Jump to content
IGNORERAD

Transferwise


Esspe

Recommended Posts

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Dolemon:

Försökt skicka 50000 bath till damens kasikorn bank, men pengarna kommer tillbaka försökt 2 gånger någon med samma problem ?

Prova skicka 49999

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
5 minuter sedan, skrev Dolemon:

Provar med 40000 

Yes som sagt 50 000 går inte längre 49999 funkar. Ytterligare en sån där lysande ide av hjärntrusten i Thairegeringen. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Koh Changer:

Yes som sagt 50 000 går inte längre 49999 funkar. Ytterligare en sån där lysande ide av hjärntrusten i Thairegeringen. 

Om du inte har en fulbank så går det bra🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
2 timmar sedan, skrev frogfish:

Om du inte har en fulbank så går det bra🙃

Fulbank? Snackade om transferwise, annars använder jag Bangkok bank och Siam Commercial Bank. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Fulbank? Snackade om transferwise, annars använder jag Bangkok bank och Siam Commercial Bank. 

Det var ett skämt, ta det inte så allvarligt.

 

Provade själv att skicka 20000 till bkk bank, tog 5 sek. Men det är ju inte samma summa el bank.

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
19 minuter sedan, skrev frogfish:

Det var ett skämt, ta det inte så allvarligt.

 

Provade själv att skicka 20000 till bkk bank, tog 5 sek. Men det är ju inte samma summa el bank.

Nej, det är lugnt, men det är just Transferwise där det ploppar upp ett meddelande när man ska skicka till Thailand att maxsumman är 50 000 thb. Har inte skickat mellan två "vanliga" banker på flera år just för att alla ska sitta på pengarna och man har svårt att spåra dom om det blir tjall nånstans. 

Då är det enklare med Wise

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Kan man skicka för mycket på "årsbasis" skickade 40000 Bath sen står det sändningen pausad den ska granskas och det händer inget fick ta tillbaka "köpet" skickade pengar.

Skumt har inte varit bekymmer skicka pengar damen förut, provade skicka till dottern vips så satt pengarna på hennes konta

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-04-09 at 00:20, skrev Koh Changer:

Nej, det är lugnt, men det är just Transferwise där det ploppar upp ett meddelande när man ska skicka till Thailand att maxsumman är 50 000 thb. Har inte skickat mellan två "vanliga" banker på flera år just för att alla ska sitta på pengarna och man har svårt att spåra dom om det blir tjall nånstans. 

Då är det enklare med Wise

Använder Wise och skickar alltid runt 150-200k baht, inga problem. 

Maxgränsen är 149999 sek. 

 

Du får se till att mottagaren fixar konto i rätt Thai bank så kan du skicka hela lönen på samma gång 🙃

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
2 timmar sedan, skrev LTD:

Använder Wise och skickar alltid runt 150-200k baht, inga problem. 

Maxgränsen är 149999 sek. 

 

Du får se till att mottagaren fixar konto i rätt Thai bank så kan du skicka hela lönen på samma gång 🙃

Vad menar du nu? Vad har det med mottagarbanken att göra om Wise har satt en gräns på engångsbelopp på 50 000 baht? Eller kan du tipsa om vilket bank man bör öppna konto på i Thailand för att kunna skicka mer åt gången? Via Wise alltså. 

Det kommer att bli byggprojekt till årsskiftet så det är högintressant.

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Vad menar du nu? Vad har det med mottagarbanken att göra om Wise har satt en gräns på engångsbelopp på 50 000 baht? Eller kan du tipsa om vilket bank man bör öppna konto på i Thailand för att kunna skicka mer åt gången? Via Wise alltså. 

Det kommer att bli byggprojekt till årsskiftet så det är högintressant.

Gränsen 50 000 baht gäller inte alla banker, till ex Bangkok Bank finns ingen gräns med Wise, där är gränsen 150.000 sek

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
Precis nyss, skrev LTD:

Gränsen 50 000 baht gäller inte alla banker, till ex Bangkok Bank finns ingen gräns med Wise, där är gränsen 150.000 sek

Ok fan vad märkligt, ska kolla det, har ju även Bkkbank. Tack. 👍

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Ok fan vad märkligt, ska kolla det, har ju även Bkkbank. Tack. 👍

Det kan ha varit en random koll. De måste göra det, behöver inte ha nåt med dig/er att göra. Prova igen så gissar jag att det går bra.

 

Annars kan du alltid kontakta dem, så löser de det. Så har jag gjort de (få) ggr nåt fastnat på vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Koh Changer:

Ok fan vad märkligt, ska kolla det, har ju även Bkkbank. Tack. 👍

Det står ju på Wise´s hemsida när man skickar till Thailand. Till Kasikorn bank, Bangkok bank och Siam commercial bank kan man skicka mer än 50 000 THB Denna meddelande fick jag på dators webbläsare, vet inte om den dyker upp i appen?

wise_grans.jpg

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Någon  som skickat pengar idag, kommer inte vidare från orsak till transaktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
33 minuter sedan, skrev MickeN:

Någon  som skickat pengar idag, kommer inte vidare från orsak till transaktionen.

Ja skickade idag, gick på nån minut, mottagarbank SCB

 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
56 minuter sedan, skrev MickeN:

Någon  som skickat pengar idag, kommer inte vidare från orsak till transaktionen.

Skickade också idag, enligt Wise gick det 3 ggr snabbare än Apollo 13:s topphastighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MickeN:

Jag kommer inte vidare från orsak.

Wise har en utmärkt kundtjänst via chatt, dock på engelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MickeN:

Någon  som skickat pengar idag, kommer inte vidare från orsak till transaktionen.

Yes inga problem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev MickeN:

Idag gick det på 7 sekunder, överföringen och ingenting annat. 

Själv vet jag inte men tror det är banken i Thailand som strular när jag skickar.

Skickar till damen kommer inte fram retuneras men sen skickar jag till någon av döttrarna vips så är pengarna famme skumt men dom har samma Kasikorn Bank

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
21 timmar sedan, skrev Dolemon:

Själv vet jag inte men tror det är banken i Thailand som strular när jag skickar.

Skickar till damen kommer inte fram retuneras men sen skickar jag till någon av döttrarna vips så är pengarna famme skumt men dom har samma Kasikorn Bank

Du kanske skall dubbelkolla damens bankuppgifter. Jag brukar vägra skicka pengar till någon som inte kan skicka mig en kopia på bankboken först.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Du kanske skall dubbelkolla damens bankuppgifter. Jag brukar vägra skicka pengar till någon som inte kan skicka mig en kopia på bankboken först.

Allt är i sin ordning med hennes banknummer det är bara det komiska att det brukar strula när jag skickar till frun, men till barnen  går det som en blixt.

 

OBS! vi har bara varit tillsammans i 17 år 

 

Mvh.Dolemon

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Dolemon:

Allt är i sin ordning med hennes banknummer det är bara det komiska att det brukar strula när jag skickar till frun, men till barnen  går det som en blixt.

 

OBS! vi har bara varit tillsammans i 17 år 

 

Mvh.Dolemon

Det kanske är fullt på fruns konto! :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...