Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Tallviking:

Anser du att det finns en koppling mellan dödsorsaken och vaccinet ?

Vet jag inte men det är ingen omöjlighet och det kan ju inte betecknas som falsk information. Vi hade 15-20 fall i Norge också men det har man inte hört något mer om. Skulle den typen av info stoppas av MSB är det ren censur. 

 

Tycker du det är falsk information?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Dom där hade ju redan ena foten i....precis som det står i artikeln är det knappast sprutan som skickade dem till andra sidan.

Likväl som viruset kan döda kan förmodligen vaccin göra det om man har otur, är multisjuk och i riskzon. Det har tagits fram alldeles för fort och AZ var ju inte ens testat på 65+. Inom en vecka kom tre vaccin och alla övertrumfade varann vad gällde skyddsfaktorn.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Esspe:

Skulle den typen av info stoppas av MSB är det ren censur. 

 

Ännu en konspirationsteori ser dagens ljus.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Ännu en konspirationsteori ser dagens ljus.

Alternativt..statens alternativ  är allt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
18 minuter sedan, skrev Esspe:

Vet jag inte men det är ingen omöjlighet och det kan ju inte betecknas som falsk information. Vi hade 15-20 fall i Norge också men det har man inte hört något mer om. Skulle den typen av info stoppas av MSB är det ren censur. 

 

Tycker du det är falsk information?

Vad avser du med "det" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
14 minutes ago, Esspe said:

Likväl som viruset kan döda kan förmodligen vaccin göra det om man har otur, är multisjuk och i riskzon. Det har tagits fram alldeles för fort och AZ var ju inte ens testat på 65+. Inom en vecka kom tre vaccin och alla övertrumfade varann vad gällde skyddsfaktorn.

Att vaccin på det stora hela skulle vara farliga är som du ju också håller med om, en myt. Att coronavaccin skulle vara farliga för att de tagits fram snabbt? Högst tveksamt. Omfattande tester har trots allt gjorts och flera bolag har oberoende av varandra tagit fram dessa vaccin. Känns helt stabilt för min del.

 

Sen att de troligen  inte är så nödvändiga är en annan fråga. Men det gör ju dem inte farliga. Inte alls.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
45 minuter sedan, skrev Esspe:

Likväl som viruset kan döda kan förmodligen vaccin göra det om man har otur, är multisjuk och i riskzon. Det har tagits fram alldeles för fort och AZ var ju inte ens testat på 65+. Inom en vecka kom tre vaccin och alla övertrumfade varann vad gällde skyddsfaktorn.

Var det inte A-Z som bara hade testats upp till 55?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

Vet jag inte men det är ingen omöjlighet och det kan ju inte betecknas som falsk information. Vi hade 15-20 fall i Norge också men det har man inte hört något mer om. Skulle den typen av info stoppas av MSB är det ren censur. 

 

Tycker du det är falsk information?

Hade 15-20 personer dött av vaccinet i Norge kan du vara ganska säker på vaccineringen inom hela EU hade stoppats omedelbart. Men där finns ju ingenting som bekräftar det ännu. Mer än foliehattsidor...

 

Lite som alla hysterikor som fått Narkolepsi efter svininfluensa vaccinet, mellan 150-200 personer beräknas ha fått narkolepsi som en följd av pandremix vaccinet. Av 5,3 miljoner doser. Bara för att man ställt diagnosen själv så behöver den inte vara sann.

 

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/risker-med-vaccin/svininfluensan-pandemrix-och-narkolepsi#hmainbody2

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fritz:

Ännu en konspirationsteori ser dagens ljus.

Vad är det för konspirationsteori menar du?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tallviking:

Vad avser du med "det" ?

Verkar som du inte vill ge ett rakt svar men jag lägger in uttalandet igen så får vi se om det kommer nåt. 

