Jump to content
IGNORERAD

Jag är fri: Min berättelse om min första Thai


honken

Recommended Posts

cut...

- Jag tror istället att ”Tuk’s” beteende beror på en eller flera psykiska störningar.

cut...

Det började bli min gissning också efter ett tag, aldrig vart med om maken hur en persons humör är en sådan berg-o-dal-bana.

Och att personen i frågan kunde göra allt på detta sätt.

Men iaf, nu är hon ute ur mitt liv för gott.

Till er övriga som svarat i denna tråd

Jag kan inte mer än tacka för det stöd ni visat upp här, känns skönt att dessutom fått ut denna berättelse, även om det finns lite mer historier kring den, men dom väljer jag att inte ta upp då dessa är mer illa sinnade saker hon utfört.

För övrigt igår första kvällen hemma ensam på länge så kändes det lite tomt, men jag ska inte fega ur igen nu är det slut mellan hon och mig.

Finito,done,kaput...

Jag har lärt mig en läxa till i livet, men det är ju därför vi finns till.

Sen att jag delar med mig om detta är för att jag inte skäms ett dugg över det hela, utan vill dela med mig av vad jag upplevt så andra kan möjligen ta lärdom som är påväg in i samma spår.

Kanske blir en heads-up för tecken som kan komma att spegla hur dennes tjej börjar bete sig.

Men det behöver inte betyda att detta blir likt mitt fall heller.

Jag har rivit den gamla bron.

Och har nu börjat bygga nya broar, och innerst inne är jag nu mer lycklig än under denna tid som allt gick fel.

Jag har blivit människan jag var förut, dock med lite små ändringar.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    10

  • swedenfarang

    9

  • honken

    8

  • Baabar

    5

Mest aktiva i denna tråd

Att prata om saker som har gått snett i livet kan vara en bra terapi för att bearbeta "skiten".Och jag tycker du gör rätt som delar med dig.Och tänk efter,visst var det skönt med lite lugn och ro igår kväll,ingen att oroa sig för,ingen spänning för ev.utbrott.Ibland är det skönt att få pilla sig i naveln utan kommentarer :great: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken.

- Jag tror istället att ”Tuk’s” beteende beror på en eller flera psykiska störningar.

Exempelvis, Schizofreni och Bipolär sjukdom.

Schizofreni = vanföreställningar

Bipolär sjukdom = Den som har en obehandlad bipolär sjukdom kan växla mellan extremt förhöjt stämningsläge (så kallad mani) och sänkt stämningsläge (depression).

3–4 % av den vuxna befolkningen uppskattas vara drabbade av bipolär sjukdom.

Att börja spekulera om olika diagnoser baserat på lite info på ett forum blir ju ganska löjligt. Med tanke på komplexiteten, hur de används och vedertagna problem med diagnoser och hur de ställs lyckas man ju verkligen bara visa sin egen fullständiga okunskap. DSM IV finns på nätet, läs lite om de där diagnoserna du nämner och de kriterier som krävs.

Det finns inget som beskrivs i det första inlägget som inte inte faller inom fult normala beteende variationer beroende på person och omständighet.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Att prata om saker som har gått snett i livet kan vara en bra terapi för att bearbeta "skiten".Och jag tycker du gör rätt som delar med dig.Och tänk efter,visst var det skönt med lite lugn och ro igår kväll,ingen att oroa sig för,ingen spänning för ev.utbrott.Ibland är det skönt att få pilla sig i naveln utan kommentarer :great: Mvh Måne

Så sant så, saker bli bara värre om man håller de inom sig och inte delar med sig.

Nu har jag iaf återfått en del av min harmoni i mitt liv.

Att börja spekulera om olika diagnoser baserat på lite info på ett forum blir ju ganska löjligt. Med tanke på komplexiteten, hur de används och vedertagna problem med diagnoser och hur de ställs lyckas man ju verkligen bara visa sin egen fullständiga okunskap. DSM IV finns på nätet, läs lite om de där diagnoserna du nämner och de kriterier som krävs.

