Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Får jag fråga vem du anser ha påstått det?

Citera gärna, och då inte en "tolkning" utan just det du påstår att nån påstått.

Jag har inte påstått att någon sagt något speciellt, i exakta ord. Det var absolut inget i ditt inlägg trots att jag citerade det. Utan det är en uppfattning som många har att det här med covid är något att inte fästa så stor betydelse vid. Det jag räknar upp i texten visar att det har vidtagits många åtgärder som visar att covid inte är något bara som helt vanlig utan att covid har och kommer att få stor påverkan på våra liv i många år framöver. Att ryka ur saker ur sitt sammanhang är effektfullt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev Wangthong:

Jag har inte påstått att någon sagt något speciellt, i exakta ord. Det var absolut inget i ditt inlägg trots att jag citerade det. Utan det är en uppfattning som många har att det här med covid är något att inte fästa så stor betydelse vid. Det jag räknar upp i texten visar att det har vidtagits många åtgärder som visar att covid inte är något bara som helt vanlig utan att covid har och kommer att få stor påverkan på våra liv i många år framöver. Att ryka ur saker ur sitt sammanhang är effektfullt. 

Ok, det måste varit jag som läste fel. Sånt händer.

 

Och självklart tycker även jag att covid är allvarligt, men jag tycker också att det är en överdriven hysteri i åtgärder som jag tror inte hjälper nämnvärt (nedstängningar, isolering etc). Men nu talar jag bara för mig själv och min egen åsikt.

 

Sen är det självklart jättetråkigt för de som drabbas, jag beklagar att ni råkat ut för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Jag tycker i alla fall inte om när man försöker trixa med siffror för att få en stor uppgång till att vara en nedgång. Falsk matematik skulle nog salig Peps Persson kallat det.

Kan du förklara det för en som inte förstår? Siffrorna är ju ganska tydliga. Ditt diagram visar att det var en stor topp 1-2 månader. På årsbasis var det knappt ens någon överdödlighet.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Kan du förklara det för en som inte förstår? Siffrorna är ju ganska tydliga. Ditt diagram visar att det var en stor topp 1-2 månader. På årsbasis var det knappt ens någon överdödlighet.

Mitt inlägg och diagram handlade om belastningen på IVA 2019 gentemot 2020 och inget annat. Jag beklagar om det inte framgick tydligt nog.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Fritz:

Mitt inlägg och diagram handlade om belastningen på IVA 2019 gentemot 2020 och inget annat. Jag beklagar om det inte framgick tydligt nog.

Jo det förstod jag men jag förstod inte hur det kunde påvisa att det trixades med siffror. Siffrorna var ju väldigt tydliga. Eller det är återigen bara 25 april som är relevant för jämförelser 😉 ?

 

7 timmar sedan, skrev Fritz:

Jag tycker i alla fall inte om när man försöker trixa med siffror för att få en stor uppgång till att vara en nedgång.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Esspe:

Jo det förstod jag men jag förstod inte hur det kunde påvisa att det trixades med siffror. Siffrorna var ju väldigt tydliga. Eller det är återigen bara 25 april som är relevant för jämförelser 😉 ?

 

Tittar man på Berlitz tabeller ser det ju ut som belastningen på IVA minskade från 2019 till 2020 men sanningen var ju att den ökade ordentligt pga att covidpatienter låg inne betydligt längre tid andra. Förstår du inte vad jag menar så ger jag upp.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Vad hände med all magnetism, Siemens röntgenapparater och skedar, tangentbord, gardinkrokar, bildörrar, utlösta airbags, 5G och andra roliga saker?

 

 

 

Personligen är jag lite besviken...

Jag har inte lyckats logga in mej själv på 5G-nätet, verkar vara nåt strul, iaf i Partille...

 

Vi får se om vår 15åring kan visa mej, OM han lyckas logga in nästa vecka!

 

 

För att vara lite seriös så har vi en praktikant denna veckan (15 år gammal) som hade Covid för en dryg månad sedan.

