Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

För 25 minuter sedan sa Nicholas:

Jag har antikroppar. 

Officiellt provat av svenska staten. 

 

Skulle föras in i covid beviset sa dom. 

Det har inte skett. 

 

 

Fast det kan väl inte undgått någon på nyheterna. Att E-hälsomyndigheten har fått kritik för att det saknas information på covid bevisen. Många har bara fått första sprutan registrerad snabb dom tagit båda. Du får väl kontakta dom. 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Först nu så får vi under 60 regga oss för vaccin på Phuket, gick att välja Sinovac, AZ eller Pfizer.

Första 2 är helt ointressanta så valde givetvis Pfizer kön, återstår att se nu hur lång tid det tar tills man får sticket. 

Ska kosta gratis på Bkk Hospital. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

On 8/25/2021 at 7:38 AM, John Khonken said:

Vad skönt att Pfizer blivit godkänd . Deras studie var ju en stor framgång. Jag avvaktar nog lite till. Man får många olika siffror om hur mycket det skyddar.  Vad jag förstår så måste man ta ca 10 stycken minst

Dr. Chris Martenson holds a PhD in toxicology from Duke University and is a futurist and economic researcher.  Martenson says the FDA just approved a Pfizer CV19 vaccine named Comirnaty, but the public is not getting it.  This is classic bait and switch because the public is still getting the same Pfizer jab they have been getting all along.  It’s still experimental (Emergency Use Authorization or EUA), and it still gives Pfizer total immunity from liability.   Dr. Martenson explains

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Mr atm said:

Dr. Chris Martenson holds a PhD in toxicology from Duke University and is a futurist and economic researcher.  Martenson says the FDA just approved a Pfizer CV19 vaccine named Comirnaty, but the public is not getting it.  This is classic bait and switch because the public is still getting the same Pfizer jab they have been getting all along.  It’s still experimental (Emergency Use Authorization or EUA), and it still gives Pfizer total immunity from liability.   Dr. Martenson explains

Fast det där stämmer inte. Enkelt att kolla för elementärt läskunniga. Är man läskunnig men ändå väljer att komma med ett sådant uttalande eller sprida det vidare så har man agenda där man inte värjer för att ljuga.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Spoonis . Kolla själv ska du se, Texten är svår att fatta om man är dålig på engelska.  Det Pfizer pumpar i folk just nu är bara nödgodkänt och kommer att vara så . Alltså ingen skillnad, däremot har Pfizer redan fått ett fullt godkännande av en drog från 2024, Det är vad Chris säger. 

Frågan blir då. Vem kan läsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag förstår, så baserar FDA just nu sitt godkännande av vaccinet på samma data och underlag som tidigare. Den data som sammanställdes i mitten av 2021 och har ett underlag fram till 13 mars 2021.

 

https://blogs.bmj.com/bmj/2021/08/23/does-the-fda-think-these-data-justify-the-first-full-approval-of-a-covid-19-vaccine/

 

Alldeles för svagt underlag för ett godkännande speciellt när delta varianten var väldigt ovanlig i mars.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har reggat mig på några ställen och har nu fått mitt första erbjudande: första dosen Sinovac och andra med AZ.

Skall jag ta det eller vänta på ett erbjudande med Pfizer?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Jive:

Jag har reggat mig på några ställen och har nu fått mitt första erbjudande: första dosen Sinovac och andra med AZ.

Skall jag ta det eller vänta på ett erbjudande med Pfizer?

Det vet du bara själv, när tror du Pfizer kommer vara tillgängligt för dig?

 

Min fru kör på det som du blivit erbjuden. Mest för att få någon typ av skydd, och AZ anser jag vara ett bra vaccin. Sen kan vi alltid boosta med nåt annat senare när även Thailand fattat att vaccin kostar pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Det vet du bara själv, när tror du Pfizer kommer vara tillgängligt för dig?

 

Min fru kör på det som du blivit erbjuden. Mest för att få någon typ av skydd, och AZ anser jag vara ett bra vaccin. Sen kan vi alltid boosta med nåt annat senare när även Thailand fattat att vaccin kostar pengar.

Tack för ditt svar!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Jive:

Tack för ditt svar!

Fick en ping om att på grannforumet så pratas det om att det skall utföras gratis vaccinationer med Pfizer på Central Festival i Pattaya imorgon. Kanske nåt att kolla upp?

