Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

1 timme sedan, skrev C-dude:

Eller,, betala för å få ett intyg om vaccination ( vilket kommer o bli en lukrativ bransch kanske )

 

 

C;D

Negativa tester såldes redan. Vaccination intyg finns också att få inte i för sig i Sverige än men i Rumänien. Körkort från någon EU land, ID- kort, Universitetsexamen och alla möjliga läkarintyg man önskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Hur vet du att kungen fick riktigt vaccin och inte tex lite sprit direkt in i blodet.

Ingen vet sanningen men i PR syftet säger man att han vaccinerades.

Tveksam till att dom skulle våga spela så högt. Vad händer om knugen skulle insjukna i C19 och i värsta fall avlida? Den mörkläggningen finns inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minutes ago, Risifrutti said:

Tveksam till att dom skulle våga spela så högt. Vad händer om knugen skulle insjukna i C19 och i värsta fall avlida? Den mörkläggningen finns inte.

Då frågar jag dig. Som jag frågade Tallviking 2 gånger, men fick inget svar. Vet du med 100% vad injektionen innehöll?

Det jag vet med 100% säkerhet är att många har fått stora problem efter att dom tagit vaccinet och en del har t.o.m dött.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mr atm:

Då frågar jag dig. Som jag frågade Tallviking 2 gånger, men fick inget svar. Vet du med 100% vad injektionen innehöll?

Det jag vet med 100% säkerhet är att många har fått stora problem efter att dom tagit vaccinet och en del har t.o.m dött.

Klart att du inte fick något svar då väldigt få vet vad injektionen innehöll. 11,500 har dött utan vaccin till dags dato.  Svårt att sätta det i parentes med en del som du själv skrev.

 

Jag tror inte på dina mörkläggningsteorirer och Sverige har inte kapaciteten att genomföra en sådan omfattande bluff mitt i en pandemi.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Risifrutti said:

Klart att du inte fick något svar då väldigt få vet vad injektionen innehöll. 11,500 har dött utan vaccin till dags dato.  Svårt att sätta det i parentes med en del som du själv skrev.

 

Jag tror inte på dina mörkläggningsteorirer och Sverige har inte kapaciteten att genomföra en sådan omfattande bluff mitt i en pandemi.

Du skriver 11500 har dött utan vaccinet. Hur många är det som lever utan vaccinet?

Hur kommer det sig att det är ungefär lika många människor som har dött de senaste 10 åren?

Dom här har dött MED corona. Har du någon aning hur man räknar fram att man dör MED corona?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Läkaren, Farshid Sistani, på den privata klinik i Göteborg som misstänks för att ha utfärdat falska coronaintyg har fått sparken från sin tjänst på Södra Älvsborgs sjukhus,

 

https://www.gp.se/nyheter/läkaren-bakom-husdr-se-får-lämna-sin-tjänst-på-säs-1.40551679

Då får vi hoppas på att hans läkarlegitimation dras in snart.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Mr atm:

Du skriver 11500 har dött utan vaccinet. Hur många är det som lever utan vaccinet?

Hur kommer det sig att det är ungefär lika många människor som har dött de senaste 10 åren?

Dom här har dött MED corona. Har du någon aning hur man räknar fram att man dör MED corona?

Jag jämförde bara med ditt resonemang om att en del har dött med vaccinet.  Kärnfrågan var väl om kungen fått vaccin eller placebo och där tror jag du är ute och cyklar faktiskt.

 

Att smittan är farlig kan väl inte ens ha undkommit dig vid det här laget. Vissa klarar det och vissa stryker med. Finns det ett vaccin som räddar majoritet så varför så negativ? Alla vaccin har biverkningar och det vet dom flesta om så det är ett aktivt val man gör.

 

Vad är alternativen? Lock down och karantän för decennier framåt?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Risifrutti said:

Jag jämförde bara med ditt resonemang om att en del har dött med vaccinet.  Kärnfrågan var väl om kungen fått vaccin eller placebo och där tror jag du är ute och cyklar faktiskt.

 

Att smittan är farlig kan väl inte ens ha undkommit dig vid det här laget. Vissa klarar det och vissa stryker med. Finns det ett vaccin som räddar majoritet så varför så negativ? Alla vaccin har biverkningar och det vet dom flesta om så det är ett aktivt val man gör.

 

Vad är alternativen? Lock down och karantän för decennier framåt?

 

Om knugen är allt möjligt. Men det var ju självklart PR med där.

Det finns inget mirakelvaccin som räddar. Vi kommer garanterat att ha kvar lockdown och masker etc. i fortsättningen.

Det som är farligt är om man är äldre och har dåligt immunförsvar.

Jag ställde några frågor till dig innan. Missade du det?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Mr atm:

Om knugen är allt möjligt. Men det var ju självklart PR med där.

Det finns inget mirakelvaccin som räddar. Vi kommer garanterat att ha kvar lockdown och masker etc. i fortsättningen.

