Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

16 minuter sedan, skrev Amigo:

Har immunsupprimerande medicinering så det var liksom förväntat för min del.

Tråkigt - hur ska du göra nu? Försöka igen?

 

/Krille 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev Krille:

Tråkigt - hur ska du göra nu? Försöka igen?

 

/Krille 

Finns väl inte så mycket att göra, får höra med transplantations avd i Sahlgrenska imorgon men tror jag avstår ytterligare vaccin. Jag åkte ju på en hjärtsäcksinflammation efter andra dosen i somras och det var ingen rolig upplevelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Finns väl inte så mycket att göra, får höra med transplantations avd i Sahlgrenska imorgon men tror jag avstår ytterligare vaccin. Jag åkte ju på en hjärtsäcksinflammation efter andra dosen i somras och det var ingen rolig upplevelse.

Jag förstår dig,men fattar inte alla vaxhysteriker.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev berlitz:

Jag förstår dig,men fattar inte alla vaxhysteriker.

Jag är för vaccin, men är rädd att nästa gång jag inte klarar mig. Om jag uttrycker mig så här, jag upplevde hjärtsäcksinflammationen mer skrämmande än lungtransplantationen.

Få se, ska fråga om de kan ge en annan vaccin än Pfizer.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev berlitz:

Jag förstår dig,men fattar inte alla vaxhysteriker.

Jag tycker att Amigo ska ta till sig dom råd han får från expertisen på Sahlgrenska,  råd från självutnämnda experter här på MPR och vid stenbordet ger jag inte mycket för, snarare ingenting.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag tycker att Amigo ska ta till sig dom råd han får från expertisen på Sahlgrenska,  råd från självutnämnda experter här på MPR och vid stenbordet ger jag inte mycket för, snarare ingenting.

Åtminstone vart gumman återställd iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Delade ut en snurrgubbe till surin p3 .

Jag tror att att han blandat ihop vaccin mot virussjukdommar med antiviral medicin.

Man bör vara försiktig med antivial medicin så det inte blir samma utveckling  som med antibiotika. 

Men båda behövs för bekämpning av covid19 panemin.

 

Sen är det så att vaccin utverkas och blir bättte mer skydd och mindre biverkningar. 

Men läget var så pass allvarligt att man inte har haft tid att vänta.  Det är inte en bra idé. 

Det är inte vaccintvång heller.(bra idé allrså)

Jag hoppas att mitt inlägg var tydligt och begripligt. 

Efter en del förtydliganden  senaste sidorna i tråden har jag lärt mig nåt nytt.👍

 

 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Chrille Columbus:

Delade ut en snurrgubbe till surin p3 .

Jag tror att att han blandat ihop vaccin mot virussjukdommar med antiviral medicin.

Man bör vara försiktig med antivial medicin så det inte blir samma utveckling  som med antibiotika. 

Men båda behövs för bekämpning av covid19 panemin.

 

Sen är det så att vaccin utverkas och blir bättte mer skydd och mindre biverkningar. 

Men läget var så pass allvarligt att man inte har haft tid att vänta.  Det är inte en bra idé. 

Det är inte vaccintvång heller.(bra idé allrså)

Jag hoppas att mitt inlägg var tydligt och begripligt. 

Efter en del förtydliganden  senaste sidorna i tråden har jag lärt mig nåt nytt.👍

 

 

Jag vet inte om du missat diskussioner just om att vaccinet är delvis drivande när det gäller mutationer av dessa instabila virus.

Men jag är ju ingen expert, så visst kan jag och de jag lyssnar på ha fel.

 

Och för mig är alla reaktioner, snurrgubbar som tummar, alltid trevliga att få. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus
1 minut sedan, skrev Surin P3:

Jag vet inte om du missat diskussioner just om att vaccinet är delvis drivande när det gäller mutationer av dessa instabila virus.

Men jag är ju ingen expert, så visst kan jag och de jag lyssnar på ha fel.

 

Och för mig är alla reaktioner, snurrgubbar som tummar, alltid trevliga att få. :D 

"Missat diskussioner" Jajamen det har jag gjort .

Men om det är vetenskspen och forskningen som diskuterar så är det bra .

Om det är Foliehattarna och tangetbordsexperterna som diskuterar det på Internet  så är det kanske inte så bra.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Chrille Columbus:

"Missat diskussioner" Jajamen det har jag gjort .

Men om det är vetenskspen och forskningen som diskuterar så är det bra .

