Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Det är effekten av det man gör eller inte gör som avgör straffet.....

 

Att inte bromsa och stanna vid ett stopptecken är också straffbart (du straffas för att du INTE stannar)

Så efter att man inte stannat vid denna stoppskylt så berövas ens sociala frihet för en obestämd framtid?

Kanske all framtid.

 

Inte direkt ett bra exempel där...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Surin P3:

Så efter att man inte stannat vid denna stoppskylt så berövas ens sociala frihet för en obestämd framtid?

Kanske all framtid.

 

Inte direkt ett bra exempel där...

Vaccin räcker bara en begränsad tid sedan måste du ta mer för att toppa upp

 

Hur länge vissa regler om vaccinering kommer krävas i framtiden finns ingen idag som ens kan sia om

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Vad gör detta ”biovapen”?

Den skyddar äldre mot att dö för tidigt. Om dom äldre har flera andra åkommor.

Under 60 år och helt frisk gör den bara saken sämre för dom som tar giftet. 

Har du haft covid  har du bättre skydd än med giftet

Det är inget VACCIN. Det är en experimentell drog. Därför får den inte kallas vaccin. För att kallas vaccin måste drogen genomgå kliniska studier. Pfizer gör alla studier samtidigt. Vilket jag anser är helt klart tveksamt. Ska vara klart 2023 för godkännande

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev John Khonken:

Den skyddar äldre mot att dö för tidigt. Om dom äldre har flera andra åkommor.

Under 60 år och helt frisk gör den bara saken sämre för dom som tar giftet. 

Har du haft covid  har du bättre skydd än med giftet

Det är inget VACCIN. Det är en experimentell drog. Därför får den inte kallas vaccin. För att kallas vaccin måste drogen genomgå kliniska studier. Pfizer gör alla studier samtidigt. Vilket jag anser är helt klart tveksamt. Ska vara klart 2023 för godkännande

Man får ju glädjas åt att USA, UK, Kina och övriga tillverkare åtminstone samarbetar mot samma mål. Äntligen!!!
Snart har vi alltså världsfred. 
 

Vad gör denna drog egentligen?

Vad händer om jag tar den?

Kommer mina bilder från magnetröntgen att bli suddiga?

Blir jag drabbad av benskörhet?

Får vi missväxt i vårat jordbruk?

 

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev John Khonken:

Den skyddar äldre mot att dö för tidigt. Om dom äldre har flera andra åkommor.

Under 60 år och helt frisk gör den bara saken sämre för dom som tar giftet. 

Har du haft covid  har du bättre skydd än med giftet

Det är inget VACCIN. Det är en experimentell drog. Därför får den inte kallas vaccin. För att kallas vaccin måste drogen genomgå kliniska studier. Pfizer gör alla studier samtidigt. Vilket jag anser är helt klart tveksamt. Ska vara klart 2023 för godkännande

Med tanke på att 5,5 miljarder doser redan givits av Pfizers covid vaccin sedan början an 2020 så undrar man ju lite på vad kliniska tester ska kunna tillföra som inte redan kan ses nu?

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr_Martin:

Med tanke på att 5,5 miljarder doser redan givits av Pfizers covid vaccin sedan början an 2020 så undrar man ju lite på vad kliniska tester ska kunna tillföra som inte redan kan ses nu?

/Martin

De kommer alldeles säkert inte att tillföra något positivt för världen.

Visar det sig att en eller flera av vaccintyperna var ett jättekollosalt misstag att använda på det sätt som vi redan gjort kommer detta att strikt hemlighållas för mycket lång tid framöver.

 

Men det mest sannolika, tror jag, är att "forskarna" kommer fram till att alla måste ta uppföljande doser för många år framöver.

Naturligtvis kommer forskarna att få all hjälp av "Big Pharma" att utforma en lämplig slutrapport över alla kliniska tester.

Link to comment
Dela på andra sajter

A man from Cardiff has claimed he lost his mother, father and brother from Covid within a week because all three had chosen not to be jabbed after they were frightened by misinformation from anti-vaxxers.

Francis Goncalves, a chef, said he believed that his father, Basil, 73, contracted Covid while in hospital and his mother, Charmagne, 65, and brother Shaul, 40, picked it up at a family dinner.

