Jump to content
IGNORERAD

Perfekte Farangen!


svampen

Recommended Posts

Skolan jag fotat heter LC school och ligger på soi 6.

Anledningen är att min vän jobbar där numera och inte på BEC.

Om inte BEC existerade 2003 hur kunde jag då jobba där redan 2001?

Men lugn farang inom de närmaste dagarna ska det komma in bilder på BEC tagna 2007 och då fanns skolan kvar.

BTT

Käre BTT

Skicka ett PM till mej vad ditt riktiga namn är,och när du jobbade på skolan,så ska jag gå och kolla.

Så blir det slut på detta tjat,men ni kanske vill bråka mer,vad vet jag.

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 645
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    108

  • Baa

    46

  • Avregistrerad clion

    45

  • broder tuk tuk

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur viktigt kan det vara om det är sant eller ej, klart att han vistats länge i <TL efter alla kunskaper "inom sitt område" han förmedlat

Varför skall han tvingas bevisa något?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen som "tvingar" BTT till nånting, men hänvisar man till direkta händelser, institutioner och personer så får man nog se till att det inte blir ett enda hopkok av ofullständiga uppgifter som inte går hand i hand.

Tror inte nån blir speciellt sur på vår barnarr för att han förväxlat vissa situationer och tidsaxlar, det förlåter vi honom gärna, men det var han själv som började dra i bevistrådarna på kasperdockan BTT.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Det finns vad jag vet bara en "Perfekt" Farang.

I alla fall tycks personen i fråga tycka så om sig själv. Ingen självironi där inte.

- Jag talar om den bloggskrivande östermalmsyngligen Mikael, som efter en tids rapporterande från Thailands huvudstad nu är tillbaka på trygg och säker svensk mark.

http://mikaelvssiam.blogspot.com/2009/11/reflektioner-kring-siam.html

I ett av hans senaste inlägg på Pretto-bloggen så avrundade han sina viktigaste intryck från tiden i Thailand, och jag kunde då inte hålla mig från att själv "tycka till".

När det gäller saker som han starkt ogillar,

så skriver den gode Mikael så här i sin reflektion över Siam:

Vita (gärna överviktiga) män med unga thailändska flickor (eller pojkar): Jodå, det är ingen klyscha, det är ett av de absolut mest påtagliga inslagen i gatubilden. Västerländska män i alla åldrar som utnyttjar sin ekonomiska överlägsenhet. Mest fascinerande är att många fortfarande på allvar hävdar att de gör flickorna en tjänst och att flickorna får välja själva. Dessa män hittar du överallt, från norr till söder, och mer regel än undantag är att de klämmer första ölen vid 10-snåret på morgonen. Och tro inte att svenskar på något sätt är underrepresenterade här.

Mitt eget lite ironiska svar kommer här nedan:

Jag har lite svårt att förstå din indignation över att vita och asiater kan ses vandra tillsammans i Thailand. Du tycks omedelbart ana ett snusk och moraliskt förfall i dessa förbindelser. Kanske beror din attityd på en viss indoktrinering från din snövita svenska flickvän, men likväl är det svårsmält att svälja din polerade ”von oben attityd” och det personliga äckel du känner inför sexuella förbindelser mellan thailändare och svenskar.

Samma fördomsfulla och smått rasistiska attityd var mycket vanlig bland skitförnäma britter i deras forna kolonier. Din reflektion genomsyras i mångt och mycket av ett ytligt skrutinerande där du hela tiden värdesätter och hänger upp dig på att feta människor (alltså icke perfekta människor) tar sig friheten att tro att någon skulle kunna tycka om dem, eller än värre att någon skulle finna dem attraktiva.

Du har verkligen satt fingret på dessa ”vidriga” tjocka herrar som både saknar utseende, skick och fason. Köpt kärlek är väl illa nog, men tänk att de dricker en kall öl redan klockan 10 på morgonen – ja det är verkligen skandal !