 

Till exempel att det skulle vara bättre att stärka immunförsvaret än att ta vaccin, att vaccinet innehåller microchip eller att det är bättre att blir sjuk än att vaccinera sig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MaiChai:

Hade 15-20 personer dött av vaccinet i Norge kan du vara ganska säker på vaccineringen inom hela EU hade stoppats omedelbart. Men där finns ju ingenting som bekräftar det ännu. Mer än foliehattsidor...

 

Lite som alla hysterikor som fått Narkolepsi efter svininfluensa vaccinet, mellan 150-200 personer beräknas ha fått narkolepsi som en följd av pandremix vaccinet. Av 5,3 miljoner doser. Bara för att man ställt diagnosen själv så behöver den inte vara sann.

 

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/risker-med-vaccin/svininfluensan-pandemrix-och-narkolepsi#hmainbody2

Foliehattssidor? Då kan man ju undra vilka som inte är foliehattssidor.

 

Ett axplock av"Foliehattssidor".

https://www.sydsvenskan.se/2021-01-14/13-dodsfall-i-norge-nya-rad-om-vaccinering

https://www.folkbladet.nu/2021-01-14/13-dodsfall-i-norge-nya-rad-om-vaccinering

https://www.svd.se/13-dodsfall-i-norge-nya-rad-om-vaccinering

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/13-dödsfall-i-norge-nya-råd-om-vaccinering/ar-BB1cKzMr

https://www.bt.se/nyheter/13-dodsfall-i-norge-nya-rad-om-vaccinering-fe63af30/

https://svenska.yle.fi/artikel/2021/01/15/thl-de-allra-sjukaste-och-svagaste-ska-inte-fa-vaccinet-om-det-utgor-en-halsorisk

 

Nu ägnar du dig åt samma taktik som många andra när en åsikt inte passar ens egen. Brännmärk det.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ev nänts tidigare i tråden men hur är vaccinationsläget här i Thailand spec gällande oss Svenskar här

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev spooncreek:

Att vaccin på det stora hela skulle vara farliga är som du ju också håller med om, en myt. Att coronavaccin skulle vara farliga för att de tagits fram snabbt? Högst tveksamt. Omfattande tester har trots allt gjorts och flera bolag har oberoende av varandra tagit fram dessa vaccin. Känns helt stabilt för min del.

 

Sen att de troligen  inte är så nödvändiga är en annan fråga. Men det gör ju dem inte farliga. Inte alls.

Vaccin i sig är inte farliga men den alltmer omfattande vaccineringen och skyddandet av folk från barnsben anser jag vara skadligt eftersom det inte låter immunförsvaret utvecklas naturligt. Därmed blir folk också betydligt mera mottagliga för sjukdomar. 

 

Att Corona skulle vara farligt eller ofarligt vet ingen än, det visar sig om ett tag. Att det tagits fram 5-10 ggr snabbare än tidigare vaccin och att alla i princip blev klara inom en kort tidsperiod verkar inte rimligt, tvärtom. När man dessutom ska övertrumfa varandra hur bra det är får mig att bli ännu mera misstänksam. Först kom Pfizer med 92%, ett par dagar senare Sputnik med 95% och naturligtvis kontrade då Pfizer med 97%. Hur dom nu kunde förbättra det så mycket på ett par dagar. Ett vanligt influensavaccin ligger på runt 60% så om nu Corona är så mycket farligare borde det väl ligga lägre? Någon Big Pharma konspiration tror jag inte alls på, det är bara Mammons krafter som fått i gång jättarna. Först till kvarn tjänar mest och då man runda några hörn på vägen.

 

Omfattande tester? Rätta mig om jag har fel men inget av dom har väl inte ens genomgått Fas 3 utan fått nödtillstånd tidigare? Astras hade ju inte testats på personer 65+ och det dementerades inte från dom heller så det stämmer nog. Som sagt, runda några hörn och fixa felen efteråt har dom nog inget emot.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev hasseryd:

Det har ev nänts tidigare i tråden men hur är vaccinationsläget här i Thailand spec gällande oss Svenskar här

Prayut & Co har sagt att även expats i Thailand ska få gratis vaccin. När? Bra fråga, nästa fråga.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
2 timmar sedan, skrev Esspe:

Verkar som du inte vill ge ett rakt svar men jag lägger in uttalandet igen så får vi se om det kommer nåt. 

