Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

Chrille Columbus

Jag hörde på radionyheterna (ekot) igår att det är rekordmånga döda i covid19 i Ryssland tråkigt för dom förståss. 

Det var visst många som var tveksamma till vaccinet där och visst hade det stått sputnik V 😱 och inte Comirnaty på vaccinet så hade jag också tvekat lite.

Så jag var kanske lite kaxig tidigare i tråden men visst hade det inte funnits nåt annat så kanske .

Nåja vi får hoppas allt löser sig. 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

30 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fast det är ju faktiskt där diskussionen har landat. Majoriteten, dvs de som vaccinerat sig, anser att att alla ska vaccinera sig. De flesta regeringar världen över anser även de att alla ska vaccinera sig. 

Jo precis det har du helt rätt i.

 

Samtidigt är det beklämmande att det som började som ett mindre irritationsmoment, växer och blir mer än så, till slut hat, avsky och våldsamheter. Kanske? Kan det bli så eller är vi redan där?

 

Våldsamma demonstrationer och våld i hemmen ökar.

 

Oavsett vem som har rätt och fel (eller tror sig ha rätt eller fel) så är det ju trist att en sjukdom (oavsett ursprung) river sönder samhällen.

Lite oklart vad jag egentligen vill säga med detta dravel, men det hade ju varit fint om kriser som denna fört oss alla samman istället. 

 

/Han, utan verklighetsförankring,  som drömmer om en perfekt värld   😉

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minutes ago, spooncreek said:

Fast det är ju faktiskt där diskussionen har landat. Majoriteten, dvs de som vaccinerat sig, anser att att alla ska vaccinera sig. De flesta regeringar världen över anser även de att alla ska vaccinera sig. 

Visst vore det önskvärt om alla vaccinerade sig men samtidigt; med typ 0.01% att bli riktigt sjuk och 0.0001% risk att dö när jag är vaccinerad så har jag  oerhört svårt att bry mig om ifall några tjommar är spruträdda. Att tvinga folk att vaccinera sig kan aldrig vara rätt lösning så låt dem bara vara.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minutes ago, Atom said:

Visst vore det önskvärt om alla vaccinerade sig men samtidigt; med typ 0.01% att bli riktigt sjuk och 0.0001% risk att dö när jag är vaccinerad så har jag  oerhört svårt att bry mig om ifall några tjommar är spruträdda. Att tvinga folk att vaccinera sig kan aldrig vara rätt lösning så låt dem bara vara.

Tveklöst, jag håller med dig och har hävdat individens rätt hela tiden.  Min invändning handlar om debatten i stort, när den går från uppmaningar (det ägnade jag mig själv åt häromdagen) till indirekt eller direkt tvång. Vi är där redan nu, de där spruträdda tjommarna kommer att tvingas, de kommer inte att låtas vara. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev spooncreek:

Tveklöst, jag håller med dig och har hävdat individens rätt hela tiden.  Min invändning handlar om debatten i stort, när den går från uppmaningar (det ägnade jag mig själv åt häromdagen) till indirekt eller direkt tvång. Vi är där redan nu, de där spruträdda tjommarna kommer att tvingas, de kommer inte att låta varas. 

Om det förhåller sig så att alla måste vaccinera sig för att samhället ska fungera, så går alla andras säkerhet före enskilda vägrare. 

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Det är du som ljuger och använder alternativ fakta och fake news som propaganda, förstår att du har problem. Bäst att du söker hjälp snarast möjligast. Hoppas att du kan tillfriskna, men det är inte troligt med din obotliga sjukdom samt att du är mindre smart.

Är det inte dags att ni två sätter på er foliehatten och tar en funderare!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
30 minuter sedan, skrev spooncreek:

Tveklöst, jag håller med dig och har hävdat individens rätt hela tiden.  Min invändning handlar om debatten i stort, när den går från uppmaningar (det ägnade jag mig själv åt häromdagen) till indirekt eller direkt tvång. Vi är där redan nu, de där spruträdda tjommarna kommer att tvingas, de kommer inte att låtas vara. 

