Jump to content
IGNORERAD

Bra och billigt boende i Jomtien? Hjälp


ban_kog_wat

Recommended Posts

Missade du min källanvisning..om du inte kan läsa engelsk text föreslår jag att du använder googles översättningsverktyg...

The city of Pattaya is a self governing municipal area which covers the whole tambon Nong Prue (Nongprue) and Na Kluea (Naklua) and parts of Huai Yai and Nong Pla Lai. It is located in the heavily industrial Eastern Seaboard zone, along with Si Racha (Sri Racha), Laem Chabang, and Chon Buri (Chonburi).

Pattaya is also the center of the Pattaya-Chonburi Metropolitan Area, the conurbation in Chonburi Province.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Pattaya

Vem utsåg Pattaya city till provincehuvudstad/centrum? du?

MVH/en boende i ChonburiCity!!!!!!!!!!!!!!!

ps.jag har närmare till BKK än Pattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • dibobal

    7

  • ban_kog_wat

    6

  • Tommy

    5

  • svampen

    5

Mest aktiva i denna tråd

Lika roligt varje gång när en fredagsfylla slår lite snett! kanske pga egen bitterhet, va vet jag :crazy:

Jo, att jag skall ner till tvättstugan nu :great:

Hoppas Tommy har fått några vettiga förslag redan... B)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Missade du min källanvisning..om du inte kan läsa engelsk text föreslår jag att du använder googles översättningsverktyg...

The city of Pattaya is a self governing municipal area which covers the whole tambon Nong Prue (Nongprue) and Na Kluea (Naklua) and parts of Huai Yai and Nong Pla Lai. It is located in the heavily industrial Eastern Seaboard zone, along with Si Racha (Sri Racha), Laem Chabang, and Chon Buri (Chonburi).

Pattaya is also the center of the Pattaya-Chonburi Metropolitan Area, the conurbation in Chonburi Province.

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Pattaya

Och nu när jag lärt mig lite engelska så kunde jag läsa mig till att amphure+domstolen INTE ligger i Pattaya utan i Chonburi City...konstigt.na.gif

ps.detta visste jag utan att googla på wikipedia...

Ändrades av Thaihubben
Link to comment
Dela på andra sajter

Smashed American smashes girlfriend, Dane, beer bar

British man drugged, robbed of 360,000 baht

Police smash multinational ATM fraud ring

Tourist given sleeping pills & robbed

Thai woman arrested for pimping underage girls to foreigners

AllegeHuay Yai police arrest 3 for beating death of tattooed man

French pedophile arrested on pimping charges

Brazen Russian-Turkish couple face deportation for beach tryst

Police search for 2nd man wanted in attempted robbery of Canadian

Underpaid transvestite steals video camera to boost earnings

German’s deadly high-rise fall likely an accident, police say

Detta är bara ett axplock från de två senaste veckorna i "underbara" pattis,har varit där blev inte imponerad och åker inte dit fler gånger.

Man kan inte äta kakan och ha den kvar man får ta det dåliga med det goda och i det här falet var det dåliga så dåligt och det bra inte bättre än vad du kan hitta på andra ställe så för mig var valet lätt,sen är det givetvis ingen här som åker dit för de billiga flickorna det finns ju så många bra restauranger och så mycket annat att göra det är givetvis det som drar er dit.När ni sen skriver i era strängar är det bara chang hit och singha dit så man kan ju undra vilka det är som sitter i barerna och ljuger för varandra inte fann är det ni utan det är alltid de där andra .Trivs ni där så är det bra men jag har träffat väldigt få om ens någon thailändare som tycker att pattis är något som de är stolta över,tycker ni att det är det Thailand som ni trivs i så håll till godo. Har ni aldrig funderat på varför där är så få barnfamiljer undantaget de från ryssland,de enda jag såg var någon lätt överviktig farrang i linne med sin thai tjej/fru plus ett barn eller två ett par steg efter.Jag har varit runt i Thailand sen 89 så lite har jag sett och jag kan ärligt säga att pattis/jomtien är inte med på topp 10 listan, sen ställdes frågan om jag var en kvinna jag var inte det sist jag gick på toaletten och är det inte nu heller. Jag är själv gift med en thailändska och pattis finns inte heller på hennes topp 10 lista ärligt talat tror jag inte det existerar någon thai som skulle sätta pattis på sin topp tio lista.

Det där kunde vara en lista från vilken större stad som helst Stockholm, köpenhamn, london, paris, göteborg, palma barcelona, sidney, amsterdam, till viss del även borlänge. Har sett en del av motsvarande även på våra fina svenska semesterorter. Och det kanske är så att du skäms för dig själv och ditt tidigare liv i Thailand. Och att kasta skit på dem du sett på bild här utan att själv framträda på bild det är inte ens lovligt dumt.

Nej kryp tillbaka under din sten och lev med din trångsynhet. Dröm dig sedan tillbaka till ditt årtionde. låt sen andra uppleva sitt Thailand hitta sina guldkorn. Regionen är större är soi6 precis som holland är större än Amsterdams redlight och Tyskland törre än reperban. Men jag förstår, i ditt liv och i din hjärna finna bar dina egna upplevelser. Synd för dig men låt andra. Misstänker att du även tillhör den typen av individer som drar alla över en kam och skriker rakt ut så fort någon gör något som inte faller inom din snäva betende ram. Ett bevis på detta är ditt dömmande av vad man gör i Pattaya och att det skulle vara allas enda intresse. Som du skrev tidigare kom in i matchen, öppna dina ögon se dig om så kanske även du skulle kunna få ett roligare liv, fler vänner och vem vet kanske lära dig nått ...