He said all three, who were living in Portugal, had turned down the chance to be vaccinated and Goncalves said he hoped sharing his experience may encourage other sceptics to be jabbed.

 

https://www.theguardian.com/world/2021/aug/09/chefs-parents-and-brother-die-from-covid-within-week-after-jab-refusal

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Man får ju glädjas åt att USA, UK, Kina och övriga tillverkare åtminstone samarbetar mot samma mål. Äntligen!!!
Snart har vi alltså världsfred. 
 

Vad gör denna drog egentligen?

Vad händer om jag tar den?

Kommer mina bilder från magnetröntgen att bli suddiga?

Blir jag drabbad av benskörhet?

Får vi missväxt i vårat jordbruk?

 

Jag tål exempelvis inte Chang längre, efter bara tre flaskor måste jag gå och pinka...

 

Det är inga fake news heller, har genomfört kliniska studier under de två veckorna jag var på Phuket. Se vad denna drog/gift ställer till med!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev MaiChai:

Jag tål exempelvis inte Chang längre, efter bara tre flaskor måste jag gå och pinka...

 

Det är inga fake news heller, har genomfört kliniska studier under de två veckorna jag var på Phuket. Se vad denna drog/gift ställer till med!

Så länge du blir full så är det ju ingen fara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flera arbetsplatser i US har hotat med avsked för de som inte vaccinerar sig.

Ska bli intressant att se hur det går. Personligen har jag svårt att se hur arbetsgivare ska kunna få igenom detta rättsligt då det kan hävdas en kränkning enligt FN-konventioner. "Integritet över ens egna kropp". Måste väl isf bli lag på att vaccinera sig för att kunna trumfa över det men att skapa en sån lag är nog inte enkelt gjort, det handlar ju faktiskt om ett ännu icke godkänt vaccin, och ev. skadestånd kan nog bli aktuellt.

 

Som Surin P3 är inne på så verkar ju smittan inte stoppas av vaccin och hur motiverar man då att en ovaccinerad person är mindre lämplig att sköta sitt jobb?

Är det laglig för företag att tvinga människor att bryta mot FN-konventioner, eller att diskriminera människor som följer dom?

Vad ska göras med de allergiker som inte kan ta vaccin, även om de vill. Religiösa skäl?

 

Jag vet personer som just nu undersöker möjligheten att köpa vaccinationspapper, utan att ta sprutorna. Undrar om den marknaden är inräknad i "flockimmuniteten" man vill uppnå. Tror mer på morot här, piskan kan slå tillbaka.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Säljaren och köparen skall kölhalas.

 

Jag vet personer som just nu undersöker möjligheten att köpa vaccinationspapper, utan att ta sprutorna

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, 65Selander said:

Säljaren och köparen skall kölhalas.

 

Jag vet personer som just nu undersöker möjligheten att köpa vaccinationspapper, utan att ta sprutorna

Ja det är ju lätt att säga om man inget vet. Det inkluderar en 4-årig liten tjej som är kraftigt allergisk och inte kan ta vaccin, hon har dock redan haft covid. Skall hon/de stängas ute från restauranger, skola och allt socialt liv för evigt om de skulle överleva kölhalningen alltså. Vad tycker du?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, SatanG said:

Ja det är ju lätt att säga om man inget vet. Det inkluderar en 4-årig liten tjej som är kraftigt allergisk och inte kan ta vaccin, hon har dock redan haft covid. Skall hon/de stängas ute från restauranger, skola och allt socialt liv för evigt om de skulle överleva kölhalningen alltså. Vad tycker du?

 

/ SatanG

Inte fan skall man köra med falska intyg iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, 65Selander said:

Inte fan skall man köra med falska intyg iaf.

Visst kan man anses ha ett moraliskt ansvar att försöka hjälpa till med flockimmunitet.

Men om man nu inte kan så är nog inte förslaget på kölhalning eller slopat socialt liv det mest framgångsrika i kampen mot viruset. Hindrar dessutom inte vaccinerna att folk smittas faller ju hela skiten.

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev SatanG:

Hindrar dessutom inte vaccinerna att folk smittas faller ju hela skiten.

