Jump to content
IGNORERAD

Att åka till Thailand nu - vad krävs?


MaiChai

Recommended Posts

Oregistrerad
Precis nyss, skrev John Khonken:

Vad jag hörde var att försäkringsbolaget inte vill försäkra bolagets anställda. Förrän detta ur utrett.

Okay, jag förstår.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    183

  • Nicholas

    83

  • frogfish

    68

  • spooncreek

    60

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 timmar sedan, skrev John Khonken:

Kamrater om ni flyger till Thailand . Undvik  BA. Fyra flygkaptener har dött av vaccinet. 

Finns ingen som helst sanning i att dessa piloter dog av vaccinet. Det tog 10 sekunder att hitta fakta om det. Kanske något du ska tänka på innan du skriver något utan att länka.

https://www.reuters.com/article/factcheck-coronavirus-aviation-idUSL2N2NZ1ZO

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat

Att åka till Thailand nu - vad krävs?

Hmm (kunde inte hålla mej 555) Biljet  Pengar ev Big Sise Condom(er) Fölåt Admistr. 😇😇

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan ni med konspirationsteorier fortsätta (Men glöm inte att först kolla med       El Bosso Donald Trumpen )

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
4 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Finns ingen som helst sanning i att dessa piloter dog av vaccinet. Det tog 10 sekunder att hitta fakta om det. Kanske något du ska tänka på innan du skriver något utan att länka.

https://www.reuters.com/article/factcheck-coronavirus-aviation-idUSL2N2NZ1ZO

Det finns inga fakta att dom inte dog av vaccinet. Dom var mellan 30-50 år och helt friska. Att fyra piloter dör kort tid efter tagit vaccinet. Får du dra din slutsats. Jag drar min

Pröva stoppa huvudet djupare ner i sanden. Så kommer det gå bra

Ps skönt att någon googlade fram informationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Finns ingen som helst sanning i att dessa piloter dog av vaccinet. Det tog 10 sekunder att hitta fakta om det. Kanske något du ska tänka på innan du skriver något utan att länka.

https://www.reuters.com/article/factcheck-coronavirus-aviation-idUSL2N2NZ1ZO

Tyvärr funkar fakta dåligt på folk som har läst saker på nätet. Men jag skulle uppskatta om de framförde sina teser i någon av de andra trådarna det finns här om corona.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
Precis nyss, skrev MaiChai:

Tyvärr funkar fakta dåligt på folk som har läst saker på nätet. Men jag skulle uppskatta om de framförde sina teser i någon av de andra trådarna det finns här om corona.

Förlåt. jag trodde det var viktigt för er som kan flyga till Thailand. Men självklart skriver jag inget mer här om detta.  Märkligt att du inte vill ha tips. Jag skulle vara och är när du informerar oss om allt just nu väldigt tacksam

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev John Khonken:

Förlåt. jag trodde det var viktigt för er som kan flyga till Thailand. Men självklart skriver jag inget mer här om detta.  Märkligt att du inte vill ha tips. Jag skulle vara och är när du informerar oss om allt just nu väldigt tacksam

Det finns som sagt andra trådar här för diskussion av vaccinering, corona, biverkningar och konspirationer. Det borde räcka med dem tycker jag. Eller kan du ju starta en ny tråd om dessa BA piloter?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vet inte om det här krävs. Men för din

säkerhet. Man vet ju aldrig.

 

 

 

hoops.jpg.7835654c98ae39b6699a2511e1aef3ee.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.nationthailand.com/in-focus/40002322?fbclid=IwAR3LKyfx0hbarOxvU3HeqEPrR3WPTpnKQiFts5BrwtpSmSH7MRopGFpMl0A

 

Nu är det klubbat och klart, Phuket öppnar den 1 juli och Samui den 15 juli för fullvaccinerade turister.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MaiChai:

https://www.nationthailand.com/in-focus/40002322?fbclid=IwAR3LKyfx0hbarOxvU3HeqEPrR3WPTpnKQiFts5BrwtpSmSH7MRopGFpMl0A

 

Nu är det klubbat och klart, Phuket öppnar den 1 juli och Samui den 15 juli för fullvaccinerade turister.

