Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev Esspe:

Så har några länder satt paus för AZ vaccin pga blodproppar som det ev förorsakar. Hoppas det inte är den typen av info FOHM tycker allmänheten ska undanhållas. 

 

Skippar nog vaccin Margarita ett tag till @spooncreek.

Läkemedelsverket pausar inte Astra Zenecas vaccin

 

Sverige kommer inte att pausa vaccineringen med Astra Zenecas vaccin. Det uppger Läkemedelsverket för TT.

”Vi bedömer inte att det finns tillräckligt stöd för att avbryta vaccineringen med Astra Zenecas vaccin”, skriver Veronica Arthurson, enhetschef för läkemedelssäkerhet vid Läkemedelsverket, i en kommentar till TT.

Tidigare under torsdagen meddelade Danmarks motsvarighet till Folkhälsomyndigheten att vaccineringen med Astras vaccin pausas eftersom personer som fått vaccinet har drabbats av allvarliga fall av blodpropp. I ett fall dog en person.

Man har i nuläget inte kunnat dra några slutsatser om huruvida det finns en koppling mellan vaccinet och sjukdomsfallen.

 

https://omni.se/lakemedelsverket-pausar-inte-astra-zenecas-vaccin/a/JJv8bR

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Man har i nuläget inte kunnat dra några slutsatser om huruvida det finns en koppling mellan vaccinet och sjukdomsfallen.

 

Om man INTE kan utesluta den kopplingen kanske det är dags att stoppa det så länge.

 

Norge har f.ö. också stoppat det nu.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Esspe:

Om man INTE kan utesluta den kopplingen kanske det är dags att stoppa det så länge.

 

Norge har f.ö. också stoppat det nu.

Resonerar du på samma sätt om andra saker i livet ?

 

T.ex den uppenbara risken att dö om man kör bil gör att staten bör stoppa all bilkörning i väntan på en utredning ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nytt vaccin på "G"
Den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA rekommenderar ett godkännande för Janssens vaccin mot covid-19. EU-kommissionen väntas fatta beslut om godkännande inom kort. Janssens vaccin blir det fjärde godkända vaccinet mot covid-19.

 

https://www.krisinformation.se/nyheter/20212/mars/janssens-coronavaccin-rekommenderas-av-ema?fbclid=IwAR309Il6ZmERijhUzlbq2_UQkf9U55f5xgvn7AVOrsy7h06TmlcNoQ533_8

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollegans farsa som är 94 år o väldigt viral o klar, fick sin första spruta för 2 veckor sedan. I fredags förra veckan så åkte han in till sjukan då han tyckte att det va något knas ( han skulle pilla sig i örat men missade o körde fingret i ögat istället) tydligen så hade han fått en propp i hjärnan. igår kväll så ringde dom från sjukan o sa att det var dags o komma in o ta farväl. Han repade sig och faran var över för den här gången, men enligt utsago så får han småproppar lite titt som tätt.

 

C;D

 

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Tallviking:

Resonerar du på samma sätt om andra saker i livet ?

 

T.ex den uppenbara risken att dö om man kör bil gör att staten bör stoppa all bilkörning i väntan på en utredning ?

Om risken att dö i covid var 80% isf ca 2% skulle jag kanske resonera annorlunda. 

 

Det andra är så konstigt att jag lämnar det därhän.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man läser den här artikeln

https://www.svenskfarmaci.se/2020/09/02/covid-19-patienter-far-proppar-trots-antikoagulantia/

och sen tänker sig att vaccinet gör att kroppen börjar producera antikroppar mot covid, 

är steget då långt bort från att börja misstänka att proppar o vaccin har en viss gemensam nämnare?

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Esspe said:

Så har några länder satt paus för AZ vaccin pga blodproppar som det ev förorsakar. Hoppas det inte är den typen av info FOHM tycker allmänheten ska undanhållas. 

 

Skippar nog vaccin Margarita ett tag till @spooncreek.

Din nu ganska ofta återkommande skepsis mot (corona)vaccin och att det skulle vara direkt skadligt är inget resonemang du får mitt stöd i, som du säkert vet vid det här laget.

 

Jag fortsätter att hålla AZ på kylning. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2021-03-10 at 16:19, skrev Tallviking:

EU-toppen ryter till: Skulle ha noll vaccin utan oss

 

EU:s mindre medlemsstater skulle ha ”noll vaccin just nu” om det inte vore för unionens gemensamma vaccininköp. Det säger EU-kommissionens ordförande Ursula von der Leyen i en intervju med Altinget.

Hon är också trött på att EU – och inte läkemedelsföretagen – får kritik för att vaccinleveranserna halkar efter.

– EU tänker inte gå med på att vara syndabock för andras svårigheter, säger hon.

Unionens gemensamma inköp har hittills omfattat 56,8 miljoner doser till de 27 medlemsländerna. Trots det ligger EU-länderna långt efter exempelvis Israel, Storbritannien och USA som vaccinerat flest i sin befolkning, skriver Altinget.

 

https://omni.se/eutoppen-ryter-till-skulle-ha-noll-vaccin-utan-oss/a/rgmJje

Ja, hade England, USA och Israel varit med i EU så hade dom varit inne på sin 42:a runda med vaccin då EU är så duktiga på byråkrati och övrigt trams?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Jag fortsätter att hålla AZ på kylning. 😉

Jamen det är ju precis det jag tycker alla ska göra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Esspe:

Så har några länder satt paus för AZ vaccin pga blodproppar som det ev förorsakar. Hoppas det inte är den typen av info FOHM tycker allmänheten ska undanhållas. 

