Jump to content
IGNORERAD

Perfekte Farangen!


svampen

Recommended Posts

  • Svar 645
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    108

  • Baa

    46

  • Avregistrerad clion

    45

  • broder tuk tuk

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var ju onekligen bara en tidsfraga innan Bill och Bull skulle dyka upp efter de lokaliserat vem som var skadeskjuten och utskild fran flocken och de darmed vagar hoppa pa. Dock med sedvanlig enstavighet och bristfalliga argumentation!

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrekt för dig är fel för en annan, allt ligger i betraktarens ögon.

Ja du verkar ju betrakta tillvaron i SVETSGLASÖGON!! B)

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vi kanske skulle kalla tråden för skälltråden :na::bag:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kanske skulle kalla tråden för skälltråden :na::bag:

:great:

Eller kanske snarare "alla har rätt till en egen åsikt, bara det är min" tråden. :bag:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

. Dock med sedvanlig enstavighet och bristfalliga argumentation!

Det förpliktigar att utge sej själv som outstanding vad beträffar skriftspråket.:whistle:

Även om du använder några fler ord när du argumenterar, så blir ju inte sakdebatten bättre av att du också ger dej in på att kritisera sättet att kritisera och vad som kritiseras.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förpliktigar att utge sej själv som outstanding vad beträffar skriftspråket.:whistle:

Även om du använder några fler ord när du argumenterar, så blir ju inte sakdebatten bättre av att du också ger dej in på att kritisera sättet att kritisera och vad som kritiseras.

Oh nej! Ett stavfel! Ursakta sa mkt Herr Jive. Jag hoppas du inte led skada av detta ofantliga overtramp. Dock kan jag med sakerthet garantera att det kommer upprepas - om och om och om igen..

Mitt inlagg var bara en reflektion over de ryggradslosa flockdjur som sallan, om aldrig, motiverar kritik eller tillfor faktiska argument. De pratar om att tillfora debatten hit och dit med vad jag upplever vara en absolut avsaknad av sjalvinsikt.

Angaende "outstanding" eller inte sa levde jag med illusionen att "den som ar fri fran synd"-principen inte ar applicerbar pa en internet forum. I synnerhet inte pa MPR da inga inlagg skulle skrivas oht.

I eventuell brist pa Sudoko, korsord eller annat tidsfordriv sa har jag lagt in bade ett och tva grammtiska fel i ovanstaende text. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla rara Wille, lugn i stormen nu så att inte blodtrycket rusar upp till rent patologiska höjder.

Sager killen som gick igang pa nagon random snubbes blogginlagg. Projicera inte dina egna farhagor pa mig ar du gullig :no:

Jag hade nog hoppats på att den ambitiöse bloggaren Mikael skulle komma med ett litet försvarstal eftersom jag enligt dig på känt manér åter igen har brukat min rudimentära köksbordsfilosofi, och likt en simpel dyngspridare hävt ur mig dessa misslyckade ”kvasi-psykoteurapeutiskta” tolkningar.

Forvisso sant, men du gor det onekligen med stil aven om finessen ibland kan finslipas lite :great:

Men i brist på pretto-bloggarens försvarstal så är det väl tur att en karaktärsstark allvetare av din kaliber steg fram för att ge retstickan SiamNilsson på nöten, eller som din avatar gör, dvs sticka ett tillrättavisande finger i den misstolkandes öga.

Undebart. Vaga ifagasatta nagot som Herr S-N skriver eller pastar och bli genast given epitetet ”allvetare”. Skont att se att ditt ego inte hade nagra problem att hantera att bli ifragasatt iaf, aven om din reaktion for tankarna till Jan Guilluo. :P

Jag vill minnas att du vid ett tidigare tillfälle skrev att MPR fungerade som ett slags katarsis och en mental säkerhetsventil för dig eftersom du i ditt arbete oftast tvingas skriva oändliga haranger av försiktigt avvägda texter och diplomatiskt tråkiga (min tolkning) formuleringar.

Att vara tyngd och begränsad av denna formuleringsfientliga filt på jobbet kan inte vara nyttigt i längden. Men då är det väl toppen att den irriterande publikfriaren SiamNilsson faktiskt inbjuder till att översta skjortknappen kan få knäppas upp och att wille sedan får skriva av sig lite. Som en vän av ironi tycker jag det kul att läsa din avhyvling, för du kan ju faktiskt skriva riktigt underhållande när du blir lite irriterad och vill pennfäktas med mig.