Har tyvärr ingen mer info.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Fick en ping om att på grannforumet så pratas det om att det skall utföras gratis vaccinationer med Pfizer på Central Festival i Pattaya imorgon. Kanske nåt att kolla upp?

Har tyvärr ingen mer info.

Jag har reggat mig där, men inte fått svar.

De har kört en vecka med detta.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Spoonis . Kolla själv ska du se, Texten är svår att fatta om man är dålig på engelska.  Det Pfizer pumpar i folk just nu är bara nödgodkänt och kommer att vara så . Alltså ingen skillnad, däremot har Pfizer redan fått ett fullt godkännande av en drog från 2024, Det är vad Chris säger. 

Frågan blir då. Vem kan läsa

Det är Chris som antingen inte kan läsa, eller medvetet ljuger. Jag känner inte Chris lika bra som du, men gissar på det sistnämnda.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Jive said:

Jag har reggat mig på några ställen och har nu fått mitt första erbjudande: första dosen Sinovac och andra med AZ.

Skall jag ta det eller vänta på ett erbjudande med Pfizer?

Å ena sidan: Pfizer har ett bra rykte, och jag liksom många andra har valt det när det oväntat erbjöds oss faranger här i Thailand. För min del mest för att jag gillar den nya "tekniken" mRNA som på det stora hela verkar vara "bra skit" som kan funka som skydd mot rätt mycket sjukdomar framgent (mRNA tekniken alltså, inte detta specifika covidvaccinet). Kul att testa helt enkelt, kontra AZ t.ex som är ett mer traditionellt "flunsacvaccin".

Alla som nu under veckan varit på  Bangkok Hospitals vaccincentral i Central, har också fått välja Pfizer även om de bokat något annat vad jag fattat det som. 

 

Å andra sidan har själva skyddet i Pfizer faktiskt visat sig dala snabbare än väntat vilket bland annat @Surin P3 påpekar i ett inlägg här ovan. Kanske är ett mer traditionellt vaccin som AZ mer effektivt trots allt.

 

Å tredje sidan, Sinovac har också enligt en del undersökningar visat sig vara lite klent. Blandningen av Sinovac och AZ har också ifrågasatts av en del, bara thai ägnar sig åt det mig veterligen. 

 

Jag skulle nog försöka hitta ett sätt att tjata till mig i alla fall en dubbel dos av AZ om jag var du. Å fjärde sidan, trist att vänta för länge, nu börjar det ju öppna så smått för de som är vaccinerade.

 

 

Spooncreek, certifierad stenbordexpert på covidvaccin.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

Å ena sidan: Pfizer har ett bra rykte, och jag liksom många andra har valt det när det oväntat erbjöds oss faranger här i Thailand. För min del mest för att jag gillar den nya "tekniken" mRNA som på det stora hela verkar vara "bra skit" som kan funka som skydd mot rätt mycket sjukdomar framgent (mRNA tekniken alltså, inte detta specifika covidvaccinet). Kul att testa helt enkelt, kontra AZ t.ex som är ett mer traditionellt "flunsacvaccin".

Alla som nu under veckan varit på  Bangkok Hospitals vaccincentral i Central, har också fått välja Pfizer även om de bokat något annat vad jag fattat det som. 

 

Å andra sidan har själva skyddet i Pfizer faktiskt visat sig dala snabbare än väntat vilket bland annat @Surin P3 påpekar i ett inlägg här ovan. Kanske är ett mer traditionellt vaccin som AZ mer effektivt trots allt.

 

Å tredje sidan, Sinovac har också enligt en del undersökningar visat sig vara lite klent. Blandningen av Sinovac och AZ har också ifrågasatts av en del, bara thai ägnar sig åt det mig veterligen. 

 

Jag skulle nog försöka hitta ett sätt att tjata till mig i alla fall en dubbel dos av AZ om jag var du. Å fjärde sidan, trist att vänta för länge, nu börjar det ju öppna så smått.

 

 

Spooncreek, certifierad stenbordexpert på covidvaccin.

Fjärde alternativet kan vara värt att testa.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minutes ago, spooncreek said:

Å ena sidan: Pfizer har ett bra rykte, och jag liksom många andra har valt det när det oväntat erbjöds oss faranger här i Thailand. För min del mest för att jag gillar den nya "tekniken" mRNA som på det stora hela verkar vara "bra skit" som kan funka som skydd mot rätt mycket sjukdomar framgent (mRNA tekniken alltså, inte detta specifika covidvaccinet). Kul att testa helt enkelt, kontra AZ t.ex som är ett mer traditionellt "flunsacvaccin".

