Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

Oregistrerad
48 minutes ago, Surin P3 said:

Dags för barn att välja själv vad de vill ha för tatueringar också.

 

Det är de vuxna nog för...

Eller om dom vill byta kön fram och tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

28 minuter sedan, skrev Tallviking:

Invånarna i Frankrike måste från och med i dag kunna visa upp ett särskilt hälsopass för att exempelvis kunna gå på café eller ta tåget. Reglerna träder i kraft trots fyra helger i rad av ilskna protester.

 

I lördags demonstrerade närmare en kvarts miljon människor runt om i Frankrike mot kravet på att kunna visa att man antingen är färdigvaccinerad, nyligen testats negativt eller tillfrisknat från covid-19 för att få utföra flera normalt vardagliga aktiviteter.

Sedan den 21 juli är covidpasset redan obligatoriskt på simhallar, biografer, teatrar och museer. Nu utvidgas reglerna till att gälla även caféer och restauranger – både inomhus och på uteservering – liksom resor med fjärrtåg.

 

https://www.svd.se/frankrike-utvidgar-covidpass--trots-protester

Världen kommer att bli avsevärt mycket mindre för anti-waxxarna och det är bara naivt att tro länder som exempelvis Thailand inte kommer att införa vaccineringskrav liknande frankrike framöver. Tråkigt för dem som av medicinska, inte foliehatts, skäl inte tål vaccinet som finns tillgängligt nu utan måste vänta tills det förfinats och anpassats.

 

För foliehattarna finns ju alltid Alabama och Arkansas kvar att bo i...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev MaiChai:

Världen kommer att bli avsevärt mycket mindre för anti-waxxarna och det är bara naivt att tro länder som exempelvis Thailand inte kommer att införa vaccineringskrav liknande frankrike framöver. Tråkigt för dem som av medicinska, inte foliehatts, skäl inte tål vaccinet som finns tillgängligt nu utan måste vänta tills det förfinats och anpassats.

 

För foliehattarna finns ju alltid Alabama och Arkansas kvar att bo i...

Enligt mig är det naivt att tro att dessa åtgärder kommer begränsas till vacciner.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, John Khonken said:

Makron åker ut snabbare än snabbtåget. Detta blir början till slutet för globalisterna. Nu har dom gått för långt. Vi vill inte ha judepass. 

Fast de flesta fransmän stöder införandet av vaccinpasset. Det har du fattat va? Och det där med att jämföra med judepass, ja det gillar inte ens de flesta av de som stöder protesterna.

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Surin P3:

Enligt mig är det naivt att tro att dessa åtgärder kommer begränsas till vacciner.

Nej, det kommer att krävas obligatorisk sjukförsäkring och liknande också. Finns ju redan en massa krav runt olika visum och de kommer säkert att också att skärpas. 

 

Så är man en ovaccinerad pensionär utan försäkring vid ett stenbord i Thailand så ser framtiden inte så ljus ut om man tänkt fortsätta övervintra i LOS.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, John Khonken said:

Spoonis du har din åsikt och jag min åsikt. Bara vänta och se. 

Jagg tycker inte heller om vaccinpassen John Khonken. Men det var inte det som mitt inlägg handlade om. Tittar du bakom protesterna så tycker ungefär 60-70 % av fransmännen att passet är bra. Måhända faller Macron så småningom, han har det lite jobbigt med opinionen generellt sett, men knappast på frågan om "Pass Sanitaire".

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev MaiChai:

Nej, det kommer att krävas obligatorisk sjukförsäkring och liknande också. Finns ju redan en massa krav runt olika visum och de kommer säkert att också att skärpas. 

 

Så är man en ovaccinerad pensionär utan försäkring vid ett stenbord i Thailand så ser framtiden inte så ljus ut om man tänkt fortsätta övervintra i LOS.

Även du ser väl skillnad på försäkring, pengar på banken od. och vaccinpass.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Surin P3:

Även du ser väl skillnad på försäkring, pengar på banken od. och vaccinpass.

Naturligtvis, men att en obligatorisk covidvaccinering kommer att läggas till de krav som redan finns måste väl även du inse?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jagg tycker inte heller om vaccinpassen John Khonken. Men det var inte det som mitt inlägg handlade om. Tittar du bakom protesterna så tycker ungefär 60-70 % av fransmännen att passet är bra. Måhända faller Macron så småningom, han har det lite jobbigt med opinionen generellt sett, men knappast på frågan om "Pass Sanitaire".