Maste erkanna att jag blev glad nar jag laste ditt inlagg. Det var precis ratt formulerat for att trigga skrivlusten.Inte uppenbart felaktigt eller korkat men samtidigt innehallande bade en och tva tankevurpor och intellektuella oarligheter som skapar en lockande utmaning. Lagg sedan till din skrivartalang sa lockar det annu lite mer. Som en bonus ar det alltid underhallande med personer som pratar om sig sjalva i tredje person. Men du ar ju i gott sallskap. Detta gors och gjordes ju av saval bebisar som Stalin och Napoleon. :na:

En del kanske rynkar på näsan åt Bangkoks dåliga luft, andra upprörs istället över Bangkoks nomenklatur eller dess bristande demokratisyn. Vi har ju alla lite olika saker som vi hänger upp oss på i den Thailändska gatubilden.

Alla mina fel och brister kommer jag hadanefter skylla pa Bangkoks daliga luft – de torde sta klart bortom rimliga tvivel att luftkvaliten har tydligt negativ inverkan pa saval fornuft som forstand. :crazy:

Angaende den infamosa nomenklaturen sa kanner jag mig lite ensam just nu da resten av den tvivelaktiga skaran inte bor i Bangkok utan lever i sus och dus i fiskebyn med fororter eller pimplar risvin och sjunger karaoke i Korea. Eventuella brister i synen pa demokrati later jag vara obesvarat da ett svar otvivelaktigt kan anses likvardigt med att oppna Pandoras ask.

Bloggskrivaren som jag gav svar på tal upprördes ju bl.a. över att dagligen behöva se dessa otränade och feta farangmän som vistas tillsammans med unga thaikvinnor som tydligen inte kan säga nej. En företeelse som han beskriver så här. ”Ett av de absolut mest påtagliga inslagen i gatubilden”. Och i ett försök att stigmatisera dessa ”torskar” ännu mer så berättade han för sina läsare att män av detta tvivelaktiga slag även dricker öl till frukost.

- Ja, hualigen för dessa irriterande synintryck som kan nå en stackars välkammad turist i ett fjärran land!

Att de rundmagade männen på detta vidriga sätt skändar Östermalms vedertagna frukostnormer är väl ett etikettsbrott som pretto-bloggaren Mikael aldrig skulle få för sig.

-Å nej, för honom gäller istället dagliga glammiga shoppingäventyr med sin blonda svenska flickvän, gymträning, hög moral och renlevnadslivsstil eftersom han flera gånger om dagen (frukost, lunch och middag) besöker Blue blue’s fruktbar i Exchange tower där det enligt honom serveras latte, oantastliga frukter och alkoholfria juicer i långa färgglada rader.

Eftersom han jobbade i Bangkok sa var han ju uppenbarligen inte endast en ”valkammad turist”. Att benamna det ”prettobloggen”, forsoka forringa hans upplevelser som bristfalliga genom beskriva honom som turist, ge diffusa referenser till Ostermalm osv. ar sa billigt och simpelt och jag hade trott att du inte jagade sa enkla poang.

Angaende gatubilden sa ar jag nog bojd att halla med bloggaren till viss del. Vet du var Exchange Tower ligger nagonstans? I hornet Sukhumvit-Asok. Vad ligger ett felsteg darifran – jo visst ar det soi Cowboy. Just i detta horn pa vag hem fran jobbet sa gar det sakerligen 10 torskar per dussin turister du ser.

Visst kan man lagga krut pa att hans beskrivning ar overdriven – men ar det inte poangen som raknas? Varken du eller jag ar namnvart frammande for att overdriva eller raljera for att tydliggora poanger sa varfor skulle denna frihet inte fa avnjutas av andra skribenter utan att du gar i taket?

Ett litet sidospar ar konstaterandet att du ar skicklig pa att catera till din publik. Det ar nog fa platser dar traning och renlevnad ar sa foraktat och en pilsner till frukost ar kutym som bland MPR’s klientel (Swippe undantagen). :blink:

Jag är inte riktigt säker, men jag tror att du Wille är lite väl mycket präglad av allvaret på jobbet, och att du därför ofta glömmer bort att bloggkommentarer och inlägg på MPR kan vara skrivna i ett skämtsamt syfte (ironi, satir mm).

Nja, antingen ar jag galet trog eller sa ar jag av den konservativa uppfattningen att ironi skall vara ironisk och satir skall vara satirisk. Annars blir det ju inte roligt! Att benamna allt och inget som ironi upplever jag som lite problematiskt eftersom det da lamnar lite val mkt tolkningsutrymme savida det inte ar tillrakligt tydligt. Det handlar ocksa om hur val man tror sig kanna skribenten och dennes eventuella asikter. Om nagot sticker ut och skiljer sig fran detta blir det tydligare. I detta fall sa presenterar du asikter, tolkningar och slutsatser som jag upplever som underhallande klyschor pa ditt tidigare skrivande och endast atervunna asikter och har darfor inget skal att reflektera over eventuellt ironiskt uppsat.

