Jump to content
IGNORERAD

Perfekte Farangen!


svampen

Recommended Posts

  • Svar 645
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    108

  • Baa

    46

  • Avregistrerad clion

    45

  • broder tuk tuk

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har du varit i Oslo någon gång?

Inte många meter man kan gå där innan man blir erbjuden att köpa sex, från 50 NOK och uppåt!

Aldrig varit i Oslo. Och jag förstår inte riktigt vad horpriset i Oslo har med det här att göra?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du varit i Oslo någon gång?

Inte många meter man kan gå där innan man blir erbjuden att köpa sex, från 50 NOK och uppåt!

Det lät billigt..otroligt billigt ...men så har jag ju bara vistats i Norra Norge och aldrig erbjudits sådana förslag...

Halvnorsken Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man inte behöver åka hela vägen till Thailand för att få se torskar och horor!

Själv kollar jag hellre på horor i Thailand än i norge, men alla är vi olika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra skrivet Siam-Nilsson!

Herr Pretto verkar inte gilla något i Thailand, rättelse stränder o fruktdrinkar är visst ok, så jag undrar varför han vistats där. Jag orkade inte läsa igenom alla hans inlägg, så rätta mig om jag har fel.

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra skrivet Siam-Nilsson!

Herr Pretto verkar inte gilla något i Thailand, rättelse stränder o fruktdrinkar är visst ok, så jag undrar varför han vistats där. Jag orkade inte läsa igenom alla hans inlägg, så rätta mig om jag har fel.

Mvh

BBJ

Han jobbade där

Link to comment
Dela på andra sajter

Han jobbade där

Jo, så långt hängde jag med också crazy.gif men vad han jobbade med hittade jag inte, dvs orkade inte leta.

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, så långt hängde jag med också crazy.gif men vad han jobbade med hittade jag inte, dvs orkade inte leta.

Mvh

BBJ

Spelar det nån roll vad han jobbade med?

Ändrades av peerhan
Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar det nån roll vad han jobbade med?

Egentligen inte, men man kan ju alltid stilla undra om han var tvingad att vara där eller om det var ett frivillgt val att jobba i Thailand. Men men det behöver vi ju inte gräva i, han är ju hemma i trygga svedala igen wink.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog ett frivilligt val, jag vet faktiskt inte, men jag har fått den uppfattningen

Han trivdes ju rätt bra för övrigt även om han hade några negativa synpunkter på Thailand, precis som jag har!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har så många negativa synpunkter på Thailand vad gör man då på detta forum?

Det känns i många fall som att du och dina gelikar på något vis har en nästan manisk drivkraft att klaga på något, inget får kännas bra.

Tex. på restaurangen är maten för kall/varm/dyr/smaklös/stark/sen/ofint upplagd osv.

Nästa fråga är om det är vår/din sak att uppfosttra en hel nation, eller med andra ord städa upp framför din egen dörr innan du kritiserar andra.

Torskar och horor finner du på bild i varenda damtidning i Sverige, men man hör ingen som klagar på åldersskillnader där.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har så många negativa synpunkter på Thailand vad gör man då på detta forum?

Det känns i många fall som att du och dina gelikar på något vis har en nästan manisk drivkraft att klaga på något, inget får kännas bra.

Tex. på restaurangen är maten för kall/varm/dyr/smaklös/stark/sen/ofint upplagd osv.

Nästa fråga är om det är vår/din sak att uppfosttra en hel nation, eller med andra ord städa upp framför din egen dörr innan du kritiserar andra.

Torskar och horor finner du på bild i varenda damtidning i Sverige, men man hör ingen som klagar på åldersskillnader där.

Fråga, var det där riktat till mig, nån annan eller rent generellt?

Antar att det var till mig men vill vara säker innan jag svarar.

Link to comment
Dela på andra sajter

S-M,

Jag har lite svårt att förstå din indignation över att en ung svensk i Bangkok beskriver en mkt vanligt forekommande, och i sig sjalvt inget konstig, foreteelse. Kanske beror dina fordomar och forutfattade meningar pa din solgula thailandska flickvan, men det ar likval svarsmalt att acceptera din begransade och gravt forenklade verklighetsbeskrivning.

Bla, bla..

Hela ditt svar upplever jag som regelratt dynga (inte ens kvalificerad sadan heller). Du laser in enorma mangder asikter,varderingar osv mer eller mindre helt omotiverat och det blir inte mer an ett misslyckat kvasi-psykoteurapeutiskt forsok over det hela.