Dessa moraliska avfallshinkar till män borde sannerligen veta hut och kanske även berövas rätten att inneha ett eget pass! – Eller hur.

Men all yttre skönhet och ungdomlig fernissa krackelerar dessvärre med tiden, och då återstår i bästa fall ett vackert och gemytligt inre hos en person. Så även hos dig, min käre Brutus.

Det kanske känns väldigt främmande att någon thailändsk kvinna ärligen skulle kunna ”tända på” så triviala ting som ekonomisk trygghet och vanlig hygglig manlig omtanke. Men detta kan faktiskt inträffa trots att hennes partners midjemått har nått den dubbla omkretsen av vad narcissisten själv kan se i sina kära speglar på gymmet.

Vad det gäller trottoarernas skick mm så håller jag dock med dig.

UPPRÖRANDE DÅLIGA ÄR DE.

Tacka vet jag Strandvägen och Östermalms oantastliga promenadstråk.

Med vänlig hälsning,

Herman von Ribbing - alias SiamNilsson

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

siam fan nu måste jag slå på tänkarn nu :blink:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns vad jag vet bara en "Perfekt" Farang.

I alla fall tycks personen i fråga tycka så om sig själv. Ingen självironi där inte.

- Jag talar om den bloggskrivande östermalmsyngligen Mikael, som efter en tids rapporterande från Thailands huvudstad nu är tillbaka på trygg och säker svensk mark.

http://mikaelvssiam.kring-siam.html

I ett av hans senaste inlägg på Pretto-bloggen så avrundade han sina viktigaste intryck från tiden i Thailand, och jag kunde då inte hålla mig från att själv "tycka till".

När det gäller saker som han starkt ogillar,

så skriver den gode Mikael så här i sin reflektion över Siam:

Vita (gärna överviktiga) män med unga thailändska flickor (eller pojkar): Jodå, det är ingen klyscha, det är ett av de absolut mest påtagliga inslagen i gatubilden. Västerländska män i alla åldrar som utnyttjar sin ekonomiska överlägsenhet. Mest fascinerande är att många fortfarande på allvar hävdar att de gör flickorna en tjänst och att flickorna får välja själva. Dessa män hittar du överallt, från norr till söder, och mer regel än undantag är att de klämmer första ölen vid 10-snåret på morgonen. Och tro inte att svenskar på något sätt är underrepresenterade här.

Mitt eget lite ironiska svar kommer här nedan:

Jag har lite svårt att förstå din indignation över att vita och asiater kan ses vandra tillsammans i Thailand. Du tycks omedelbart ana ett snusk och moraliskt förfall i dessa förbindelser. Kanske beror din attityd på en viss indoktrinering från din snövita svenska flickvän, men likväl är det svårsmält att svälja din polerade ”von oben attityd” och det personliga äckel du känner inför sexuella förbindelser mellan thailändare och svenskar.

Samma fördomsfulla och smått rasistiska attityd var mycket vanlig bland skitförnäma britter i deras forna kolonier. Din reflektion genomsyras i mångt och mycket av ett ytligt skrutinerande där du hela tiden värdesätter och hänger upp dig på att feta människor (alltså icke perfekta människor) tar sig friheten att tro att någon skulle kunna tycka om dem, eller än värre att någon skulle finna dem attraktiva.

Du har verkligen satt fingret på dessa ”vidriga” tjocka herrar som både saknar utseende, skick och fason. Köpt kärlek är väl illa nog, men tänk att de dricker en kall öl redan klockan 10 på morgonen – ja det är verkligen skandal !

Dessa moraliska avfallshinkar till män borde sannerligen veta hut och kanske även berövas rätten att inneha ett eget pass! – Eller hur.

Men all yttre skönhet och ungdomlig fernissa krackelerar dessvärre med tiden, och då återstår i bästa fall ett vackert och gemytligt inre hos en person. Så även hos dig, min käre Brutus.