Alla som nu under veckan varit på  Bangkok Hospitals vaccincentral i Central, har också fått välja Pfizer även om de bokat något annat vad jag fattat det som. 

 

Å andra sidan har själva skyddet i Pfizer faktiskt visat sig dala snabbare än väntat vilket bland annat @Surin P3 påpekar i ett inlägg här ovan. Kanske är ett mer traditionellt vaccin som AZ mer effektivt trots allt.

 

Å tredje sidan, Sinovac har också enligt en del undersökningar visat sig vara lite klent. Blandningen av Sinovac och AZ har också ifrågasatts av en del, bara thai ägnar sig åt det mig veterligen. 

 

Jag skulle nog försöka hitta ett sätt att tjata till mig i alla fall en dubbel dos av AZ om jag var du. Å fjärde sidan, trist att vänta för länge, nu börjar det ju öppna så smått för de som är vaccinerade.

 

 

Spooncreek, certifierad stenbordexpert på covidvaccin.

Pfizer gott rykte hmm.

https://www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/pharmaceutical-company-reputation-rankings-2018-6%3famp

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Mr atm said:

Som en genomsnittligt läskunnig förstår, så syftade jag på vaccinet i mitt inlägg, som enkom handlade om de olika vaccinen som erbjuds oss boende i Thailand.  Din strid mot Big Pharma, som väl gäller alla bolag förutom de som producerar det D-vitamin du konsumerar eller det Ivermectin du bunkrat upp med, hör inte till diskussionen denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, spooncreek said:

Å ena sidan: Pfizer har ett bra rykte, och jag liksom många andra har valt det när det oväntat erbjöds oss faranger här i Thailand. För min del mest för att jag gillar den nya "tekniken" mRNA som på det stora hela verkar vara "bra skit" som kan funka som skydd mot rätt mycket sjukdomar framgent (mRNA tekniken alltså, inte detta specifika covidvaccinet). Kul att testa helt enkelt, kontra AZ t.ex som är ett mer traditionellt "flunsacvaccin".

Alla som nu under veckan varit på  Bangkok Hospitals vaccincentral i Central, har också fått välja Pfizer även om de bokat något annat vad jag fattat det som. 

 

Å andra sidan har själva skyddet i Pfizer faktiskt visat sig dala snabbare än väntat vilket bland annat @Surin P3 påpekar i ett inlägg här ovan. Kanske är ett mer traditionellt vaccin som AZ mer effektivt trots allt.

 

Å tredje sidan, Sinovac har också enligt en del undersökningar visat sig vara lite klent. Blandningen av Sinovac och AZ har också ifrågasatts av en del, bara thai ägnar sig åt det mig veterligen. 

 

Jag skulle nog försöka hitta ett sätt att tjata till mig i alla fall en dubbel dos av AZ om jag var du. Å fjärde sidan, trist att vänta för länge, nu börjar det ju öppna så smått för de som är vaccinerade.

 

 

Spooncreek, certifierad stenbordexpert på covidvaccin.

Jag skulle säga; försök att få en dubbel Pfizer. Inte för att vara oförskämd, men Jive har åldern inne för att vara prioriterad. Skulle det inte gå så funkar nog en dubbel AZ också bra.

 

Jag tror vi kommer hålla på och ta en ”booster shot” var 6-12 månad de närmaste 5-10 åren; både för att få vara kvar i Thailand och för att kunna resa. Man kan tycka vad man vill om det, men få regeringar i världen vill nog riskera nya nedstängningar, så även om vaccinen bara skulle skydda 20% och nya mutationer ger färre och färre döda så är nog detta ”the new normal”.

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Studie: Smitta ger bättre skydd mot delta än vaccin

 

Den som insjuknat i covid-19 har ett bättre skydd mot coronavirusets deltavariant än vad två doser av Pfizers vaccin ger. Det visar en israelisk studie, rapporterar TT.

Enligt forskarna rör det sig om sex till tretton gånger större risk att smittas av deltavarianten om man inte varit smittad tidigare men har tagit vaccinsprutorna, jämfört med om man haft covid-19.

– Det här är ett skolexempel på hur naturlig immunitet faktiskt är bättre än vaccinering. Vad jag vet är det första gången som det verkligen har bevisats i covid-19-sammanhang, säger Charlotte Thålin vid Karolinska institutet till Science Magazine.