Visst kan referensen till ”feta” man sticka i ogonen och anses obefogad. Dock ar den knappast felaktig i sig eftersom en stor andel av de man som man dagligen ser vandra runt med thailandska kvinnor i Bangkok ar klart overviktiga. Sen kan man tolka referensen hur man vill – men man maste inte med nagon som helst nodvandigthet dra det till den mest negativa tolkning som du gor. Det betyder inte att man foraktar overviktiga och fornekar dem ratten till sex eller karlek. Referensen till vita man ar onekligen ocksa befogad och det blir galet lojligt nar du borjar hojta om rasism hit och dit – det ar ett utmarkt exempel pa hur begreppet missanvands och urvattnas och till slut blir helt vardelos pga av inflationen i anvandandet. Att kommade dragande med rasism i tid och otid passar kanske om man har Thomas Bodstrom som retorisk forebild men annars far det anses ganska infantilt.

Att ”karleken” ar kopt i manga fall borde det inte rada nagon tvivel om. Utan att lagga nagon som helst moralisk aspekt pa det hela sa kan man kallt konstatera att sa ar fallet. Att manniskor reagerar pa att overviktiga, aldre man kommer gaende hand i hand med betydligt mkt mindre och yngre thaitjejer ar inget konstigt eftersom det pa manga satt bryter med en upplevd norm for vad som ar ”rimligt”. Nar folk dessutom vet att kopt karlek star pa menyn i vart och varannat gathorn ar det inget konstigt att vissa slutsatser dras. Du forenklar och fordummar hela diskussionen nar du enbart vill forklara reaktionen pa detta med fordomar, illa dold rasism, arrogans osv. Det ar sa billigt och simpelt att du inte blir ett dugg battre an de upplevda vaderkvarnarna du kampar mot.

Om du faktiskt hade bemodat dig bemota det han verkligen skrev istallet for att ta tillfallet i akt och gora upp med alla mojliga och omojliga demoner och fordomar du mojligtvis stott pa under ditt liv hade det blivit mkt intressant eftersom du onekligen ar en begavad skribent. Istallet sa blev det bara ett platt fall och vad som narmast kan beskrivas som ett ogenerat publikfrieri till den genomsnittliga MPR-skribenten som garna vill lasa om hans och hans thaipartners akta karlek som star upp mot samhallets forakt och fordomar.

For ovrigt far du garna forklara Brutus-referensen eftersom jag har lite svart att se hur den passar in i sammanhanget - men ar nyfiken pa att lara mig nagot nytt och spannande.

det ligger mycket i vad du skriver som man inte bör blunda för men det generaliseras friskt både på det ena hållet och det andra, TL inhåller så pass mycket olika scener och olika besökare, och det finns både rumsrena i mängder liksom att det finns åt det andra hållet. Båda delar i de flesta gatuhörn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man har så många negativa synpunkter på Thailand vad gör man då på detta forum?

Det känns i många fall som att du och dina gelikar på något vis har en nästan manisk drivkraft att klaga på något, inget får kännas bra.

Tex. på restaurangen är maten för kall/varm/dyr/smaklös/stark/sen/ofint upplagd osv.

Nästa fråga är om det är vår/din sak att uppfosttra en hel nation, eller med andra ord städa upp framför din egen dörr innan du kritiserar andra.

Torskar och horor finner du på bild i varenda damtidning i Sverige, men man hör ingen som klagar på åldersskillnader där.

Jag har inte många negativa synpunkter på Thialand, därmot irriterar jag mig på folk som inte kan hålla tiden samt inte säga vad man tycker ( läs up2you) du får mer än gärna utveckla min nästan maniska drivkraft att klaga på saker.

Jag klagade på S-M för att han klagade på nån en som skrev en blogg där han lämnade reflektioner på vad HAN störde sig på i Thailand. Jag klagade därför att jag anser att så fort det nämns nått om gubbar och Thaitjejer så ska det sopas under mattan alt. diskuteras i all oändlighet, faktum är att Gubbar/killar med Thaitjejer är vanligt, för mig är det ingen big deal men om nån nu tycker så måste det hoppas på och babblas om det. Oftast känns det som att det är dom som får en öm tå skriker högst.

Jag uppfostrar ingen, jag har precis som dig en åsikt. Men du är kanske av det släktet att man ska tycka som dig annars kan man vara tyst?

Nu var inte ämnet från MIN sida vare sig norge eller damtidningar i Sverige utan Thailand och dess gubbar och Thaitjejer samt S-M's inlägg i bloggen.

Har du fler funderingar så svarar jag mer än gärna på dom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte många negativa synpunkter på Thialand, därmot irriterar jag mig på folk som inte kan hålla tiden samt inte säga vad man tycker ( läs up2you) du får mer än gärna utveckla min nästan maniska drivkraft att klaga på saker.

