Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

10 minutes ago, Surin P3 said:

Denna läkare blir säkert, lite som HH skriver, också irriterad på rökare, feta och lata människor som hamnar på hans rum också.

 

Han skulle kanske vilja tvångsmata alkoholister med antabus. 

Och sätta rökare i isoleringscell.

Vad vet jag.

 

Men det är förmodligen ingen som tvingar honom att fortsätta vara läkare. Han kan ju bli busschaufför.

Han kan bli irriterad på rökare. 

 

Men om du inte förstår att läkaren faktiskt bestämmer när respiratorn ska stängas av så är du inte bekant med svensk sjukvård. 

 

Då handlar det inte om irritation. 

Det handlar om när vård är värd att sättas in. 

 

En bedömnings-sport. 

Olika personer får olika bedömning. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Nicholas:

Han kan bli irriterad på rökare. 

 

Men om du inte förstår att läkaren faktiskt bestämmer när respiratorn ska stängas av så är du inte bekant med svensk sjukvård. 

 

Då handlar det inte om irritation. 

Det handlar om när vård är värd att sättas in. 

 

En bedömnings-sport. 

Olika personer får olika bedömning. 

 

Jag vet faktiskt ingenting om svensk sjukvård personligen.

Aldrig använt den förutom en gång på tidigt 80-tal när jag fick en bedövningsspruta mitt i huvudet. 😬

 

Indirekt vet jag att ett poängsystem delvis används för att avgöra vem som är värd att vårdas. Tragiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nicholas:

 

Kanske rätt många är vaccinerade i Sverige eller vad tror du? 

 

Du kanske redan glömt bort hur det var innan vaccinen fanns? 

 

Minnet är kort.. 

 

Visst är minnet kort helt klart! Visst var det så att 82 % av de på IVA var vaccinerade nu? 

Det var långa operationsköer innan covid, och det vore väl konstigt om de blivit kortare nu. Det finns väl inte så många som undgått snacket om ökande vårdskulder. Det har varit hur svårt som helst att få tag på en läkare under sommaren. Förmodligen beror det väl på att de läkare som inte haft semester varit upptagna med operationer. Nog verkar det vara mycket problem inom vården men de enklare operationerna verkar det inte vara något man behöver vänta med här i varje fall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Surin P3:

Stabila virus är mycket, mycket lättare att vaccinera emot och ska självklart göras.

 

Här luktar det följdfrågor... Så.

 

Tvingas barnen att vaccineras?

Ja.

 

Ska vi vänta på att de är gamla nog att välja själv?

Nej. Pga pragmatik.

 

Ska staten tvångsvaccinera barn om föräldrar väljer att inte vaccinera?

Nej.

 

Och jag är också för vaccinering av covid.

Frivillig vaccinering eftersom vi är vuxna.

Om det visar sig vara OK att vaccinera små barn mot covid med de vaccin vi har idag. Anser du då att barn skall vaccineras mot Covid på samma sätt som dom vaccineras mot andra sjukdomar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Om det visar sig vara OK att vaccinera små barn mot covid med de vaccin vi har idag. Anser du då att barn skall vaccineras mot Covid på samma sätt som dom vaccineras mot andra sjukdomar ?

Med tanke på att covid är ett ostabilt virus, likt influensan, med multipla och oberäknerliga mutationer, så tror jag det gör mer skada än nytta. Både ur immun- och mutationsperspektiv. Likt dagens penicillinproblem.

 

Det viruset kan göra är ju självklart mutera till något värre som gör att barn drabbas hårdare. Något jag hoppas vi slipper diskutera.

 

Men om föräldrar väljer att vaccinera sina egna barn mot covid, med dagens vacciner, så är det deras val. Jag vill inte ha och har ingen makt över det.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Surin P3:

Med tanke på att covid är ett ostabilt virus, likt influensan, med multipla och oberäknerliga mutationer, så tror jag det gör mer skada än nytta. Både ur immun- och mutationsperspektiv. Likt dagens penicillinproblem.

 

Det viruset kan göra är ju självklart mutera till något värre som gör att barn drabbas hårdare. Något jag hoppas vi slipper diskutera.

 

Men om föräldrar väljer att vaccinera sina egna barn mot covid, med dagens vacciner, så är det deras val. Jag vill inte ha och har ingen makt över det.

Har du förståelse för att samhället begränsar vad en ovaccinerad får och inte får göra ute i samhället där många människor vistas ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

Har du förståelse för att samhället begränsar vad en ovaccinerad får och inte får göra ute i samhället där många människor vistas ?

Jag förstår att folk är rädda och oroliga.

 

Men att skapa ett klass-samhälle baserat på hur situationen ser ut idag är, som jag sagt tidigare, en farlig väg att gå.

 

Vad hände med människors lika värde?

Vad hände med rätten till sin egen kropp?

 

Är det verkligen värt att åsidosätta sådana viktiga principer för detta vaccin?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jag förstår att folk är rädda och oroliga.