Ja, vi har dem som tycker att tvångsvaccinering är bra, sedan har vi JK på andra sidan som är livrädd för allt. Fanatiska vaccinälskare och lika fanatiska motståndare. 
Det är helt ok…fram till att dessa ska försöka ”upplysa” folk som några militanta Jehovas Vittnen som knackar på dörren med slägga. 

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minutes ago, spooncreek said:

Tveklöst, jag håller med dig och har hävdat individens rätt hela tiden.  Min invändning handlar om debatten i stort, när den går från uppmaningar (det ägnade jag mig själv åt häromdagen) till indirekt eller direkt tvång. Vi är där redan nu, de där spruträdda tjommarna kommer att tvingas, de kommer inte att låtas vara. 

Tveklöst kommer det bli så i antiliberala länder som Norge, Finland och Thailand exempelvis.

 

Min mening var att det borde inte vara ett ämne som kan leda till någon större diskussion; det känns så fantastiskt självklart att de som vill vaccinera sig gör det och de som inte vill hoppar över. 
 

En intressantare diskussion vore om det är Darwin eller Gud som vinner i slutändan.
 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Wanchai:

Är det inte dags att ni två sätter på er foliehatten och tar en funderare!

Fungerar din? Då kan du skicka den med MPR posten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Om det förhåller sig så att alla måste vaccinera sig för att samhället ska fungera, så går alla andras säkerhet före enskilda vägrare. 

Att det införs vaccinkrav visar ju tydligt att man inte tror att vaccinet skyddar, varför skulle man annars vara rädd för att få in ovaccinerade bland vaccinerade? 

Är ju dom vaccinerade som är rädda i det här fallet, var är logiken i det? 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, LTD said:

Att det införs vaccinkrav visar ju tydligt att man inte tror att vaccinet skyddar, varför skulle man annars vara rädd för att få in ovaccinerade bland vaccinerade? 

Är ju dom vaccinerade som är rädda i det här fallet, var är logiken i det? 

Jag är helt emot ett tvingande vaccinkrav; det går emot både liberalt tänkande och logik. Jag tror dock inte det handlar om att politiker och sakkunniga inte tror på vaccinen utan det handlar bara om att följa majoriteten, samt att med någon procent minska risken att det startar om igen. Jag skulle tro att det finns en majoritet i världens alla länder för ett tvingande vaccinkrav och samtidigt är alla styrande medvetna om att nya lockdowns skulle mötas av enorma protester och dessutom kosta enorma pengar. De som högljutt protesterar mot vaccinpass kan i de flesta fall avfärdas som rena galningar med plakat om 5G etc och vem av oss som bara tycker att det är fel vill klumpas ihop med de galningarna? Därför finns det få vettiga röster mot kravet på vaccin.

 

Sverige kommer, förhoppningsvis, vara ett av de länderna som står emot tvingande vaccination men i Thailand är det ju redan ett faktum för många, bland annat på dotterns skola där lärarna fick välja mellan att vaccinera sig eller inte få förnyat kontrakt. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

Är det Nonki som är i farten med nya sätt att tjäna pengar ? :-)

Tar han Ica kort?

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev apknug:

Tar han Ica kort?

Bara Bitcoin eller cash !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant. En majoritet, i nästan alla länder, är för en form av tvingande vaccination där ovaccinerade förlorar många rättigheter. Jag skriver att jag är emot detta tvång och förväntar mig givetvis visst mothugg; från de som gillar diverse restriktioner för de ovaccinerade. Med vad händer? Jag får ett ”pannslag” från forumets störste vaccinmotståndare. 
 

Folk från den så kallade extremhögern (vilket jag tycker är helt fel beteckning) gör sig ofta lustiga över vänsterns intresse för identitetspolitik. Min erfarenhet, från social media, är dock att det inte finns några mer identitetspolitiskt kåta personer än de inom den så kallade extremhögern. Det räcker inte med att hålla med dem i sak, man måste också hålla med av ”rätt anledning”, en anledning som oftast är grundad i absurda konspirationsteorier. 
 