 

Till exempel att det skulle vara bättre att stärka immunförsvaret än att ta vaccin, att vaccinet innehåller microchip eller att det är bättre att blir sjuk än att vaccinera sig.

Jag har redan svarat dig om den delen att det skulle vara bättre att låta sig blir sjuk än att vaccinera sig. Helt ologiskt och rent farligt vilket du borde inse tycker man

Kan du peka på fakta som visar att det skulle vara bättre att "stärka immunförsvaret" än att vaccinera sig och vad exakt menar du med att "stärka immunförsvaret" ? 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
1 timme sedan, skrev Esspe:

Vaccin i sig är inte farliga men den alltmer omfattande vaccineringen och skyddandet av folk från barnsben anser jag vara skadligt eftersom det inte låter immunförsvaret utvecklas naturligt. Därmed blir folk också betydligt mera mottagliga för sjukdomar. 

 

Att Corona skulle vara farligt eller ofarligt vet ingen än, det visar sig om ett tag. Att det tagits fram 5-10 ggr snabbare än tidigare vaccin och att alla i princip blev klara inom en kort tidsperiod verkar inte rimligt, tvärtom. När man dessutom ska övertrumfa varandra hur bra det är får mig att bli ännu mera misstänksam. Först kom Pfizer med 92%, ett par dagar senare Sputnik med 95% och naturligtvis kontrade då Pfizer med 97%. Hur dom nu kunde förbättra det så mycket på ett par dagar. Ett vanligt influensavaccin ligger på runt 60% så om nu Corona är så mycket farligare borde det väl ligga lägre? Någon Big Pharma konspiration tror jag inte alls på, det är bara Mammons krafter som fått i gång jättarna. Först till kvarn tjänar mest och då man runda några hörn på vägen.

 

Omfattande tester? Rätta mig om jag har fel men inget av dom har väl inte ens genomgått Fas 3 utan fått nödtillstånd tidigare? Astras hade ju inte testats på personer 65+ och det dementerades inte från dom heller så det stämmer nog. Som sagt, runda några hörn och fixa felen efteråt har dom nog inget emot.

 

 

På vilket sätt skulle man kunna utveckla immunförsvarets naturligt så man därigenom skyddas mot t.ex Covid-19 ?

 

Under alla tusentals år innan man uppfann vaccin dog folk som flugor av virus därför att kroppen inte klarade av att skydda sig och trots att immunförsvaret "utvecklades naturligt" sedan människan skapades

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Twitter bannlyser användare som sprider desinformation om coronavaccin

 

Efter fem överträdelser stängs en användares konto permanent.

 

I samband med att vaccineringen mot covid-19 pågår runtom i världen har mikrobloggen Twitter nu presenterat nya verktyg för att motarbeta desinformation kring vaccin, rapporterar The Next Web.
https://thenextweb.com/plugged/2021/03/02/twitter-covid-19-vaccine-misinformation-strike-ban/

Twitter har tagit fram ett system där användare får chanser på sig om de bryter mot reglerna. Användare som bryter mot reglerna fem gånger kommer att få sina konton att stängda permanent.

I december sa Twitter också att de kommer börja ta bort inlägg på tjänsten som sprider desinformation relaterat till vaccin mot covid-19. Än så länge ska omkring 8400 sådana inlägg tagits bort. Framöver kommer mikrobloggen också flagga tweets som innehåller felaktig information om vaccin och inkludera länkar till expertkällor.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
2 hours ago, Esspe said:

Vaccin i sig är inte farliga men den alltmer omfattande vaccineringen och skyddandet av folk från barnsben anser jag vara skadligt eftersom det inte låter immunförsvaret utvecklas naturligt. Därmed blir folk också betydligt mera mottagliga för sjukdomar. 

