Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minutes ago, Nineteen68 said:

https://swebbtv.se/w/6AhuYT6bWz9RZBFvvYcUyh

 

Känns som Lars Bern är mer trovädig i frågan än forumets Bagdad Bob i frågan...

Är det inte Lars Bern så är det Bianca Ingrosso; är man mediakåt nog så kan man vara expert på allt från pastasåser via ungdomskriminalitet till cancerdiagnoser. Covidfrågan är vi alla experter på, där behövs varken Lars eller Bianca 😉 . 

 

Varken Lars eller Bianca är det minsta trovärdiga men jag antar att de fyller en funktion som representanter för respektive målgrupp; en typ avatar med liknande åsikter men bättre framförande. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Atom:

Är det inte Lars Bern så är det Bianca Ingrosso; är man mediakåt nog så kan man vara expert på allt från pastasåser via ungdomskriminalitet till cancerdiagnoser. Covidfrågan är vi alla experter på, där behövs varken Lars eller Bianca 😉 . 

 

Varken Lars eller Bianca är det minsta trovärdiga men jag antar att de fyller en funktion som representanter för respektive målgrupp; en typ avatar med liknande åsikter men bättre framförande. 

Det fanns en tid du du också var rätt intressant att följa. Men vet inte längre, du är förbannat duktig på att skriva och uttrycka dig. Uppskattar ditt korta svar, brukar ju vara spaltmetrar.😀 ps hur var hotellet spånga, eller var det nästa vecka?

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Nineteen68 said:

Det fanns en tid du du också var rätt intressant att följa. Men vet inte längre, du är förbannat duktig på att skriva och uttrycka dig. Uppskattar ditt korta svar, brukar ju vara spaltmetrar.😀 ps hur var hotellet spånga, eller var det nästa vecka?

Jag har bara så oerhört svårt för personer som Lars Bern, Bianca, Schulman, Gardell etc som är experter på precis allting. Bern är en föredetting och bara för att han har en doktorsexamen i mekanik från 70-talet så gör det inte honom till expert på virussjukdomar eller de flesta andra av de hundra ämnen han uttalar sig om.

 

Spånga ligger några dagar bort, landar i Stockholm på måndag. Något hotell i Spånga blir det dock inte, får bli inne i stan.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Jag har bara så oerhört svårt för personer som Lars Bern, Bianca, Schulman, Gardell etc som är experter på precis allting. Bern är en föredetting och bara för att han har en doktorsexamen i mekanik från 70-talet så gör det inte honom till expert på virussjukdomar eller de flesta andra av de hundra ämnen han uttalar sig om.

 

Spånga ligger några dagar bort, landar i Stockholm på måndag. Något hotell i Spånga blir det dock inte, får bli inne i stan.

Hur blir det med Accurat på fredag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, MickeN said:

Hur blir det med Accurat på fredag?

Låter som en bra ide! Är väl bara någon minuts promenad från mitt hotell har jag för mig. Några finöl framåt sen eftermiddag på Akkurat säger jag inte nej till.
 

Ska få mig en Pfizer på tisdag, så ha inte på dig ditt nitarmband för då kan vi inte skåla 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev MickeN:

Hur blir det med Accurat på fredag?

 

3 minuter sedan, skrev Atom:

Låter som en bra ide! Är väl bara någon minuts promenad från mitt hotell har jag för mig. Några finöl framåt sen eftermiddag på Akkurat säger jag inte nej till.
 

Ska få mig en Pfizer på tisdag, så ha inte på dig ditt nitarmband för då kan vi inte skåla 😉

Vilka tider gäller då?

 

är ju bara ca en och en halv timma bort

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Enis said:

 

Vilka tider gäller då?

 

är ju bara ca en och en halv timma bort

 

Enis

Jag kan vara där runt klockan 16 men det kan vara senare också. Kanske ska starta en egen tråd om den eventuella lilla träffen för att inte förstöra denna eminenta tråd.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-09-07 at 18:26, skrev Fritz:

Jag tycker att Amigo ska ta till sig dom råd han får från expertisen på Sahlgrenska,  råd från självutnämnda experter här på MPR och vid stenbordet ger jag inte mycket för, snarare ingenting.

Nu ska du inte förringa oss stenbordsexperter Fritz,vi har ju lång erfarenhet av div.problem på de flesta områden 🕵️‍♀️

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

21 hours ago, Atom said:

Jag har bara så oerhört svårt för personer som Lars Bern, Bianca, Schulman, Gardell etc som är experter på precis allting. Bern är en föredetting och bara för att han har en doktorsexamen i mekanik från 70-talet så gör det inte honom till expert på virussjukdomar eller de flesta andra av de hundra ämnen han uttalar sig om.

Jag kan inte Bianca så bra, mer irriterad på brorsan (?) Benjamin, som dyker upp i mitt flöde alldeles för ofta. Han verkar vara expert på allt från att laga pasta till att sjunga musik. Man kan inte bli annat än impad. Framtiden ser nog ljus ut för de unga Ingrossos, har inte båda sommarpratat redan?