Det kanske känns väldigt främmande att någon thailändsk kvinna ärligen skulle kunna ”tända på” så triviala ting som ekonomisk trygghet och vanlig hygglig manlig omtanke. Men detta kan faktiskt inträffa trots att hennes partners midjemått har nått den dubbla omkretsen av vad narcissisten själv kan se i sina kära speglar på gymmet.

Vad det gäller trottoarernas skick mm så håller jag dock med dig.

UPPRÖRANDE DÅLIGA ÄR DE.

Tacka vet jag Strandvägen och Östermalms oantastliga promenadstråk.

Med vänlig hälsning,

Herman von Ribbing - alias SiamNilsson

Definitivt inte allt, men visst ligger det en hal del i det han skiver, givetvis har tjock eller smal inte med saken att göra men en hel del annat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha Klockrent herr S. Nilsson.. Eller som vi säger i min del av Dalarna - Klukkrient.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur viktigt kan det vara om det är sant eller ej, klart att han vistats länge i <TL efter alla kunskaper "inom sitt område" han förmedlat

Varför skall han tvingas bevisa något?

Häng med i hans inlägg gå längre tillbaka kanske du hajar?

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha Klockrent herr S. Nilsson.. Eller som vi säger i min del av Dalarna - Klukkrient.

Vilken del är det om man får fråga? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyktigt men sant, och utav länder som jag känner så passar utrycket absolut bäst i TL, går att bygga upp ett fint förtroende men det går så himla fort att krossa detsamma om man dribblar på fel ställe, "eget staffområde"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns vad jag vet bara en "Perfekt" Farang.

I alla fall tycks personen i fråga tycka så om sig själv. Ingen självironi där inte.

- Jag talar om den bloggskrivande östermalmsyngligen Mikael, som efter en tids rapporterande från Thailands huvudstad nu är tillbaka på trygg och säker svensk mark.

http://mikaelvssiam.kring-siam.html

I ett av hans senaste inlägg på Pretto-bloggen så avrundade han sina viktigaste intryck från tiden i Thailand, och jag kunde då inte hålla mig från att själv "tycka till".

När det gäller saker som han starkt ogillar,

så skriver den gode Mikael så här i sin reflektion över Siam:

Vita (gärna överviktiga) män med unga thailändska flickor (eller pojkar): Jodå, det är ingen klyscha, det är ett av de absolut mest påtagliga inslagen i gatubilden. Västerländska män i alla åldrar som utnyttjar sin ekonomiska överlägsenhet. Mest fascinerande är att många fortfarande på allvar hävdar att de gör flickorna en tjänst och att flickorna får välja själva. Dessa män hittar du överallt, från norr till söder, och mer regel än undantag är att de klämmer första ölen vid 10-snåret på morgonen. Och tro inte att svenskar på något sätt är underrepresenterade här.

Mitt eget lite ironiska svar kommer här nedan:

Jag har lite svårt att förstå din indignation över att vita och asiater kan ses vandra tillsammans i Thailand. Du tycks omedelbart ana ett snusk och moraliskt förfall i dessa förbindelser. Kanske beror din attityd på en viss indoktrinering från din snövita svenska flickvän, men likväl är det svårsmält att svälja din polerade ”von oben attityd” och det personliga äckel du känner inför sexuella förbindelser mellan thailändare och svenskar.

Samma fördomsfulla och smått rasistiska attityd var mycket vanlig bland skitförnäma britter i deras forna kolonier. Din reflektion genomsyras i mångt och mycket av ett ytligt skrutinerande där du hela tiden värdesätter och hänger upp dig på att feta människor (alltså icke perfekta människor) tar sig friheten att tro att någon skulle kunna tycka om dem, eller än värre att någon skulle finna dem attraktiva.

Du har verkligen satt fingret på dessa ”vidriga” tjocka herrar som både saknar utseende, skick och fason. Köpt kärlek är väl illa nog, men tänk att de dricker en kall öl redan klockan 10 på morgonen – ja det är verkligen skandal !

