Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Dempa:

Har själv judiskt påbrå och släkt som dog i koncentrationsläger men kan förstå liknelsen. Visst är det att ta det provocerande långt men i vissa länder är vi nästan där, De som inte vill vaccinera sig stängs ute från arbete, sociala evenemang etc. Vad är nästa steg? Egna stadsdelar där de ovaccinerade får skapa egna samhällen? Det ironiska är att jag tror att om dessa stadsdelar blev verklighet skulle det vara där sjukdomen kunde kontrolleras och både dödlighet och smitta skulle sjunka rätt snabbt pga naturlig immunitet.

Skillnaden är att man kan välja att vaccinera sig eller inte. Judarna kunde inte välja att vara judar eller inte.....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Skillnaden är att man kan välja att vaccinera sig eller inte. Judarna kunde inte välja att vara judar eller inte.....

Förklara då för mig varför en fullt frisk människa som inte löper nån risk om de blir smittade ska vaccinera sig? Att nå flockimmunitet med vaccin går inte så varför denna vaccinpanik?

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Dempa:

Förklara då för mig varför en fullt frisk människa som inte löper nån risk om de blir smittade ska vaccinera sig? Att nå flockimmunitet med vaccin går inte så varför denna vaccinpanik?

Måste först identifiera dessa människor och sedan när någon blir sjuka i något så måste de få vaccin.

Bättre att förebygga, så är det med all vaccination som exempelvis barn får.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dempa:

Förklara då för mig varför en fullt frisk människa som inte löper nån risk om de blir smittade ska vaccinera sig? Att nå flockimmunitet med vaccin går inte så varför denna vaccinpanik?

ALLA löper en viss risk, det finns INGEN som inte löper någon risk och det obehagliga är att du har ingen aning om förrän efter det går åt h:e om du är en av dom som "löper risk" fast du inte trodde du gjorde det. Rena ryska rouletten....
Och eftersom ett virus inte går att bota efter att du blivit smittad och enda sättet är att vaccinera sig INNAN man smittats är det ganska uppenbart varför man bör vaccinera sig.....
Att man dessutom smittar andra väsentligt mycket mer som ovaccinerad än som vaccinerad borde även den med minsta spår av intelligens och omtanke om andra inse att man bör vaccinera sig !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dempa:

Förklara då för mig varför en fullt frisk människa som inte löper nån risk om de blir smittade ska vaccinera sig? Att nå flockimmunitet med vaccin går inte så varför denna vaccinpanik?

Är helt frisk, och har haft covid utan några märkvärdiga symtom.

 

Tänker mer på min omgivning och dom som jag umgås med.  Skulle aldrig besöka min mor tex med ovetskapen, så där fyller det en funktion för mig i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev berlitz:

En gul stjärna,mao.

 

3 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jämförelsen med förföljelsen av judar får stå för dig, jag tycker den är rätt kass. Men, som sagt, jag är absolut inte för tvånget på vaccinering. Bara noterar vartåt det fortsätter barka hän.

 

3 timmar sedan, skrev berlitz:

Och det noteras vartåt det leder tyvärr.

 

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Att kalla den kass är bara förnamnet på vad jag kallar den jämförelsen för. Vill inte skriva vad jag verkligen anser men nöjer mig med att kalla det för ett lågvattenmärke.

 

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Läs på lite grann om vad judarna fick utstå under den tiden dom tvingades ha en gul stjärna fastsydd på kläderna så borde du förstå hur absurt dålig din jämförelse är.

 

2 timmar sedan, skrev Dempa:

Har själv judiskt påbrå och släkt som dog i koncentrationsläger men kan förstå liknelsen. Visst är det att ta det provocerande långt men i vissa länder är vi nästan där, De som inte vill vaccinera sig stängs ute från arbete, sociala evenemang etc. Vad är nästa steg? Egna stadsdelar där de ovaccinerade får skapa egna samhällen? Det ironiska är att jag tror att om dessa stadsdelar blev verklighet skulle det vara där sjukdomen kunde kontrolleras och både dödlighet och smitta skulle sjunka rätt snabbt pga naturlig immunitet.

 

Jag har skrivit detta förut, och jag upprepar mej själv...

 

Min Farfar dog i Auschwitz 1944, 29 år gammal...

 

 

 

 

 

Han blev sketfull på Julfesten och föll ner från vakttornet och bröt nacken!

 

 

(OBS! ett lite osmakligt skämt som jag körde mot en Facebook "Vän" som skickade Nazistiska bilder till mej på Messenger, han fick första halvan av "skämtet" först...

 

Han beklagade sej mycket och bad om ursäkt...

Sen skickade jag andra halvan!

Märkligt nog blev han förbannad...).

 

Min farfar var den snällaste människa jag någonsin träffat, och vaktade den svenska gränsen mot Norge under kriget, funkade bra!