Maichai jag har väldigt dåligt koll på hotell i phuket. Ett tips skrev du om förut. Men skulle du tipsa om helst 3 till som man kan kika på och ev förboka??. Jag söker halv lugna ställen som jomtien Beach. Tackar för allt info du skriver om 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl krav på munskydd idag om man vistas utomhus. Kommer detta tas bort den 1:e juli för Phuket Sandbox eller är det kravet kvar? Har inte sett någonstans att kravet tas bort så antar att det är kvar?  Känns som detta kommer vara en dealbreaker för många. Gissar att det annars försvinner till högsäsongen.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MaiChai:

https://www.nationthailand.com/in-focus/40002322?fbclid=IwAR3LKyfx0hbarOxvU3HeqEPrR3WPTpnKQiFts5BrwtpSmSH7MRopGFpMl0A

 

Nu är det klubbat och klart, Phuket öppnar den 1 juli och Samui den 15 juli för fullvaccinerade turister.

Det kommer bli trångt där nere om man ska tro på TATs kristallkula! 😂 😂 😂 😂

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1221276-phuket-sandbox-first-flights-confirmed-100000-foreign-tourists-set-to-visit/

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, Acker said:

Är väl krav på munskydd idag om man vistas utomhus. Kommer detta tas bort den 1:e juli för Phuket Sandbox eller är det kravet kvar? Har inte sett någonstans att kravet tas bort så antar att det är kvar?  Känns som detta kommer vara en dealbreaker för många. Gissar att det annars försvinner till högsäsongen.

Den största dealbreakern än så länge är väl att alla barer och nattklubbar samt rätt många restauranger  är stängda och i alla fall inte kommer att öppna förrän de får servera alkohol. En hel del ställen antagligen inte ändå för att turisterna kommer att vara för få. Vad jag hört är också shoppingcentres som Jungceylon stängda. 

 

Munskydd som du nämner, liksom spårningsappar och minst tre covidkontroller och en del andra restriktioner och regler kan man addera på det.

 

Sammantaget en rätt trist semester. De enda som kommer att lockas inledningsvis  är  long-stayers, Thailand-junkies och återvändare som i vilket fall hade valt 14 dagar i karantän på ett hotellrum, men som nu får det något friare.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Biljardhallarna kommer ju göra fett med deg iaf!

 

image.png.8a8e1367afed0c2ccd3bcc504e77b3e5.png

 

 

Beklämmande läsning och så tror TAT att turisterna kommer välla in:
"Manager said they investigated the famed strip at Patong and found hotels, shops, restaurants, malls, with just a few days before the Sandbox start, and found it 80% shut."

 

https://forum.thaivisa.com/topic/1221290-phuket-sandbox-foreign-tourists-will-find-more-than-three-quarters-of-businesses-shut/

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev spooncreek:

Den största dealbreakern än så länge är väl att alla bare roch nattklubbar samt rätt många restauranger  är stängda och i alla fall inte kommer att öppna förrän de får servera alkohol. En hel del ställen antagligen inte ändå för att turisterna komemr att vara för få. Vad jag hört är också shoppingcentres som Jungceylon stängda. 

 

Munskydd som du nämner, liksom spårningsappar och minst tre covidkontroller och en del andra restriktioner och regler kan man addera på det.

 

Sammantaget en rätt trist semester. De enda som kommer att lockas inledningsvis  är  long-stayers, Thailand-junkies och återvändare som i vilket fall hade valt 14 dagar i karantän på ett hotellrum, men som nu får det något friare.

Restaurangerna har fått börja servera alkohol nu men barerna är fortfarande stängda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev rolba:

Restaurangerna har fått börja servera alkohol nu men barerna är fortfarande stängda. 

Jajamen!
Punkt #3 i den orangefärgade rutan här ovan. ;) ;) ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev soi covboy:

Maichai jag har väldigt dåligt koll på hotell i phuket. Ett tips skrev du om förut. Men skulle du tipsa om helst 3 till som man kan kika på och ev förboka??. Jag söker halv lugna ställen som jomtien Beach. Tackar för allt info du skriver om 

Värt att tänka på om du nu funderar på att åka till Phuket är att det finns vissa risker och att hela projektet kan avslutas pronto om det skulle bli ett "outbreak".
Ett av "vapnen" de då kan använda sig av är att sätta folk i karantän på sina hotell.