Jag är alltså emot vaccinationspass för att det inskränker vår frihet och är logiskt onödigt. Inte för att vaccinationen är ett påhitt av Big Pharma eller för att jag jämställer det med Judestjärnan. Eller något som har med 5G, ödlor eller alternativa mediciner att göra.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Atom:

Med vad händer? Jag får ett ”pannslag” från forumets störste vaccinmotståndare. 
 

Inget att deppa för. I går fick jag pannslag för ett inlägg av både Ken och Nicholas. Det upplevde jag som en bekräftelse på att jag var helt rätt ute med det jag skrivit. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minutes ago, Atom said:

Intressant. En majoritet, i nästan alla länder, är för en form av tvingande vaccination där ovaccinerade förlorar många rättigheter. Jag skriver att jag är emot detta tvång och förväntar mig givetvis visst mothugg; från de som gillar diverse restriktioner för de ovaccinerade. Med vad händer? Jag får ett ”pannslag” från forumets störste vaccinmotståndare. 
 

Folk från den så kallade extremhögern (vilket jag tycker är helt fel beteckning) gör sig ofta lustiga över vänsterns intresse för identitetspolitik. Min erfarenhet, från social media, är dock att det inte finns några mer identitetspolitiskt kåta personer än de inom den så kallade extremhögern. Det räcker inte med att hålla med dem i sak, man måste också hålla med av ”rätt anledning”, en anledning som oftast är grundad i absurda konspirationsteorier. 
 

Jag är alltså emot vaccinationspass för att det inskränker vår frihet och är logiskt onödigt. Inte för att vaccinationen är ett påhitt av Big Pharma eller för att jag jämställer det med Judestjärnan. Eller något som har med 5G, ödlor eller alternativa mediciner att göra.

Jag håller med att det inte skall vara tvång och det vet du ju att jag tycker sedan tidigare. Men det finns andra delar som jag inte håller med:

"De som högljutt protesterar mot vaccinpass kan i de flesta fall avfärdas som rena galningar med plakat om 5G etc och vem av oss som bara tycker att det är fel vill klumpas ihop med de galningarna?"

 

I länder där man har vaccinerat som mest, Israel,Grekland, Island. Så är det en dramatisk ökning av covidfall bland dom som vaccinerat sig och nu ligger på sjukhus.

Men jag tror att många på mpr som har ropat hej lite för tidigt. Jag tror att nästa vinter kommer att bli minst sagt intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, Fritz said:

Inget att deppa för. I går fick jag pannslag för ett inlägg av både Ken och Nicholas. Det upplevde jag som en bekräftelse på att jag var helt rätt ute med det jag skrivit. ;)

Inte deppig, lycklig och fått bekräftelse på det jag beskrev.
 

Jag har svårt att se något på MPR som skulle göra mig deppig; besviken möjligen men de flesta har ju varit med i 10 år    så den eventuella besvikelsen kom nog för längesedan.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Mr atm said:

Jag håller med att det inte skall vara tvång och det vet du ju att jag tycker sedan tidigare. Men det finns andra delar som jag inte håller med:

"De som högljutt protesterar mot vaccinpass kan i de flesta fall avfärdas som rena galningar med plakat om 5G etc och vem av oss som bara tycker att det är fel vill klumpas ihop med de galningarna?"

 

I länder där man har vaccinerat som mest, Israel,Grekland, Island. Så är det en dramatisk ökning av covidfall bland dom som vaccinerat sig och nu ligger på sjukhus.

Men jag tror att många på mpr som har ropat hej lite för tidigt. Jag tror att nästa vinter kommer att bli minst sagt intressant.

Det är absolut ett problem för oss som inte vill se tvångsvaccinering att de som protesterar mest huvudsakligen är basket cases. Genom sina absurda påståenden så kväver de allt vettigt motstånd och gör att allt motstånd lätt kan avfärdas. Om du inte kan se det så har du missat hur all opinionsbildning i västvärlden fungerar.