Det finns inget som beskrivs i det första inlägget som inte inte faller inom fult normala beteende variationer beroende på person och omständighet.

Så sant så, jag fick en tanke som Siam-Nilsson skrev men ett bra tag tillbaka.

Men det är ju fortfarande bara min åsikt, och helt obevisad då jag inte tog med henne till någon doktor för att kolla upp.

Också tror jag om folk möter en person som enligt dom själva beter sig på ett udda sätt att dom har någon sjukdom... kanske inte sjukdom men är skadade som jag brukar säga.

Det är nog bara naturligt att tycka så, om det sen är rätt eller fel... ptja det får visa sig senare.

Men för min del så anser jag att hon har någon störning som vägrar förstå, och vad jag kan tycka var för egoistisk, placerade sig själv i framkant före allt annat.

Visst var hon speciell för mig när hon kom, och det tyckte väl hon också efter ha fått en inbjudan med flyg och boende hit.

Men att sen inte kunna utläsa mig när jag gång på gång förklarat hur läget ligger till och att man inte alltid kan göra som hon ville varje dag, så föll hon under min kategori som puckad.

Men jag är inte bitter, jag har mig själv att skylla när jag inte riktigt klarade av att skicka hem henne tidigare.

Att hon lyckades manipulera mig, jag är en snäll individ (oftas).

Vill gärna hjälpa folk, och ibland blev jag nog allt för snäll och skapade en del av problemet som uppstod.

Men när jag försökte reparera skadan var det försent, det hade blivit en rutin av det hela som inte gick att ändra på till slut.

Som jag nu sagt många gånger och ni också, detta blev till en ny erfarenhet som jag inte vill uppleva på samma sätt en gång till.

Nästa gång (om jag skulle träffa nån ny) så ska det bli en person jag kommer umgås med ett bra tag innan inbjudan görs om på nytt igen.

Nu kan jag faktiskt vänta lite, och inte stressa fram allt.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som korp skriver är det nog en aning förhastat att ställa diagnoser enbart utifrån det som skrivits här.

Jag tycker att honkens egen diagnos "puckad" duger gott! :lol:

Starkt gjort av dig honken att orka dela med dig av din historia!

Tungt sätt att lära sig på, det förstår jag -alla har vi nog våra liknande erfarenheter. Hoppas dock, som du skriver att

det redan nu känns som att du gjorde rätt val och att din resa i april ger dig lyckligare minnen gällande damerna. :great:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sant så, saker bli bara värre om man håller de inom sig och inte delar med sig.

Nu har jag iaf återfått en del av min harmoni i mitt liv.

Så sant så, jag fick en tanke som Siam-Nilsson skrev men ett bra tag tillbaka.

Men det är ju fortfarande bara min åsikt, och helt obevisad då jag inte tog med henne till någon doktor för att kolla upp.

Också tror jag om folk möter en person som enligt dom själva beter sig på ett udda sätt att dom har någon sjukdom... kanske inte sjukdom men är skadade som jag brukar säga.

Det är nog bara naturligt att tycka så, om det sen är rätt eller fel... ptja det får visa sig senare.

Men för min del så anser jag att hon har någon störning som vägrar förstå, och vad jag kan tycka var för egoistisk, placerade sig själv i framkant före allt annat.

Visst var hon speciell för mig när hon kom, och det tyckte väl hon också efter ha fått en inbjudan med flyg och boende hit.

Men att sen inte kunna utläsa mig när jag gång på gång förklarat hur läget ligger till och att man inte alltid kan göra som hon ville varje dag, så föll hon under min kategori som puckad.

Men jag är inte bitter, jag har mig själv att skylla när jag inte riktigt klarade av att skicka hem henne tidigare.

Att hon lyckades manipulera mig, jag är en snäll individ (oftas).

Vill gärna hjälpa folk, och ibland blev jag nog allt för snäll och skapade en del av problemet som uppstod.