 

Lars Bern däremot har ju blivit helt utstraffad av sina forna fränder (akademiker och mellanchefer på större industriföretag)  främst på grund av sina huvudlösa teorier kring den påstådda  "metabola" pandemin. Hans enda lyssnarskara är svensk White Trash  och/eller foliehattar som rattar in SwebbTV. Måste kännas lite trist för honom såhär i slutet på en lång tyckarkarriär.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-09-10 at 15:01, skrev Esspe:

Politikersvar när man inte vill svara på frågan. Anser du det rimligt med vaccinpass eller inte?

Upprepar frågan @Tallviking

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Esspe:

Upprepar frågan @Tallviking

På platser där mycket människor befinner sig på en liten yta så absolut ja

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

På platser där mycket människor befinner sig på en liten yta så absolut ja

Kan du ge några exempel? Restauranger? Bussar? Bio och teater? Köpcentra?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett av de stora problemen med vaccinpass är att staten lägger kontrollansvaret på företagen. De ska alltså anställa låtsaspoliser.

 

Jag köper helt att företag själva kräver vaccinering av sina kunder om de vill, men att stat går in med tvång är skrämmande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Ett av de stora problemen med vaccinpass är att staten lägger kontrollansvaret på företagen. De ska alltså anställa låtsaspoliser.

 

Jag köper helt att företag själva kräver vaccinering av sina kunder om de vill, men att stat går in med tvång är skrämmande. 

Har dom väl gjort se till länge? Tex 

Biograf och krog. 

 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Kan du ge några exempel? Restauranger? Bussar? Bio och teater? Köpcentra?

Kan du ge några exempel på varför man inte ska vaccinera sig?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av frogfish
Insåg för sent att man inte ska svara på frågor som lätt kan googlas....
Link to comment
Dela på andra sajter

Längst ned i artikeln ovan om antivaxare som dött fanns även en intressant kolumn av Peter Kadhammar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/mr5mng/vaccinvagrare-bor-betala-fulla-priset-for-sin-vard

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Kan du ge några exempel? Restauranger? Bussar? Bio och teater? Köpcentra?

Finns ju bra exempel redan nu i bruk som långfärdsbussar, flygplan, biografer, stora publikarrangemang. Det är val av sådant ansvariga myndigheter finns som gör avväganden

 

Vi privatpersoner är kanske inte rätta att sitta och spekulera om detta

 

En annan viktig faktor är ju virusläget "just nu" i respektive land och kanske till och med respektive kommun som varierar över tiden så inga beslut är ju permanenta

 

Efterhand som fler och fler vaccinerar sig och färre och färre insjuknar eller blir smittförande så ändras ju hela beslutsunderlaget för om och var man behöver sätta begränsningar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Längst ned i artikeln ovan om antivaxare som dött fanns även en intressant kolumn av Peter Kadhammar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/mr5mng/vaccinvagrare-bor-betala-fulla-priset-for-sin-vard

Alla antivaxare borde läsa den artikeln och ta sig en liten funderare, han slår verkligen huvudet på spiken med det han skriver.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Kan du ge några exempel på varför man inte ska vaccinera sig?

Om man inte vill är väl det bästa exemplet.

 

Det är lite märkligt att dom som inte vill ta sprutan oftast accepterar att andra gör det men dom som vill ta sprutan ska tvunget se till att alla andra gör det med. Likadant med maskerna och restriktioner.

 

Min tilltro till ett vaccin framtaget med blixtens hastighet är heller inte speciellt stor. Dom där 95% skydd är nu nere på så låga nivåer att man talar om en tredje och t.o.m. en årlig dos. Kroppens egen förmåga att hantera det är betydligt bättre. Originalet är alltid bättre än kopian.

 

Med en death rate på under 1% av smittade ser jag hellre ingen anledning till det. Däremot bör ju dom som befinner sig i riskgruppen kanske vaxa sig, precis som med det årliga influensadosen som brukar erbjudas.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Längst ned i artikeln ovan om antivaxare som dött fanns även en intressant kolumn av Peter Kadhammar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/mr5mng/vaccinvagrare-bor-betala-fulla-priset-for-sin-vard

Frihet att slippa betala skatt missar han grovt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Esspe:

Om man inte vill är väl det bästa exemplet.

 

Det är lite märkligt att dom som inte vill ta sprutan oftast accepterar att andra gör det men dom som vill ta sprutan ska tvunget se till att alla andra gör det med. Likadant med maskerna och restriktioner.

 

Min tilltro till ett vaccin framtaget med blixtens hastighet är heller inte speciellt stor. Dom där 95% skydd är nu nere på så låga nivåer att man talar om en tredje och t.o.m. en årlig dos. Kroppens egen förmåga att hantera det är betydligt bättre. Originalet är alltid bättre än kopian.

 

Med en death rate på under 1% av smittade ser jag hellre ingen anledning till det. Däremot bör ju dom som befinner sig i riskgruppen kanske vaxa sig, precis som med det årliga influensadosen som brukar erbjudas.

Ingen vad jag sett vill TVINGA någon att vaccinera sig. Du har all rätt i världen att inte göra det men du är SKYLDIG att följa det lands lagar och regler du vill vistas och interagera med. Gäller alla i ett land och alla typer av regler som begränsar individer att göra "precis vad dom vill"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...