 

Men att skapa ett klass-samhälle baserat på hur situationen ser ut idag är, som jag sagt tidigare, en farlig väg att gå.

 

Vad hände med människors lika värde?

Vad hände med rätten till sin egen kropp?

 

Är det verkligen värt att åsidosätta sådana viktiga principer för detta vaccin?

Nu svarade du inte på frågan utan svamlade mest

 

Ingen agerar väl för tvångsvaccinering utan det är mest regler för vad de som vägrar vaccinera sig kan förväntas drabbas av för begränsningar ute i samhället på ställen med mycket människor som diskuteras

 

Försök svara på frågan igen och håll dig borta från en massa svammel som inte är kopplat till frågan !

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nu svarade du inte på frågan utan svamlade mest

 

Ingen agerar väl för tvångsvaccinering utan det är mest regler för vad de som vägrar vaccinera sig kan förväntas drabbas av för begränsningar ute i samhället på ställen med mycket människor som diskuteras

 

Försök svara på frågan igen och håll dig borta från en massa svammel som inte är kopplat till frågan !

 

 

Jag ska fundera ett tag på ett till långt, svammelsvar.

 

Men för att stilla din nyfikenhet tillfälligt, så svarar jag temporärt nej. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att överhuvudtaget överväga vaccination av barn är absurt. De löper större risk för biverkningar än att bli svårt sjuka eller dö av covid.

 

CDC har sammanställt överlevnadschansen i de olika åldersgrupperna i USA. Ha då i åtanke att de generellt har en sämre hälsa än oss i Europa. 
 

9C612FD6-4E16-4802-B2E8-88A6864031BF.jpeg.ad41257e79620294fe2831bdcca3c6a8.jpeg

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dempa:

Att överhuvudtaget överväga vaccination av barn är absurt. De löper större risk för biverkningar än att bli svårt sjuka eller dö av covid.

 

CDC har sammanställt överlevnadschansen i de olika åldersgrupperna i USA. Ha då i åtanke att de generellt har en sämre hälsa än oss i Europa. 
 

9C612FD6-4E16-4802-B2E8-88A6864031BF.jpeg.ad41257e79620294fe2831bdcca3c6a8.jpeg

275 svenska barn har drabbats av den allvarliga hyperinflammationen Mis-C pga av Covid 19.

 

Nu förordar Barnläkarföreningen vaccination av 12-15 åringar. Nyttan uppväger anser de.

https://t.co/WPt626VZnl?amp=1

Ändrades av Webstar
Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Tallviking said:

Om det visar sig vara OK att vaccinera små barn mot covid med de vaccin vi har idag. Anser du då att barn skall vaccineras mot Covid på samma sätt som dom vaccineras mot andra sjukdomar ?

Totalt vansinnigt med tanke på att små barn och ungdomar ytterst sällan blir svårt sjuka av covid. 

 

Häxjakt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Ingen agerar väl för tvångsvaccinering utan det är mest regler för vad de som vägrar vaccinera sig kan förväntas drabbas av för begränsningar ute i samhället på ställen med mycket människor som diskuteras

 

Men du verkar ju helt klart vara en okritisk anhängare av indirekt tvång? Vi kanske skulle skapa ytterligare ett parallellsamhälle där dom ovaxade får vistas och leva sina egna liv? 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

Nu svarade du inte på frågan utan svamlade mest

 

Ingen agerar väl för tvångsvaccinering utan det är mest regler för vad de som vägrar vaccinera sig kan förväntas drabbas av för begränsningar ute i samhället på ställen med mycket människor som diskuteras

 

Försök svara på frågan igen och håll dig borta från en massa svammel som inte är kopplat till frågan !

 

 

Tv nu vill jag att du svarar på din egen fråga. Vilka begränsningar ska vi som inte vaccar oss ha. Åka buss jobba- inte betala skatt- inte rösta - Gasas ihjäl-  Vad !! svara vad du tycker. 

Tycker du som förälder att vi inte ska göra det vi tror är bäst för våra barn. Inte vad sådana som du tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev LTD:

Letar normalt inte efter fakta här men fick denna av en vän och kikade. 

Vad säger panelen, slår ni bort det här rakt av som foliehattar? 

 

https://www.bitchute.com/video/jYcDfYTsRyp6/

En snabb googling gav att denne Erik Enby inte får kalla sig doktor längre eftersom han blev av med sin läkarlegimitation år 2007. Man blir lite mörkrädd när man läser om vad han pysslat med, ingen jag skulle konsultera vid sjukdom den saken är klar.

Här kommer några exempel från hans "karriär" så i mina ögon är han definitivt en foliehatt.

