Jump to content
IGNORERAD

Perfekte Farangen!


svampen

Recommended Posts

Avregistrerad clion

men baa då :no::o:o

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 645
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    108

  • Baa

    46

  • Avregistrerad clion

    45

  • broder tuk tuk

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

men baa då :no::o:o

Har Du tid med att sitta och kolla MPR, skulle inte Du ha semester :drinks:

Trollet Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finner det lite underligt att Lappen, som kände sig mobbad som nybliven medlem när andra medlemmar 'skämtade' med honom,

beter sig likadant själv mot andra nya medlemmar - och hänvisar till att det bara var ett 'skämt'... :bag:

Lev o lär.. :mdr:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

det måste uppdateras du e i farten å skäller som vanligt :preved::blink: damen å joel trynar fortfarande efter en liten scanning av mpr så får man dra i missluren.frukost sen till don muang.ps sitter å funderar om jag ska ta fet bmwen med som odin rekomendera2600bathingar kontra 400 med public.ha det

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

det måste uppdateras du e i farten å skäller som vanligt :preved::blink: damen å joel trynar fortfarande efter en liten scanning av mpr så får man dra i missluren.frukost sen till don muang.ps sitter å funderar om jag ska ta fet bmwen med som odin rekomendera2600bathingar kontra 400 med public.ha det

VOV VOV... :dance1:

Ta bumsen Clirre, lev med stil.

Pluto

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

VOV VOV... :dance1:

Ta bumsen Clirre, lev med stil.

Pluto

ja det lutar åt det nån gång ska man väll få åka bmw 750i

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa!

Det tror jag inte du gör men kanske ta dem i beaktning!

vilka då?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

det måste uppdateras du e i farten å skäller som vanligt :preved::blink: damen å joel trynar fortfarande efter en liten scanning av mpr så får man dra i missluren.frukost sen till don muang.ps sitter å funderar om jag ska ta fet bmwen med som odin rekomendera2600bathingar kontra 400 med public.ha det

Åk med klass till Muang åk fett! :great:

Ha det gott i LOS!!!!! B)

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finner det lite underligt att Lappen, som kände sig mobbad som nybliven medlem när andra medlemmar 'skämtade' med honom,

beter sig likadant själv mot andra nya medlemmar - och hänvisar till att det bara var ett 'skämt'... :bag:

Tror nog du ska ta reda på fakta innan du yttrar dig.

Det du refererar som skämt var påståenden och påhopp på min fru som kom från användare Beck.

Inte du heller tydligen för annars så hade du fattat vad han menade

Det var det absolut första jag skrev till honom och ser du det som mobbing så vet jag att du är bara ute efter att trissa upp stämningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar ni inte det här forumet på lite vaä stort allvar om ni tror att nyanlända skulle bry sig om sk mobbning, det låter mer som en mellanstadie term

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar ni inte det här forumet på lite vaä stort allvar om ni tror att nyanlända skulle bry sig om sk mobbning, det låter mer som en mellanstadie term

Hej Conservator! :wai:

Välkommen till forumet! Jag ser att du inte skräms bort av alla aggressiva inlägg som en hel andra nybörjare gör.

Så är det på detta forum. Det finns en hel del som verkligen tror att det är precis lika bra att köpa kärlek som att använda sin charm för att locka till sig en partner. De tror att de enda som får hustrur och svärfamiljer som enbart bryr sig om pengar är de medlemmar som är snåla och inte köper sin fru.

Det finns många ömma tår här! Ömmast är tårna när ny medlemmar skriver samma sak som de äldre. Hoppas att du fortsätter att skriva. Det är nyttigt med lite nytt folk och nya idéer.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Conservator! :wai:

Det är nyttigt med lite nytt folk och nya idéer.