Dessa moraliska avfallshinkar till män borde sannerligen veta hut och kanske även berövas rätten att inneha ett eget pass! – Eller hur.

Men all yttre skönhet och ungdomlig fernissa krackelerar dessvärre med tiden, och då återstår i bästa fall ett vackert och gemytligt inre hos en person. Så även hos dig, min käre Brutus.

Det kanske känns väldigt främmande att någon thailändsk kvinna ärligen skulle kunna ”tända på” så triviala ting som ekonomisk trygghet och vanlig hygglig manlig omtanke. Men detta kan faktiskt inträffa trots att hennes partners midjemått har nått den dubbla omkretsen av vad narcissisten själv kan se i sina kära speglar på gymmet.

Vad det gäller trottoarernas skick mm så håller jag dock med dig.

UPPRÖRANDE DÅLIGA ÄR DE.

Tacka vet jag Strandvägen och Östermalms oantastliga promenadstråk.

Med vänlig hälsning,

Herman von Ribbing - alias SiamNilsson

Uselt inlägg i en bra blogg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uselt inlägg i en bra blogg.

Jaha peerhan...

Det vore ju intressant om du kunde utveckla din åsikt lite.

Själv tycker jag Siam-Nilsson på ett utmärkt sätt exponerar denne självgode präktiga svensk. Det är ju uppenbart att denna pretentiösa bloggare aldrig varit tillsammans med en thaidam och hennes familj. Nog sagt!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns vad jag vet bara en "Perfekt" Farang.

I alla fall tycks personen i fråga tycka så om sig själv. Ingen självironi där inte.

- Jag talar om den bloggskrivande östermalmsyngligen Mikael, som efter en tids rapporterande från Thailands huvudstad nu är tillbaka på trygg och säker svensk mark.

http://mikaelvssiam.blogspot.com/2009/11/reflektioner-kring-siam.html

I ett av hans senaste inlägg på Pretto-bloggen så avrundade han sina viktigaste intryck från tiden i Thailand, och jag kunde då inte hålla mig från att själv "tycka till".

När det gäller saker som han starkt ogillar,

så skriver den gode Mikael så här i sin reflektion över Siam:

Vita (gärna överviktiga) män med unga thailändska flickor (eller pojkar): Jodå, det är ingen klyscha, det är ett av de absolut mest påtagliga inslagen i gatubilden. Västerländska män i alla åldrar som utnyttjar sin ekonomiska överlägsenhet. Mest fascinerande är att många fortfarande på allvar hävdar att de gör flickorna en tjänst och att flickorna får välja själva. Dessa män hittar du överallt, från norr till söder, och mer regel än undantag är att de klämmer första ölen vid 10-snåret på morgonen. Och tro inte att svenskar på något sätt är underrepresenterade här.

Mitt eget lite ironiska svar kommer här nedan:

Jag har lite svårt att förstå din indignation över att vita och asiater kan ses vandra tillsammans i Thailand. Du tycks omedelbart ana ett snusk och moraliskt förfall i dessa förbindelser. Kanske beror din attityd på en viss indoktrinering från din snövita svenska flickvän, men likväl är det svårsmält att svälja din polerade ”von oben attityd” och det personliga äckel du känner inför sexuella förbindelser mellan thailändare och svenskar.

Samma fördomsfulla och smått rasistiska attityd var mycket vanlig bland skitförnäma britter i deras forna kolonier. Din reflektion genomsyras i mångt och mycket av ett ytligt skrutinerande där du hela tiden värdesätter och hänger upp dig på att feta människor (alltså icke perfekta människor) tar sig friheten att tro att någon skulle kunna tycka om dem, eller än värre att någon skulle finna dem attraktiva.

Du har verkligen satt fingret på dessa ”vidriga” tjocka herrar som både saknar utseende, skick och fason. Köpt kärlek är väl illa nog, men tänk att de dricker en kall öl redan klockan 10 på morgonen – ja det är verkligen skandal !