Men när jag försökte reparera skadan var det försent, det hade blivit en rutin av det hela som inte gick att ändra på till slut.

Som jag nu sagt många gånger och ni också, detta blev till en ny erfarenhet som jag inte vill uppleva på samma sätt en gång till.

Nästa gång (om jag skulle träffa nån ny) så ska det bli en person jag kommer umgås med ett bra tag innan inbjudan görs om på nytt igen.

Nu kan jag faktiskt vänta lite, och inte stressa fram allt.

Jag håller med dig i det du skriver, det är inte konstigt att du tycker det du tycker. Du mötte en individ som sårade dig och utifrån ditt perspektiv agerade helt konstigt och oberäkneligt, vilket hon säkert gör mot mer än mot dig också. Men om vägran att förstå, humörsvängningar och egoism vore störningar vore vi alla sjuka.

Dock har spekulationer om diagnoser inget som helst värde i detta, att försöka använda sig av diagnoser blir helt oproduktivt och de kan inte användas på det sättet i diskussioner på annat sätt än genom skämt möjligen. Att använda sig av det på det sättet som gjordes på ett allvarligt sätt blir extremt löjigt för de som vet lite om det. Det är pinsamt. Då är det mycket bättre att bara skriva som du gjorde: "jag tycker hon är "skadad" eller "puckad". Att säga så blir både mer rätt, mer träffande och vi förstår alla vad du menar. Man bör inte börja bolla med psykiatriska diagnoser i ett försök att låta smart, det enda man lyckas med är att visa att man inte vet speciellt mycket.

Förlåt, jag vill inte kapa din tråd om detta mer. Jag skulle nog bara varit tyst när jag läste inlägget från Siam-Nilsson, men jag blev faktiskt lite smått irriterad av en rad orsaker, inte alls på dig dock. Du skriver utifrån en helt annan situation och om du skrev att du tyckte hon var psykotisk, bipolär eller vad som helst vore det helt förståeligt. Du skrev ju inget utifrån ett försök att verka smart :wai:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig i det du skriver, det är inte konstigt att du tycker det du tycker. Du mötte en individ som sårade dig och utifrån ditt perspektiv agerade helt konstigt och oberäkneligt, vilket hon säkert gör mot mer än mot dig också. Men om vägran att förstå, humörsvängningar och egoism vore störningar vore vi alla sjuka.

Dock har spekulationer om diagnoser inget som helst värde i detta, att försöka använda sig av diagnoser blir helt oproduktivt och de kan inte användas på det sättet i diskussioner på annat sätt än genom skämt möjligen. Att använda sig av det på det sättet som gjordes på ett allvarligt sätt blir extremt löjigt för de som vet lite om det. Det är pinsamt. Då är det mycket bättre att bara skriva som du gjorde: "jag tycker hon är "skadad" eller "puckad". Att säga så blir både mer rätt, mer träffande och vi förstår alla vad du menar. Man bör inte börja bolla med psykiatriska diagnoser i ett försök att låta smart, det enda man lyckas med är att visa att man inte vet speciellt mycket.

Förlåt, jag vill inte kapa din tråd om detta mer. Jag skulle nog bara varit tyst när jag läste inlägget från Siam-Nilsson, men jag blev faktiskt lite smått irriterad av en rad orsaker, inte alls på dig dock. Du skriver utifrån en helt annan situation och om du skrev att du tyckte hon var psykotisk, bipolär eller vad som helst vore det helt förståeligt. Du skrev ju inget utifrån ett försök att verka smart jap.gif

"Amen i körka" med vilket menas att jag instämmer helt med föregående talare.great.gif

Mvh Fritz...

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig i det du skriver, det är inte konstigt att du tycker det du tycker. Du mötte en individ som sårade dig och utifrån ditt perspektiv agerade helt konstigt och oberäkneligt, vilket hon säkert gör mot mer än mot dig också. Men om vägran att förstå, humörsvängningar och egoism vore störningar vore vi alla sjuka.

