Wanchai Inlagd Oktober 18, 2020 Dela Inlagd Oktober 18, 2020 R.I.P, MPRs bäste moderator. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Oktober 18, 2020 Dela Inlagd Oktober 18, 2020 När blir Bergravingen.- Jag vill gärna delta, om det finns möjlighet BVH. BanFang.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Oktober 19, 2020 Dela Inlagd Oktober 19, 2020 On 2020-10-19 at 00:10, skrev BanFang: När blir Bergravingen.- Jag vill gärna delta, om det finns möjlighet BVH. BanFang.. återkommer när jag får den infon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd Oktober 21, 2020 Dela Inlagd Oktober 21, 2020 Jättetråkigt. H.C var verkligen en man jämte ett fåtal rockidoler man verkligen ville träffa på riktigt.. Blivit många sena kvällar/nätter då man läst ikapp changens legendariska trådar. Han var verkligen en man som kunde bjuda på sig själv och ska bli en ära att föra hans underbara historier levande så länge jag lever.. R.IP Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 21, 2020 Dela Inlagd Oktober 21, 2020 On 2020-10-19 at 00:10, skrev BanFang: När blir Bergravingen.- Jag vill gärna delta, om det finns möjlighet BVH. BanFang.. #Metoo... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Oktober 24, 2020 Dela Inlagd Oktober 24, 2020 Har inte varit inloggad på länge, och det här var ju en mindre kul tråd att läsa igenom. Att gå bort 61 år "ung" känns alldeles för tidigt, men åtminstone verkar HC ha levt det liv han har velat. Mycket resande, mycket Apple, och allt annat som han har låtit oss ta del av i bl.a. detta forum. Jag beklagar sorgen för familj och de närmsta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LelleGotland Inlagd Oktober 31, 2020 Dela Inlagd Oktober 31, 2020 R.I.P HC Smaken är som baken....en del har ingen!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd November 3, 2020 Dela Inlagd November 3, 2020 (ändrad) Info ang.begravning jag fått är att obduktionen ej är klar,så var,när och hur är inte fastställd bara att den blir öppen med familj och nära vänner.Återkommer! Ändrades November 3, 2020 av Drivern Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd November 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd November 3, 2020 Hade hoppats vi kunde haft denna tråden fri från spekulationer, outings och liknande, bara fakta när de är lämpliga. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd November 3, 2020 Dela Inlagd November 3, 2020 On 2020-10-20 at 00:48, skrev Drivern: återkommer när jag får den infon Bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd November 7, 2020 Trådstartare Dela Inlagd November 7, 2020 "Begravning äger rum i kretsen av de närmaste." manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rospigg Inlagd November 7, 2020 Dela Inlagd November 7, 2020 Jag fick aldrig ( tog aldrig ) chansen att lära känna HC då han vanligen vistades på västkusten, eller som min äldre broder sade som bodde i blåshålet " bästkusten ". Vad hände under livstiden? Tänker på sången Tusen bitar av Björn Afzelius, kan det varit en utlösande faktor ? Som sagt, jag fick aldrig riktigt lära känna denna klenod på forumet. Kanske det är som man säger på landet eller i övrigt, man saknar inte kon förrän båset är tomt. Träbordsprofet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 17, 2020 Dela Inlagd November 17, 2020 De som önskar kan "Tända ett ljus" för Herr Chang/ Lars på: https://www.familjesidan.se/cases/lars-jordebo/candles Vi är några vänner/MPR-gubbar som skrivit en hälsning där! Jag lyckades inte hitta info om han har begravts ännu, men begravningen skulle ju hållas inom hans familj och närmaste, och det är som det bör vara i dessa tider. Saknar dej HC, önskar att jag ringt dej när jag tänkte... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Januari 3, 2021 Dela Inlagd Januari 3, 2021 Har inte varit inloggad på "evigheter" men fick höra genom en bekant om det oerhört tråkiga. Jag hade inte äran att lära känna Herr Chang på djupet men jag fick alla fall träffa honom under en helg. När en annan MPR medlem som nu också är avliden anordnade en träff här i Falun så kom Herr Chang upp en dag för tidigt. Så jag lyckades ragga fram hans nummer och leta reda på han är i ofantligt stora Falun för en en drink eller två. Hoppas det går bra att man postar en bild för det är så här jag kommer ihåg honom. Vila i frid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Januari 22, 2021 Dela Inlagd Januari 22, 2021 Vila i frid. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Mars 14, 2021 Dela Inlagd Mars 14, 2021 Hade tyvärr missat att han har gått bort. Jag har bara följt hans trådar här och kände honom inte personligen. Men de djupa reaktionerna på hans bortgång visar på en man som berörde människor i forum världen och i verkliga livet. En människa är komplicerad och kan inte sammanfattas på bara ett sätt. Han var uppenbart rolig, intelligent, snäll, lojal mot sina vänner, hjärtlig, motvalls, argumenterade, egen och hade sina svagheter. Som oss alla andra. Jag hoppas att han visste att han gjorde ett avtryck här i världen och att kom att sörjas av en rad vänner och bekanta. Sorgligt att han fick lämna så tidigt, det känns som om att man var där med honom på hans resor i helt fantastiska resetrådar. En fantastisk berättare, med glimten i blicken. Vila i frid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd November 16, 2021 Dela Inlagd November 16, 2021 Då jag inte har vart inne på detta forum på jättelänge sedan, så fick jag ett tråkigt besked att allas vår Herr Chang gått in i den eviga sömnen Jag har haft förmånen att träffa han många gånger under vår resa på jorden, första gången IRL var på Nerike träffen 2009 (Det var den först MPR träffen, och har för mig att året var 2009). Vad tänker på man på när man tänker på Herr Chang, att han hade lätt till skratt, var lätt att prata med både i telefons samt IRL och han stod för sina åsikter men accepterade andras åsikter sedan hade han förkärlek för Apple, Chiang Mai samt Chang produkter, han kommer alltid finnas i mitt liv och mina tankar. När jag inte skrev så mycket mer på detta forum så gick det längre och längre tid mellan dom gånger vi träffades eller pratade i telefonen, det blev mest när jag eller han var i närheten där vi bor vi ringde upp varandra och träffades. Som idag tänkte jag ringa han och berätta att jag har börjat läsa samt göra inlägg på detta forum, och så kom denna nyhet som var mycket tråkig men tror han skulle hålla med mig när jag säger att livet måste ha sin gång och vi gör det bästa av det vi kan. Lägger upp ett inlägg som han skrev inför Nerike träff nummer 2, och jag tycker det säger mycket om han samt hur han var. Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu