Jump to content
IGNORERAD

Transferwise


Esspe

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Jive:

Jag tycker att det bästa är att vänja sig vid att det tar 3 dagar.

För mig känns det dumt att behöva låna ut pengar några dagar bara för att få överföra mina egna redan skattade pengar till ett annan konto i ett annat land. Speciellt då jag dessutom betalar en ganska hög avgift för överföringen. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Mankan:

För mig känns det dumt att behöva låna ut pengar några dagar bara för att få överföra mina egna redan skattade pengar till ett annan konto i ett annat land. Speciellt då jag dessutom betalar en ganska hög avgift för överföringen. 

Själv är man av den snåla typen och kör med ett medlems kort och får 0,5% bonus på köpesumman.

Sen om det tar 5sek eller 2 dar kvittar bara dom kommer fram

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Dolemon:

Själv är man av den snåla typen och kör med ett medlems kort och får 0,5% bonus på köpesumman.

Sen om det tar 5sek eller 2 dar kvittar bara dom kommer fram

ingen aning om va du pratar om. Har TW medlemskort?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-10-15 at 14:14, skrev frogfish:

Lite osäker på vad du menar, jag betalar alltid med kort i TW-appen.

 

Dock är det ju så att TW kommer flytta från UK till Belgien pga Brexit. Men det trodde jag var i december.

 

Oavsett funkar TW bra för mig fortfarande. Har nyttjat dem 2 ggr denna vecka.

Har inte appen. Får testa med den i stället.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Mankan:

För mig känns det dumt att behöva låna ut pengar några dagar bara för att få överföra mina egna redan skattade pengar till ett annan konto i ett annat land. Speciellt då jag dessutom betalar en ganska hög avgift för överföringen. 

Jo, jag kan förstå det. Jag, som bor här permanent, kan ju ha en annan rutin än dig, som kommer hit sporadiskt. Om Pensionsmyndigheten för över till mitt bankkonto i Thailand, så tar thaibanken en avgift på 550 baht.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ladda ner appen och då var det inga problem. Krävdes inte ens verifiering!!! Försöker dom tvinga över folk till appen?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

Ladda ner appen och då var det inga problem. Krävdes inte ens verifiering!!! Försöker dom tvinga över folk till appen?

Jag var tidigare inne och kollade lite på TW och fick intrycket att deras affärside' inte var helt genomarbetad.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Jive:

Jag var tidigare inne och kollade lite på TW och fick intrycket att deras affärside' inte var helt genomarbetad.

Får man fråga vad det var du tyckte de inte arbetat igenom nog? Var tycker du affärsidén brister?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frogfish:

Får man fråga vad det var du tyckte de inte arbetat igenom nog? Var tycker du affärsidén brister?

Idag har jag en stående överföring varje månad av min statliga pension till thaibanken och jag behöver själv inte engagera mig i överföringen.

Om jag skulle låta den stående överföringen gå till TW, så skulle jag sedan själv behöva beordra TW varje månad att vidarebefordra pengarna till thaibanken.

TW har ingen sådan funktion som stående överföring/vidarebefordran. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Jive:

Idag har jag en stående överföring varje månad av min statliga pension till thaibanken och jag behöver själv inte engagera mig i överföringen.

Om jag skulle låta den stående överföringen gå till TW, så skulle jag sedan själv behöva beordra TW varje månad att vidarebefordra pengarna till thaibanken.

TW har ingen sådan funktion som stående överföring/vidarebefordran. 

Saknar också det men man får se till att vara på alerten i stället. Kan kanske pricka in kursen lite förmånligare.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Esspe:

Saknar också det men man får se till att vara på alerten i stället. Kan kanske pricka in kursen lite förmånligare.

Jag betalar gärna några kronor för att få vara lat.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Jive:

Jag betalar gärna några kronor för att få vara lat.

Går det inte att få pensionsmyndigheten att betala ut direkt till ditt thailändska bankkonto eller måste du ha ett eget svenskt bankkonto att få pengarna till ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det var Cornelis Vreijsvik som sjöng "du kan ingenting ta med dig dit du går". 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Går det inte att få pensionsmyndigheten att betala ut direkt till ditt thailändska bankkonto eller måste du ha ett eget svenskt bankkonto att få pengarna till ?

Det var ju det jag skrev, att Pensionsmyndigheten betalar ut direkt till mitt thailändska bankkonto - utan avgift. Sedan tar thaibanken 550 baht för att ta emot pengarna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Jive:

Idag har jag en stående överföring varje månad av min statliga pension till thaibanken och jag behöver själv inte engagera mig i överföringen.

Om jag skulle låta den stående överföringen gå till TW, så skulle jag sedan själv behöva beordra TW varje månad att vidarebefordra pengarna till thaibanken.

TW har ingen sådan funktion som stående överföring/vidarebefordran. 

Jag kan förstå att TW kanske inte passar dig. Men att dra det så långt att deras affärsidé inte är genomtänkt bara för att du saknar en funktion känns tveksamt. Men nu förstår jag hur du menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Jag kan förstå att TW kanske inte passar dig. Men att dra det så långt att deras affärsidé inte är genomtänkt bara för att du saknar en funktion känns tveksamt. Men nu förstår jag hur du menar.

Jag skrev genomarbetad, inte genomtänkt. De har lite mer att jobba på.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Jive:

Jag skrev genomarbetad, inte genomtänkt. De har lite mer att jobba på.

Ok. Ja, då är det väl bäst de jobbar på.

 

Det finns säkert mycket som inte går att göra i TW. Men för att överföra pengar snabbt och oplanerat är den perfekt för mig. Tidigare fanns i princip bara WU för det, och det är skönt att ha ett bättre alternativ.

 

Men om man bara har en månatlig överföring från pensionsmyndigheten, så förstår jag om TW inte passar just dig.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

41 minutes ago, Tallviking said:

Går det inte att få pensionsmyndigheten att betala ut direkt till ditt thailändska bankkonto eller måste du ha ett eget svenskt bankkonto att få pengarna till ?

Får min Pension utbetald till mitt Thailändska bank-conto!

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, thomas001 said:

Får min Pesion utbetald till mitt Thailändska bank-conto!

Pension ska det givetvis vara!

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev thomas001:

Pension ska det givetvis vara!

Men innan vår pension sätts in på vårt thailändska bankkont, så går de först till Centralbanken, National bank och därifrån vidare till vårt konto I lokalbanken.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Jive said:

Men innan vår pension sätts in på vårt thailändska bankkont, så går de först till Centralbanken, National bank och därifrån vidare till vårt konto I lokalbanken.

Ingen aning, men så funkar det säkert!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Mankan:

ingen aning om va du pratar om. Har TW medlemskort?

Nä men typ. Coop/Ica dom berömda matvaruaffärena med sina betalkort där du får återbäring på alla dina köp.

Dar av 0,5% bonus på varje köp

Då blir det i slutändan någon krona billigare säger min ärthjärna 555555

Ändrades av Dolemon
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jive:

Det var ju det jag skrev, att Pensionsmyndigheten betalar ut direkt till mitt thailändska bankkonto - utan avgift. Sedan tar thaibanken 550 baht för att ta emot pengarna.

Du skrev att OM pensionsmyndigheten sätter in pengar direkt på ditt thailändska konto så tar den thailändska banken en avgift på 550 baht.

Sedan skrev du att du har en stående överföring och det sätter man upp mellan två olika konton som man själv har.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minutes ago, Tallviking said:

Du skrev att OM pensionsmyndigheten sätter in pengar direkt på ditt thailändska konto så tar den thailändska banken en avgift på 550 baht.

Sedan skrev du att du har en stående överföring och det sätter man upp mellan två olika konton som man själv har.

Man lämnar BARA sitt egna Thailändska bank-conto till Pensionsmyndigheten!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...