 

Enby har behandlat patienter med svåra kroniska sjukdomar med vitaminer och växtextrakt. Två patienter med cancer har avlidit medan de fått vård av Enby. En kvinna diagnosticerades med bröstcancer, men valde att inte låta sig opereras. I stället gick hon till Enby, som stöttade henne i hennes beslut och menade att cancern "sprider sig om man skär i den." I stället ordinerade han vitaminer och nässelextrakt. Hennes tillstånd förvärrades och hon avled av sin sjukdom efter att först försökt ta sitt liv.[10] En kvinna med levercancer i sista stadiet sökte upp Enby som ordinerade vitaminer och korallmineraler. Behandlingen hjälpte inte utan hon avled efter några veckor.[11]

2006 sände TV3 ett avsnitt av serien Insider som handlade om Enby. Där visas hur han, filmad med dold kamera, ordinerar blåbärsextrakt och pepparrot till en kvinna som säger sig ha cancer i lymfkörtlarna.[12] I september 2008, mer än ett år efter det att läkarlegitimationen dragits in, avslöjade Göteborgs-Tidningen att Enby fortsatt behandla cancerpatienter, vilket är olagligt för andra än legitimerad sjukvårdspersonal.[13]

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Erik_Enby

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som slår mig är att han säger på slutet att det är omöjligt att få tag på vaccinet, att dom har stenkoll på det. Så var ifrån fick personen som gav honom det och varför ge det till just den här gamle vimsiga doktorn?
 

Men när man tittar på filmen så kan man ändå få en viss förståelse över hur en del, ex JK, köper sånt här, ser ju lite läskigt ut och ifrågasätter man inte källan eller tänker efter lite så går man väl på det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Fritz said:

En snabb googling gav att denne Erik Enby inte får kalla sig doktor längre eftersom han blev av med sin läkarlegimitation år 2007. Man blir lite mörkrädd när man läser om vad han pysslat med, ingen jag skulle konsultera vid sjukdom den saken är klar.

Här kommer några exempel från hans "karriär" så i mina ögon är han definitivt en foliehatt.

 

Enby har behandlat patienter med svåra kroniska sjukdomar med vitaminer och växtextrakt. Två patienter med cancer har avlidit medan de fått vård av Enby. En kvinna diagnosticerades med bröstcancer, men valde att inte låta sig opereras. I stället gick hon till Enby, som stöttade henne i hennes beslut och menade att cancern "sprider sig om man skär i den." I stället ordinerade han vitaminer och nässelextrakt. Hennes tillstånd förvärrades och hon avled av sin sjukdom efter att först försökt ta sitt liv.[10] En kvinna med levercancer i sista stadiet sökte upp Enby som ordinerade vitaminer och korallmineraler. Behandlingen hjälpte inte utan hon avled efter några veckor.[11]

2006 sände TV3 ett avsnitt av serien Insider som handlade om Enby. Där visas hur han, filmad med dold kamera, ordinerar blåbärsextrakt och pepparrot till en kvinna som säger sig ha cancer i lymfkörtlarna.[12] I september 2008, mer än ett år efter det att läkarlegitimationen dragits in, avslöjade Göteborgs-Tidningen att Enby fortsatt behandla cancerpatienter, vilket är olagligt för andra än legitimerad sjukvårdspersonal.[13]

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Erik_Enby

Förvisso inte bra men det finns saker att beakta. 

 

Det är inte orimligt att anta att operationer gör att cancer celler får möjlighet att spridas i blodomloppet. 

 

Cancer-patienter har en förhöjd dödlighet oavsett hos vem dom söker vård, dessutom oklart om patienten redan besökt ordinarie instanser och där fått nedslående besked. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Det är inte orimligt att anta att operationer gör att cancer celler får möjlighet att spridas i blodomloppet.

Men fakta säger att operationer är den vanligaste och framgångsrikaste behandlingsformen vad gäller bröstcancer. Att sen Erik Enby hävdar samma sak som du och bl.a ordinerade en bröstcancersjuk kvinna vitaminer och nässelextrakt i stället för operation är inget annat än en skandal. Btw kvinnan dog, inte helt överraskande.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Fritz said:

Men fakta säger att operationer är den vanligaste och framgångsrikaste behandlingsformen vad gäller bröstcancer. Att sen Erik Enby hävdar samma sak som du och bl.a ordinerade en bröstcancersjuk kvinna vitaminer och nässelextrakt i stället för operation är inget annat än en skandal. Btw kvinnan dog, inte helt överraskande.

Ja. 

 

Nässlor etc är skandal.

 

Om vi bortser från just detta specifika fall och denna specika ex-läkare så kvarstår dock frågan om spridning vid operation. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Inget att vara glad för: provet taget idag, två doser Pfizer i april-maj -> hjärtsäcksinflamation enda resultatanti_krops_prov.JPG.243aa401148187b71fe6dee58787fa2e.JPG

Tråkigt, men bekräftar skyddet Pfizer ger. Flera undersökningar visar att det tappar sin effektivitet efter ca 2-3 månader. Fullgott skydd kräver nog 4 doser om året

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Dempa:

Tråkigt, men bekräftar skyddet Pfizer ger. Flera undersökningar visar att det tappar sin effektivitet efter ca 2-3 månader. Fullgott skydd kräver nog 4 doser om året

Har immunsupprimerande medicinering så det var liksom förväntat för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...