 

Skippar nog vaccin Margarita ett tag till @spooncreek.

Du som påstår dig stå upp för Tegnell borde väl i så fall lita på det som han säger efter 1:45 i gårdagens Rapport.

https://www.svtplay.se/video/30123980/rapport/rapport-11-mars-19-30-1?modalId=jdPYJaz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Du som påstår dig stå upp för Tegnell borde väl i så fall lita på det som han säger efter 1:45 i gårdagens Rapport.

https://www.svtplay.se/video/30123980/rapport/rapport-11-mars-19-30-1?modalId=jdPYJaz

Tror du han hade fått ha sitt jobb kvar om han sagt att han ville lägga det på is? Därmed inte sagt att han inte menar vad han säger men han säger ju också att väldigt många får biverkningar av det. Varför då ta det när nu influensan inte är så farlig (undantaget riskgrupper).

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Esspe:

Tror du han hade fått ha sitt jobb kvar om han sagt att han ville lägga det på is? Därmed inte sagt att han inte menar vad han säger men han säger ju också att väldigt många får biverkningar av det. Varför då ta det när nu influensan inte är så farlig (undantaget riskgrupper).

Det är varken Tegnell eller Folkhälsomyndigheten som tar beslut om användning. Det är Läkemedelsverket....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är varken Tegnell eller Folkhälsomyndigheten som tar beslut om användning. Det är Läkemedelsverket....

Dom är väl åxå rädda om sina jobb och säger vad dom blir tillsagda att säga kan jag tänka. :crazy:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Dom är väl åxå rädda om sina jobb och säger vad dom blir tillsagda att säga kan jag tänka. :crazy:

Att Tegnell och FoHM fick lägga om taktik när Lövet klampade in är väl ganska klart eller?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Det är varken Tegnell eller Folkhälsomyndigheten som tar beslut om användning. Det är Läkemedelsverket....

Har jag sagt nåt annat?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Att Tegnell och FoHM fick lägga om taktik när Lövet klampade in är väl ganska klart eller?

Inte för mig men så är jag ju inte medlem i MPR:s konspirationsteoretikerklubb.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Fritz said:

Inte för mig men så är jag ju inte medlem i MPR:s konspirationsteoretikerklubb.

Det är inte jag heller och inte @Esspe heller mig veterligen. Men att den skärpning av restriktioner som Sverige haft de senaste månaderna är en inriktning som är mer politiskt styrd än myndighetsstyrd tycker jag med ter sig ganska självklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det är inte jag heller och inte @Esspe heller mig veterligen. Men att den skärpning av restriktioner som Sverige haft de senaste månaderna är en inriktning som är mer politiskt styrd än myndighetsstyrd tycker jag med ter sig ganska självklart.

Solklart. Lövet höll sig undan tills han såg att paniken kunde ge någon extra procent om han visade "handlingskraft".

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så har även Island och Thailand gjort det enda vettiga och lagt AZ på is.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Esspe:

Så har några länder satt paus för AZ vaccin pga blodproppar som det ev förorsakar. Hoppas det inte är den typen av info FOHM tycker allmänheten ska undanhållas. 

 

Skippar nog vaccin Margarita ett tag till @spooncreek.

Lite spill bland folket får man räkna med för den goda sakens skull.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Så har även Island och Thailand gjort det enda vettiga och lagt AZ på is.

Ja, finns det oklarheter är det väl självklart att utreda detta. Jag förstår inte att en del kan ha nåt mot detta. Om det är problem är ju konsekvenserna svåra för de drabbade. Bättre att få klarhet.

Alternativt kan ju TV och hans kompisar ta AZ vaccinet tills vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Esspe said:

Solklart. Lövet höll sig undan tills han såg att paniken kunde ge någon extra procent om han visade "handlingskraft".

Njae,jag tror inte han jagade procent, utan helt enkelt inte klarade att stå emot trycket längre och försvara den svenska strategin.

 

Sen är den här regeringen till stora delar tyvärr ett hopkok av alltför många inkompetenta ministrar, vilket till och med den mest inbitne sosse borde beklaga. Det kan väl inte varit så illa ställt med kompetensen sedan borgarnas olika regeringskonstellationer 1976-1979 under ledning av Fälldin och Ullsten.

 

Jag tror  det funkade bra under första delen av coronapaniken för att regeringen hade vett att lyssna mer på sina tillsatta tjänstemän och låta de stå i fronten. Men även den insikten har ju regeringen tappat nu.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tallviking:

Resonerar du på samma sätt om andra saker i livet ?

 

T.ex den uppenbara risken att dö om man kör bil gör att staten bör stoppa all bilkörning i väntan på en utredning ?

Jag som inbillade mej att du hade viss koll på läget, det är gjort massor med utredningar om trafikens faror de senaste decennierna.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

WHO: Ingen anledning att pausa Astra Zenecas vaccin

 

Det finns ingen anledning att stoppa användningen av Astra Zenecas vaccin mot covid-19, säger Världshälsoorganisationen WHO. Beskedet kommer efter att flera länder stoppat vaccinet på grund av rapporter om blodproppar.

– Ja, vi ska fortsätta använda Astra Zenecas vaccin, säger WHO:s talesperson Margaret Harris.

Europeiska läkemedelsmyndigheten EMA och Svenska läkemedelsmyndigheten har sedan tidigare uppgett att det inte är fastställt att det finns någon koppling mellan vaccinet och blodproppar.

 

https://omni.se/who-ingen-anledning-att-pausa-astra-zenecas-vaccin/a/GawEK6

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...