Jump to content
IGNORERAD

Att åka till Thailand nu - vad krävs?


MaiChai

Recommended Posts

41 minutes ago, andrejsdenruskige said:

Min personliga mening är att man borde vara alldeles tillräckligt immun om man genomgått sjukdomen. Det fungerar dock inte vid resor till diverse länder.

Personligen kan jag gärna ta vaccin, men jag kan även injicera heroin, dricka sprit, snusa, måla husvägg, limma med cyanoakrylat, ta mig en onödig stor mängd av öl, flyga och utsätta mig för strålning, inandas konstiga kemikalier, grilla köttet för hårt, äta bacon och diverse andra saker som foliehatt inte skyddar mot.

Jag är egentligen färdig med allt en vuxen ska vara färdig med och behöver således inte bry mig så mycket om genförändringar.

 

Egna barn sätter jag dock inte först i kön för detta vaccin.

 

 

 

Samma här, kan spruta upp lite vaccin om jag måste men att vaccinera kidsen kommer jag inte gå med på frivilligt.

Då blir det mutcertifikat istället.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    183

  • Nicholas

    83

  • frogfish

    68

  • spooncreek

    60

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu har även militären trätt fram och försäkrat att de kommer att vara med och "ta hand om" turisterna på Phuket.

 

Screenshot_20210625-153413.thumb.png.af9112d6a3eed0060f5dfef8ae4a9941.png

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, spooncreek said:

Nu har även militären trätt fram och försäkrat att de kommer att vara med och "ta hand om" turisterna på Phuket.

 

Screenshot_20210625-153413.thumb.png.af9112d6a3eed0060f5dfef8ae4a9941.png

Jag tror inte Volker und Gretchen från Montabaur bryr sig så mycket om han Army Commander Kriangkrai men vetskapen att 3rd Naval Area Commander  VAdm Cherngchai  Chomcherngpat är där för deras Covid compliance är nog det som får dem att till slut välja att åka dit istället för till Gran Canaria. Phuket är ju ändå en ö så vad kan vara bättre än en Vice Admiral från flottan för att säkra två veckor med en kokosnötsdrink under munskyddet i solstolen.

 

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att Thailand, i teorin, gör helt rätt som satsar på sin Sandbox. Det handlar inte om att få en massa turister utan att positionera sig för den dagen då världen på riktigt öppnar upp. Dessvärre fastnar de i det vanliga thailändska debaclet; diverse småpåvar uttalar sig på eget bevåg om saker de inte alls begriper och helt plötsligt trissas förväntningar upp som aldrig kan mötas, och något som skulle varit en PR-succe blir istället ett marknadsföringsfiasko. Sandboxen öppnar om mindre än en vecka och för varje dag som går så blir förutsättningarna allt grumligare.

 

Asiater kan inte komma, då de ändå har 2-3 veckors karantän vid hemresan, och Amerikaner har aldrig varit särskilt intresserade av Thailand. Återstår gör Europeer men de enda Europeer som normalt sett åker till Thailand på sommaren är barnfamiljer och de får svårt att komma då de inte är vaccinerade än och dessutom är de glada nog att kunna åka till Spanien eller Grekland, där man faktiskt kan leva relativt normalt till skillnad från Phuket som även under Sandbox kommer ha hårdare regler än de flesta västerländska länder hade när det var som värst. Dessutom förlorar Phuket alla de Bangkokbor som förra sommaren faktiskt höll Phuket vid liv, om än bara just.

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Atom:

Jag tror inte Volker und Gretchen från Montabaur bryr sig så mycket om han Army Commander Kriangkrai men vetskapen att 3rd Naval Area Commander  VAdm Cherngchai  Chomcherngpat är där för deras Covid compliance är nog det som får dem att till slut välja att åka dit istället för till Gran Canaria. Phuket är ju ändå en ö så vad kan vara bättre än en Vice Admiral från flottan för att säkra två veckor med en kokosnötsdrink under munskyddet i solstolen.