 

 

MVH

 

 

 

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

ALLA löper en viss risk, det finns INGEN som inte löper någon risk och det obehagliga är att du har ingen aning om förrän efter det går åt h:e om du är en av dom som "löper risk" fast du inte trodde du gjorde det. Rena ryska rouletten....
Och eftersom ett virus inte går att bota efter att du blivit smittad och enda sättet är att vaccinera sig INNAN man smittats är det ganska uppenbart varför man bör vaccinera sig.....
Att man dessutom smittar andra väsentligt mycket mer som ovaccinerad än som vaccinerad borde även den med minsta spår av intelligens och omtanke om andra inse att man bör vaccinera sig !

Men vad spelar det för roll om ovaccinerade smittar andra ovaccinerade? 

Är du och dom som förespråkar vaccintvång rädda för att ovaccinerade skall smitta vaccinerade? 

Dom är ju skyddade av vaccin och behöver inte vara rädda eller hur? 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

Skillnaden är att man kan välja att vaccinera sig eller inte. Judarna kunde inte välja att vara judar eller inte.....

Om du inte vaccinerar dig får du inte:

 

Gå på restaurang

Kolla Hammarby Live

Åka kommunalt

Åka taxi

Gå på konsert

Inte utnyttja gym och bassänger

Inte gå på bio

Inte flyga

 

M.m. m.m.

 

Det är lite dit vi är på väg och du kan ju kalla det ett fritt val om det känns bättre. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Om du inte vaccinerar dig får du inte:

 

Gå på restaurang

Kolla Hammarby Live

Åka kommunalt

Åka taxi

Gå på konsert

Inte utnyttja gym och bassänger

Inte gå på bio

Inte flyga

 

M.m. m.m.

 

Det är lite dit vi är på väg och du kan ju kalla det ett fritt val om det känns bättre. 

 

Lite som kontanter vs kort. 

Har du bara kontanter kan du snart inte göra någonting. 

Men det är det ingen som gnäller om att bli ( tvingad) att ha kort för att överleva. Men det är också ett val man får göra. Kontanter kommer bara att funka på pizzerior och lokala turk affärer för dom kan svarta sina pengar. 😉😉😉😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev LTD:

Men vad spelar det för roll om ovaccinerade smittar andra ovaccinerade? 

Är du och dom som förespråkar vaccintvång rädda för att ovaccinerade skall smitta vaccinerade? 

Dom är ju skyddade av vaccin och behöver inte vara rädda eller hur? 

Nej. Som vaccinerad minskar risken att man blir smittad men den finns fortfarande. Och ju längre sedan man vaccinerade sig desto större blir risken.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Om du inte vaccinerar dig får du inte:

 

Gå på restaurang

Kolla Hammarby Live

Åka kommunalt

Åka taxi

Gå på konsert

Inte utnyttja gym och bassänger

Inte gå på bio

Inte flyga

 

M.m. m.m.

 

Det är lite dit vi är på väg och du kan ju kalla det ett fritt val om det känns bättre. 

 

Rena spekulationer och skrämselsnack !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Stoneys:

Lite som kontanter vs kort. 

Har du bara kontanter kan du snart inte göra någonting. 

Men det är det ingen som gnäller om att bli ( tvingad) att ha kort för att överleva. Men det är också ett val man får göra. Kontanter kommer bara att funka på pizzerior och lokala turk affärer för dom kan svarta sina pengar. 😉😉😉😉

Det är ju just det. Det är inget väl man får göra utan man blir indirekt tvingad till det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Tallviking:

Rena spekulationer och skrämselsnack !!

Ska jag tolka det som att du anser det orimligt att införa begränsningar för ovaxade?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

ALLA löper en viss risk, det finns INGEN som inte löper någon risk och det obehagliga är att du har ingen aning om förrän efter det går åt h:e om du är en av dom som "löper risk" fast du inte trodde du gjorde det. Rena ryska rouletten....
Och eftersom ett virus inte går att bota efter att du blivit smittad och enda sättet är att vaccinera sig INNAN man smittats är det ganska uppenbart varför man bör vaccinera sig.....
Att man dessutom smittar andra väsentligt mycket mer som ovaccinerad än som vaccinerad borde även den med minsta spår av intelligens och omtanke om andra inse att man bör vaccinera sig !

Ingen större skillnad från influensan med andra ord. Även där kan det gå åt helvete om man har otur. Ska man även där indirekt tvinga alla att vaccinera sig i fortsättningen? 
 

Helt obegripligt att folk argumenterar för att alla måste vaccinera sig för att skydda de redan vaccinerade, hör du inte hur absurt det låter? Som något taget från en George Orwell bok

 

Lägger återigen in CDC’s siffror på chansen att överleva covid uppdelat på de olika åldersgrupperna.

 

6663A3A8-8FF4-411D-B706-CC6F20692CC2.jpeg.1ff0aa8cc0ec1d7d7567252276557405.jpeg

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-09-06 at 18:10, skrev LTD:

Det som slår mig är att han säger på slutet att det är omöjligt att få tag på vaccinet, att dom har stenkoll på det. Så var ifrån fick personen som gav honom det och varför ge det till just den här gamle vimsiga doktorn?
 