Mer- och bra info här:
 

https://www.thaienquirer.com/28854/phuket-sandbox-could-be-closed-if-there-is-a-widespread-outbreak/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev soi covboy:

Maichai jag har väldigt dåligt koll på hotell i phuket. Ett tips skrev du om förut. Men skulle du tipsa om helst 3 till som man kan kika på och ev förboka??. Jag söker halv lugna ställen som jomtien Beach. Tackar för allt info du skriver om 

https://asq.in.th/phuket-sandbox-hotels

 

229 hotel just nu med priser för 14 dagar, tror ärligt talat att de flesta stränder kommer. att vara lugna. Men jag skulle valt något på Karon eller Kata beach, till exempel Woraburi för 14200 battingar https://asq.in.th/sandbox-Thailand-hotels/woraburi-phuket-resort-and-spa-sandbox

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

https://ddc.moph.go.th/uploads/ckeditor2/files/ประเทศเสี่ยง รอบ 16 มิย 64.pdf

 

Sverige räknas nu som ett "middle risk country" och kan därmed resa till Phuket under sandbox reglerna!

 

Läs sammanställningen längst ner i dokumentet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Acker:

Är väl krav på munskydd idag om man vistas utomhus. Kommer detta tas bort den 1:e juli för Phuket Sandbox eller är det kravet kvar? Har inte sett någonstans att kravet tas bort så antar att det är kvar?  Känns som detta kommer vara en dealbreaker för många. Gissar att det annars försvinner till högsäsongen.

Dealbraker ang munskydd, jössenamn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur klart det än månde vara så verkar ambassaden i Sverige inte röra en fena. 

 

Vaccinations-bevis? 

Hur då? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, HuaHindinnge said:

Antar att ambassaden godkänner 

 

https://www.ehalsomyndigheten.se/covidbevis/

Ja. 

Men det är inget vi vet ännu hur det ska gå till, hur tex äktheten ska kontrolleras. 

 

7 dagar i karantän var det tidigare för  vaccinerade. 

10 för oss övriga. 

 

Nu 14 dagar. 

Dom kan glömma det här. 

 

Bra grej för dom som har sin mia noi på pukhet, men för mig så, tack men nej tack. 

 

En vanlig turistande barnfamilj kommer ju aldrig åka dit. 

 

Fyllona åker inte om inte spriten flödar. 

 

En massa arbete som kommer resultera i nästan ingenting. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Ja. 

Men det är inget vi vet ännu hur det ska gå till, hur tex äktheten ska kontrolleras. 

 

7 dagar i karantän var det tidigare för  vaccinerade. 

10 för oss övriga. 

 

Nu 14 dagar. 

Dom kan glömma det här. 

 

Bra grej för dom som har sin mia noi på pukhet, men för mig så, tack men nej tack. 

 

En vanlig turistande barnfamilj kommer ju aldrig åka dit. 

 

Fyllona åker inte om inte spriten flödar. 

 

En massa arbete som kommer resultera i nästan ingenting. 

 

EU´s vaccinsapp kommer garanterat vara godkänd och så kommer säkerligen sveriges lightvariant också att vara, äkthetskontrollen lär skötas med hjälp av en qr kod men det bör vara ett av resenärernas minsta problem. Problemet är att appen inte släpps förrän 1/7.

 

Är det bara f'tta man är ute efter finns det närmare och till lägre totalkostnad i sverige.

 

Jag ser det som ett rejält plus att slippa fyllona, att dricka sig drängfull på en fyrkantsbar eller vid ett stenbord utanför en seven är inget som lockar mig iallafall. Det serveras alkohol på restauranger och när jag tänker efter så är de flesta ställen jag dricker alkohol på i Thailand restauranger i någon form så det funkar för mig.

 

Ska jag åka dit gör jag det av samma skäl som jag reste dit i januari-februari 2005 - för att hjälpa och stötta folket som lever där. Ja, massor av ställen kommer att vara stängda och kursade men de fåtal som är öppna behöver support, städerskan på mitt hotell behöver rum att städa, servitören på restaurangen behöver gäster att servera, receptionisten behöver gäster. att checka in och ut, tvätteriet behöver folk som lämnar in sin tvätt, osv, osv.

 

Visst, det kommer inte att vara som förr" men jag kommer att bli solbränd, kommer att kunna bada i pool och hav, äta god thaimat, dricka några öl och skåla med lite nytt folk man lär känna - samtidigt som jag vet att de pengar jag spenderar verkligen hjälper. 

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...