Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Tallviking:

På vilket sätt skulle man kunna utveckla immunförsvarets naturligt så man därigenom skyddas mot t.ex Covid-19 ?

 

Under alla tusentals år innan man uppfann vaccin dog folk som flugor av virus därför att kroppen inte klarade av att skydda sig och trots att immunförsvaret "utvecklades naturligt" sedan människan skapades

Förstår inte frågan. Har du haft det så har du ju fått en naturlig immunitet. Vilket jag tror är betydligt bättre än att få ett vaccin..

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

28 minuter sedan, skrev Tallviking:

MSB klassar lögner och felinformation efter vad olika expertmyndigheter kommer fram till, i detta fallet Läkemedelsverket

Alltså bestämmer staten vad du ska få läsa och inte. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev spooncreek:

Hur jänkarna gör för att bevilja sitt "Emergency Use Authorization" står noga beskrivet här. Gissningsvis ingen större skillnad gentemot EU och GB:

 

https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/vaccines/emergency-use-authorization-vaccines-explained

 

Noterar unapproved? Har det gått genom Fas 3 är det ju bara ett beslut som ska fattas. Ska man tolka det som att dom inte hunnit få tummen ur på riktigt då?

 

Under an EUA, FDA may allow the use of unapproved medical products, or unapproved uses of approved medical products in an emergency to diagnose, treat, or prevent serious or life-threatening diseases or conditions when certain statutory criteria have been met, including that there are no adequate, approved, and available alternatives. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
6 minuter sedan, skrev Esspe:

Alltså bestämmer staten vad du ska få läsa och inte. 

 

Ja det är så det mesta i världen fungerar......

Däremot kan det ju skilja ganska mycket på hur staten styr i en demokrati och i diktaturer men det är en helt annan fråga

 

Ett samhälle utan statlig styrning skulle nog inte överleva särskilt länge

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
23 minutes ago, Esspe said:

Noterar unapproved? Har det gått genom Fas 3 är det ju bara ett beslut som ska fattas. Ska man tolka det som att dom inte hunnit få tummen ur på riktigt då?

 

Under an EUA, FDA may allow the use of unapproved medical products, or unapproved uses of approved medical products in an emergency to diagnose, treat, or prevent serious or life-threatening diseases or conditions when certain statutory criteria have been met, including that there are no adequate, approved, and available alternatives. 

Läser du längre ned så ser du att det ska finnas resultat från fas 3 studier att ta ställning till. Däremot är fas 3 studien som helhet inte avslutad.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
8 timmar sedan, skrev MaiChai:

Hade 15-20 personer dött av vaccinet i Norge kan du vara ganska säker på vaccineringen inom hela EU hade stoppats omedelbart. Men där finns ju ingenting som bekräftar det ännu. Mer än foliehattsidor...

 

Lite som alla hysterikor som fått Narkolepsi efter svininfluensa vaccinet, mellan 150-200 personer beräknas ha fått narkolepsi som en följd av pandremix vaccinet. Av 5,3 miljoner doser. Bara för att man ställt diagnosen själv så behöver den inte vara sann.

 

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/risker-med-vaccin/svininfluensan-pandemrix-och-narkolepsi#hmainbody2

Fast å andra sidan så....

Hade man rapporterat avlidna med vaccin, på samma sätt som man rapporterar avlidna med covid, så skulle dessa 15-20 personer finnas i statistiken för vaccindöda. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
51 minuter sedan, skrev Esspe:

Förstår inte frågan. Har du haft det så har du ju fått en naturlig immunitet. Vilket jag tror är betydligt bättre än att få ett vaccin..

 

Jo men att låta sig få det för att uppnå den immuniteten kan leda till väldigt otrevliga saker. Jämför man det men dom saker en vaccinering kan medföra är vaccinering att föredra otvetydligt

 

Det jag opponerade mig mot var att du verkar tro att om man inte ger människor vacciner och skydd mot sjukdomar alls stärks deras immunförsvar och att man då skulle få skydd mot Covid-19 utan att första smittas av det vilket för mig känns helt absurt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

I hur många länkar som du postat här står det att personerna avlidit på grund av att de vaccinerat sig?

 

Inte en enda vad jag kan läsa mig till så du får gärna visa vart det står.

 

Åsikter och fakta är inte samma sak. Fakta är att ingen har hittills har konstaterats avliden på grund av vaccineringen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Jag är ingen vaccinmotståndare generellt. Polio, smittkoppor m.fl. otrevliga sjukdomar har man ju lyckats få bort. Det jag hänger upp mig på är överbekyddandet idag, folk ska helst inte utsättas för några sjukdomar alls och blir därför mer mottagliga om det dyker upp. Vad gäller mässlingen finns det olika skolor och det har ju gått till kraftig överdrift när daghem funderar på att ha mässlingsvacccination som krav för att bli antagen. Samma höga tonläge som med covid-19. Låt folk välja själv.

 

Nu står det ju inte vilken datum dom blev Fas 3 godkända men om dom har klarat av Fas 3 förstår jag inte varför det skulle vara Emergency use men jag har kanske fattat det fel. Jag var ju lite osäker på det.