 

Att Corona skulle vara farligt eller ofarligt vet ingen än, det visar sig om ett tag. Att det tagits fram 5-10 ggr snabbare än tidigare vaccin och att alla i princip blev klara inom en kort tidsperiod verkar inte rimligt, tvärtom. När man dessutom ska övertrumfa varandra hur bra det är får mig att bli ännu mera misstänksam. Först kom Pfizer med 92%, ett par dagar senare Sputnik med 95% och naturligtvis kontrade då Pfizer med 97%. Hur dom nu kunde förbättra det så mycket på ett par dagar. Ett vanligt influensavaccin ligger på runt 60% så om nu Corona är så mycket farligare borde det väl ligga lägre? Någon Big Pharma konspiration tror jag inte alls på, det är bara Mammons krafter som fått i gång jättarna. Först till kvarn tjänar mest och då man runda några hörn på vägen.

 

Omfattande tester? Rätta mig om jag har fel men inget av dom har väl inte ens genomgått Fas 3 utan fått nödtillstånd tidigare? Astras hade ju inte testats på personer 65+ och det dementerades inte från dom heller så det stämmer nog. Som sagt, runda några hörn och fixa felen efteråt har dom nog inget emot.

 

 

Jag rättar dig nog då. I alla fall delvis. Alla godkända vaccin hade resultat från fas 3 studier innan de blev godkända. Men visst har man snabbat på processen rejält även hos de myndigheter som ska godkänna vaccinen. Bra så, byråkrater behöver tveklöst ha lite eld i baken för att leverera. 😉 

 

Vaccin håller jag för min del som en av världens bästa uppfinningar någonsin. Det ligger där i toppen tillsammans med hjulet, penicillinet, datorn, fotbollen och warp-driften.  Nyttorna av vaccin generellt överstiger ju vida eventuella bieffekter, som är lätt räknade. Jag har också svårt att se hur det kan försvaga immunförsvaret, när själva finessen med många vaccin såsom jag förstått det är att de stärker immunförsvaret. Läste nu också snabbt att en del av de  sjukdomar man normalt vaccinerar emot, snarare kan sänka immunförsvaret om man får sjukdomen istället för att vaccinera sig.. I alla fall verkar det vara så avseende mässlingen.

 

På utmärkta New York Times kan man för övrigt grotta ner sig i mängder med data om covidvaccin och hur de funkar.. Snart har vi ännu fler vaccin på marknaden, borde innebära lite prispress om inte annat. 64 stycken testas just nu.

 

 

image.png.38c4782e1302461d922005175a86b8e7.png

https://www.nytimes.com/interactive/2020/science/coronavirus-vaccine-tracker.html

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag rättar dig nog då. I alla fall delvis. Alla godkända vaccin hade resultat från fas 3 studier innan de blev godkända. Men visst har man snabbat på processen rejält även hos de myndigheter som ska godkänna vaccinen. Bra så, byråkrater behöver tveklöst ha lite eld i baken för att leverera. 😉 

 

Vaccin håller jag för min del som en av världens bästa uppfinnningar någonsin. Det ligger där i toppen tillsammans med hjulet, penicillinet, datorn, fotbollen och warp-driften.  Nyttorna av vaccin generellt överstiger ju vida eventuella bieffekter, som är lätt räknade. Jag har också svårt at see hur det kan försvaga immunförsvaret, när själva finessen med många vaccin såsom jag förstått det är att de stärker immunförsvaret. Läste nu också snabbt att en del av de  sjukdomar man normalt vaccinerar emot, snarare kan sänka immunförsvaret om man får dem sjukdomen istället för att vaccinera sig.. I alla fall verkar det vara så avseende mässlingen.

 

På utmärkta New York Times kan man för övrigt grotta ner sig i mängder med data om covidvaccin och hur de funkar.. Snart har vi ännu fler vaccin på marknaden, borde innebära lite prispress om inte annat. 64 stycken testas just nu.