Hälsning

Svarten

Och var har Du sett dom? :whistle:

Baa (ra upprepningar) :mdr:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack det var vänligt skrivet utav dig Svarten, kan hålla med om att det finns en del ömma fötter!!

och Baa jag lovar att komma med färska till dig framöver, just nu har jag väl mest trampat dig på fötterna-jag ber om ursäkt för detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack det var vänligt skrivet utav dig Svarten, kan hålla med om att det finns en del ömma fötter!!

och Baa jag lovar att komma med färska till dig framöver, just nu har jag väl mest trampat dig på fötterna-jag ber om ursäkt för detta!

Eftersom det verkar finnas en hel del fotproblem på MPR tänkte jag komma med lite tips!!

Som Farang själv har jag aldrig haft detta problem efter otaliga massager i LOS & Svedala!!

Hoppas ni tar till Er detta och sköter om Era fötter hedanefter!!

MVH Svampen :wai: "Med ena foten i LOS"

TIPS TILL ÖMMA FÖTTER!! :crazy:

Förr togs fotbad mer än idag: Man hade inte badkar eller obegränsat med varmt vatten och det fanns inga huvudvärkstabletter.

Framställning Pulver eller vätskor blandas.

Beskrivning Vätska, olja eller pulver att hälla i vatten.

Innehåll Vatten

• En halv spann vatten eller starka infusioner eller dekokter av växter. Både kalla och varma fotbad har sina poänger; se nedan under Bad.

Eteriska oljor

• Upp till 5 droppar droppas direkt i vattnet.

• 5 ml 100-150 droppar) blandas i 95 ml neutral olja till en badolja. Av detta tar man 3 ml i ett fotbad.

Svullna fötter och ben

• Eteriska oljor: Cypress.

• Övrigt: Tussilagoinfusion, äppelcidervinäger, toalettättikor.

Trötta och värkande fötter

• Eteriska oljor: Enbär, enbarr.

• Övrigt: Brännässledekokt.

Tunga fötter

• Eteriska oljor: Citron, cypress, rosmarin.

• Övrigt: Citronsaft, eller gnid fotsulorna med en ituskuren citron. Växtudrag i vinäger är uppiggande och också lindrande på klåda och irritation.

Varma fötter

• Eteriska oljor: Citrongräs, eukalyptus, grönmynta, kamfer, lavendel, myrra, pepparmynta.

• Övrigt: pepparmyntsinfusion, mentol. Kamfer eller kamferolja svalkar vanligen kraftigt, men är fötterna mycket kalla blir kamfern värmande.

• Se även ingredienser till kylande massage.

Kalla fötter

• Eteriska oljor: Enbär, ingefära, rosmarin, senap, svartpeppar.

• Se även ingredienser till värmande massage.

Fotsvamp

Döda svamp i strumpor genom att lägga dem i frys ett par dagar.

• Eteriska oljor: Citroneukalyptus, lavendel, myrra, patchouli, tagetes, tea tree.

• Övrigt: Aceton (svider, men svampen dör, sägs det), sura ämnen som askorbinsyra, borsyra, grapefruktextrakt, mjölksyra, salicylsyra, vassla, äppelcidervinäger. Surmjölksbakterierna i fil, yoghurt, kefir etc. kan vara mycket effektiva på svamp och det snabbt - fotsvamp kan försvinna helt på ett par timmar. Pröva en sort i taget.

Nagelsvamp

• Eteriska oljor: Myrra, patchouli, tea tree, timjan tymoltyp, timjan corido.

Fotsvett

• Alun, borax, borsyra, ättika.

• Se även deodoriserande ämnen.

Hård och sprucken hud

• Uppmjukande ämnen som karbamid, mjölksyra, salicylsyra. Enkel blandning på brusbad: 2 msk vardera av havssalt och natriumbikarbonat och 1 msk citronsyra. Nedan ett recept med daggkåpa som mjukar upp torr och narig hud.

• Fuktgivande ämnen som glycerin, sorbitol, karbamid, salt, honung. Surmjölksbakterierna i fil, yoghurt, kefir etc. kan göra underverk på sprucken och narig hud.

• Se mer under torr hy och hudsprickor.