Det är väl samma sak med många frågor, Sverige är väl ett lysande exempel på hur en minoritet kan bråka åt sig politiska segrar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Surin P3 said:

Det måste vara ett skämt.

Exakt det jag var rädd för, hur många barn i asien/afrika etc kommer "övertygas" objektivt?

Oerhört fegt att smyga in bakom ryggen på föräldrar och i mitt tycke oerhört egoistiskt att inte vänta med barn tills vi vet mer om ev. negativa effekter. Jo jag vet att även barn sprider smitta men eftersom de inte blir sjuka ligger ju knappast vaccinationsvinsten hos dem utan de äldre i främst riskzonen. 

 

Jag tycker föräldrar kan välja att ta det för att säkra upp möjligheterna att kunna ta hand om sina barn, Jag tycker INTE barn ska ta det för att säkra upp möjligheterna för oss föräldrar eller den utgående generationen innan vi har mer underlag på att vaccinet är säkert.

 

Vilka gigantiska korruptions/kontrollmöjligheter det ligger i detta.

 

/ Foliehatten SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Naturligtvis, men att en obligatorisk covidvaccinering kommer att läggas till de krav som redan finns måste väl även du inse?

Du missade min första poäng.

 

Jag menar att restriktioner kommer öka i helt andra delar av samhällen nu när de ser hur villiga människor är att ge upp sina rättigheter.

 

Bara titta på Kina som ett skräckexempel.

Ett land där de som inte håller en standard satt av myndigheten, inte har nåt vidare fritt liv.

 

Jag är helt ok med att privata företag som exempelvis caféer och restauranger kan kräva vaccinpass av sina kunder, men att staten tvingar oss att vaccinetas samt företagen att kräva pass är väldigt likt fascism. Till och med en väldigt stor likhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

P3 

Det är totalt vidrigt. Vilka i Sverige har blivit nassar rassar och allt annat. Så visar det vilka som har hemska agendor. Inskränka vår frihet. Fy fan

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
36 minuter sedan, skrev Surin P3:

Du missade min första poäng.

 

Jag menar att restriktioner kommer öka i helt andra delar av samhällen nu när de ser hur villiga människor är att ge upp sina rättigheter.

 

Bara titta på Kina som ett skräckexempel.

Ett land där de som inte håller en standard satt av myndigheten, inte har nåt vidare fritt liv.

 

Jag är helt ok med att privata företag som exempelvis caféer och restauranger kan kräva vaccinpass av sina kunder, men att staten tvingar oss att vaccinetas samt företagen att kräva pass är väldigt likt fascism. Till och med en väldigt stor likhet.

Dom här är det ingen skillnad på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus
33 minuter sedan, skrev Surin P3:

Du missade min första poäng.

 

Jag menar att restriktioner kommer öka i helt andra delar av samhällen nu när de ser hur villiga människor är att ge upp sina rättigheter.

 

Bara titta på Kina som ett skräckexempel.

Ett land där de som inte håller en standard satt av myndigheten, inte har nåt vidare fritt liv.

 

Jag är helt ok med att privata företag som exempelvis caféer och restauranger kan kräva vaccinpass av sina kunder, men att staten tvingar oss att vaccinetas samt företagen att kräva pass är väldigt likt fascism. Till och med en väldigt stor likhet.

Ja tyvärr är det så på sina håll runt om i världen att covid19 har använts som svepskäl att inskränka demokratiska fri och rättigheter och att massovervaka folk. Måste till en görsiktighet med sånt.

Men jag har inte så stora problem mef att barn kan bli vaccinerade om man bsra uppfyller villkoren med frivillighet och mognad och sköter det professionellt. 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Du missade min första poäng.

 

Jag menar att restriktioner kommer öka i helt andra delar av samhällen nu när de ser hur villiga människor är att ge upp sina rättigheter.

 

Bara titta på Kina som ett skräckexempel.

Ett land där de som inte håller en standard satt av myndigheten, inte har nåt vidare fritt liv.

 

Jag är helt ok med att privata företag som exempelvis caféer och restauranger kan kräva vaccinpass av sina kunder, men att staten tvingar oss att vaccinetas samt företagen att kräva pass är väldigt likt fascism. Till och med en väldigt stor likhet.