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fattar jag inte forden du sa ju på en annan tråd att din fru åkt tillbaka till Pattis o jobbar i bar,

föregående jobb var väl Hotell.1+1=2 men ditt resonemang ger -2??

Sen har väl den här tråden spårat ur rätt rejält ELLER?? :whistle:

Mvh Svampen"Pattaya Forever" :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Dibobal!!

Du skriver att du inte vill trängas med halta och lytta sexköpare.

Halta och lytta gubbar har jag inte stött på så ofta,

däremot en del aspackade gubbs med feta rövar och stora magar.

Men att man raglar i fyllan betyder inte att man är kroniskt halt och lytt.

Sedan kan jag ju upplysa om att svenska tonårstjejer av idag har bra skinn på näsan, så jag tror de flesta tål några barbesök.

Sitter man bland di öppna beerbarerna så är det ju inte så värst snuskigt.

De flesta bartjejer är normalt klädda och de flesta gubbar håller gylfen stängd tills di kommer till sina hotelrum.

Jag kan inte se något störande eller skrämmande i att slå sig ner och ta en öl i en vanlig beerbar.

De ställen som är stötande ligger oftast inom fyra väggar och syns enbart om man frivilligt går in där.

Man behöver ju inte släpa med sig sina tonårsdöttrar till såna ställen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Skulle vilja veta vem som gav mig minus, inget ont i det bara nyfiken

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja ...

Mitt råd:

För c 4-5 år sedan beställde jag på förhand ett hotell på soi welcome i Jomtien. Anledningen var att jag skulle besöka en kompis och hennes morsa påett specikt datum.

3 veckor senare letade vi tre bara på kompisens morsas gata o h tog det första bästa.

Kan säga att jag rekommenderar att bara åka dit och boka!!

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

ame='Forden34' date='19 February 2010 - 19:50 ' timestamp='1266603923' post='148515']

Skulle vilja veta vem som gav mig minus, inget ont i det bara nyfiken

Du kan i din profil se vem som gett dig de fem senaste karma.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan jag förstå att din fru inte har med sitt ex jobb på listan, har man väl kommit därifrån så vill man väl inte komma tillbaka

Nar man trodde att traden redan hade natt sit lagvattenmarke kliver Forden in i matchen.

Tommy,

Rabbit resort och Ravindra gillar jag. Lite i utkanten men riktig bra pooler, bra strander och nytt och frascht hos bada. Forsoker komma ihag hur det sag ut gallande dorr mellan rummen men det ar helt blankt (som vanligt).

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Är dålig på jomtien, brukar inte hålla till där. Har nu fått en fråga av en kompis som skall åka ner i slutet av februari med familjen, fru och 2 tonnårs tjejer. Dom tänkte först åka till Rayong men risken är att det blir lite för mycket "off" för tonnåringarna. Så jag tyckte Jomtien va ett bra alternativ. + nära till shoppingen i Pattis. Men jag har ingen koll på bra boende förutom mailtans, men kdom ville ha lite mer att jämnföra med.

DOm har tidigare varit i Huahin och bott på Leng.

/ Baan

Be dom stanna hellre några dagar i bkk så flickorna kan shoppa loss sen en badort med en bra strand är nog bättre alternativ än pattis/jomtien.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan i din profil se vem som gett dig de fem senaste karma.

Herr Chang har talat.

Och så finns det ju karma-loggan också. Det var därför jag hittade hit. Att så många minus delas ut i en och samma tråd är inte så vanligt så det måste man ju kolla in.

Inget nytt under solen dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så finns det ju karma-loggan också. Det var därför jag hittade hit. Att så många minus delas ut i en och samma tråd är inte så vanligt så det måste man ju kolla in.

Inget nytt under solen dock.

Ja, det har du rätt i. Just minuskarma är ju lätt att hitta där eftersom de tack och lov inte är så vanliga.

Se längst ner på sidan för att finna länk till den kompletta karmaloggen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många bra tips :wai: , men jag väntar in svar från Jomtien Golf and Travel.

Fantastiskt hur tråden spårade ur! Krävs bara en eller två målmedvetna trådsabbare för det, men underhållning blir det iaf!

Tack för alla förslag :great: .

Undrar förresten hur det gick tillslut för trådstartarens kompis med tonårs döttrar, vart hamnade familjen?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Många bra tips jap.gif , men jag väntar in svar från Jomtien Golf and Travel.

Fantastiskt hur tråden spårade ur! Krävs bara en eller två målmedvetna trådsabbare för det, men underhållning blir det iaf!

Tack för alla förslag great.gif .

Undrar förresten hur det gick tillslut för trådstartarens kompis med tonårs döttrar, vart hamnade familjen?

MVH Tommy

jo då det gick bra.

dom reser på fredag och drar till Samed 1 vecka först. Var dom sen hamna är inte klart ännu.

Vet att dom sökt Stefans vid flera tillfällen men inga svar.

Vi själva landar på onsdag stannar i bkk några dagar sen till Ban Chang för en månad eller så.

Vi får väl leta boeende åt dom under tiden..

golf i Bangkok nån?

Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...