Thålin påpekar dock att även om skillnaderna är stora i den israeliska studien, så bygger de på små tal.

 

https://omni.se/studie-smitta-ger-battre-skydd-mot-delta-an-vaccin/a/V9Q4o4

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Över 80 procent av IVA-patienterna ovaccinerade

 

82 procent av de som vårdades med covid19, på intensivvårdsavdelningar i Sverige under augusti var ovaccinerade, enligt Svenska intensivvårdsregistret.

Bara 7 av 89 patienter var fullvaccinerade

Ovaccinerade patienter i intensivvården väcker känslor hos personal som slitit hårt under pandemin

 

https://sverigesradio.se/artikel/over-80-procent-av-iva-patienterna-ovaccinerade

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Studie: Smitta ger bättre skydd mot delta än vaccin

 

Den som insjuknat i covid-19 har ett bättre skydd mot coronavirusets deltavariant än vad två doser av Pfizers vaccin ger. Det visar en israelisk studie, rapporterar TT.

Enligt forskarna rör det sig om sex till tretton gånger större risk att smittas av deltavarianten om man inte varit smittad tidigare men har tagit vaccinsprutorna, jämfört med om man haft covid-19.

– Det här är ett skolexempel på hur naturlig immunitet faktiskt är bättre än vaccinering. Vad jag vet är det första gången som det verkligen har bevisats i covid-19-sammanhang, säger Charlotte Thålin vid Karolinska institutet till Science Magazine.

Thålin påpekar dock att även om skillnaderna är stora i den israeliska studien, så bygger de på små tal.

 

https://omni.se/studie-smitta-ger-battre-skydd-mot-delta-an-vaccin/a/V9Q4o4

Och här är lite mer om det.

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/studie-covid-smitta-gav-battre-skydd-an-vaccin

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Radio Göteborg berättar att iva enbart innehåller ovaccinerade kulturberikare. 

 

Dyrt med kultur. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju vara värt att fundera på vilka länder som ligger bakom och som är vinnare på konspirationsteorierna om vaccinering. I alla fall innan man sprider rena lögner vidare utan någon egentlig eftertanke.

 

https://www.dn.se/varlden/eu-ryssland-sprider-antivaccinpropaganda/

 

EU: Ryssland sprider antivaccinpropaganda

 

Varifrån kommer påståendena om att covidvaccinen inte har någon effekt, att de kan ge biverkningar som infertilitet – eller till och med förvandla en till en apa? Kanske från en rysk trollfabrik eller en kinesisk propagandacentral.

 

De vacciner som har godkänts i Europa – Pfizer/Biontech, Moderna, Astra Zeneca och Janssen – har visat sig både varit effektiva för att motverka svår sjukdom och död i corona, och orsakat få allvarliga biverkningar. Trots det svämmar nätet över av skrämselberättelser.

 

En del handlar om ärliga missförstånd, annat är rena desinformationskampanjer.

På EU-enheten med det actionklingande namnet East StratCom Task Force arbetar ett femtiotal personer med att identifiera just desinformationskampanjer mot EU. Det senaste året har mycket handlat om covid-19, berättar Peter Stano, talesperson för EU:s utrikestjänst, för DN.

 

Vem sprider desinformation i Europa om covidvaccinen?

– Framför allt Ryssland. Ryssland använder både desinformation och cyberattacker som hybridvapen mot EU-länderna. Men vi ser också att Kina allt mer använder desinformation (om corona), säger Peter Stano.

 

Vad handlar desinformationen om?

– I början av coronakrisen var det att viruset över huvud taget inte existerade, hade utvecklats i Natos laboratorier eller att EU-länderna utnyttjade pandemin för att kontrollera sina medborgare. Sedan Ryssland utvecklat Sputnik-vaccinet ifrågasätts inte längre själva viruset. I stället svartmålas de västerländska vaccinen. Kina överdriver också möjliga biverkningar av västvaccinen, men inte lika mycket som Ryssland. Kina vill stärka sin egen image, medan Ryssland försöker undergräva EU.

 

Vad skulle du säga är syftet bakom de ryska kampanjerna?

– Att skapa förvirring och undergräva tilltron till staten. Indirekt att påverka politiska val. Det handlar om att försvaga stater. När människor inte vaccinerar sig behåller länderna restriktioner längre och är delvis förlamade.

 

Kan ni veta säkert att ryska regeringen ligger bakom en viss kampanj?