Men när man tittar på filmen så kan man ändå få en viss förståelse över hur en del, ex JK, köper sånt här, ser ju lite läskigt ut och ifrågasätter man inte källan eller tänker efter lite så går man väl på det. 

Tack för att du bryr dig. Men jag vill besluta själv vad jag ska tro på inte du. Jag ska titta på vad du klippte in. För jag är nyfiken. När jag hinner. Tiden räcker inte till just nu. Men ska försöka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Måste först identifiera dessa människor och sedan när någon blir sjuka i något så måste de få vaccin.

Bättre att förebygga, så är det med all vaccination som exempelvis barn får.

Tänka sig det tog flera år innan du skrev en vettig sak. För du har helt rätt. Men som vanligt drar fel slutsats. Är vad man kan vänta sig. Det enklaste och billigaste och säkraste sättet. Ge alla en dos Ivermectin att ha i förebyggande syfte så har vi löst problemet. Alltså ha en dos liggande hemma . När influensan kommer stoppa i sig Ivermectin i förebyggande syfte för då blir du frisk direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Ska jag tolka det som att du anser det orimligt att införa begränsningar för ovaxade?

Nej just nu ser det inte ut att bli några sådana regler i sverige i alla fall men allt om detta är just nu spekulationer och gissningar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dempa:

Ingen större skillnad från influensan med andra ord. Även där kan det gå åt helvete om man har otur. Ska man även där indirekt tvinga alla att vaccinera sig i fortsättningen? 
 

Helt obegripligt att folk argumenterar för att alla måste vaccinera sig för att skydda de redan vaccinerade, hör du inte hur absurt det låter? Som något taget från en George Orwell bok

 

Lägger återigen in CDC’s siffror på chansen att överleva covid uppdelat på de olika åldersgrupperna.

 

6663A3A8-8FF4-411D-B706-CC6F20692CC2.jpeg.1ff0aa8cc0ec1d7d7567252276557405.jpeg

Att jämföra vanlig influensa (som aldrig utlöser pandemier och världskriser) med covid-19 är bara bevis på okunskap…..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu gjort en skadeanmälan till läkemedels försäkringen ang Pfizers vaccin. Men har inte så höga förväntningar på det, ännu ett fall som läggs i högen o glöms.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nej just nu ser det inte ut att bli några sådana regler i sverige i alla fall men allt om detta är just nu spekulationer och gissningar

Politikersvar när man inte vill svara på frågan. Anser du det rimligt med vaccinpass eller inte?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Dempa:

Ingen större skillnad från influensan med andra ord. Även där kan det gå åt helvete om man har otur. Ska man även där indirekt tvinga alla att vaccinera sig i fortsättningen? 
 

Helt obegripligt att folk argumenterar för att alla måste vaccinera sig för att skydda de redan vaccinerade, hör du inte hur absurt det låter? Som något taget från en George Orwell bok

 

Lägger återigen in CDC’s siffror på chansen att överleva covid uppdelat på de olika åldersgrupperna.

 

6663A3A8-8FF4-411D-B706-CC6F20692CC2.jpeg.1ff0aa8cc0ec1d7d7567252276557405.jpeg

Höga siffror kan tyckas men chansen att överleva två sprutor vaccin är ändå högre och dessutom höjer dom dina siffror till snudd på 100 % så varför någon nekar att ta sprutor övergår mitt förstånd.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Surin P3:

I Australien meddelas det nu att de som inte vaccinerat sig, kommer inte få tillgång till bl.a. sjukhus efter att vaccineringen skett av massorna och när vaccin fick tillgänglig till alla.

 

Men som sagt, inget tvång att vaccinera sig. Inget tvång alls.

Ca 40% som är fullt vaccinerade i dagsläget. Dom har en bra bit kvar och att köra med skrämselpropaganda tror jag inte på.

 

AU är nog fan dom som skött det här "sämst" i mina ögon sett. Ett jävla diktaturland har det blivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Att jämföra vanlig influensa (som aldrig utlöser pandemier och världskriser) med covid-19 är bara bevis på okunskap…..

Världskrisen orsakades inte av pandemin utan den helt ovetenskapliga reaktionen på den. Hade vi gjort som vid svåra influensasäsonger istället hade detta varit över nu.

En ordentlig analys går inte att göra förrän detta är över och vi står med facit i hand.

Kan säga att med tanke på den helhetsbild vi börjar få över 2020’s siffror så tyder det mer och mer på en ordentlig överreaktion på denna pandemi.

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fritz:

Höga siffror kan tyckas men chansen att överleva två sprutor vaccin är ändå högre och dessutom höjer dom dina siffror till snudd på 100 % så varför någon nekar att ta sprutor övergår mitt förstånd.

Jag har inget emot att de som är äldre och i riskgrupp vaccinerar sig. Det jag ställer mig emot är att helt friska yngre människor indirekt tvingas till vaccination. Det är ju den gruppen som ska ha naturlig immunitet genom att ha gått igenom sjukdomen, det kommer ju att skydda oss alla.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...