Jag klagade på S-M för att han klagade på nån en som skrev en blogg där han lämnade reflektioner på vad HAN störde sig på i Thailand. Jag klagade därför att jag anser att så fort det nämns nått om gubbar och Thaitjejer så ska det sopas under mattan alt. diskuteras i all oändlighet, faktum är att Gubbar/killar med Thaitjejer är vanligt, för mig är det ingen big deal men om nån nu tycker så måste det hoppas på och babblas om det. Oftast känns det som att det är dom som får en öm tå skriker högst.

Jag uppfostrar ingen, jag har precis som dig en åsikt. Men du är kanske av det släktet att man ska tycka som dig annars kan man vara tyst?

Nu var inte ämnet från MIN sida vare sig norge eller damtidningar i Sverige utan Thailand och dess gubbar och Thaitjejer samt S-M's inlägg i bloggen.

Har du fler funderingar så svarar jag mer än gärna på dom!

Hoppas att de e ok att jag svarar i punktform.

1.Jaq gillar inte heller Thaiarnas (eller Svenskars för den delen) mai pen rai attityd ang. tidspassning men om jag är i deras land så får jag acceptera deras way of life.

2. Som du så ogillar jag människor som inte är ärliga eller som inte säger vad dom menar utan omskrivningar, Thai såväl som Svenskar.

3. Det finns nänniskor som aldrig är nöjda därav min liknelse med restaurang mitt ex fru (Svenska 17 år yngre än mej) var en sådan människa.

4.S-M:s reflektion kommer nog av (tror jag) en journalist som för något år sedan var i Pattaya några få dagar, sedan hade han hela bilden klar för sig och delgav den vrångbilden för hela Svenska folket i bryska ordalag.

Kan tänka mej att han såväl som jag är trött på att bli utpekad som nån j-a sexturist bara för att jag har en yngre Thaitjej (som jag träffat i Svedala).

5. Jag anser definitivt inte att du (eller någon annan heller för den delen) måste ha samma åsikter som jag, herregud vilka enahanda och enkelriktade diskussioner vi hade haft då.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag klagade på S-M för att han klagade på nån en som skrev en blogg där han lämnade reflektioner på vad HAN störde sig på i Thailand.

Jag klagade därför att jag anser att så fort det nämns nått om gubbar och Thaitjejer så ska det sopas under mattan alt. diskuteras i all oändlighet, faktum är att Gubbar/killar med Thaitjejer är vanligt, för mig är det ingen big deal men om nån nu tycker så måste det hoppas på och babblas om det. Oftast känns det som att det är dom som får en öm tå skriker högst.

Jag uppfostrar ingen, jag har precis som dig en åsikt. Men du är kanske av det släktet att man ska tycka som dig annars kan man vara tyst?

Nu var inte ämnet från MIN sida vare sig norge eller damtidningar i Sverige utan Thailand och dess gubbar och Thaitjejer samt S-M's inlägg i bloggen.

Har du fler funderingar så svarar jag mer än gärna på dom!

Jag har lite svårt att förstå varför du klagar på mig bara för att jag via bloggens kommenterarknapp och dialogruta valde att lämna min personliga synpunkt på det som Mikael själv gnällde över. Inte gjorde jag det anonymt heller, istället lämnade jag en möjlighet till honom att tycka till om både mig och innehållet på min egen blogg, om han nu känner för det.

Kommentarsmöjligheterna på hans blogg är väl inte bara till för att folk ska framföra hyllningar och ryggdunkningar till honom och hans åsikter, eller har jag enligt dig misstolkat detta kommentarsfält fullständigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

ODIN, fanns inte mycket att replikera på så jag låter bli.

Siam-Nilsson:

Jag klagade på dig för att du postade ditt inlägg från bloggen här och jag tyckte det var ett uselt inlägg du skrev, du har skrivit mycket bra saker, ingen tvekan om det.

Men just det där tyckte jag var dåligt, om en människa som bott i Thailand länge (orkar inte kolla men över året var det väl ) har en åsikt om gubbar som går hand i hand med thaitjejer så är det hans syn på saker och ting, och bloggen var troligtvis inte till för att nån som uppenbarligen kände sig träffad skulle skriva nått trams, utan den var nog till för familj och vänner.

Tycker hela den här hoppa på mentalitet så fort nån tycker att nått som existerar och är MYCKET vanligt i Thailand nämns är patetisk av gigantiska mått.

Det går ju tiotusentals kåta gubbar som pröjsat för sin tjej på promenad varje dag i Thailand. Själv bryr jag mig inte ett smack utan promenerar vidare med mitt ev. sällskap.

Och om nån nu fått för sig att jag känner bloggaren så kan jag tala om att jag har inte en aning om vem det är.