Vad det gäller metaforen ”Brutus” så låter jag dig fundera vidare på den en stund.

Får jag föreslå en kall öl innanför västen, så kanske polletten trillar ner.

Ha det bra så länge, vi hörs ;-)

Skall gora det. Dock ar jag inne i en skum “pallar inte dricka ol just nu” period just nu och haller mig till whiskey pa kvallskvisten. Detta enkla val kan du sakerligen gora en komplett psykoanalys av vilket jag med noje kommer lasa :yes: .

For ovrigt tycker jag du gor ett stralande arbeta att inte bemota en endast punkt i min kommentar till dig. Detta talar sitt tydliga sprak aven om det ar saval underhallande som intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh nej! Ett stavfel! Ursakta sa mkt Herr Jive. Jag hoppas du inte led skada av detta ofantliga overtramp. Dock kan jag med sakerthet garantera att det kommer upprepas - om och om och om igen..

Mitt inlagg var bara en reflektion over de ryggradslosa flockdjur som sallan, om aldrig, motiverar kritik eller tillfor faktiska argument. De pratar om att tillfora debatten hit och dit med vad jag upplever vara en absolut avsaknad av sjalvinsikt.

Angaende "outstanding" eller inte sa levde jag med illusionen att "den som ar fri fran synd"-principen inte ar applicerbar pa en internet forum. I synnerhet inte pa MPR da inga inlagg skulle skrivas oht.

I eventuell brist pa Sudoko, korsord eller annat tidsfordriv sa har jag lagt in bade ett och tva grammtiska fel i ovanstaende text. :mdr:

Var glad att du har lyckats skaffa självinsikt - tyvärr inte alla förunnat, men försök att jobba bort din fläckvis mästrande stil.

Låt människor läsa och empiriskt lära i egen takt utan att behöva känna trycket och kritiken"uppifrån", så kommer skaran med självinsikt snabbt att växa.

Jag önskar dej och din familj en riktigt God Jul!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock med sedvanlig enstavighet och bristfalliga argumentation!

Alla vi skriver efter våra egna kunskaper inom det svenska språket och förmågan att argumentera.

Skulle inte dom falla inom din ram av normalt kunnande så ser du ner på vederbörande.

Många har inte din förmåga att uttrycka sig i skriftlig form och det får man acceptera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var glad att du har lyckats skaffa självinsikt - tyvärr inte alla förunnat, men försök att jobba bort din fläckvis mästrande stil.

Jag önskar dej och din familj en riktigt God Jul!

Den enda insikt jag mojligtvis har ar att jag har en bristande sjalvinsikt. Den insikten ar i sig sjalv kanske insiktsfull nog att motivera att insiktslost ge sig i denna diskussion.

God Jul pa dig med Jive!

Alla vi skriver efter våra egna kunskaper inom det svenska språket och förmågan att argumentera.

Skulle inte dom falla inom din ram av normalt kunnande så ser du ner på vederbörande.

Många har inte din förmåga att uttrycka sig i skriftlig form och det får man acceptera.

Nar jag skrev kommentaren forsokte jag gora den sa generiskt som mojligt da jag inte ville peka pa nagon specifik skribent.

Dock sa far jag tillsta att skribenter som endast maktar med att lamna kommentarer i stil med "du ar dum","du har fel" eller "idi*t" osv rimligtvis kan forvantas utveckla resonemanget da det annars blir en ganska tunn diskussion. Oftast brukar det ju faktiskt finnas en asikt, erfarenhet eller liknande bakom varje kommentar. Det ar ju intressant for andra att fa ta del av detta snarare an endast "one-liners".

Sen att alla skriver efter lust och formaga ar stralande. Gudarna skall veta att jag satter ribban lagt med oandligt langa haranger som skulle fa vilken svensklarare som helst att dromma mardrommar. Om jag inte hade en mycket inkluderande syn pa forumskrivandet sa skulle jag ju vara tvungen att ge mig sjalv rott kort och satta mig i skamvran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille tror att han är sååå speciell när han försöker hävda sig på ett Internetforum

Bill och Bull referensen hittade hem iaf da saval Baboo som Lappen onekligen kande sig traffade :)

For ovrigt har mamma alltid sagt att jag speciell! Det sager mina vanner och kollegor ocksa - dock ar jag lite osaker pa varfor de allt gor citattecken i luften nar de sager det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille tror att han är sååå speciell när han försöker hävda sig på ett Internetforum

Han är speciell på det här forumet i alla fall. Han har nämligen något att komma med plus en ovanligt skarp förmåga att uttrycka sig och analysera. Att det stör dig är nog bara logiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wille tror att han är sååå speciell när han försöker hävda sig på ett Internetforum

Ser heller nån som är speciell än nån som inte är det, men det är jag det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej wille,

Du ska ha stort tack för ett lysande och mycket underhållande replikskifte.