Dessa moraliska avfallshinkar till män borde sannerligen veta hut och kanske även berövas rätten att inneha ett eget pass! – Eller hur.

Men all yttre skönhet och ungdomlig fernissa krackelerar dessvärre med tiden, och då återstår i bästa fall ett vackert och gemytligt inre hos en person. Så även hos dig, min käre Brutus.

Det kanske känns väldigt främmande att någon thailändsk kvinna ärligen skulle kunna ”tända på” så triviala ting som ekonomisk trygghet och vanlig hygglig manlig omtanke. Men detta kan faktiskt inträffa trots att hennes partners midjemått har nått den dubbla omkretsen av vad narcissisten själv kan se i sina kära speglar på gymmet.

Vad det gäller trottoarernas skick mm så håller jag dock med dig.

UPPRÖRANDE DÅLIGA ÄR DE.

Tacka vet jag Strandvägen och Östermalms oantastliga promenadstråk.

Med vänlig hälsning,

Herman von Ribbing - alias SiamNilsson

S-M,

Jag har lite svårt att förstå din indignation över att en ung svensk i Bangkok beskriver en mkt vanligt forekommande, och i sig sjalvt inget konstig, foreteelse. Kanske beror dina fordomar och forutfattade meningar pa din solgula thailandska flickvan, men det ar likval svarsmalt att acceptera din begransade och gravt forenklade verklighetsbeskrivning.

Bla, bla..

Hela ditt svar upplever jag som regelratt dynga (inte ens kvalificerad sadan heller). Du laser in enorma mangder asikter,varderingar osv mer eller mindre helt omotiverat och det blir inte mer an ett misslyckat kvasi-psykoteurapeutiskt forsok over det hela.

Visst kan referensen till ”feta” man sticka i ogonen och anses obefogad. Dock ar den knappast felaktig i sig eftersom en stor andel av de man som man dagligen ser vandra runt med thailandska kvinnor i Bangkok ar klart overviktiga. Sen kan man tolka referensen hur man vill – men man maste inte med nagon som helst nodvandigthet dra det till den mest negativa tolkning som du gor. Det betyder inte att man foraktar overviktiga och fornekar dem ratten till sex eller karlek. Referensen till vita man ar onekligen ocksa befogad och det blir galet lojligt nar du borjar hojta om rasism hit och dit – det ar ett utmarkt exempel pa hur begreppet missanvands och urvattnas och till slut blir helt vardelos pga av inflationen i anvandandet. Att kommade dragande med rasism i tid och otid passar kanske om man har Thomas Bodstrom som retorisk forebild men annars far det anses ganska infantilt.

Att ”karleken” ar kopt i manga fall borde det inte rada nagon tvivel om. Utan att lagga nagon som helst moralisk aspekt pa det hela sa kan man kallt konstatera att sa ar fallet. Att manniskor reagerar pa att overviktiga, aldre man kommer gaende hand i hand med betydligt mkt mindre och yngre thaitjejer ar inget konstigt eftersom det pa manga satt bryter med en upplevd norm for vad som ar ”rimligt”. Nar folk dessutom vet att kopt karlek star pa menyn i vart och varannat gathorn ar det inget konstigt att vissa slutsatser dras. Du forenklar och fordummar hela diskussionen nar du enbart vill forklara reaktionen pa detta med fordomar, illa dold rasism, arrogans osv. Det ar sa billigt och simpelt att du inte blir ett dugg battre an de upplevda vaderkvarnarna du kampar mot.

Om du faktiskt hade bemodat dig bemota det han verkligen skrev istallet for att ta tillfallet i akt och gora upp med alla mojliga och omojliga demoner och fordomar du mojligtvis stott pa under ditt liv hade det blivit mkt intressant eftersom du onekligen ar en begavad skribent. Istallet sa blev det bara ett platt fall och vad som narmast kan beskrivas som ett ogenerat publikfrieri till den genomsnittliga MPR-skribenten som garna vill lasa om hans och hans thaipartners akta karlek som star upp mot samhallets forakt och fordomar.