 

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att Thailand, i teorin, gör helt rätt som satsar på sin Sandbox. Det handlar inte om att få en massa turister utan att positionera sig för den dagen då världen på riktigt öppnar upp. Dessvärre fastnar de i det vanliga thailändska debaclet; diverse småpåvar uttalar sig på eget bevåg om saker de inte alls begriper och helt plötsligt trissas förväntningar upp som aldrig kan mötas, och något som skulle varit en PR-succe blir istället ett marknadsföringsfiasko. Sandboxen öppnar om mindre än en vecka och för varje dag som går så blir förutsättningarna allt grumligare.

 

Asiater kan inte komma, då de ändå har 2-3 veckors karantän vid hemresan, och Amerikaner har aldrig varit särskilt intresserade av Thailand. Återstår gör Europeer men de enda Europeer som normalt sett åker till Thailand på sommaren är barnfamiljer och de får svårt att komma då de inte är vaccinerade än och dessutom är de glada nog att kunna åka till Spanien eller Grekland, där man faktiskt kan leva relativt normalt till skillnad från Phuket som även under Sandbox kommer ha hårdare regler än de flesta västerländska länder hade när det var som värst. Dessutom förlorar Phuket alla de Bangkokbor som förra sommaren faktiskt höll Phuket vid liv, om än bara just.

 

 

Jag ser också Phuket som väldigt mycket av ett genrep inför den stundande återöppnande av turist industrin.

 

Men den som tror att det kommer att bli som "förr" med allting är mer naiv än den mest optimistiske TAT påve. Obligatorisk sjukförsäkring har det diskuterats läng, nu krävs det i samband med att man söker COE och försäkringskravet kommer att vara kvar även om kravet på ett COE försvinner framöver. Mycket annat kommer också att förändras - till det bättre eller sämre beror på vem man frågar.

 

Att allting var bättre förr har man ju fått höra från diverse barstolsexperter sedan första resan i slutet av 90-talet, numera delar de även ut sin visdom på internet som vi ibland ser här på mprt också och jag kom att tänka på ett ordspråk - det svåra är inte. att acceptera det nya, det svåra är att överge det gamla.

 

Det är där vi står idag barstolsexperterna drömmer om en svunnen tid och alla involverade i turistbranschen klamrar sig hjälpligt fast vid en modell som funkade förr trots. att alla vet att den tiden inte kommer tillbaka.

 

Det kommer att bli smidigare att resa, jag tror att inom ett år kommer man att kunna boka biljett, söka visum, coe, boka rt-test, osv, osv, genom en app på telefonen på mindre än 5 minuter. Det handlar bara om att våga släppa det gamla... 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
2 hours ago, MaiChai said:

Jag ser också Phuket som väldigt mycket av ett genrep inför den stundande återöppnande av turist industrin.

 

Men den som tror att det kommer att bli som "förr" med allting är mer naiv än den mest optimistiske TAT påve. Obligatorisk sjukförsäkring har det diskuterats läng, nu krävs det i samband med att man söker COE och försäkringskravet kommer att vara kvar även om kravet på ett COE försvinner framöver. Mycket annat kommer också att förändras - till det bättre eller sämre beror på vem man frågar.

 

Att allting var bättre förr har man ju fått höra från diverse barstolsexperter sedan första resan i slutet av 90-talet, numera delar de även ut sin visdom på internet som vi ibland ser här på mprt också och jag kom att tänka på ett ordspråk - det svåra är inte. att acceptera det nya, det svåra är att överge det gamla.

 

Det är där vi står idag barstolsexperterna drömmer om en svunnen tid och alla involverade i turistbranschen klamrar sig hjälpligt fast vid en modell som funkade förr trots. att alla vet att den tiden inte kommer tillbaka.