Ändrades av peerhan
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Han jobbade där

Hej Peerhan, du skrev att han jobbade i Thailand

Jag vet inte om det stämmer att pretto-bloggaren "Mikael vs Thailand" (vs = kamp mot Thailand) befann sig i Bangkok för att arbeta och försörja sig.

Men jag vet att han i sin summering av sin vistelse i landet valde att ondgöra sig över följande företeelse, vilket jag tyckte var en felaktig överdrift:

”Vita (gärna överviktiga) män med unga thailändska flickor (eller pojkar): Jodå, det är ingen klyscha, det är ett av de absolut mest påtagliga inslagen i gatubilden.”

Om nu dessa vita korpulenta män med sina hyrda (förslavade) inhemska flickvänner i släptåg var något av det mest påtagliga som Mikael såg i Bangkoks gatubild – ja då kan jag bara tolka det som att Mikaels arbetsplats låg på Soi Pat Pong. :whistle:

Jag har åratal av erfarenhet från Bangkoks gator, och jag har farit runt både här och där i den stan.

Mitt intryck är till skillnad från bloggaren Mikael att det istället är alla el-, och telefonsladdshärvor, motorcyklar, bilar och bolmande gamla bussar som är ”ett av de absolut mest påtagliga inslaget i gatubilden”.

Det är definitivt inte en och annan knubbig torsk som råkar flankera den stekheta trottoaren i jakten mot ett räddande ”vattenhål” som är det mest påtagliga och kanske "störande" i gatubilden.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Siam-Nilsson:

"bloggen var troligtvis inte till för att nån som uppenbarligen kände sig träffad skulle skriva nått trams, utan den var nog till för familj och vänner."

Du får gärna komma med kritik mot mitt skrivande och tyckande, men ha gärna lite mer kött på benen än att bara säga att det var urselt skrivet av mig, eller att min kommentar var "trams".

Ha ha, det var väl surpuppan Lidbom som i konstitutionsutskottets förhör utryckte sig så när han blev tillrättavisad av Herr Björk, vill jag minnas.

Att han skulle ha bloggen till sin familj och vänner tror jag inte på - då hade han nog valt FaceBook istället där han själv kan välja sin läsekrets. Bloggen är publik och öppen för alla att läsa och kommentera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Peerhan, du skrev att han jobbade i Thailand

Jag vet inte om det stämmer att pretto-bloggaren "Mikael vs Thailand" (vs = kamp mot Thailand) befann sig i Bangkok för att arbeta och försörja sig.

Men jag vet att han i sin summering av sin vistelse i landet valde att ondgöra sig över följande företeelse, vilket jag tyckte var en felaktig överdrift:

”Vita (gärna överviktiga) män med unga thailändska flickor (eller pojkar): Jodå, det är ingen klyscha, det är ett av de absolut mest påtagliga inslagen i gatubilden.”

Om nu dessa vita korpulenta män med sina hyrda (förslavade) inhemska flickvänner i släptåg var något av det mest påtagliga som Mikael såg i Bangkoks gatubild – ja då kan jag bara tolka det som att Mikaels arbetsplats låg på Soi Pat Pong. :whistle:

Jag har åratal av erfarenhet från Bangkoks gator, och jag har farit runt både här och där i den stan.

Mitt intryck är till skillnad från bloggaren Mikael att det istället är alla el-, och telefonsladdshärvor, motorcyklar, bilar och bolmande gamla bussar som är ”ett av de absolut mest påtagliga inslaget i gatubilden”, och det är definitivt inte en och annan knubbig torsk som råkar flankera den stekheta trottoaren i jakten mot ett räddande ”vattenhål” som är det mest påtagliga och kanske "störande" i gatubilden.

Han åkte då varje morgon nånstans, gick och åt lunch, var på stället han åkte till på morgonen tills det blev dags att åka hem, Har du läst hans blogg överhuvudtaget? Jag kallar det jobb sen får du kalla det vad du vill.

Så om han stör sig på nått och målar upp det i sin inre bild och sen skriver om det i sin blogg för vänner och familj, då är det helt plötsligt fel och det som gäller är dina elkablar och bolmande bussar?Sen om du bott där sen födseln är tämligen ointressant i samanhanget.

Det hade varit skillnad om han skrivit det han skrev på ett forum men han skrev det på SIN blogg. Jag tycker du är helt ute och fladdrar i ditt resonemang, men det är MIN åsikt och du kan ha din.

Ett uselt inlägg skrev du i alla fall!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och i Sverige går det tiotusentals kåta gubbar som har pröjsat för sina tjejer oxå :crazy: Mvh Måne

Hade du haft koll hade du vetat att det var fler :whistle:

Ändrades av peerhan
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...