For ovrigt far du garna forklara Brutus-referensen eftersom jag har lite svart att se hur den passar in i sammanhanget - men ar nyfiken pa att lara mig nagot nytt och spannande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den perfekte Farangen i Svedala?

Nya frågor hur du är på hemmaplan?

1.Du hjälper till med städning?

2.Du lagar svensk husmanskost med din Vän?

3.Går på alla Thaifester & födelsedagar?

4.Läser svenska varje dag med din Vän/Fru?

5.Hjälper till med tvätten?

6.Pratar med Thaisläkten minst 2ggr i veckan?

7.Längtar hela tiden till LOS?

8.Har alla Webbsidor från LOS på favoriter?

9.Umgås bara med vänner som har Thairelationer?

10.Tittar på Thaimovies och tycker det är skitbra?

MVH Sv :wai: ampen

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den perfekte Farangen i Svedala?

Nya frågor hur du är på hemmaplan?

1.Du hjälper till med städning? Nej jag får inte

2.Du lagar svensk husmanskost med din Vän? Ja med glädje

3.Går på alla Thaifester & födelsedagar? Ja

4.Läser svenska varje dag med din Vän/Fru? Nja... ibland

5.Hjälper till med tvätten? Se punkt 1

6.Pratar med Thaisläkten minst 2ggr i veckan? Nej

7.Längtar hela tiden till LOS? Jaaaaaa

8.Har alla Webbsidor från LOS på favoriter? Nää men några

9.Umgås bara med vänner som har Thairelationer? Se punkt 8

10.Tittar på Thaimovies och tycker det är skitbra? Näää det mesta e skit, men undantag finns

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den perfekte Farangen i Svedala?

Nya frågor hur du är på hemmaplan?

1.Du hjälper till med städning? Sällan

2.Du lagar svensk husmanskost med din Vän? Ofta

3.Går på alla Thaifester & födelsedagar? Ja ibland 2 av 10

4.Läser svenska varje dag med din Vän/Fru? Kanske 1 ggr vecka

5.Hjälper till med tvätten? Bär ner ibland.

6.Pratar med Thaisläkten minst 2ggr i veckan? Ibland typ 2ggr/mån

7.Längtar hela tiden till LOS? Endast vinterhalvår.

8.Har alla Webbsidor från LOS på favoriter? Ett par.

9.Umgås bara med vänner som har Thairelationer? Nej.

10.Tittar på Thaimovies och tycker det är skitbra? Bara skit.

Svara själv MVH Svampen :wai:

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Den perfekte Farangen i Svedala?

Nya frågor hur du är på hemmaplan?

1.Du hjälper till med städning? 66% hon, 33% jag , Jag tar det tunga typ toaletten.

2.Du lagar svensk husmanskost med din Vän? Jag lagar svensk husmanskost FÖR henne.

3.Går på alla Thaifester & födelsedagar? Vi går sällan på sånt, kanske 3 ggr per år.

4.Läser svenska varje dag med din Vän/Fru? Nej, hon kan läsa själv och jag också.

5.Hjälper till med tvätten? Har maskin hemma. Jag tvättar mitt + lakan handukar, hon tvättar sitt + dotterns.

Finns det plats över i maskin fyller vi upp lite med den andres.

6.Pratar med Thaisläkten minst 2ggr i veckan? Bara vid besök. Brukar köra igång Skype, ringa upp och sätta dottern där och smita iväg.

7.Längtar hela tiden till LOS? Endast vinterhalvår.

8.Har alla Webbsidor från LOS på favoriter? Har ingen Thai website bland mina favoriter som inte är reserelaterad.

9.Umgås bara med vänner som har Thairelationer? Nej.

10.Tittar på Thaimovies och tycker det är skitbra? Tittar och tycker en del är bra och en del är skit.

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha peerhan...

Det vore ju intressant om du kunde utveckla din åsikt lite.