Dock har spekulationer om diagnoser inget som helst värde i detta, att försöka använda sig av diagnoser blir helt oproduktivt och de kan inte användas på det sättet i diskussioner på annat sätt än genom skämt möjligen. Att använda sig av det på det sättet som gjordes på ett allvarligt sätt blir extremt löjigt för de som vet lite om det. Det är pinsamt. Då är det mycket bättre att bara skriva som du gjorde: "jag tycker hon är "skadad" eller "puckad". Att säga så blir både mer rätt, mer träffande och vi förstår alla vad du menar. Man bör inte börja bolla med psykiatriska diagnoser i ett försök att låta smart, det enda man lyckas med är att visa att man inte vet speciellt mycket.

Förlåt, jag vill inte kapa din tråd om detta mer. Jag skulle nog bara varit tyst när jag läste inlägget från Siam-Nilsson, men jag blev faktiskt lite smått irriterad av en rad orsaker, inte alls på dig dock. Du skriver utifrån en helt annan situation och om du skrev att du tyckte hon var psykotisk, bipolär eller vad som helst vore det helt förståeligt. Du skrev ju inget utifrån ett försök att verka smart jap.gif

Absolut. great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej korpen.

Det är mycket möjligt att du tycker att det är snällare mer polerat att skriva att Honkens brud var lite allmänt "skadad" eller "puckad" istället för att skriva att hon kanske var Schizofren eller drabbad av en Bipolär sjukdom. Det är ju lite stigmatiserat att vara diagnostiserad åt huvudets vägnar i Sverige, så jag kan förstå din upprördhet. Det var inte min mening att såra vare sig dig eller Honkens ex.

Det är naturligtvis väldigt relativt vad som kan anses vara ett normalbeteende, och det beror nog också på vilken sida om staketet som vi står och gormar.

Av någon för mig oklar anledning valde du att vara lite överslätande gällande kvinnans uppträdande. Men med utgångspunkt från mina egna erfarenheter av liknande donnor och Honkens egen beskrivning så tycker jag faktiskt inte att det var frågan om enstaka udda händelser utan snarare ett klart uttalat beteendemönster som hon visade upp(förmodligen också sjukligt).

Men vad det gäller normalitet och beteendefrågor kan vi ju båda ha rätt även om vi tycker helt olika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej korpen.

Det är mycket möjligt att du tycker att det är snällare mer polerat att skriva att Honkens brud var lite allmänt "skadad" eller "puckad" istället för att skriva att hon kanske var Schizofren eller drabbad av en Bipolär sjukdom. Det är ju lite stigmatiserat att vara diagnostiserad åt huvudets vägnar i Sverige, så jag kan förstå din upprördhet. Det var inte min mening att såra vare sig dig eller Honkens ex.

Det är naturligtvis väldigt relativt vad som kan anses vara ett normalbeteende, och det beror nog också på vilken sida om staketet som vi står och gormar.

Av någon för mig oklar anledning valde du att vara lite överslätande gällande kvinnans uppträdande. Men med utgångspunkt från mina egna erfarenheter av liknande donnor och Honkens egen beskrivning så tycker jag faktiskt inte att det var frågan om enstaka udda händelser utan snarare ett klart uttalat beteendemönster som hon visade upp(förmodligen också sjukligt).

Men vad det gäller normalitet och beteendefrågor kan vi ju båda ha rätt även om vi tycker helt olika.

Jag vet ju inte vad du har för någon erfarenhet av Schizofreni eller dina läkarerfarenheter?

Men jag hoppas att du har kött på benen när du ställer en diagnos!!!!

Vilken psykenehet jobbar du på?

MVH Svampen :crazy:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag vet ju inte vad du har för någon erfarenhet av Schizofreni eller dina läkarerfarenheter?

Men jag hoppas att du har kött på benen när du ställer en diagnos!!!!

Vilken psykenehet jobbar du på?

MVH Svampen :crazy:

Jag är tack och lov vare sig intagen eller anställd på en psykenhet. :whistle:

Men i det första fallet så kanske det bara är en tidsfråga om nu man hänger kvar här en längre stund.