Det som är farligt är om man är äldre och har dåligt immunförsvar.

Jag ställde några frågor till dig innan. Missade du det?

Dom frågorna har nog ältats tillräckligt här och bland forskare värden över dom senast 3 kvartalen. Varken du eller jag har något bra svar på det. Kan bara följa statistiken och inse att det är ett stort problem.  Att påstå att "några" har dött av vaccinet är ju bara patetiskt. Astra säljer väl sina doser för i princip netto pengar för att sedan kunna tjäna på att folk blir sjuka i andra sjukdomar. Har svårt att se hur man sätter sätter sitt varumärke på spel om det inte gynnar dom på lång sikt. En viss risk finns alltid med ett nytt vaccin,  men det är knappast något nytt.

 

Du svarade inte på vad alternativen är? Lock down och karantän som präglar många länder i dagsläget.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Risifrutti said:

Dom frågorna har nog ältats tillräckligt här och bland forskare värden över dom senast 3 kvartalen. Varken du eller jag har något bra svar på det. Kan bara följa statistiken och inse att det är ett stort problem.  Att påstå att "några" har dött av vaccinet är ju bara patetiskt. Astra säljer väl sina doser för i princip netto pengar för att sedan kunna tjäna på att folk blir sjuka i andra sjukdomar. Har svårt att se hur man sätter sätter sitt varumärke på spel om det inte gynnar dom på lång sikt. En viss risk finns alltid med ett nytt vaccin,  men det är knappast något nytt.

 

Du svarade inte på vad alternativen är? Lock down och karantän som präglar många länder i dagsläget.

Du svarade inte men jag svarar dig ändå.

 

Istället för masker och lock down som inte hjälper ett piss utan tvärtom. Öppna upp allt. 

1 procent kanske skulle lida mot nu 100%.

Se till att folk bygger upp immunförsvaret med starka D-vitaminer. Istället för som nu ge

rekommendationer som sänker det.

Det kommer att dö 100 gånger fler människor nu tack vare nedstängningarna an av coronan.  

Matkedjor kommer att förstöras. Självmord och en massa andra tragiska saker blir påföljder.

Flera småföretag kommer att gå i kk och koncernerna kommer att ta över. Miljoner med 

människor kommer att bli av med sin försörjning.

Här lite om Pfizers varumärke. Den är på 2 minuter. 

 

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

Du svarade inte men jag svarar dig ändå.

 

Istället för masker och lock down som inte hjälper ett piss utan tvärtom. Öppna upp allt. 

1 procent kanske skulle lida mot nu 100%.

Se till att folk bygger upp immunförsvaret med starka D-vitaminer. Istället för som nu ge

rekommendationer som sänker det.

Det kommer att dö 100 gånger fler människor nu tack vare nedstängningarna an av coronan.  

Matkedjor kommer att förstöras. Självmord och en massa andra tragiska saker blir påföljder.

Flera småföretag kommer att gå i kk och koncernerna kommer att ta över. Miljoner med 

människor kommer att bli av med sin försörjning.

Här lite om Pfizers varumärke. Den är på 2 minuter. 

 

 

Det finns nog inget enkelt svar på den frågan, men tack för ditt svar.

Statistiskt har du fel, men kan köpa poängen med psykisk ohälsa och dess påföljder.

 

Vi ligger i topp i Norden och jag tror ej Danmark, Norge och Finland har mer självmord än vad Sverige har. Dock ligger dom långt, långt efter i statistiken och dom äldres liv räknas också.

 

Någonting gör Sverige fel. Först nu I januari tuffade dom till sig och börjar stänga gränserna. Det gjorde våra grannländer redan i mars - april förra året.

 

Norge har 20 fall av det muterade viruset i Oslo och trycker in kraftfulla åtgärder. Sverige har 55 fall redan och låtsas som att det regnar...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, Mr atm said:

Då frågar jag dig. Som jag frågade Tallviking 2 gånger, men fick inget svar. Vet du med 100% vad injektionen innehöll?

Det jag vet med 100% säkerhet är att många har fått stora problem efter att dom tagit vaccinet och en del har t.o.m dött.

Några med svåra allergier har fått biverkningar men vet inte hur många som dött pga vaccinet, vet du?

Vissa gamlingar dog ju men det hade de statistiskt sett gjort i vilket fall så vet inte om man kan skylla på vaccinet.

Är varken för eller emot vaccin själv, beror på hur det spelas ut framöver.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga som MPR får krup över. Men måste ställas. Handlar pandemin om att rädda människor eller Big Pharma tjäna pengar. För Sverige har inte enligt mig testat HCQ-Zink-Z-pac om det fungerar. Lövet med anhang bara stoppade det. Utan att testa det. HCQ har funnits i ca 70 år. Varför stoppade dom det. Kom nu inte och tala om att det inte fungerar. För det vet ingen. Eftersom vi inte testat. Men  Henry Ford institut i Usa har testat med framgång.