Om det är Foliehattarna och tangetbordsexperterna som diskuterar det på Internet  så är det kanske inte så bra.

Skillnaden mellan foliehattsdiskussion och vetenskap bestäms numera av den som lyssnar. 

Gillar lyssnaren inte diskussionen, så är det foliehatt och vice versa.

 

Med andra ord är det fruktansvärt enkelt att bli vetenskapsman idag. Det är bara att repetera det som gillas av antifoliehattsklubben.

Link to comment
Dela på andra sajter

En vetenskapsman är en expert som använder vetenskapliga metoder för att bedriva sin forskning, det motsatta är foliehattar, svårare än så är det faktiskt inte.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Fritz:

En vetenskapsman är en expert som använder vetenskapliga metoder för att bedriva sin forskning, det motsatta är foliehattar, svårare än så är det faktiskt inte.

Håller melt med.

 

Problem uppstår dock när vetenskapsmän idag har olika vetenskapliga teorier, då vinner den som använder Wikipedia enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter åratal av investeringar i både bra och dåliga Bio företag så vet jag en sak.

 

Forskarna gör sitt jobb, och att få det godkänt för företagen är en helt annan sak. BP fick dispens denna gång, men kommer knappast fortsätta så.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vaccintvång utan omväg via vaccinpass verkar vara det nya.....

 

IMG_20210909_222427.thumb.jpg.dcd28fe820b72d88ee0119e23964e3c2.jpg

Skrämmande 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, berlitz said:

Skrämmande 

Medhåll, valet ska vara fritt.  

Men ändå på något vis mer raka rör än att konstra med vaccinpass, eller indirekta tvång för anställda för att behålla jobbet.  Tvånget finns ju så att säga redan. Vill man ha livet åter, ta två sprutor...annars....

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev spooncreek:

Medhåll, valet ska vara fritt.  

Men ändå på något vis mer raka rör än att konstra med vaccinpass, eller indirekta tvång för anställda för att behålla jobbet.  Tvånget finns ju så att säga redan. Vill man ha livet åter, ta två sprutor...annars....

En gul stjärna,mao.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, berlitz said:

En gul stjärna,mao.

Jämförelsen med förföljelsen av judar får stå för dig, jag tycker den är rätt kass. Men, som sagt, jag är absolut inte för tvånget på vaccinering. Bara noterar vartåt det fortsätter barka hän.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Jämförelsen med förföljelsen av judar får stå för dig, jag tycker den är rätt kass. Men, som sagt, jag är absolut inte för tvånget på vaccinering. Bara noterar vartåt det fortsätter barka hän.

Och det noteras vartåt det leder tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Australien meddelas det nu att de som inte vaccinerat sig, kommer inte få tillgång till bl.a. sjukhus efter att vaccineringen skett av massorna och när vaccin fick tillgänglig till alla.

 

Men som sagt, inget tvång att vaccinera sig. Inget tvång alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jämförelsen med förföljelsen av judar får stå för dig, jag tycker den är rätt kass.

Att kalla den kass är bara förnamnet på vad jag kallar den jämförelsen för. Vill inte skriva vad jag verkligen anser men nöjer mig med att kalla det för ett lågvattenmärke.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fritz:

Att kalla den kass är bara förnamnet på vad jag kallar den jämförelsen för. Vill inte skriva vad jag verkligen anser men nöjer mig med att kalla det för ett lågvattenmärke.

Vad ska man kalla /betydligta  antivacciners då?

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev berlitz:

Vad ska man kalla /betydligta  antivacciners då?

Läs på lite grann om vad judarna fick utstå under den tiden dom tvingades ha en gul stjärna fastsydd på kläderna så borde du förstå hur absurt dålig din jämförelse är.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Läs på lite grann om vad judarna fick utstå under tiden dom tvingades ha en gul stjärna fastsydd på kläderna så borde du förstå hur absurt dålig din jämförelse är.

Har själv judiskt påbrå och släkt som dog i koncentrationsläger men kan förstå liknelsen. Visst är det att ta det provocerande långt men i vissa länder är vi nästan där, De som inte vill vaccinera sig stängs ute från arbete, sociala evenemang etc. Vad är nästa steg? Egna stadsdelar där de ovaccinerade får skapa egna samhällen? Det ironiska är att jag tror att om dessa stadsdelar blev verklighet skulle det vara där sjukdomen kunde kontrolleras och både dödlighet och smitta skulle sjunka rätt snabbt pga naturlig immunitet.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...