Varför är det okej för privata företag att kräva att kunder ska vara vaccinerade men inte statliga/kommunala företag?

 

För några år sedan kom det ett krav på att jag måste ha ett Yrkeskompetensbevis för att få lov att köra tunga fordon som buss och lastbil för lön. Trots att jag redan har giltligt körkort för tung trafik. 36 papp kostade den kursen, för ska jag kunna jobba med det så krävs beviset eller ska jag kräva att få köra buss och lastbil bara för att jag har körkort för det och det minsann inte krävts något YKB bevis innan?Kursen måste dessutom förnyas var femte år? 

 

Staten tvingar dig inte att vaccineras lika lite som staten tvingar mig att skaffa ett YKB bevis, det är bara det att för ovaccinerade och förare utan YKB bevis bli möjligheterna att leva det liv man kanske vill mycket mindre. Men ingen tvingas.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev MaiChai:

Varför är det okej för privata företag att kräva att kunder ska vara vaccinerade men inte statliga/kommunala företag?

 

För några år sedan kom det ett krav på att jag måste ha ett Yrkeskompetensbevis för att få lov att köra tunga fordon som buss och lastbil för lön. Trots att jag redan har giltligt körkort för tung trafik. 36 papp kostade den kursen, för ska jag kunna jobba med det så krävs beviset eller ska jag kräva att få köra buss och lastbil bara för att jag har körkort för det och det minsann inte krävts något YKB bevis innan?Kursen måste dessutom förnyas var femte år? 

 

Staten tvingar dig inte att vaccineras lika lite som staten tvingar mig att skaffa ett YKB bevis, det är bara det att för ovaccinerade och förare utan YKB bevis bli möjligheterna att leva det liv man kanske vill mycket mindre. Men ingen tvingas.

Det där var väldigt långsökt och irrelevant. Finns otaliga andra yrken att välja på, du får väl bli cykelbud. Tvingar Staten dig däremot till att ha vaccin för att få gå på restaurang så är enda alternativet att laga Bullens på spisen hemma.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev MaiChai:

Varför är det okej för privata företag att kräva att kunder ska vara vaccinerade men inte statliga/kommunala företag?

 

För några år sedan kom det ett krav på att jag måste ha ett Yrkeskompetensbevis för att få lov att köra tunga fordon som buss och lastbil för lön. Trots att jag redan har giltligt körkort för tung trafik. 36 papp kostade den kursen, för ska jag kunna jobba med det så krävs beviset eller ska jag kräva att få köra buss och lastbil bara för att jag har körkort för det och det minsann inte krävts något YKB bevis innan?Kursen måste dessutom förnyas var femte år? 

 

Staten tvingar dig inte att vaccineras lika lite som staten tvingar mig att skaffa ett YKB bevis, det är bara det att för ovaccinerade och förare utan YKB bevis bli möjligheterna att leva det liv man kanske vill mycket mindre. Men ingen tvingas.

Lite kort kan jag svara att privata företag som kräver att sina kunder är t.ex det vaccinerade riskerar endast eget kundunderlag. Kunden kan välja nästa företag som utför samma tjänst eller producerar liknande produkt.

 

När stat tvingar medborgare och företag att  göra vissa saker som vaccinering är det solklar auktoritarism.

 

Och till sist...

Att kräva yrkesbevis jämfört med att kräva vaccinering känns nästan som humor.

Visst skojar du...

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Esspe:

Det där var väldigt långsökt och irrelevant. Finns otaliga andra yrken att välja på, du får väl bli cykelbud. Tvingar Staten dig däremot till att ha vaccin för att få gå på restaurang så är enda alternativet att laga Bullens på spisen hemma.

Fan vad gott, ska köpa hem pulvermos och en burk bullens pilserkorv idag. Tusen tack för tipset! 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Surin P3 said:

Du missade min första poäng.

 

Jag menar att restriktioner kommer öka i helt andra delar av samhällen nu när de ser hur villiga människor är att ge upp sina rättigheter.

 

Bara titta på Kina som ett skräckexempel.

Ett land där de som inte håller en standard satt av myndigheten, inte har nåt vidare fritt liv.

 

Jag är helt ok med att privata företag som exempelvis caféer och restauranger kan kräva vaccinpass av sina kunder, men att staten tvingar oss att vaccinetas samt företagen att kräva pass är väldigt likt fascism. Till och med en väldigt stor likhet.