Kan man få använda sunt förnuft i antagandet att en människa är mer eller mindre "galen", eller måste man först visa upp något specifikt certifikat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Hej Honken! All respekt och omtanke om dej. Hoppas att du finner en bättre tjej.Det finns andra tjejer i Thailand som är normala och som är mån om dej. Kanske ta det på längre sikt än du gjorde sist.Jag har också gått på nitar så du är inte ensam

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är tack och lov vare sig intagen eller anställd på en psykenhet. :whistle:

Men i det första fallet så kanske det bara är en tidsfråga om nu man hänger kvar här en längre stund.

Kan man få använda sunt förnuft i antagandet att en människa är mer eller mindre "galen", eller måste man först visa upp något specifikt certifikat?

Antagande eller påstående? :unsure:

MVH Svampen "klara puckar" :)

Det är naturligtvis väldigt relativt vad som kan anses vara ett normalbeteende, och det beror nog också på vilken sida om staketet som vi står och gormar.

Av någon för mig oklar anledning valde du att vara lite överslätande gällande kvinnans uppträdande. Men med utgångspunkt från mina egna erfarenheter av liknande donnor och Honkens egen beskrivning så tycker jag faktiskt inte att det var frågan om enstaka udda händelser utan snarare ett klart uttalat beteendemönster som hon visade upp(förmodligen också sjukligt

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Min bäste Svampen:

Du undrar om det var ett antagande eller ett påstående jag hade gjort.

Eftersom du inte har läst ordentligt vad jag skrev eller förstod texten så får jag väl hjälpa dig på traven.

Jag skrev följande:

- Jag tror istället att ”Tuk’s” beteende beror på en eller flera psykiska störningar.

Om du slår upp ordet "tror" i en ordlista så ska du se att ordet är likvärdigt med att "anta".

Det var alltså inget "påstående" jag gjorde, det var ett antagande.

Ganska glasklart i mina ögon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men å andra sidan känner jag mig fri nu,

Dock har jag fått en sak ut av allt detta, och det är att jag nu är en erfarenhet rikare, och troligen inte kommer göra om mina misstag.

Jag har dock inte gett upp än, känner att det finns en där ute för mig, och denna är inte bara intresserad av mina pengar, eller att bara festa.

--------------

Du verkar mycket sund och klok.

Enligt vad du berättat så är det nog hon som har förlorat en pärla och inte du.

Grattis till din "frihet". Jag förstår precis hur det känns.

En befrielse känsla efter att man vet att det är "över".

Önskar dig lycka till.

Kärleken kommer när man minst anar det.

---

Själv hade jag haft ett :suicide: förhållande tidigare.

Men jag hade samma inställning som du efter separationen- jag är en erfarenhet rikare.

Jag hade absolut inga planer eller tankar på att hitta någon ny just då.

Men rätt som det var så kärleken upp.

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Honken! Kanske inte Thailand är det bästa landet?Kanske pröva Fillipinerna,där många kan engelska utan att ha haft en bakgrund i barerna. Inte samma kultur som i Thailand. Kulturkrockarna är mindre,men allt är upp till dej. Hoppas att du träffar en reko tjej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Starkt av dej att berätta som du gör, misstänker även att du inte mått så bra över händelse utvecklingen med "Tuk" men du vet det som inte dödar en gör en starkare.

Hoppas du får en fin resa i vår drinks.gif

Mvh Baabar jap.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Min bäste Svampen:

Du undrar om det var ett antagande eller ett påstående jag hade gjort.

Eftersom du inte har läst ordentligt vad jag skrev eller förstod texten så får jag väl hjälpa dig på traven.

Jag skrev följande:

- Jag tror istället att ”Tuk’s” beteende beror på en eller flera psykiska störningar.

Om du slår upp ordet "tror" i en ordlista så ska du se att ordet är likvärdigt med att "anta".

Det var alltså inget "påstående" jag gjorde, det var ett antagande.