Det piggade upp stämningen.

Efter att ha vi har lögat oss i det stundom heta MPR-karet, skrubbat lite invektiv mot varandra, samt stänkt ner varandra med diverse karaktärsdrag så har vi båda två har fått oss ett välbehövligt katarsisbad inför den stundande Julhelgen då man förväntas bli snäll och beskedlig.

Det är få karaktärer på detta forum som besitter en likvärdig förmåga och vilja att förvalta ordet så briljant som du själv lyckas med när du i affekt ger dig i kast med att ge dina antagonister svar på tal.

Nog med smicker nu, annars kanske du tror att jag skämtar.

Epitetet prettobloggare har jag använt mig av för att jag tycker att det stämmer ganska väl in på den aktuella bloggens innehåll och utformning. Jag har följt hans skriverier under hela detta året, och jag ”tolkar” hela bloggen som ett pretentiöst försök att ge en alternativ bild av hur en ung och lite frustrerad farang av det manliga könet lever, tänker och verkar i den stora ”stygga” staden Bangkok. Jag tycker inte att bloggarnen har misslyckats med detta – tvärtom har han förmedlat ”sin” bild av verkligheten.

Förr i tiden när filmer som ”Hon dansade en sommar” mm lanserades av svenska filmskapare – ja då var plötsligt svenska kvinnor bland det mest syndfulla och lättfotade som man kunde hitta på moder jord. Denna skenbild av ”free sex” som tydligen serverades av alla svenska kvinnor frodades internationellt under flera decennier.

Staden Bangkok och landet Thailand dras ju också internationellt med ett visst rykte om att vara ett nutida Sodom och Gomorra, även om damerna där kanske i större utsträckning tar betalt för sina tjänster.

Just därför blir det gärna ett Sisyfosarbete och en jäkligt mastig uppförsbacke att försöka övertyga sin svenska läsarkrets om att just han (Mikael) minsann inte är som de där andra typerna som ogenerat sysslar med detta moraliskt förkastliga och knappt nämnbara kroppsnöje – ja ni vet vilka han menar, och vad de gör med varandra (burr).

I ett försök att fila på sin egen image så raljerade han i mitt tycke lite väl mycket över det påstådda snusket och torskarnas etikettbrister, och likt en allergisk reaktion såg han tydligen horor och torskar så fort en trind man och en thailändska uppenbarade sig i gatubilden. Därför var det nog inte helt malplacerat , plumpt eller rent ”trams” av mig då han blev bemött med ett liknande mynt.

En annan sak som tydligen rörde upp känslorna hos "peerhan" var min fråga om hon var en Kvinna?

Jag anade att det förhöll sig så eftersom jag tyckte att personen utryckte sig ”moderlikt”. Alltså omsorgsgivande och beskyddande av den stilige och skötsamme ynglingen som den dumma farbrodern gjorde sig lustig över.

Tänk att det kvinnliga könet kan anses så stigmatiserat och förolämpande.

Jag själv högaktar de flesta kvinnor i min omgivning, inklusive min tappra sambo.

Oj – nu märker jag att jag var där igen och talade om mig själv i tredje person – det är ett jäkla ofog måste jag säga.

- Wille, du som är skolad och tydligen verksam inom ämnet kanske kan belysa för mig varför jag då och då gömmer mig bakom min karaktär SiamNilsson eller talar om mig själv som den ”dumma farbrodern” .

Går dessa buktalardumheter att bota, och är den progressiva symtomen behandlingsbar över huvud taget för en åldrande spillevink som jag?

- Jag befarar det värsta. . . he he

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Till Peerhan, vill jag tillägna denna lilla video som beskriver vad "trams" är.

Trams kan vara ganska underhållande ibland,

ha ha tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså omsorgsgivande och beskyddande av den stilige och skötsamme ynglingen

Stilige och skötsamme? Jag tyckte han såg ut som en tönt och verkade vara så skötsam att jag hellre umgås med tjocka gubbar som dricker öl klockan 10 på morgonen, men du har dina ramar och jag har mina.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är speciell på det här forumet i alla fall. Han har nämligen något att komma med plus en ovanligt skarp förmåga att uttrycka sig och analysera. Att det stör dig är nog bara logiskt.

Sade han tufft och tittade fram bakom Specielle Wille´s rygg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vem kan det vara som får spela rollen som "Elaka Måns" ?

Fogden, men han är portad :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser heller nån som är speciell än nån som inte är det, men det är jag det.

Är det du som är speciell? Eller är det du som ser någon speciell? Eller ser du någon som inte är speciell? Är det då man är ospeciell? Och i så fall borde ospeciell betyda vanlig eller? Och i så fall måste speciell betyda ovanlig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...