– Vår roll är inte att spåra kampanjer, utan framför allt att öka medvetenheten om vilka medier och källor man bör vara försiktig med. Men vi vet vilka de är. Fingeravtrycken är Kremls, men det går inte att juridiskt tillskriva Kreml desinformationen.

 

Han konstaterar också att vissa länder är mer utsatta än andra. Finland och Polen utsätts sällan av ryska desinformationskampanjer, däremot Ukraina, Slovakien och Italien. Särskilt Tyskland har drabbats under pandemin.
– Där finns också politiska partier som vill se ett närmare samarbete med Ryssland, säger Peter Stano.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Nicholas said:

Radio Göteborg berättar att iva enbart innehåller ovaccinerade kulturberikare. 

 

Dyrt med kultur. 

 

Det hade nog inte varit någon skillnad om sandmänniskorna hade varit vaccinerade.

Dom kan inte åtgöra sig d-vitaminer som vi.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Krille:

Det kan ju vara värt att fundera på vilka länder som ligger bakom och som är vinnare på konspirationsteorierna om vaccinering. I alla fall innan man sprider rena lögner vidare utan någon egentlig eftertanke.

 

https://www.dn.se/varlden/eu-ryssland-sprider-antivaccinpropaganda/

 

EU: Ryssland sprider antivaccinpropaganda

 

Varifrån kommer påståendena om att covidvaccinen inte har någon effekt, att de kan ge biverkningar som infertilitet – eller till och med förvandla en till en apa? Kanske från en rysk trollfabrik eller en kinesisk propagandacentral.

 

De vacciner som har godkänts i Europa – Pfizer/Biontech, Moderna, Astra Zeneca och Janssen – har visat sig både varit effektiva för att motverka svår sjukdom och död i corona, och orsakat få allvarliga biverkningar. Trots det svämmar nätet över av skrämselberättelser.

 

En del handlar om ärliga missförstånd, annat är rena desinformationskampanjer.

På EU-enheten med det actionklingande namnet East StratCom Task Force arbetar ett femtiotal personer med att identifiera just desinformationskampanjer mot EU. Det senaste året har mycket handlat om covid-19, berättar Peter Stano, talesperson för EU:s utrikestjänst, för DN.

 

Vem sprider desinformation i Europa om covidvaccinen?

– Framför allt Ryssland. Ryssland använder både desinformation och cyberattacker som hybridvapen mot EU-länderna. Men vi ser också att Kina allt mer använder desinformation (om corona), säger Peter Stano.

 

Vad handlar desinformationen om?

– I början av coronakrisen var det att viruset över huvud taget inte existerade, hade utvecklats i Natos laboratorier eller att EU-länderna utnyttjade pandemin för att kontrollera sina medborgare. Sedan Ryssland utvecklat Sputnik-vaccinet ifrågasätts inte längre själva viruset. I stället svartmålas de västerländska vaccinen. Kina överdriver också möjliga biverkningar av västvaccinen, men inte lika mycket som Ryssland. Kina vill stärka sin egen image, medan Ryssland försöker undergräva EU.

 

Vad skulle du säga är syftet bakom de ryska kampanjerna?

– Att skapa förvirring och undergräva tilltron till staten. Indirekt att påverka politiska val. Det handlar om att försvaga stater. När människor inte vaccinerar sig behåller länderna restriktioner längre och är delvis förlamade.

 

Kan ni veta säkert att ryska regeringen ligger bakom en viss kampanj?

– Vår roll är inte att spåra kampanjer, utan framför allt att öka medvetenheten om vilka medier och källor man bör vara försiktig med. Men vi vet vilka de är. Fingeravtrycken är Kremls, men det går inte att juridiskt tillskriva Kreml desinformationen.

 

Han konstaterar också att vissa länder är mer utsatta än andra. Finland och Polen utsätts sällan av ryska desinformationskampanjer, däremot Ukraina, Slovakien och Italien. Särskilt Tyskland har drabbats under pandemin.
– Där finns också politiska partier som vill se ett närmare samarbete med Ryssland, säger Peter Stano.

 

 

 

Om man vill förstå en endaste sak om "cyberkrigsföring", så är det att alla gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minutes ago, Surin P3 said:

Om man vill förstå en endaste sak om "cyberkrigsföring", så är det att alla gör det.

Jo, men att desinformation om vaccinen med ursprung i t.ex Ryssland, så småningom landar i t.ex. videos på Bitchute producerat av intet ont anande jänkare, är väl inte särskilt otroligt. Eller? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...