 

Vaccinet fungerar så bra som någon kan förvänta sig, där har jag inga invändningar. Mina invändningar är, än en gång, att ett tvång går emot vår lagliga frihet samt att vaccinerade personer löper närmast noll risk att bli allvarligt sjuka. Om de ovaccinerade blir sjuka så är det deras problem; inget vi som samhälle behöver bry oss om så länge alla fått chansen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Mr atm:

Jag håller med att det inte skall vara tvång och det vet du ju att jag tycker sedan tidigare. Men det finns andra delar som jag inte håller med:

"De som högljutt protesterar mot vaccinpass kan i de flesta fall avfärdas som rena galningar med plakat om 5G etc och vem av oss som bara tycker att det är fel vill klumpas ihop med de galningarna?"

 

I länder där man har vaccinerat som mest, Israel,Grekland, Island. Så är det en dramatisk ökning av covidfall bland dom som vaccinerat sig och nu ligger på sjukhus.

Men jag tror att många på mpr som har ropat hej lite för tidigt. Jag tror att nästa vinter kommer att bli minst sagt intressant.

Det är väl ändå ganska logiskt, är 100% av befolkningen vaccinerad så är ju alla som ligger på sjukhus vaccinerade. Desto fler som är vaccinerade bör ju resultera i att det procentuellt blir fler vaccinerad å sjukhusen.

 

En mycket intressantare siffra hade varit hur många som dör trots vaccineringen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minutes ago, MaiChai said:

Det är väl ändå ganska logiskt, är 100% av befolkningen vaccinerad så är ju alla som ligger på sjukhus vaccinerade. Desto fler som är vaccinerade bör ju resultera i att det procentuellt blir fler vaccinerad å sjukhusen.

 

En mycket intressantare siffra hade varit hur många som dör trots vaccineringen.

Jag trodde att "vaccinet" skulle vara bra mot Corona. Men nu har jag hört om 5 stycken sprutor t.o.m mot plandemin.

Samma sak om att det har blivit en mycket kraftig ökning av vaccinerade som har dött av "vaccinet".

 

Människors natur verkar inte ha ändrats så mycket med tiden.

"If you want to be wrong- then follow the masses”.

~ Socrates

470 – 399 bc.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mr atm:

Jag trodde att "vaccinet" skulle vara bra mot Corona. Men nu har jag hört om 5 stycken sprutor t.o.m mot plandemin.

Samma sak om att det har blivit en mycket kraftig ökning av vaccinerade som har dött av "vaccinet".

 

Människors natur verkar inte ha ändrats så mycket med tiden.

Om du vill ha fel så följ den stora massan.

Socrates 

Finns det några siffror på hur många som har dött av vaccinet?

 

Eller man måste vara prenumerant på Foliehattarnas Allehanda för att få tillgång till det?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev MaiChai:

Det är väl ändå ganska logiskt, är 100% av befolkningen vaccinerad så är ju alla som ligger på sjukhus vaccinerade. Desto fler som är vaccinerade bör ju resultera i att det procentuellt blir fler vaccinerad å sjukhusen.

 

En mycket intressantare siffra hade varit hur många som dör trots vaccineringen.

Jag har tittat lite på siffrorna 2020 kontra 2021 och intressant är att exempelvis 12 augusti 2020 hade noll döda med covid precis som 12 augusti 2021. 7 dagars snittet då låg på noll precis som i år.

Antalet nya fall däremot låg på 60st 12 augusti 2020 mot 337st 12 augusti i år. 7 dagars snittet låg på 46st 2020 och 280st 2021.

Ska bli intressant att se höst och vinter när den säsongsbundna ökningen kommer. Då kan man jämföra både antalet nya fall, dödsfall och allvarliga fall som behöver sjukhusvård.

 

Edit. Glömde nämna att detta är sveriges siffror.

Ändrades av Dempa

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Storbritanniens siffror får en verkligen att fundera. Sommaren 2020 var mildare än 2021 detta trots att ca 60% är fullvaccinerade.

 

85464454_HospitaladmissionsUK.thumb.JPG.a3ccceb42d835e4c6d67160ba707b5a4.JPG

 

1027158275_UKdeaths.JPG.ca9a70fc92bbfd1f7d35efbf06e456a7.JPG2067500401_UKnewcases.JPG.9013af9922a26ed7eec0e423a6f7e07c.JPG

Ändrades av Dempa

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...