Han blev inte särskilt sjuk, men båda hans föräldrar blev riktigt sjuka, som en tuff influensa, de hade fått 2 doser vaccin långt innan de insjuknade, enligt grabben...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tommy:

Personligen är jag lite besviken...

Jag har inte lyckats logga in mej själv på 5G-nätet, verkar vara nåt strul, iaf i Partille...

 

Vi får se om vår 15åring kan visa mej, OM han lyckas logga in nästa vecka!

 

 

För att vara lite seriös så har vi en praktikant denna veckan (15 år gammal) som hade Covid för en dryg månad sedan.

Han blev inte särskilt sjuk, men båda hans föräldrar blev riktigt sjuka, som en tuff influensa, de hade fått 2 doser vaccin långt innan de insjuknade, enligt grabben...

 

 

MVH

Vaccin är ingen garanti 

Då det utvecklas mutationer 

Dom flesta vacciner är utvecklade mot Alpha. Men hjälper inte mot delta tillexempel.trots detta. Så är vaccinering av godo. Och en snledning till 3e dos är ju att dom med tiden inkluderar skydd mot mutationer. Så länge politikerna ska stänga ner. Så kommer det komma nya mutationer. Det är naturligtvis PC grund av att många varit sjuka i Sverige. Som gör art vi nu har låg spridning i Sverige. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev janne_h:

Vaccin är ingen garanti 

Då det utvecklas mutationer 

Dom flesta vacciner är utvecklade mot Alpha. Men hjälper inte mot delta tillexempel.trots detta. Så är vaccinering av godo. Och en snledning till 3e dos är ju att dom med tiden inkluderar skydd mot mutationer. Så länge politikerna ska stänga ner. Så kommer det komma nya mutationer. Det är naturligtvis PC grund av att många varit sjuka i Sverige. Som gör art vi nu har låg spridning i Sverige. 

Frågan är OM vi har låg spridning i Sverige, eller om de positiva siffrorna vi tillåts se, beror på att FHM nu rekommenderar att de som fått 2 doser vaccin INTE behöver testas vid "Covid-liknande symptom", kan vara en mörkläggning...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tommy:

Frågan är OM vi har låg spridning i Sverige, eller om de positiva siffrorna vi tillåts se, beror på att FHM nu rekommenderar att de som fått 2 doser vaccin INTE behöver testas vid "Covid-liknande symptom", kan vara en mörkläggning...

 

 

MVH

Vi kan väl säga såhär, jag har både haft covid (knappt 1 år sen) och fått 3 shots. Så om jag känner mig lite risig en morgon, inte f*n springer jag och testar mig. Jag ligger kvar i bingen tills jag känner mig bättre (så lång tid det tar). Ev tar jag en stänkare oxå.

Så visst finns det säkert ett mörkertal, men jag tvivlar på att jag blir smittad igen (stålman som man är😜).

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Vi kan väl säga såhär, jag har både haft covid (knappt 1 år sen) och fått 3 shots. Så om jag känner mig lite risig en morgon, inte f*n springer jag och testar mig. Jag ligger kvar i bingen tills jag känner mig bättre (så lång tid det tar). Ev tar jag en stänkare oxå.

Så visst finns det säkert ett mörkertal, men jag tvivlar på att jag blir smittad igen (stålman som man är😜).

Jag hade konstaterad Covid vid nyår, är vaccinerad men börjar förstå att Covid kan slå till ändå...

Så OM jag får nya,liknande symptom så tar jag en test igen.

Vill ju inte lalla runt  som en smittspridare bland mina medmänniskor!

 

Men måste jobba, så mycket det går.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

Jag hade konstaterad Covid vid nyår, är vaccinerad men börjar förstå att Covid kan slå till ändå...

Så OM jag får nya,liknande symptom så tar jag en test igen.

Vill ju inte lalla runt  som en smittspridare bland mina medmänniskor!

 

 

MVH

Är det nånstans man blir smittad så är det väl på dessa teststationer där alla smittade håller till och ska konstatera att de är smittade. Nä, jag håller mig hemmavid tills jag frisknar till.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Fritz:

Tittar man på Berlitz tabeller ser det ju ut som belastningen på IVA minskade från 2019 till 2020 men sanningen var ju att den ökade ordentligt pga att covidpatienter låg inne betydligt längre tid andra. Förstår du inte vad jag menar så ger jag upp.

