sida alternativt SHA+ sida för hotell ?

 

Du kan boka direkt med hotellet eller via en agent, det viktigaste att se till är att hotellet är SHA+ certifierat.

 

https://asq.in.th/phuket-sandbox-hotels

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dolemon:

Thailand är Thailand, 

 

Ok nu karantän här i 2 veckor. Vaktas av militären. Och detta för att flyga inrikes. Naturligtvis testat negativt för covid men det spelar ingen roll. 

 

Risken är väl att någon som är smittad får sängen bredvid

1625047489671.jpg

1625047489774.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
45 minuter sedan, skrev MaiChai:

Du har den i din hemförsäkring, kruxet är att få det svenska försäkringsbolaget att skriva ut rätt dokument som accepteras av Thailands myndigheter.

 

http://destinationasien.se/2021/06/01/funkar-hemforsakringen-till-Thailand/

 

Alternativet är Gouda Reseförsäkring som skriver ut fullt korrekta intyg som fungerar, för mig kostar den 781 kronor för 14 dagar.

Tack för info. Klart att jag har Länsförsäkringar...

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Tack för info. Klart att jag har Länsförsäkringar...

Jag också....

 

Men så kom jag på att jag har en hemförsäkring via facket i Folksam och de skriver ut rätt intyg!

 

Äntligen lönar det sig att vara dubbelförsäkrad!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
31 minuter sedan, skrev TheProdigy:

Ok nu karantän här i 2 veckor. Vaktas av militären. Och detta för att flyga inrikes. Naturligtvis testat negativt för covid men det spelar ingen roll. 

 

Risken är väl att någon som är smittad får sängen bredvid

1625047489671.jpg

1625047489774.jpg

Men då får han ju sängkläder med Disneymotiv........

Galet hanterande av covid i Thailand stundtals

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, MaiChai said:

Du har den i din hemförsäkring, kruxet är att få det svenska försäkringsbolaget att skriva ut rätt dokument som accepteras av Thailands myndigheter.

 

http://destinationasien.se/2021/06/01/funkar-hemforsakringen-till-Thailand/

 

Alternativet är Gouda Reseförsäkring som skriver ut fullt korrekta intyg som fungerar, för mig kostar den 781 kronor för 14 dagar.

Det där var nytt för mig, tack för den informationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, TheProdigy said:

Ok nu karantän här i 2 veckor. Vaktas av militären. Och detta för att flyga inrikes. Naturligtvis testat negativt för covid men det spelar ingen roll. 

 

Risken är väl att någon som är smittad får sängen bredvid

1625047489671.jpg

1625047489774.jpg

Det där kan man ju aldrig tänka sig skulle kunnat hända? Varför släppa ombord folk på planet då, och alla som de träffade på flygplatsen? Ska man leta upp dessa individer också? Är landsvägen avspärrad med militärkontroll av alla inkommande fordon med? Kanske lika bra att vänta ett tag till innan jag ens funderar på att fundera på en resa just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, MaiChai said:

Ok, jag kan inte söka något COE ännu då man måste ha alla dokument klara, man kan inte ladda upp dokumenten efter hand verkar det som.

 

Då var min budgetuppskattning för kostnaden ganska på pricken alltså...

Ser ut som du får backa om PCR testen. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Ser ut som du får backa om PCR testen. 

 

Finns fortfarande inget om förbetalda PCR tester på ambassadens sida eller i COE blanketten de länkar till. Sen anser jag personligen inte att det är någon större grej att betala för några tester i förskott eftersom de ändå ska betalas förr eller senare. Den kostnaden finns redan i budgeten, när den betalas är oväsentligt.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, MaiChai said:

Finns fortfarande inget om förbetalda PCR tester på ambassadens sida eller i COE blanketten de länkar till. Sen anser jag personligen inte att det är någon större grej att betala för några tester i förskott eftersom de ändå ska betalas förr eller senare. Den kostnaden finns redan i budgeten, när den betalas är oväsentligt.

55 minutes left 

Link to comment
Dela på andra sajter

har läst att en hel del som testas för covid får positiva svar trots att dom inte är sjuka, dvs asymptomatiska.

sen efter 2v svindyr karantän/sjukhusvistelse har dom testat sig på andra ställen och noll spår av covid, dvs dom har aldrig varit smittade.

skitkul att råka ut för nåt sånt som sandlådeturist, 3st test som kan fela och förstöra hela resan.

lycka till ni som åker..

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev LTD:

har läst att en hel del som testas för covid får positiva svar trots att dom inte är sjuka, dvs asymptomatiska.

sen efter 2v svindyr karantän/sjukhusvistelse har dom testat sig på andra ställen och noll spår av covid, dvs dom har aldrig varit smittade.

skitkul att råka ut för nåt sånt som sandlådeturist, 3st test som kan fela och förstöra hela resan.

lycka till ni som åker..

Kostnaden för en eventuell sjukhusvistelse täcks av försäkringen som man måste ha. Man kan vara smittad/bära på smittan utan att känna minsta symptom. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev LTD:

har läst att en hel del som testas för covid får positiva svar trots att dom inte är sjuka, dvs asymptomatiska.

sen efter 2v svindyr karantän/sjukhusvistelse har dom testat sig på andra ställen och noll spår av covid, dvs dom har aldrig varit smittade.

skitkul att råka ut för nåt sånt som sandlådeturist, 3st test som kan fela och förstöra hela resan.

lycka till ni som åker..

Det är väl egentligen bara att ta ett nytt test om man tror att man har fått ett falskt positivt resultat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, LTD said:

har läst att en hel del som testas för covid får positiva svar trots att dom inte är sjuka, dvs asymptomatiska.

sen efter 2v svindyr karantän/sjukhusvistelse har dom testat sig på andra ställen och noll spår av covid, dvs dom har aldrig varit smittade.

skitkul att råka ut för nåt sånt som sandlådeturist, 3st test som kan fela och förstöra hela resan.

lycka till ni som åker..

Falska positiva PCR = extremt ovanligt. 

Falska negativa PCR = det händer. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven
1 timme sedan, skrev Nicholas:

Falska positiva PCR = extremt ovanligt. 

Falska negativa PCR = det händer. 

 

Jag har en kollega som rest en del under pandemin, privat. Han har tagit ett PCR-test. Sedan har han återanvänt det flera gånger. Han har bara bytt ut datumen i intyget med en pdf-redigerare. Funkat hur bra som helst. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 hours ago, andrejsdenruskige said:

Det är väl egentligen bara att ta ett nytt test om man tror att man har fått ett falskt positivt resultat. 

Ja, Dom går ju att lita på. Elon Musk var i Sverige och fick 2 positiva och 2 negativa svar.

Han som kom på pcr-testet säger själv att man kan vinkla det och att det inte går att lita på.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
11 minutes ago, Mr atm said:

 

Han som kom på pcr-testet säger själv att man kan vinkla det och att det inte går att lita på.

Nej, det sa han inte. May he rest in peace (han dog i augusti 2019).

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...