Själv tycker jag Siam-Nilsson på ett utmärkt sätt exponerar denne självgode präktiga svensk. Det är ju uppenbart att denna pretentiösa bloggare aldrig varit tillsammans med en thaidam och hennes familj. Nog sagt!

Herr Chang har talat.

Lite kan jag väl utveckla min åsikt.

Tyvärr ser jag att du nog inte heller gillar bloggaren ifråga genom att kalla honom självgod och präktig.

Kära nån om det finns nån som skriver om nått väldigt vanligt förekommande där bloggaren bodde!! Då ska det minsan hoppas på den stackaren, och att det skulle vara nån merit att vara tillsammans med en Thaitjej och hennes familj vad det gäller bloggaren förstår jag inte alls, han var där för att jobba och inte skaffa en tjej.

Jag stör mig på att det ska minimaliseras och gömmas undan att feta/smala/långa/korta killar köper horor i Thailand

Själv har jag inga problem med det, men tydligen hade bloggaren ett problem med det och man kan inte låta han ha det ifred..Därav skrev jag att SM gjorde ett uselt inlägg.

Hoppas det klarnade lite ang. min åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

S-M,

Jag har lite svårt att förstå din indignation över att en ung svensk i Bangkok beskriver en mkt vanligt forekommande, och i sig sjalvt inget konstig, foreteelse. Kanske beror dina fordomar och forutfattade meningar pa din solgula thailandska flickvan, men det ar likval svarsmalt att acceptera din begransade och gravt forenklade verklighetsbeskrivning.

Bla, bla..

Hela ditt svar upplever jag som regelratt dynga (inte ens kvalificerad sadan heller). Du laser in enorma mangder asikter,varderingar osv mer eller mindre helt omotiverat och det blir inte mer an ett misslyckat kvasi-psykoteurapeutiskt forsok over det hela.

Visst kan referensen till ”feta” man sticka i ogonen och anses obefogad. Dock ar den knappast felaktig i sig eftersom en stor andel av de man som man dagligen ser vandra runt med thailandska kvinnor i Bangkok ar klart overviktiga. Sen kan man tolka referensen hur man vill – men man maste inte med nagon som helst nodvandigthet dra det till den mest negativa tolkning som du gor. Det betyder inte att man foraktar overviktiga och fornekar dem ratten till sex eller karlek. Referensen till vita man ar onekligen ocksa befogad och det blir galet lojligt nar du borjar hojta om rasism hit och dit – det ar ett utmarkt exempel pa hur begreppet missanvands och urvattnas och till slut blir helt vardelos pga av inflationen i anvandandet. Att kommade dragande med rasism i tid och otid passar kanske om man har Thomas Bodstrom som retorisk forebild men annars far det anses ganska infantilt.

Att ”karleken” ar kopt i manga fall borde det inte rada nagon tvivel om. Utan att lagga nagon som helst moralisk aspekt pa det hela sa kan man kallt konstatera att sa ar fallet. Att manniskor reagerar pa att overviktiga, aldre man kommer gaende hand i hand med betydligt mkt mindre och yngre thaitjejer ar inget konstigt eftersom det pa manga satt bryter med en upplevd norm for vad som ar ”rimligt”. Nar folk dessutom vet att kopt karlek star pa menyn i vart och varannat gathorn ar det inget konstigt att vissa slutsatser dras. Du forenklar och fordummar hela diskussionen nar du enbart vill forklara reaktionen pa detta med fordomar, illa dold rasism, arrogans osv. Det ar sa billigt och simpelt att du inte blir ett dugg battre an de upplevda vaderkvarnarna du kampar mot.

Om du faktiskt hade bemodat dig bemota det han verkligen skrev istallet for att ta tillfallet i akt och gora upp med alla mojliga och omojliga demoner och fordomar du mojligtvis stott pa under ditt liv hade det blivit mkt intressant eftersom du onekligen ar en begavad skribent. Istallet sa blev det bara ett platt fall och vad som narmast kan beskrivas som ett ogenerat publikfrieri till den genomsnittliga MPR-skribenten som garna vill lasa om hans och hans thaipartners akta karlek som star upp mot samhallets forakt och fordomar.