Risken att bli (riktigt) sjuk om du är vaccinerad minimeras.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev John Khonken:

Vad talar vi om. TV kan väl ta fram viruset vi talar om. Jag såg igår att ett forskarlag skulle ge 1,5 miljoner dollar till den som kunde  Få fram viruset som ni talar om.  Ingen har hittills hittade viruset till Sars-covid 19. Domstolen i Kanada  stämdes av Patrik King för han inte hade mask. Domstolen kunde inte bevisa att viruset finns.  Giftet ni sprutar i er inget vaccin utan ett bio vapen. 

Du om någon borde ta allt tänkbart vaccin som finns i världen tror jag......

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev John Khonken:

Den skyddar äldre mot att dö för tidigt. Om dom äldre har flera andra åkommor.

Under 60 år och helt frisk gör den bara saken sämre för dom som tar giftet. 

Har du haft covid  har du bättre skydd än med giftet

Det är inget VACCIN. Det är en experimentell drog. Därför får den inte kallas vaccin. För att kallas vaccin måste drogen genomgå kliniska studier. Pfizer gör alla studier samtidigt. Vilket jag anser är helt klart tveksamt. Ska vara klart 2023 för godkännande

Det är ett VACCIN, men du kommer nog aldrig att förstå det.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Tallviking:

Skillnaden är att det är väldigt mycket mindre risk att du bär runt på smitta om du är vaccinerad än om du är ovaccinerad

Du läste inte artikeln jag la in om USA, 75% av dom smittade är vaccinerade! 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev LTD:

Du läste inte artikeln jag la in om USA, 75% av dom smittade är vaccinerade! 

Jo men frågan är om du läste de sista stycket men en lång rad reservationer om "slutsatserna" ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Siffror från Amerika visar på ca 1 miljon nya arbetstillfällen i år.

Samma statistik visar på över 10 miljoner arbetstillfällen som folk tydligen inte vill utföra.

 

Som jag ser det finns det tre huvudorsaker till detta; låglönejobb, vaccinkrav samt 300 USD i veckan i "bidrag" om du inte jobbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Surin P3 said:

Siffror från Amerika visar på ca 1 miljon nya arbetstillfällen i år.

Samma statistik visar på över 10 miljoner arbetstillfällen som folk tydligen inte vill utföra.

 

Som jag ser det finns det tre huvudorsaker till detta; låglönejobb, vaccinkrav samt 300 USD i veckan i "bidrag" om du inte jobbar.

Eller så är det för att man stramat åt immigrationen. För det är väl normalt mycket  såväl legal som  illegal arbetskraft  från främst latinamerika som utför mycket av låglönejobben i USA? 

 

https://www.axios.com/immigration-labor-shortage-fc4134fb-2d44-4c8d-afa7-eff46bf1741d.html

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Mr_Martin:

Med tanke på att 5,5 miljarder doser redan givits av Pfizers covid vaccin sedan början an 2020 så undrar man ju lite på vad kliniska tester ska kunna tillföra som inte redan kan ses nu?

/Martin

Underbar fråga. Har dåligt med tid just nu. Men återkommer

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Det är ett VACCIN, men du kommer nog aldrig att förstå det.

Bevis tack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har man börjat märka upp boskapen i Frankrike, skrämmande.

 

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Mr_Martin:

Med tanke på att 5,5 miljarder doser redan givits av Pfizers covid vaccin sedan början an 2020 så undrar man ju lite på vad kliniska tester ska kunna tillföra som inte redan kan ses nu?

/Martin

Frågan är helt underbar . Den ställer vår framtid på spets. Först dom kliniska tester går parallelt med    sprutan. Djurtesterna utfördes redan i början av 2000talet. Dom gick mindre bra. Försökskaninerna är som du skriver 5,5 miljarder människor. Så fakta underlaget är stort för rätt beslut. Helt klart.

Frågan som måste lösas 2023 är följande. Hur mycket biverkningar ska vi tåla. Vad är rimligt. Framförallt ska detta oprövade drog få kallas vaccin. 

Att tro att Big P skulle bestämma alla länder framtid. Att Big P har väldigt makt och utnyttjar den är helt klart. Främst genom forskarbidrag som många är helt beroende av. 

Vem bestämmer om rätten till din kropp?????

Frågorna är många och svaren är inte glasklara. För många följer man bara staten och stoppar i sig va skit som helst. Eller så gör man som jag . Låter kleti och pleti ta sin spruta först för att sedan ta ett eget beslut i framtiden när fakta finns att studera

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...