Jump to content
IGNORERAD

Perfekte Farangen!


svampen

Recommended Posts

Eventuella ändringar i ett inlägg finns, som alla vet, tillgängliga i underliggande lager

på en screenshot av aktuell tråd.

Mvh

Biker

Hej biker, hjälp en novis, hittar inte till denna screenshot.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 645
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    108

  • Baa

    46

  • Avregistrerad clion

    45

  • broder tuk tuk

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej biker, hjälp en novis, hittar inte till denna screenshot.

mvh walle

Det var ett skämt som bygger på en tråd med GudrunMedTriangeln där hon/han försäker bevisa att en jpeg bild består av lager.

Link to comment
Dela på andra sajter

:bag: Är det nån som vet om Bah Toilett Tourist har GGGGOOOOGGGLLLAAATTT klart!!!!!!!!

Väntar fortfarande på bilder!!!!!! :kort:

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Valkommen Miwa,

Sen kan man ju anse att upprora Lappen och Baboon ar ett sundhetstecken snarare an nagot annat da dessa herrar lever for att komma med olika typer av gliringar som kannetecknas av saval enstavighet som avsaknad av finess. :D

F.o anser jag att mina gliringar alltid ar pa sin plats :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Valkommen Miwa,

F.o anser jag att mina gliringar alltid ar pa sin plats :rolleyes:

Kom med nåt nytt... :whistle:

Exakt min uppfattning oxå. :preved:

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ferfekte farangen kul i och för sig-men håller nu på att sätta ihop en ny tråd som heter 10 olika sorters faranger-Lappen du kommer att vara en av dessa tio-välj viken du själv tror att du är-trråden utlovas i början av veckan!

10 faranger

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ferfekte farangen kul i och för sig-men håller nu på att sätta ihop en ny tråd som heter 10 olika sorters faranger-Lappen du kommer att vara en av dessa tio-välj viken du själv tror att du är-trråden utlovas i början av veckan!

10 faranger

Kom med nått nytt!!!!

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

En populär teori om ordets ursprung härrör den från farangset Den thailändska uttal français, det franska ordet för "franska" eller "fransman". Frankrike var ett av de första europeiska nationerna att skapa kulturella band med Thailand i 17th century, så för thailändare vid den tiden, "vit man" och "fransman" var synonyma. However, the Portuguese, Dutch and others arrived long before the French, which makes that origin unlikely. Men kom portugisiska, nederländska och andra långt innan den franska, vilket gör detta ursprung osannolikt. A few others have suggested that in the Ayutthaya period, land was given to the Portuguese merchants to conduct their businesses at their "Ban Farang" (Guava Village). [ citation needed ] Några andra har föreslagit att det i Ayutthaya perioden fick mark till den portugisiska köpmän att bedriva sin verksamhet på deras "Ban Farang" (Guava Village). [Redigera]

Another common etymology, which explains why many other Southern Asian and Southeast Asian languages use the word, has to do with the French but in a more indirect way, saying that it derives from the earlier Persian word farangi , 'foreigners'. Annan gemensam etymologi, vilket förklarar varför många andra södra Asien och Sydostasien språk använder ordet, har att göra med den franska men på ett mer indirekt sätt att säga att den härrör från den tidigare persiska ordet farangi, "utlänningar". This in turn comes from the word Frank via the Arabic word firinjia , which was used refer to the Franks , a West Germanic tribe that became the biggest political power in Western Europe during the early Middle Ages and from which France derives its name. Detta i sin tur kommer från ordet Frank via arabiska ordet firinjia, som användes hänvisar till frankerna, en västgermanska stam som blev det största politiska makten i Västeuropa under den tidiga medeltiden, och från vilken Frankrike har fått sitt namn.

By another account the word comes through Arabic (" Afrandj "), and there are quite a few articles about this. Genom ett annat konto Ordet kommer via Arabiska ( "Afrandj"), och det finns ganska många artiklar om detta. One of the most detailed treatments of the subject is by Rashid al-din Fazl Allâh [ 2 ] . En av de mest utförliga behandling av ämnet av Rashid al-din fazl Allah [2].

Farang is closely related to the Khmer word barang . Farang är nära besläktad med den kambodjanska ordet barang.