 

Det kommer att bli smidigare att resa, jag tror att inom ett år kommer man att kunna boka biljett, söka visum, coe, boka rt-test, osv, osv, genom en app på telefonen på mindre än 5 minuter. Det handlar bara om att våga släppa det gamla... 

Det var bättre förr.   /Pattaya -79.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago, Atom said:

Jag tror inte Volker und Gretchen från Montabaur bryr sig så mycket om han Army Commander Kriangkrai men vetskapen att 3rd Naval Area Commander  VAdm Cherngchai  Chomcherngpat är där för deras Covid compliance är nog det som får dem att till slut välja att åka dit istället för till Gran Canaria. Phuket är ju ändå en ö så vad kan vara bättre än en Vice Admiral från flottan för att säkra två veckor med en kokosnötsdrink under munskyddet i solstolen.

 

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att Thailand, i teorin, gör helt rätt som satsar på sin Sandbox. Det handlar inte om att få en massa turister utan att positionera sig för den dagen då världen på riktigt öppnar upp. Dessvärre fastnar de i det vanliga thailändska debaclet; diverse småpåvar uttalar sig på eget bevåg om saker de inte alls begriper och helt plötsligt trissas förväntningar upp som aldrig kan mötas, och något som skulle varit en PR-succe blir istället ett marknadsföringsfiasko. Sandboxen öppnar om mindre än en vecka och för varje dag som går så blir förutsättningarna allt grumligare.

 

Asiater kan inte komma, då de ändå har 2-3 veckors karantän vid hemresan, och Amerikaner har aldrig varit särskilt intresserade av Thailand. Återstår gör Europeer men de enda Europeer som normalt sett åker till Thailand på sommaren är barnfamiljer och de får svårt att komma då de inte är vaccinerade än och dessutom är de glada nog att kunna åka till Spanien eller Grekland, där man faktiskt kan leva relativt normalt till skillnad från Phuket som även under Sandbox kommer ha hårdare regler än de flesta västerländska länder hade när det var som värst. Dessutom förlorar Phuket alla de Bangkokbor som förra sommaren faktiskt höll Phuket vid liv, om än bara just.

 

 

Medhåll, en "sandbox" i sig är väl inte så tokig, ett bättre sätt för de som av olika skäl måste eller vill komma till Thailand jämfört med hotellkarantän i Bangkok. Återvändande thai, long stayers etc.  Men precis som du säger, när man försöker måla upp det som att Thailand nu öppnar för turism, med en mängd uppblåsta siffror på ankommande i kombination med att Phuket fortsatt är till stor del stängt, och har en fortsatt till stor del panikslagen befolkning.....ja då blir det parodi.

 

Man ser det tydligt på sociala medier där PR-katastrofen redan är ett faktum från alla som enkelt synat vad den två veckors "semestern" innebär i nuläget. Sen finns det förstås medier som Expressen och Aftonbladet i Sverige som inte gör mycket mer än att kopierar pressreleasen rakt av. Men även de som läser dessa artiklar  synar förstås hur det egentligen ligger till om inte förr så när de ska försöka boka sin "semester" 

 

Apropå Sandbox så läste jag att vietnameserna är  i färd med att kopiera planen, då för deras stora semesterö Phu Cuoc.  Dock inte före oktober, så de kanske kommer med sitt koncept i en bättre tid, och med bättre information. Phuket får fortsätta ploga och göra alla misstagen.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker detta ska bli ohyggligt intressant att följa, vi får hoppas att det blir en rejäl uppmärksamhet till dom första som kommer till Phuket i Juli och vad som sker/händer på deras semester. 

 

Sen känner jag lite folk därnere (barägare, fisketurer etc.) dom säger att alla farang i princip lever på besparingarna eller sin pension. Thailändare har inte dom det att ta till så snart kan det bli illa på allvar för hotellägare och restauranter i Phuket( knappast bättre på nått annat ställe förstås). Så min tro är att dom till varje pris kommer försöka öppna 1 Juli och att det ska bli mycket till för att dom ska stänga ner igen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 6/23/2021 at 8:58 AM, MaiChai said:

Nu kontrolleras inte vaccineringen på ambassaden, den kontrolleras precis som PCR testet vid incheckningen på flygplatsen.

