Jump to content
IGNORERAD

När Kungen dör


woffe2

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Den lugnaste lösningen är om kungen redan nu abdikerar och utser sin efterträdare medan han fortfarande är i livet. Det tror jag är enda sättet att undvika det kaos och den gigantiska maktkamp som kommer att bli om han avlider med så många frågor ännu obesvarade.

Kronprinsen sitter ju bäst till men hans affärer med Thaksin ligger ju inte på pluskontot hos alla i hovet precis. Det finns ju x-antal politiker både inom och utom landet som kommer att göra allt för att roffa åt sig av det maktvakuum som uppstår när kungen dör och ryktesspridningen tidigare i höst angående kungens hälsa ger väl en liten indikation på vad som komma skall...

bra svar håller med

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • glimten66

    5

  • korp

    3

  • Odin

    2

  • woffe2

    2

Mest aktiva i denna tråd

Min flickvän tyckte att det här ämnet var lite för osmakligt tom, här på MPR.

Jag kan varken hålla med eller tycka emot henne. För jag är inte thailändare.

Men jag sa till henne att jag skulle skicka detta inlägg.

Hon tyckte det var bra.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Min flickvän tyckte att det här ämnet var lite för osmakligt tom, här på MPR.

Jag kan varken hålla med eller tycka emot henne. För jag är inte thailändare.

Men jag sa till henne att jag skulle skicka detta inlägg.

Hon tyckte det var bra.

MVH BanFang

Jag vet inte ens vad jag ska svara på ett sånt inlägg.

Detta ämne är ju otroligt viktigt och intressant för de flesta som har någon intresse av Thailand i någon form. Han lär ju dö, ska vi inte kunna prata om vad följderna kan bli av det? De lär bli omfattande.

Men samtidigt så var det ju sänt från din flickvän via dig, inte från dig som skrev. Det gör ditt inlägg mest onödigt och inte mycket mer. Även om hennes åsikt nu är intressant den med.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte ens vad jag ska svara på ett sånt inlägg.

Detta ämne är ju otroligt viktigt och intressant för de flesta som har någon intresse av Thailand i någon form. Han lär ju dö, ska vi inte kunna prata om vad följderna kan bli av det? De lär bli omfattande.

Men samtidigt så var det ju sänt från din flickvän via dig, inte från dig som skrev. Det gör ditt inlägg mest onödigt och inte mycket mer. Även om hennes åsikt nu är intressant den med.

Tja, inlägget var väl inte direkt onödigt. Det belyser på ett bra sätt hur många thailändare väljer att hantera frågan.

Detta ämne må vara tabu i Thailand, men som moderator på detta forum anser jag att vi kan diskutera det. Av hänsyn till våra thaipartners kan vi ju avstå från att håna kungafamiljen, men att spekulera om vad som skulle kunna i hända i olika situationer tycker jag vi kan göra. Oavsett vad thailändare tycker om det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte ens vad jag ska svara på ett sånt inlägg.

Detta ämne är ju otroligt viktigt och intressant för de flesta som har någon intresse av Thailand i någon form. Han lär ju dö, ska vi inte kunna prata om vad följderna kan bli av det? De lär bli omfattande.

Men samtidigt så var det ju sänt från din flickvän via dig, inte från dig som skrev. Det gör ditt inlägg mest onödigt och inte mycket mer. Även om hennes åsikt nu är intressant den med.

Vafalls?

Det framgår väl med största tydlighet vad inlägget belyser, nämligen Thailändarnas stora rädsla för det som komma skall.

Alla vet att det kommer att ske, men de flesta väljer att liksom strutsen stoppa huvudet i sanden och hoppas det ofrånkommliga skall försvinna.

Det om något ger i alla fall mig kalla kårar, många miljoner handfallna människor som kommer att följa den starkaste ledaren över stupet i sin förblndade sorg, vart detta kan sluta törs man knappt tänka på.

Ibland säger mina kompisar att "det är tur att det bara tar en timme över till Laos".

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte ens vad jag ska svara på ett sånt inlägg.

Detta ämne är ju otroligt viktigt och intressant för de flesta som har någon intresse av Thailand i någon form. Han lär ju dö, ska vi inte kunna prata om vad följderna kan bli av det? De lär bli omfattande.

Men samtidigt så var det ju sänt från din flickvän via dig, inte från dig som skrev. Det gör ditt inlägg mest onödigt och inte mycket mer. Även om hennes åsikt nu är intressant den med.

Ja och ditt inlägg var väldigt onödigt det med. Att klaga på ett onödigt inlägg med ytterligare onödigt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafalls?

Det framgår väl med största tydlighet vad inlägget belyser, nämligen Thailändarnas stora rädsla för det som komma skall.

Alla vet att det kommer att ske, men de flesta väljer att liksom strutsen stoppa huvudet i sanden och hoppas det ofrånkommliga skall försvinna.

Det om något ger i alla fall mig kalla kårar, många miljoner handfallna människor som kommer att följa den starkaste ledaren över stupet i sin förblndade sorg, vart detta kan sluta törs man knappt tänka på.

Ibland säger mina kompisar att "det är tur att det bara tar en timme över till Laos".

Baa

Jag håller med dig på alla sätt, dock anser jag att en inlägg som "min partner tycker detta är osmakligt" inte tillför så mycket i sig själv. Vill man belysa att Thailändare troligen är livrädda för vad som ska hända när han dör kan man ju utveckla det lite, för det är verkligen ett intressant ämne också.

Personligen tycker jag hela denna dyrkan av kungafamiljen är väldigt intressant, jag vet inget om bakgrunden till detta. Om det inte blir OT så får någon som har koll gärna utveckla det också? :great:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...