Nu förstår jag 😃 men det är ju knappast något trixande med siffror. Siffrorna stämmer ju, sen är det upp till var och en att tolka dom. Jag tittar fram på dödligheten. Folk "dog som flugor", Digerdöden och Spanska Sjukan verkar vara väldigt långt borta.

 

Att sjukvården var hårt belastad under 1-2 månader är det nog ingen som förnekar. Skulle vara intressant att se en jämförelse med när Asiaten eller Hong Kong härjade men det verkar media inte ha något intresse av.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 11/15/2021 at 9:41 PM, LTD said:

Skriv hur det känns i mon, brukar vara dagen efter dos 2 som smällen kommer om den kommer. 

Har inte känt av något under hela veckan!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev thomas001:

Har inte känt av något under hela veckan!

Vi Jansönet är av ett annat virke...

 

Har fått båda i första omgången och ska få boost i april.

Orolig  nä, inte det minsta, skulle man få skiten nu hoppas o tror jag på en lindrigare sjukdomsbild.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moderaternas krav: Inför vaccinpass för restauranger

 

Moderaterna vill även att restauranger och krogar ska omfattas av kravet på vaccinbevis, rapporterar SR Ekot.

– Där måste regeringen svara på vad det är som gör skillnad mellan 101 personer på ett event eller vara 101 personer på en restaurang, säger Camilla Waltersson Grönvall, Moderaternas socialpolitiska talesperson.

Folkhälsomyndigheten meddelade i veckan att vaccinbevis ska införas för kultur- och idrottsevenemang inomhus där fler än hundra personer samlas. I går flaggade även myndigheten för att passen kan komma att bli aktuella på krogar, gym och museer.

 

https://omni.se/moderaternas-krav-infor-vaccinpass-for-restauranger/a/G36oMm

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Esspe:

Ja om 55 år finns det väl ingen kvar som kan ställas till ansvar.

Alla vi vaccinerade är döda inom tre år i vilket fall. Det har jag lärt mig på Bitchute och Infowars.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev spooncreek:

Alla vi vaccinerade är döda inom tre år i vilket fall. Det har jag lärt mig på Bitchute och Infowars.

Österrike is no more då eftersom dom ska tvångsvaccinera hela befolkning.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Esspe:

Österrike is no more då eftersom dom ska tvångsvaccinera hela befolkning.

Både vi och österrikarna ska dock vara glada. För bara ett par veckor sedan var prognosen att vi skulle dö efter två år. Vi har med andra ord som genom ett trollslag fått ett år extra.  Det  innebär för österrikarna bland annat ett extra Hahnenkammrenn och för dig och mig en extra säsong av Vinterstudion innan det är gonatt för evigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev spooncreek:

Både vi och österrikarna ska dock vara glada. För bara ett par veckor sedan var prognosen att vi skulle dö efter två år. Vi har med andra ord som genom ett trollslag fått ett år extra.  Det  innebär för österrikarna bland annat ett extra Hahnenkammrenn och för dig och mig en extra säsong av Vinterstudion innan det är gonatt för evigt.

Hur många Hahnenkamm och Vintersudios får man om man vägrar vax? Blir lidandet kortare då?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Esspe:

Hur många Hahnenkamm och Vintersudios får man om man vägrar vax? Blir lidandet kortare då?

De kommer ju segrande ur detta Harmagedon där de med Donald Trump som ledare strider på den goda sidan. Gissningsvis lär de dock ersätta Hahnenkamm med en Miss Universe-tävling samtidigt som Vinterstudion blir Golfstudion med "The Donald" som programledare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-19 at 03:17, skrev Surin P3:

Om det är så bra. Vad har dom att dölja. Och hur mycket mutor har man lämnat till CDC för detta. CDC ska stå på folkets sida.. Flera höjdare på CDC har lämnat redan. Dom behöver väl inte arbeta mer i livet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...