 

Om du inte sett denna skrämmande dokumentärserie om vad vaccinmotståndare kan ställa till med när dom kommer igång så rekommenderar jag dig och andra starkt att se den. https://www.svtplay.se/dokument-inifran-vaccinkrigarna

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Ja det är så det mesta i världen fungerar......

Däremot kan det ju skilja ganska mycket på hur staten styr i en demokrati och i diktaturer men det är en helt annan fråga

 

Ett samhälle utan statlig styrning skulle nog inte överleva särskilt länge

Nu handlade det ju om åsikts- och yttrandefrihet här. Det ska staten ge fan i så länge det inte ballar ur fullständigt.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev spooncreek:

Läser du längre ned så ser du att det ska finnas resultat från fas 3 studier att ta ställning till. Däremot är fas 3 studien som helhet inte avslutad.

Då var jag alltså inte helt fel ute ändå 😉

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev MaiChai:

I hur många länkar som du postat här står det att personerna avlidit på grund av att de vaccinerat sig?

 

Inte en enda vad jag kan läsa mig till så du får gärna visa vart det står.

 

Åsikter och fakta är inte samma sak. Fakta är att ingen har hittills har konstaterats avliden på grund av vaccineringen.

Och det var ju där det började med MSB. Skulle det klassas som felaktig information och undanhållas allmänheten.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
1 minut sedan, skrev Esspe:

Nu handlade det ju om åsikts- och yttrandefrihet här. Det ska staten ge fan i så länge det inte ballar ur fullständigt.

Åsiktsfrihet är absolut och inget som staten på något sätt kan påverka

 

Yttrandefrihet är något helt annat. Du får bara yttra sådant som ligger inom de lagar och regler staten sätter upp och inga företag är på något sätt skyldiga att förse dig med tekniska system där du kan få skriva dina åsikter helt oreglerat

 

Om någon yttrar sådant som hotar liv och hälsa som den här diskussionen gäller ser jag inga som helst problem med att stater och företag reglerar vad som får sägas

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jo men att låta sig få det för att uppnå den immuniteten kan leda till väldigt otrevliga saker. Jämför man det men dom saker en vaccinering kan medföra är vaccinering att föredra otvetydligt

 

 

Du tycker det men andra gör det inte. Det är en åsikt, inte fakta.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Tallviking:

Åsiktsfrihet är absolut och inget som staten på något sätt kan påverka

 

Yttrandefrihet är något helt annat. Du får bara yttra sådant som ligger inom de lagar och regler staten sätter upp och inga företag är på något sätt skyldiga att förse dig med tekniska system där du kan få skriva dina åsikter helt oreglerat

 

Om någon yttrar sådant som hotar liv och hälsa som den här diskussionen gäller ser jag inga som helst problem med att stater och företag reglerar vad som får sägas

Och då är vi tillbaka på ruta ett. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Precis nyss, skrev Esspe:

Du tycker det men andra gör det inte. Det är en åsikt, inte fakta.

Det råder uppenbart väldigt olika åsikt om "det"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Precis nyss, skrev Esspe:

Och då är vi tillbaka på ruta ett. 

Du är tillbaka på ruta ett menar du väl ? :-)

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Fritz:

Om du inte sett denna skrämmande dokumentärserie om vad vaccinmotståndare kan ställa till med när dom kommer igång så rekommenderar jag dig och andra starkt att se den. https://www.svtplay.se/dokument-inifran-vaccinkrigarna

Får titta vid tid.

 

Som jag sa tidigare, jag är i grunden inte vaccinmotståndare. Religösa knäppa galenpannor har jag inget till övers för. Corona vaccinet är jag dock mycket tveksam till, varför har jag skrivit tidigare. Utöver dom argument jag framfört så tycker jag helt enkelt inte att det ens behövs. Som vanligt, undantaget riskgrupper. Resten av befolkningen kan gott fp covid och skapa en naturlig resistens.

 

Ett nytt argument mot dök upp idag. Vissa " experter" anser att det blir så många mutationer att vaccinet kanske inte hjälper ändå.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Esspe:

Jag är ingen vaccinmotståndare generellt. Polio, smittkoppor m.fl. otrevliga sjukdomar har man ju lyckats få bort. Det jag hänger upp mig på är överbekyddandet idag, folk ska helst inte utsättas för några sjukdomar alls och blir därför mer mottagliga om det dyker upp. Vad gäller mässlingen finns det olika skolor och det har ju gått till kraftig överdrift när daghem funderar på att ha mässlingsvacccination som krav för att bli antagen. Samma höga tonläge som med covid-19. Låt folk välja själv.

 

Nu står det ju inte vilken datum dom blev Fas 3 godkända men om dom har klarat av Fas 3 förstår jag inte varför det skulle vara Emergency use men jag har kanske fattat det fel. Jag var ju lite osäker på det.

 

Jag håller med. Tänk om man på ett kontrollerat sätt kunde utsätta människor för sjukdomar så att kroppens immunförsvar byggs upp? 😉

 

Att vara lite försiktig gällande corornavaccination kan jag ändå ha viss förståelse för. Det har jag dock inte för de som är mot mässlingsvacccination.