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

och Baa jag lovar att komma med färska till dig framöver,

Färska vadå? Hoppas på kanelbullar för det är det enda jag riktigt saknar här nere.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

Vad du önskar där kan jag inte bidraga med, hoppas att jag hjälpa dig med ngt annat istället!

Kanelbullarna får du fråga din fru om, eller så får du ta tag i det själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa, om du kommer till BKK på söndag så fixar jag kanelbullar :mdr:

HAHA

Skulle sitta som en smäck :great:

Nja, får nog stå ut med surrogatbullarna som dom bakar inne på BigC, faktiskt, ett lyft senaste året, bageriet måste fått ny regim.

På måndag kommer grannen hit för 6 månader, han har med sig lite godis till julbordet, smaskens.sill o skinka, direkt från hans restaurang i Sverige.

Hade

Forza Gnaget

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och var har Du sett dom? :whistle:

Baa (ra upprepningar) :mdr:

He he Khun Baa!

Jag menade lite mera generellt att nya människor kommer med nya idéer. Grabben har ju inte hunnit skriva så mycket överhuvudtaget. Men även bland de som har skrivit en del på forumet finns det några som inte tillför så mycket nytt och upprepar även bland dem som har skrivit t. ex. 1 090 eller fler inlägg och t.o.m. bland dem som har skrivit 2 347 eller fler inlägg! :mdr:

Hälsning

Svarten

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

He he Khun Baa!

Jag menade lite mera generellt att nya människor kommer med nya idéer. Grabben har ju inte hunnit skriva så mycket överhuvudtaget. Men även bland de som har skrivit en del på forumet finns det några som inte tillför så mycket nytt och upprepar även bland dem som har skrivit t. ex. 1 090 eller fler inlägg och t.o.m. bland dem som har skrivit 2 347 eller fler inlägg!

Hälsning

Svarten

:great: Svarten, det är nog tur att man inte tillför något nytt varje gång, måste bli en förlorad förmögenhet i uteblivet konsultarvode, 2348:an Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

alla inlägg kan ju inte vara lika pregnanta, men det är lika kul många gånger att läsa de som enl. en själv åtminstånde är uppåt väggarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya frågor?

1. Pyttipanna eller Friedrice

2. Bartjej eller Solstol

3. Scooter eller Tuk Tuk

4. Pattis eller Hembyn

5. Thaiair eller Aeroflot

6. Leo eller Carlsberg

7. Thaienglish eller Engelska

8. Påsk"hemma" eller Song Klang

9. Visarun eller Ambassad svedala

10.Vad gör dig till den Perfekte Farangen = :great:

Mvh Svampen :wai:

PS: Nedan "Hat Farang Beach (Koh Muk)

post-4567-126034877136_thumb.jpg

post-4567-126034877136_thumb.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya frågor?

1. Pyttipanna eller Friedrice

2. Bartjej eller Solstol

3. Scooter eller Tuk Tuk

4. Pattis eller Hembyn

5. Thaiair eller Aeroflot

6. Leo eller Carlsberg

7. Thaienglish eller Engelska

8. Påsk"hemma" eller Song Klang

9. Visarun eller Ambassad svedala

10.Vad gör dig till den Perfekte Farangen = :great:

Mvh Svampen :wai:

PS: Nedan "Hat Farang Beach (Koh Muk)

1. Pyttipanna eller Friedrice : INGET

2. Bartjej eller Solstol : INGET

3. Scooter eller Tuk Tuk : INGET

4. Pattis eller Hembyn : Mitt hus

5. Thaiair eller Aeroflot : Thaiair

6. Leo eller Carlsberg : INGET (Hmm, menar du Carlsberg lika med Chang, så blir det Carlsberg/Chang)

7. Thaienglish eller Engelska : Thaienglish

8. Påsk"hemma" eller Song Klang : INGET

9. Visarun eller Ambassad svedala : INGET

10.Vad gör dig till den Perfekte Farangen = :great: Bruna armar och vita axlar :cheesy:

Ändrades av Keithan

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...