Väldigt många människor bryr sig inte om brist på frihet och total kontroll. 

 

Ungefär 50/50 visar mina studier. 

 

Italien drar sig hela tiden tillbaks till fascismen. 

Dom var  supernöjda med Berlusconi och nu är nya ledare på G i samma stil. 

 

Kina vill tillbaka till Mao tiden och dom är på god väg, det kinesiska undret kommer ju bli utplånat. 

 

Halva Sydamerika dras ständigt till kommunismen. 

 

Frihet är i minskande även om vi i Sverige är vana med liberalism, alla får göra helt som dom vill även om det går ut över andra. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Frihet är i minskande även om vi i Sverige är vana med liberalism, alla får göra helt som dom vill även om det går ut över andra. 

 

 

Fast är inte själva definitionen på liberalism, eller frihet under ansvar, att man får göra vad man vill, så länge det inte går ut över andra?

 

Det gäller tyvärr inte statsmakten då i svensk definition.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Surin P3:

Lite kort kan jag svara att privata företag som kräver att sina kunder är t.ex det vaccinerade riskerar endast eget kundunderlag. Kunden kan välja nästa företag som utför samma tjänst eller producerar liknande produkt.

 

När stat tvingar medborgare och företag att  göra vissa saker som vaccinering är det solklar auktoritarism.

 

Och till sist...

Att kräva yrkesbevis jämfört med att kräva vaccinering känns nästan som humor.

Visst skojar du...

Som svensk medborgare slipper du vaccinera dig om du inte vill - det är frivilligt. Men du får ju anpassa ditt liv därefter. 

 

Däremot bor och lever du i Thailand och jag antar att du inte är thailändsk medborgare, då kan Thailand ställa krav på dig som är "gäst" i deras land. Krav om att du ska vara vaccinerad till exempel. Vill du inte det kan du ju alltid återvända till Sverige. Thailand skiter i vad du vill - take it or leave it.

 

Förstod nästan att du inte skulle förstå liknelsen med YKB beviset men jag kan ta ett annat exempel. Vart femte år måste jag genomgå en läkarundersökning för att få behålla de högre behörigheterna, uppfyller jag inte de medicinska kraven - eller vägrar göra undersökningen dras mitt körkort in och företaget kan lagligen sparka mig.

 

Kommer bli samma sak i många yrken när det gäller vaccinering, är du inte villig att vaccinera dig så får du acceptera att bli uppsagd eller omplacerad. Men du har möjlighet att välja själv hur du vill göra - i sverige iallafall.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tallviking:

Anti-vaxare försökte idag storma BBC:s huvudkontor i London

 

En liten detalj bara. BBC flyttade därifrån för 8 år sedan !

 

https://www.theguardian.com/world/2021/aug/09/confused-anti-vaccine-protesters-storm-bbc-hq-years-after-moved-out

Anti - vaxare verkar inte vara de skarpaste knivarna i lådan...

 

Men de har väl inte tillgång till Google Maps eftersom de inte vill att Hilary, Soros, Big pharma och judarna ska kunna spåra dem genom mobilerna

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, MaiChai said:

Som svensk medborgare slipper du vaccinera dig om du inte vill - det är frivilligt. Men du får ju anpassa ditt liv därefter. 

 

Däremot bor och lever du i Thailand och jag antar att du inte är thailändsk medborgare, då kan Thailand ställa krav på dig som är "gäst" i deras land. Krav om att du ska vara vaccinerad till exempel. Vill du inte det kan du ju alltid återvända till Sverige. Thailand skiter i vad du vill - take it or leave it.

 

Förstod nästan att du inte skulle förstå liknelsen med YKB beviset men jag kan ta ett annat exempel. Vart femte år måste jag genomgå en läkarundersökning för att få behålla de högre behörigheterna, uppfyller jag inte de medicinska kraven - eller vägrar göra undersökningen dras mitt körkort in och företaget kan lagligen sparka mig.

 

Kommer bli samma sak i många yrken när det gäller vaccinering, är du inte villig att vaccinera dig så får du acceptera att bli uppsagd eller omplacerad. Men du har möjlighet att välja själv hur du vill göra - i sverige iallafall.

Skrämmande läsning. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...