Frågan kvarstå. Vad är syftet. Dansar vår regering efter maktens pipa och gör allt dom säger. Vad tror ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev John Khonken:

En fråga som MPR får krup över. Men måste ställas. Handlar pandemin om att rädda människor eller Big Pharma tjäna pengar. För Sverige har inte enligt mig testat HCQ-Zink-Z-pac om det fungerar. Lövet med anhang bara stoppade det. Utan att testa det. HCQ har funnits i ca 70 år. Varför stoppade dom det. Kom nu inte och tala om att det inte fungerar. För det vet ingen. Eftersom vi inte testat. Men  Henry Ford institut i Usa har testat med framgång.

Frågan kvarstå. Vad är syftet. Dansar vår regering efter maktens pipa och gör allt dom säger. Vad tror ni?

Varför ska Sverige lägga ner tid, resurser och pengar samt leka med människors liv? Andra länder testade det och det fungerade inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

Borde vara intressant för en del, Nej självmorden har inte ökat under pandemin.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/psykiatrikern-pandemin-kan-vara-skyddande-faktor-mot-sjalvmord

 

/ SatanG

Ökar inte i Sverige kanske men i en del andra länder i Europa ökar det, här är några exempel på det.

https://www.dagensps.se/foretagsnyheter/pandemins-baksida-allt-fler-tar-sjalvmord/

Att självmordsfrekvensen ökar ännu mer i fattigare länder världen över tar jag för givet.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minutes ago, Fritz said:

Ökar inte i Sverige kanske men i en del andra länder i Europa ökar det, här är några exempel på det.

https://www.dagensps.se/foretagsnyheter/pandemins-baksida-allt-fler-tar-sjalvmord/

Att självmordsfrekvensen ökar ännu mer i fattigare länder världen över tar jag för givet.

Den fattige har inte mycket, om ens något att förlora .

De som är, eller var påväg uppåt i samhället och kanske satsat familjens besparingar i sin framtidstro är förmodar jag de som är i riskzoonen, i synnerhet där det inte finns skyddsnät uppspända av myndigheten,

Det finns alltid de som kommer ikläm, År 2004/5 blev tsunamin mångas stupstock men detvar tack o lov mer kortvarigt, dock kan man tycka att såväl myndighet som privata företagare skulle lärt sig något, men icke.

Det är en önskedröm att det blir någon form av lättnad, typ igångsättningsbidrag till de som drabbats. Bara det hamnar där det behövs.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Klart att du inte fick något svar då väldigt få vet vad injektionen innehöll. 11,500 har dött utan vaccin till dags dato.  Svårt att sätta det i parentes med en del som du själv skrev.

 

Jag tror inte på dina mörkläggningsteorirer och Sverige har inte kapaciteten att genomföra en sådan omfattande bluff mitt i en pandemi.

En del kan ju också vara en ungefär lika stor del som drabbades av narkolepsi efter den vaccineringen, ungefär 150 företrädesvis unga personer har konstaterats fått narkolepsi som en biverkning av den vaccineringen. Av 5,3 miljoner vaccinerade.

 

Det är också en del.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, MaiChai said:

En del kan ju också vara en ungefär lika stor del som drabbades av narkolepsi efter den vaccineringen, ungefär 150 företrädesvis unga personer har konstaterats fått narkolepsi som en biverkning av den vaccineringen. Av 5,3 miljoner vaccinerade.

 

Det är också en del.

Det är betydligt fler än 150.

Sedan har jag svårt att tro att det skulle vara 5,3 miljoner vaccinerade i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

Varför ska Sverige lägga ner tid, resurser och pengar samt leka med människors liv? Andra länder testade det och det fungerade inte.

Hur du någon länk på det. Du vet inte ett skit. Jag hänvisade till en studie

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Mr atm:

Det är betydligt fler än 150.

Sedan har jag svårt att tro att det skulle vara 5,3 miljoner vaccinerade i Sverige.

Under perioden oktober 2009 till april 2010 vaccinerades cirka 5,3 miljoner individer med Pandemrix i Sverige

Efter justering mot normalförekomsten av narkolepsi bedömer Läkemedelsverket att cirka 150–200 individer drabbades av narkolepsi till följd av vaccineringen med Pandemrix.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/risker-med-vaccin/svininfluensan-pandemrix-och-narkolepsi#hmainbody6

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Mr atm:

Det är betydligt fler än 150.

Sedan har jag svårt att tro att det skulle vara 5,3 miljoner vaccinerade i Sverige.

Nu kan man få narkolepsi även om man inte är vaccinerad men det har noga undersökts vilka som drabbats i samband med den vaccineringen och då slår man fast att mellan 150-200 personer fick narkolepsi efter vaccineringen. 6,1 miljoner doser köptes in och 5,3 doser injicerades.

 

Allt finns att läsa på läkemedelsverkets sidor ifall man nu är intresserad av fakta.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...