In Tamil , the word that refers to Europeans (most specifically to the British) is parangiar , presumably because Tamil does not have the "F" sound. I Tamil, det ord som refererar till européer (framför allt den brittiska) är parangiar, förmodligen på grund Tamil inte har "F" sound. Many South Asian and Southeast Asian languages, including Hindi - Urdu also use this word to denote foreigners. Många Sydasien och Sydostasien språk, däribland Hindi - urdu också använda detta ord för att beteckna utlänningar. In Malaysia however, the term "mat salleh" or "orang putih (white person)" is commonly used to denote foreigners of Caucasian descent whereas many of the Southeast Asian Chinese who speak the Min Nan language , use the term ang mo , meaning red hair . I Malaysia När termen "Mat salleh" eller "Orang putih (vit person)" används allmänt för att beteckna utlänningar av kaukasiskt ursprung Många av de sydostasiatiska kineser som talar Min Nan språk, använder termen Ang Mo, dvs röd hår

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl klart att det blir nytt, har ju inte skrivit det ännu men garaterar att jag inte skulle kopiera ngn annan, det behövs inte

men det är ett kul ämne där alla säkert har olika syn på det hela!

Så kommentaren "kom med ngt nytt" är ju användbar i de flesta trådar i så fall!

Men men jag kanske får ändra på det så att det låter nytt även i era öron,

Link to comment
Dela på andra sajter

käsliga individer-ni ska vara tacksamma att ni får möjlighet att ta del av mina presumtiva inlägg,

Link to comment
Dela på andra sajter

käsliga individer-ni ska vara tacksamma att ni får möjlighet att ta del av mina presumtiva inlägg,

Personligen tycker jag att det mesta av det du skriver liknar det här! <_<

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med och för att förtydliga så..

dravel (vard.) struntprat, strunt, goja, svammel, nonsens, trams, blaj, rappakalja, gallimatias, vrövel; dynga, smörja, skräp

Samma ståndpunkt tycker det bara är är är ingenting :whistle:

MVH Svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

nu får ni sluta å skriva clirre behöver sin skönhetssömn (nyfikne clion) natti natti :dance1:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en väldig pondus att erhålla de där chilifrukterna, vad står de för jag har inte läst om dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en väldig pondus att erhålla de där chilifrukterna, vad står de för jag har inte läst om dem!

Antalet chili är proportionellt mot antalet inlägg man gjort, exakt var gränserna går minns jag dock inte. Många inlägg kan ge stor pondus, dock inte alltid ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finner det lite underligt att Lappen, som kände sig mobbad som nybliven medlem när andra medlemmar 'skämtade' med honom,

beter sig likadant själv mot andra nya medlemmar - och hänvisar till att det bara var ett 'skämt'... :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det ÄR pondus med dessa frukter!? jag blev lite tveksam i vissa fall, tror att du får börja plocka bort hos vissa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en väldig pondus att erhålla de där chilifrukterna, vad står de för jag har inte läst om dem!

Det har med antalet inlägg att göra.

Men nu tillbaka till ämnet du kan väl tex ta att börja svara på detta ursprungliga ämne eller

berätta lite om dej själv som Farang eller vad du tycker????:yes:

Mvh Svampen :wai:

PS: Man får väl välkommna dej till MPR Conserven!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Lappen!

Då lär man sig snabbt vad det är för typ av forum och vilken nivå det ligger på.

Att bara klampa in och posta på utan att först ta reda på om det redan finns något som redan skrivits och besvarats ger väl heller inte att de övriga medlemmarna får en positiv bild av den nye medlemmen.

Det är heller inte mängden inlägg som är det relevanta oavsett om man är ny eller gammal medlem. Kvalité uppskattas alltid bättre än kvantitet. -Tala är silver, tiga är guld, lyder ett gammalt talesätt som bör anammas av fler. Kan man bidra med något relevant så är väl det bra men postar man bara för att komma upp i någon sorts status så är det bättre att låta bli. Google och sökfunktioner ska heller inte underskattas.

Att vid minsta mothugg vända taggarna utåt och bli aggressiv i sin framtoning är heller inte något som bidrar till att andra får ett bra första intryck.

Sedan kan man ju försvara sig med att man inte bryr sig om vad andra tycker men folk hjälper ju hellre någon som verkar schysst än en skitstövel. Nu vill jag inte på något vis peka ut någon som varande just en skitstövel. Det är jag (ännu) för ödmjuk? i min framtoning för att kunna göra. Det här inlägget förmedlar bara mina tankar i stort.

Jag är också mycket medveten om att inlägget dessutom är off-topic men det är å andra sidan de flesta andra inlägg i den här tråden också.

Så må man vädna anndea kinden till!

Mvh

Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det ÄR pondus med dessa frukter!? jag blev lite tveksam i vissa fall, tror att du får börja plocka bort hos vissa!

Så, det på det viset Du menar att nu är det minsann Du och Dina värdeingar som skall gälla, misstänkte det, trollunge där! :clapping:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...