 

Jag föredrar att donera mina pengar på plats, finns redan alldeles för många som skickar pengar in blanco till sin tgf och hennes pojkvän.

 

En fråga till dig, jag förutsätter att du inte tänker vaccinera dig, hur hade du tänkt att kunna resa till Thailand i framtiden? Eller om du redan är på plats, få stanna kvar  när det är dags att förnya visumet?

Jag är redan dubbelvaccinerad samt innehar antikroppar.

Insjuknade i covid 2 dagar efter dos 1.

 

Jag åkte i April, det var ju inga problem. 

Karantän. 

Kan man göra även i detta nu. 

Problemfritt. 

 

Så du åker på solsemester men du lyckas med att skriva om det till välgörenhet. 

Snyggt. 

Möjligen en bransch-skada. 

Så gravt självbedrägeri ägnar jag mig inte åt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag är redan dubbelvaccinerad samt innehar antikroppar.

Insjuknade i covid 2 dagar efter dos 1.

 

Jag åkte i April, det var ju inga problem. 

Karantän. 

Kan man göra även i detta nu. 

Problemfritt. 

 

Så du åker på solsemester men du lyckas med att skriva om det till välgörenhet. 

Snyggt. 

Möjligen en bransch-skada. 

Så gravt självbedrägeri ägnar jag mig inte åt. 

 

Solsemester? Enligt oraklen här på mpr så kommer det ju att regna störtfloder varje dag under denna period - hade jag sökt solsemester hade jag åkt till Holmön.

 

Jag har också åkt med 14 dagars karantän, i november 2020 - för att jag har en hel del yrkesmässiga åtaganden i Thailand. Samma sak nu, det är inte sol och bad jag söker utan gör det bara möjlighet att sköta mina yrkesmässiga åtaganden.

 

För mig så känns det bättre att spendera 14 dagars karantän på en 543 kvadratkilometer stor ö än på ett 30 kvadratmeter stort hotellrum.

 

Men du föredrar hotellrumsvarianten och det är ju upp till dig att göra.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minutes ago, MaiChai said:

Solsemester? Enligt oraklen här på mpr så kommer det ju att regna störtfloder varje dag under denna period - hade jag sökt solsemester hade jag åkt till Holmön.

 

Jag har också åkt med 14 dagars karantän, i november 2020 - för att jag har en hel del yrkesmässiga åtaganden i Thailand. Samma sak nu, det är inte sol och bad jag söker utan gör det bara möjlighet att sköta mina yrkesmässiga åtaganden.

 

För mig så känns det bättre att spendera 14 dagars karantän på en 543 kvadratkilometer stor ö än på ett 30 kvadratmeter stort hotellrum.

 

Men du föredrar hotellrumsvarianten och det är ju upp till dig att göra.

Tack för genomgående bra och saklig information om vad som gäller för sandlådan..

 

Jag tror inte någon motsätter sig det faktum att det är bättre att spendera karantänen på en ö i 14 dagar istället för ett hotellrum. Invändningarna har snarare att göra med att det inte är särskilt turistvänligt och därmed inte kommer att attrahera särskilt många turister. Du hör ju inte heller som du påpekar  till den kategorin, utan har andra skäl för att resa till Thailand. Då är det förstås en förbättring.

 

Med all time high på nya coronafall idag i Thailand som helhet kan det också påverka sandboxen framåt,  precis som det gör nu, med fortsatta restriktioner som gäller för hela landet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Tack för genomgående bra och saklig information om vad som gäller för sandlådan..

