Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

7 minutes ago, HuaHindinnge said:

Dom flesta länder använder väl inte Bitcoin. Kan du betala din skatt med Bitcoin? Kan du få sjukersättning från försäkringskassan i Bitcoin?

Inte som lagligt betalningsmedel ännu nej. Men det finns ungefär 120 miljoner människor som har Bitcoin. Den växer tex. dubbelt så snabbt som internetanvändningen förut eller något annat.

Prova att fråga Försäkringskassan om du kan få utbetalning i bitcoin.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minutes ago, Mr atm said:

Tack det låg hårt åt!

Men jag ska påminna dig senare att du inte trodde att Bitcoin skulle bli ett lagligt betalningsmedel i något annat land.

Nu börjar du bli som din vän John Khonken, och glömmer bort citeringsfunktionen.  Att du ljuger lika mycket om vad andra MPR- medlemmar påstår när du blir trängd är dock inget nytt.  

 

Det var synd det där med att du inte kunde fixa kaffet, trots den erbjudna betalningen i Bitcoin. Jag får fråga någon i El Salvador.

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Dom flesta länder använder väl inte Bitcoin. Kan du betala din skatt med Bitcoin? Kan du få sjukersättning från försäkringskassan i Bitcoin?

Jo det var det som var det roliga. Ditt skämt faller rätt pladaskt. 

 

Inget land har bitcoin som officiell valuta. Varken Venezuela Mina eller Sydkorea eller what ever.

 

Men de går att använda bitcoin vad en gammelbankerna tycker om det i "hela" världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, spooncreek said:

Nu börjar du bli som din vän John Khonken, och glömmer bort citeringsfunktionen.  Att du ljuger lika mycket om vad andra MPR- medlemmar påstår när du blir trängd är dock inget nytt.  

 

Det var synd det där med att du inte kunde fixa kaffet, trots den erbjudna betalningen i Bitcoin. Jag får fråga någon i El Salvador.

 

 

Ok! Jag läste fel där. Så jag tog bort det.

Men att kalla folk för lögnare är att ta i tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Mr atm:

Tack det låg hårt åt!

Men jag ska påminna dig senare att du inte trodde att Bitcoin skulle bli ett lagligt betalningsmedel i något annat land.

Frågan är så viktig att du ställer den tre gånger - men du klarar inte av att läsa och förstå det enkla svaret?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev apknug:

Jo det var det som var det roliga. Ditt skämt faller rätt pladaskt. 

 

Inget land har bitcoin som officiell valuta. Varken Venezuela Mina eller Sydkorea eller what ever.

 

Men de går att använda bitcoin vad en gammelbankerna tycker om det i "hela" världen.

Ja, det går att handla med gatubrunnar också. Bankomaten säger att det finns länder som använder Bitcoin, inte jag eller någon annan. 

 

@Mr atm

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Krille said:

Frågan är så viktig att du ställer den tre gånger - men du klarar inte av att läsa och förstå det enkla svaret?

 

/Krille

Det är ju bra att herrn aldrig läst fel så att du kan peka finger. Du är en riktig man krille.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, HuaHindinnge said:

Ja, det går att handla med gatubrunnar också. Bankomaten säger att det finns länder som använder Bitcoin, inte jag eller någon annan. 

Jag skrev att Bitcoin används i länder. Men är än så länge bara lagligt betalningsmedel i El Salvador, om några dagar om man ska vara precis.

Man kan tex. överföra Bitcoin till sitt Mastercard eller Visa kort och använda det överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, Mr atm said:

Ok! Jag läste fel där. Så jag tog bort det.

Men att kalla folk för lögnare är att ta i tycker jag.

Fine. Läsa fel kan vi alla göra, då ska inte jag heller ta i.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, Mr atm said:

Jag skrev att Bitcoin används i länder. Men är än så länge bara lagligt betalningsmedel i El Salvador, om några dagar om man ska vara precis.

Man kan tex. överföra Bitcoin till sitt Mastercard eller Visa kort och använda det överallt.

Trodde det var lagligt och ett erkänt betalningsmedel i Japan?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Mr atm:

Det är ju bra att herrn aldrig läst fel så att du kan peka finger. Du är en riktig man krille.

Riktiga män tar sitt Coronavaccin så där har du nog rätt 😉

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Nu när ni diskuterar olika betalmedel varför inte kapsyler? Fast jag gillar idén med brunnslock så praktiskt 😁

Har redan vaccinerat mig. Nästan en vecka sen. Så visst vågade jag. 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Mr atm:

Jag skrev att Bitcoin används i länder. Men är än så länge bara lagligt betalningsmedel i El Salvador, om några dagar om man ska vara precis.

Man kan tex. överföra Bitcoin till sitt Mastercard eller Visa kort och använda det överallt.

Har du kvar dina Bitcoin? 

https://www.dagensps.se/fintech-today/kryptovalutor/kryptovalutor-for-52-miljarder-stulna-i-hackerattack/

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Tack JH, du har fortfarande inte förstått precis som jag sa. Jag förlåter dig, det är lätt att söka fakta men alla klarar inte av det. Det finns alltid dom som tycker att det är svårt att söka fakta. 

Varför ska jag söka det DU påstår. Är det fel på dig eller???

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev John Khonken:

Varför ska jag söka det DU påstår. Är det fel på dig eller???

För att du behöver hitta sanningen, kan du inte förstå det? Nä, du kan inte förstå det. 

 

Ja, det är något fel på dig.

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

San Francisco kräver nu vaccinbevis för att komma in på restauranger och pubar. New Orleans och Chicago planerar samma

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

För att du behöver hitta sanningen, kan du inte förstå det? Nä, du kan inte förstå det. 

 

Ja, det är något fel på dig.

Märkligt att du endast kan ljuga inga fakta alls.  Är man mindre smart så förstår jag att du har problem. Sök hjälp. Det behöver du. Hoppas du kan tillfriskna inom ett par år. För din sjukdom verkar obotlig

Link to comment
Dela på andra sajter

De som vill vaccinera sig vaccinerar sig och de som inte vill slipper; har svårt att se hur det kan bli någon större diskussion om det.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt svårt att genomföra också. McD skull få stänga igen som nästan bara har kinderegg anställda 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev John Khonken:

Märkligt att du endast kan ljuga inga fakta alls.  Är man mindre smart så förstår jag att du har problem. Sök hjälp. Det behöver du. Hoppas du kan tillfriskna inom ett par år. För din sjukdom verkar obotlig

Det är du som ljuger och använder alternativ fakta och fake news som propaganda, förstår att du har problem. Bäst att du söker hjälp snarast möjligast. Hoppas att du kan tillfriskna, men det är inte troligt med din obotliga sjukdom samt att du är mindre smart.

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

29 minutes ago, Atom said:

De som vill vaccinera sig vaccinerar sig och de som inte vill slipper; har svårt att se hur det kan bli någon större diskussion om det.

Fast det är ju faktiskt där diskussionen har landat. Majoriteten, dvs de som vaccinerat sig, anser att att alla ska vaccinera sig. De flesta regeringar världen över anser även de att alla ska vaccinera sig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...