 

/Krille

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
19 timmar sedan, skrev MaiChai:

Hade 15-20 personer dött av vaccinet i Norge kan du vara ganska säker på vaccineringen inom hela EU hade stoppats omedelbart. Men där finns ju ingenting som bekräftar det ännu. Mer än foliehattsidor...

 

Lite som alla hysterikor som fått Narkolepsi efter svininfluensa vaccinet, mellan 150-200 personer beräknas ha fått narkolepsi som en följd av pandremix vaccinet. Av 5,3 miljoner doser. Bara för att man ställt diagnosen själv så behöver den inte vara sann.

 

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/risker-med-vaccin/svininfluensan-pandemrix-och-narkolepsi#hmainbody2

Jag har en god vän som förbannar den dagen han stressades att ta vaccinet mot svininfluensan strax innan han och hans sambo skulle ner till Thailand för sin vintersemester för oavsett hur mycket han vilar och sover så är han konstant trött och somnar så fort han blir sysslolös så snacka skit om "hysterikor"!

Han är drygt 55 år och är i princip aldrig sjuk och tränar dagligen och fullt frisk enligt de läkarundersökningar som han går på pga arbetet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Jag har en god vän som förbannar den dagen han stressades att ta vaccinet mot svininfluensan strax innan han och hans sambo skulle ner till Thailand för sin vintersemester för oavsett hur mycket han vilar och sover så är han konstant trött och somnar så fort han blir sysslolös så snacka skit om "hysterikor"!

Han är drygt 55 år och är i princip aldrig sjuk och tränar dagligen och fullt frisk enligt de läkarundersökningar som han går på pga arbetet.

Men han har snöat in sig på att anledningen till att han är konstant trött och somnar direkt ifall han är sysslolös är på grund av att han tog vaccinet mot svininfluensan?

 

Han borde givetvis söka för detta men det antar jag att han gjort eftersom läkarna inte hittar något fel. Lite för gammal för att drabbas av narkolepsi på grund av vaccineringen då han bör ha varit 45 när den delades ut. 

 

"I studien noterades en riskökning för att drabbas av narkolepsi efter Pandemrix på cirka tre gånger i åldersgruppen 0–19 år. I åldersgruppen 20–29 år sågs en fördubblad risk och i högre åldrar ingen säkerställd riskökning"

 

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/risker-med-vaccin/svininfluensan-pandemrix-och-narkolepsi#hmainbody5

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
2 timmar sedan, skrev MaiChai:

Men han har snöat in sig på att anledningen till att han är konstant trött och somnar direkt ifall han är sysslolös är på grund av att han tog vaccinet mot svininfluensan?

 

Han borde givetvis söka för detta men det antar jag att han gjort eftersom läkarna inte hittar något fel. Lite för gammal för att drabbas av narkolepsi på grund av vaccineringen då han bör ha varit 45 när den delades ut. 

 

"I studien noterades en riskökning för att drabbas av narkolepsi efter Pandemrix på cirka tre gånger i åldersgruppen 0–19 år. I åldersgruppen 20–29 år sågs en fördubblad risk och i högre åldrar ingen säkerställd riskökning"

 

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/risker-med-vaccin/svininfluensan-pandemrix-och-narkolepsi#hmainbody5

Det ska ha börjat strax efter och han har inte varit sugen på att diskutera det med den svenska vården som han totalt saknar förtroende för.

Frågan är hur många som har liknande problem för vad är det som säjer att andra inte har fått samma problem och inte vill "besvära" vården?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Det ska ha börjat strax efter och han har inte varit sugen på att diskutera det med den svenska vården som han totalt saknar förtroende för.

Frågan är hur många som har liknande problem för vad är det som säjer att andra inte har fått samma problem och inte vill "besvära" vården?

Okej, så de är han själv som kommit fram till den slutsatsen att det måste vara vaccineringen. Symptomen du beskriver är dock allvarliga, det kan vara problem med hjärtat som ger de effekterna. Men om han talar om symptomen för företagshälsovårdem så borde de ju kunna gå till botten med det hela?

 

Det farliga här är att han själv bestämt sig för att det är vaccinet och därmed vägrar kolla upp andra orsaker. 

 

Eller om han är i Thailand gå till läkaren där?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
44 minuter sedan, skrev MaiChai:

Okej, så de är han själv som kommit fram till den slutsatsen att det måste vara vaccineringen. Symptomen du beskriver är dock allvarliga, det kan vara problem med hjärtat som ger de effekterna. Men om han talar om symptomen för företagshälsovårdem så borde de ju kunna gå till botten med det hela?

 

Det farliga här är att han själv bestämt sig för att det är vaccinet och därmed vägrar kolla upp andra orsaker. 

 

Eller om han är i Thailand gå till läkaren där?

Jag ska ta ett snack med honom igen, jag vet att han tycker att detta är mycket pinsamt och är rädd för att evt få problem med sitt körkort så Thailands alternativet låter nog mest lämpligt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...