 

Jag tror inte någon motsätter sig det faktum att det är bättre att spendera karantänen på en ö i 14 dagar istället för ett hotellrum. Invändningarna har snarare att göra med att det inte är särskilt turistvänligt och därmed inte kommer att attrahera särskilt många turister. Du hör ju inte heller som du påpekar  till den kategorin, utan har andra skäl för att resa till Thailand. Då är det förstås en förbättring.

 

Med all time high på nya coronafall idag i Thailand som helhet kan det också påverka sandboxen framåt,  precis som det gör nu, med fortsatta restriktioner som gäller för hela landet. 

Naturligtvis är det ingen som kliver in på en resebyrå och av en slump bokar en thailandsresa, det krävs att man aktivt vill åka dit. Sen ska man ha i åtanke att det mest är 50+ som kan åka till Thailand eftersom barnfamiljerna oftast ligger i åldersspannet 25-35 och därmed inte är fullvaccinerade +14dagar ännu på ett tag.

 

Sexpatsen verkar också ha avfärdat Phuket på grund av restriktioner som inte passar deras specifika intressen och de väntar nog in den tid som var innan och förmodligen aldrig återkommer.

 

Så få barnfamiljer, inga sexpats, inga indier eller kineser på grund av hemlandskarantän, få fyllskallar, tycker rent personligen inte att det låter så dumt?

Men visst, tops i snoken tre gånger, intyg från försäkringsbolaget, masktvång på vissa platser, smittspårningsappar och annat smått och gott kan ju göra att en del inte vill åka utöver det faktum att man faktiskt måste vara vaccinerad. Men ingen tvingas vad jag vet att åka till Phuket?

 

Men, som ett pilotprojekt tycker jag att Phuket Sandbox är bra - man måste förr eller senare släppa sargen och våga försöka sig på att komma in i matchen igen, trots strenbordsexpertiens domedagsprofetior.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, MaiChai said:

Solsemester? Enligt oraklen här på mpr så kommer det ju att regna störtfloder varje dag under denna period - hade jag sökt solsemester hade jag åkt till Holmön.

 

Jag har också åkt med 14 dagars karantän, i november 2020 - för att jag har en hel del yrkesmässiga åtaganden i Thailand. Samma sak nu, det är inte sol och bad jag söker utan gör det bara möjlighet att sköta mina yrkesmässiga åtaganden.

 

För mig så känns det bättre att spendera 14 dagars karantän på en 543 kvadratkilometer stor ö än på ett 30 kvadratmeter stort hotellrum.

 

Men du föredrar hotellrumsvarianten och det är ju upp till dig att göra.

Betänk att det var 10 nätter när jag åkte. 

7 nätter för vaccinerade. 

 

Nu är det dåligt betalt för att vara fullvacinerad. 

Väldigt dåligt. 

Ett hån faktiskt. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

som jag har läst så ska man ta 4 tester plus 1 (om man lämnar phuket) Hur mycket kan en test kosta ?? eller är det  paket pris ??

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev soi covboy:

som jag har läst så ska man ta 4 tester plus 1 (om man lämnar phuket) Hur mycket kan en test kosta ?? eller är det  paket pris ??

Vad som går att utläsa från det officiella är 1 test i Sverige innan avfärd, 1 test vid ankomst, 1 test dag 5 och 1 test dag 12 vilket ju i och för sig blir 4.

 

Testet i Sverige kostar 1600-2000 SEK, i Thailand kostar de mellan 1500-4000 battingar vad jag kan se. Fortfarande oklart om man måste betala fullt pris för dem. Eller om man måste betala för mer än det testet i Sverige?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Nicholas:

Betänk att det var 10 nätter när jag åkte. 

7 nätter för vaccinerade. 

 

Nu är det dåligt betalt för att vara fullvacinerad. 

Väldigt dåligt. 

Ett hån faktiskt. 

 

 

Att du är fullvaccinerad hindrar inte att du i alla fall kan vara smittspridare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev rolba:

Att du är fullvaccinerad hindrar inte att du i alla fall kan vara smittspridare.