For ovrigt far du garna forklara Brutus-referensen eftersom jag har lite svart att se hur den passar in i sammanhanget - men ar nyfiken pa att lara mig nagot nytt och spannande.

Snälla rara Wille, lugn i stormen nu så att inte blodtrycket rusar upp till rent patologiska höjder.

Jag hade nog hoppats på att den ambitiöse bloggaren Mikael skulle komma med ett litet försvarstal eftersom jag enligt dig på känt manér åter igen har brukat min rudimentära köksbordsfilosofi, och likt en simpel dyngspridare hävt ur mig dessa misslyckade ”kvasi-psykoteurapeutiskta” tolkningar.

Men i brist på pretto-bloggarens försvarstal så är det väl tur att en karaktärsstark allvetare av din kaliber steg fram för att ge retstickan SiamNilsson på nöten, eller som din avatar gör, dvs sticka ett tillrättavisande finger i den misstolkandes öga.

Jag vill minnas att du vid ett tidigare tillfälle skrev att MPR fungerade som ett slags katarsis och en mental säkerhetsventil för dig eftersom du i ditt arbete oftast tvingas skriva oändliga haranger av försiktigt avvägda texter och diplomatiskt tråkiga (min tolkning) formuleringar.

Att vara tyngd och begränsad av denna formuleringsfientliga filt på jobbet kan inte vara nyttigt i längden. Men då är det väl toppen att den irriterande publikfriaren SiamNilsson faktiskt inbjuder till att översta skjortknappen kan få knäppas upp och att wille sedan får skriva av sig lite. Som en vän av ironi tycker jag det kul att läsa din avhyvling, för du kan ju faktiskt skriva riktigt underhållande när du blir lite irriterad och vill pennfäktas med mig.

En del kanske rynkar på näsan åt Bangkoks dåliga luft, andra upprörs istället över Bangkoks nomenklatur eller dess bristande demokratisyn. Vi har ju alla lite olika saker som vi hänger upp oss på i den Thailändska gatubilden.

Bloggskrivaren som jag gav svar på tal upprördes ju bl.a. över att dagligen behöva se dessa otränade och feta farangmän som vistas tillsammans med unga thaikvinnor som tydligen inte kan säga nej. En företeelse som han beskriver så här. ”Ett av de absolut mest påtagliga inslagen i gatubilden”. Och i ett försök att stigmatisera dessa ”torskar” ännu mer så berättade han för sina läsare att män av detta tvivelaktiga slag även dricker öl till frukost.

- Ja, hualigen för dessa irriterande synintryck som kan nå en stackars välkammad turist i ett fjärran land!

Att de rundmagade männen på detta vidriga sätt skändar Östermalms vedertagna frukostnormer är väl ett etikettsbrott som pretto-bloggaren Mikael aldrig skulle få för sig.

-Å nej, för honom gäller istället dagliga glammiga shoppingäventyr med sin blonda svenska flickvän, gymträning, hög moral och renlevnadslivsstil eftersom han flera gånger om dagen (frukost, lunch och middag) besöker Blue blue’s fruktbar i Exchange tower där det enligt honom serveras latte, oantastliga frukter och alkoholfria juicer i långa färgglada rader.

Jag är inte riktigt säker, men jag tror att du Wille är lite väl mycket präglad av allvaret på jobbet, och att du därför ofta glömmer bort att bloggkommentarer och inlägg på MPR kan vara skrivna i ett skämtsamt syfte (ironi, satir mm).

Vad det gäller metaforen ”Brutus” så låter jag dig fundera vidare på den en stund.

Får jag föreslå en kall öl innanför västen, så kanske polletten trillar ner.

Ha det bra så länge, vi hörs ;-)

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...