Ganska glasklart i mina ögon.

Hallå kul glasklart pyttsan vänd inte på steken!!!!

OM du kan ämnet kom igen ge mej mnågot istället för

det här meningslösa inlägget=?

Sen kan du titta i din ordlista h m d v!!!!!!

En enda fråga behärskar du detta ämne???????:crazy:

MVH Svampen "ligger lågt"

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt, jag vill inte kapa din tråd om detta mer. Jag skulle nog bara varit tyst när jag läste inlägget från Siam-Nilsson, men jag blev faktiskt lite smått irriterad av en rad orsaker, inte alls på dig dock. Du skriver utifrån en helt annan situation och om du skrev att du tyckte hon var psykotisk, bipolär eller vad som helst vore det helt förståeligt. Du skrev ju inget utifrån ett försök att verka smart :wai:

Korp: Inte tycker jag du kapat min tråd, hade en berättelse och den ligger först, sen att det sker mer diskution kring saken är väl bara trevligt, alla har vi olika synpunkter och tanke mönster kring allt.

Så skriv på du :)

Jag läser vad alla skriver om detta just nu, för jag har min lärdom nu, vill också se vad andra skriver :)

Du verkar mycket sund och klok.

Enligt vad du berättat så är det nog hon som har förlorat en pärla och inte du.

Grattis till din "frihet". Jag förstår precis hur det känns.

En befrielse känsla efter att man vet att det är "över".

Önskar dig lycka till.

Kärleken kommer när man minst anar det.

---

Själv hade jag haft ett :suicide: förhållande tidigare.

Men jag hade samma inställning som du efter separationen- jag är en erfarenhet rikare.

Jag hade absolut inga planer eller tankar på att hitta någon ny just då.

Men rätt som det var så kärleken upp.

---

Mvh

Magrood

Tackar Maggis :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vill börja med att säga som alla andra Honken nu är du en erfarenhet rikare och det kan ju inte bli så mycket sämre i framtiden . Och tack för din historia och ärlighet.

Men jag håller med flera av föregående talare o och även Siam-nilsson (vad det så han hette?)

Jag skulle vilja säga att jag har relativt stor erfarenhet vad gäller thaidamer i Thailand och i sverige. Men denna historia som Honken har varit med om är ytterst ovanlig därför kanske det ligger nåt i vad siam-nilsson antar?

Och all den skada hon hann göra honken under den korta tid som hon var här är väl ganska unik anser jag. Var det verkligen ens tre månader hon var här vad jag förstod så kom hon i September och for hem nu i Nov? Jag har aldrig hört talas om så många tråkiga situationer under så kort tid när en tjej har hälsat på en kille här. Dessutom verkar du ha varit mycket snäll och tillåtande mot henne. Ni verkar ju inte ha försökt vara ett nära par från första början. Men jag märker verkligen att du har liten erfarenhet vad gäller thaitjejer!

Bara ha pengar , festande hit och dit på olika håll och träffa kompisar(undrar hur hon nu kan få så många och nära kompisar så fort?)och dessutom hinna med resa till Finland till syrran. Ja du sa du varit snäll sa du... men det måste väl finnas gränser... Hon var väl här för att träffa dig och umgås och lära känna dig. och du ligger hemma och hon springer ute mest hela tiden. sätt gränser!!!

Visst min tjej kan åkså gå ut med vänner men man måste väl ha nån typ av koll allra helst om tjejen är här första gången.

Jag har haft två tjejer här och jag var mycket orolig för när mer vana tjejer ville dra med henne ut. Jag menar dom kan ju kanske när som helst lämna henne ensam mitt i stan och vad kan hända då.? jag sa vänta lite till du känner till Stockholm mer och vännerna mer. Sen kan du utan problem dra ut och dansa.Men då inte var och varannan dag.Och varför inte tillsammans ibland. bland det bästa med att vara ihop med thai är ju just alla roliga fester man har ihop med likasinnade.

snucke

Ändrades av Snucke
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...