För att vara smittspridare måste du ha symptom. 
Helt galet att alla med positivt test läggs in på sjukhus i Thailand, även de som inte uppvisar symptom på sjukdomen. Snacka om ”waste of space” på sjukhusen.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Dempa:

För att vara smittspridare måste du ha symptom. 
Helt galet att alla med positivt test läggs in på sjukhus i Thailand, även de som inte uppvisar symptom på sjukdomen. Snacka om ”waste of space” på sjukhusen.

Man kan ha så milda symtom att man inte själv märker av dem. Speciellt som vaccinerad.

Sen att de lägger in folk på sjukhus endast för ett positivt test är naturligtvis helt galet. Beror väl på deras erfarenhet av att folk inte tar personligt ansvar och stannar i hemmet om de har symtom 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev rolba:

Man kan ha så milda symtom att man inte själv märker av dem. Speciellt som vaccinerad.

Sen att de lägger in folk på sjukhus endast för ett positivt test är naturligtvis helt galet. Beror väl på deras erfarenhet av att folk inte tar personligt ansvar och stannar i hemmet om de har symtom 

I Sverige kan man gå till jobbet igen efter 48 symtomfria timmar trots positivt test. 
Vilka milda symtom menar du? Om man har symtom bör man ju känna det. 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Dempa:

I Sverige kan man gå till jobbet igen efter 48 symtomfria timmar trots positivt test. 
Vilka milda symtom menar du? Om man har symtom bör man ju känna det. 

Mängder av människor har haft Covid-19 utan att ens märka det.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Dempa:

I Sverige kan man gå till jobbet igen efter 48 symtomfria timmar trots positivt test. 
Vilka milda symtom menar du? Om man har symtom bör man ju känna det. 

Man kan ju hosta till en gång utan att ens tänka på att man gör det.

En kvinna i bekantskapskretsen har levt isolerad i sin sommarstuga i över ett år, fullvaccinerad sedan länge. Hon besökte barn och barnbarn som inte hade några symtom, för ett par veckor sedan. Några dagar efter hemkomst tog hon ett test som visade positivt dock utan att hon hade symtom. Hon blev anmodad hemkarantän pga smittrisk, men det hade hon ju redan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tallviking:

Mängder av människor har haft Covid-19 utan att ens märka det.....

Det är jag fullt medveten om men faktum är att för att vara smittspridare måste du ha symtom.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, MaiChai said:

Vad som går att utläsa från det officiella är 1 test i Sverige innan avfärd, 1 test vid ankomst, 1 test dag 5 och 1 test dag 12 vilket ju i och för sig blir 4.

 

Testet i Sverige kostar 1600-2000 SEK, i Thailand kostar de mellan 1500-4000 battingar vad jag kan se. Fortfarande oklart om man måste betala fullt pris för dem. Eller om man måste betala för mer än det testet i Sverige?

Testerna lär ju vara inkluderade i hotell priset precis som tidigare. 

 

Annars när fyllskallen Olsson supit bort pengar, kort etc på 3:de dagen så blir det ju kris när inga tester kan betalas eller vill betalas. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minutes ago, rolba said:

Att du är fullvaccinerad hindrar inte att du i alla fall kan vara smittspridare.

Nej det är korrekt. 

Men det är mer av akademiskt intresse men Svenne har gjort om det till att vara normalfallet. 

 

Det är det inte. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Testerna lär ju vara inkluderade i hotell priset precis som tidigare. 

 

Annars när fyllskallen Olsson supit bort pengar, kort etc på 3:de dagen så blir det ju kris när inga tester kan betalas eller vill betalas. 

 

Testerna skall förbokas och betalas innan du kan få COE.

Ingår på en del hotell, bokas och betalas separat på andra.

Finns paketpris på 3 tester från 5500 baht.

Vissa tar 3900 för ett test.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...