Jump to content
IGNORERAD

HC har lämnat oss

Bibben

Recommended Posts

Borgmästarens Son

Vila i frid herr chang

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

• Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tommy

5

• Drivern

3

• Bibben

3

• Berra3271

2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hade varken någon kontakt med honom här på forumet eller i verkliga livet ... men det är alltid tragiskt när någon lämnar oss i förtid .

Sov så gott i din himmel 😢

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Dela på andra sajter

Enligt mig så är HC den störste profilen i Thaiforumvärlden, dels som mod på flera av dem men framförallt för sina fantastiska resetrådar som han kryddade med sin underfyndiga humor.

Vila i frid din goe gubbe... 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Hade mina duster med HC men att han gått bort känns inge bra. Tror HC och L 200

sitter på nåt moln med en storstark öl och skrattar åt oss MPR DUMMA Medlemmar

Sov gott på dej också 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag sörjer verkligen HC, tänkte på honom när jag alldeles nyss läste att L200 gått bort, 2 minuter senare ser jag denna tråden, faan...

Vid ett av våra sista samtal sa HC ungefär såhär:

"Läkarna har sagt att jag måste sluta dricka och röka om jag vill ha ett långt liv..."

"Vad skall man med ett långt liv till om det är tråkigt?"

"Jag vill inte bara överleva, om det betyder att jag inte får leva!"

Han visste nog vad han gjorde, och trivdes bra med det!

Vila i frid Herr Chang!

MVH

Ja, det var han nog väl medveten om för ganska många år sen, var väl en tråd om det för ett antal år sedan. Pratade med honom 2012? på Haltas när vi hade träff där o då hade han full koll på läget.

Tycker det är extra tragiskt när man verkligen har alla möjligheter till ett fantastiskt liv som få kan drömma om, och istället välja spånken. Har själv alltför många i familjen som valt flaskan framför livet.

Syntes ganska tydligt på träffen i augusti (imo) att det inte gått framåt om man säger så.

Men hans val, och förhoppningsvis så levde han utan ånger och fick ett fridfullt slut.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev hamnoi:

Ja, det var han nog väl medveten om för ganska många år sen, var väl en tråd om det för ett antal år sedan. Pratade med honom 2012? på Haltas när vi hade träff där o då hade han full koll på läget.

Tycker det är extra tragiskt när man verkligen har alla möjligheter till ett fantastiskt liv som få kan drömma om, och istället välja spånken. Har själv alltför många i familjen som valt flaskan framför livet.

Syntes ganska tydligt på träffen i augusti (imo) att det inte gått framåt om man säger så.

Men hans val, och förhoppningsvis så levde han utan ånger och fick ett fridfullt slut.

Vi kan ju bara hoppas...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Fick höra detta från Wuttan i dag.Har inte varit inloggad på länge.men vill säga att jag är djupt ledsen över att en av dom bästa reseskribenter är borta.Har personligen suttit och ölat med HC på hans stamställe Beefeater i Göteborg och haft trevligt.Han är mycket saknad av undertecknad.Mvh B747.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Otroligt trist att få dessa nyheter. Herr Chang var inte bara en riktig forumlegend utan även en väldigt trevlig och snäll människa i verkligheten också. Finns nog ingen som kan säga ett ont ord om honom som träffat honom. Sånt slöseri med livet bara, det sa jag till honom för 10 år sen redan när vi snackade lite på tu man hand i Pattaya. Men han trivdes uppenbarligen med det livet han levde, upplevde inte att han verkade sakna något i livet. Du kommer vara saknad Herr Chang.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

Verkligen en trist nyhet jag fann här idag. Många trevliga berättelser har man fått ta del av genom åren.

HC hade en speciell, underfundig berättarteknik......

Minnena består.

mvh

biker

Dela på andra sajter

Jag håller på att packa inför flytt och hittade i gömmorna detta eleganta nyckelfodral. En gåva från Herr Chang på min 60 årsdag och jag undrade hur han hade det nu för tiden. Uppenbarligen inte bra. Och även om vi inte delade uppfattning om vare sig Apple eller Chang så hade vi det IMG_20201017_121223.thumb.jpg.b9c6dfbc3e2968780f0888b11282fa92.jpgväldigt trevligt tillsammans de få gånger vi träffades. 

Vila i frid. 

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Tråkig vecka det här........

Först fick vi besked om att chefen för Drift & underhåll på jobbet i Dalsjöfors hade valt att ta sitt liv.......

Och nu det här.......:ledsen:

Vi har haft mycket trevligt ihop på alla de lokala Göteborgsträffarna som jag deltagit på.....

Har dock inte träffat honom på länge och tyvärr blev det inte så många ord bytta heller under Västgötaträffen i somras....

En riktig mästare på trådförfattande och väldigt vänlig som människa.....

"Araben" :giggle: kommer bli saknad......💙

276243195_Stockholmstrffen2015043.thumb.JPG.e68fb95859acb440b7f4ad40ee8821d7.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

21 hours ago, Benriach said:

Enligt mig så är HC den störste profilen i Thaiforumvärlden, dels som mod på flera av dem men framförallt för sina fantastiska resetrådar som han kryddade med sin underfyndiga humor.

Vila i frid din goe gubbe... 

Instämmer. Efter att till och från varit med på Thaiforum i nästan 20 år så håller jag nog HC som den störste profilen.

Personligen tänker jag ofta på HC i samma stund som jag tänker på salige Samsipsam; båda hade forumpersonligheter jag ofta hade ganska svårt för och egentligen inget gemensamt med; båda var dock personer jag trivdes väldigt bra med i verkliga livet. 

Jag antar att det är en lärdom så god som någon.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Vilken jäkla  tråkig nyhet ,är inte inne här ofta men loggade in nu och får först se att L200 gått bort och nu herr Chang 

Vila ifrid HC

Ändrades av kenneth073
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev kenneth073:

Vilken jäkla  tråkig nyhet ,är inte inne här ofta men loggade in nu och får först se att L200 gått bort och nu herr Chang 

Vila ifrid HC

Samma som jag råkade ut för igår...

Riktigt jävla illa!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Tack för alla fina inlägg och reseberättelser, jag, och många med mig, längtade alltid till nästa inlägg då du påbörjat en beättelse.

Vila I Frid

🌹🌹🌹🌹

The future is tomorrow, be sure to be there...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...