 

 

image.png.38c4782e1302461d922005175a86b8e7.png

https://www.nytimes.com/interactive/2020/science/coronavirus-vaccine-tracker.html

Bästa uppfinningar, hur kan du glömma framställamdet av öl 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag har redan svarat dig om den delen att det skulle vara bättre att låta sig blir sjuk än att vaccinera sig. Helt ologiskt och rent farligt vilket du borde inse tycker man

Kan du peka på fakta som visar att det skulle vara bättre att "stärka immunförsvaret" än att vaccinera sig och vad exakt menar du med att "stärka immunförsvaret" ? 

Det är ju inte det det handlar om! Du slirar ju som den bäste politiker. Vad jag opponerade mig emot var att MSB angav det som falsk information. Att du tycker det är din åsikt, om någon annan tycker annorlunda så kan det inte betecknas som falsk information. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
3 minuter sedan, skrev Esspe:

Det är ju inte det det handlar om! Du slirar ju som den bäste politiker. Vad jag opponerade mig emot var att MSB angav det som falsk information. Att du tycker det är din åsikt, om någon annan tycker annorlunda så kan det inte betecknas som falsk information. 

 

MSB klassar lögner och felinformation efter vad olika expertmyndigheter kommer fram till, i detta fallet Läkemedelsverket

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
2 timmar sedan, skrev Esspe:

Vaccin i sig är inte farliga men den alltmer omfattande vaccineringen och skyddandet av folk från barnsben anser jag vara skadligt eftersom det inte låter immunförsvaret utvecklas naturligt. Därmed blir folk också betydligt mera mottagliga för sjukdomar. 

 

Att Corona skulle vara farligt eller ofarligt vet ingen än, det visar sig om ett tag. Att det tagits fram 5-10 ggr snabbare än tidigare vaccin och att alla i princip blev klara inom en kort tidsperiod verkar inte rimligt, tvärtom. När man dessutom ska övertrumfa varandra hur bra det är får mig att bli ännu mera misstänksam. Först kom Pfizer med 92%, ett par dagar senare Sputnik med 95% och naturligtvis kontrade då Pfizer med 97%. Hur dom nu kunde förbättra det så mycket på ett par dagar. Ett vanligt influensavaccin ligger på runt 60% så om nu Corona är så mycket farligare borde det väl ligga lägre? Någon Big Pharma konspiration tror jag inte alls på, det är bara Mammons krafter som fått i gång jättarna. Först till kvarn tjänar mest och då man runda några hörn på vägen.

 

Omfattande tester? Rätta mig om jag har fel men inget av dom har väl inte ens genomgått Fas 3 utan fått nödtillstånd tidigare? Astras hade ju inte testats på personer 65+ och det dementerades inte från dom heller så det stämmer nog. Som sagt, runda några hörn och fixa felen efteråt har dom nog inget emot.

 

 

Huvudet på spiken i sakfrågan.  

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag rättar dig nog då. I alla fall delvis. Alla godkända vaccin hade resultat från fas 3 studier innan de blev godkända. Men visst har man snabbat på processen rejält även hos de myndigheter som ska godkänna vaccinen. Bra så, byråkrater behöver tveklöst ha lite eld i baken för att leverera. 😉 

 

Vaccin håller jag för min del som en av världens bästa uppfinningar någonsin. Det ligger där i toppen tillsammans med hjulet, penicillinet, datorn, fotbollen och warp-driften.  Nyttorna av vaccin generellt överstiger ju vida eventuella bieffekter, som är lätt räknade. Jag har också svårt att se hur det kan försvaga immunförsvaret, när själva finessen med många vaccin såsom jag förstått det är att de stärker immunförsvaret. Läste nu också snabbt att en del av de  sjukdomar man normalt vaccinerar emot, snarare kan sänka immunförsvaret om man får sjukdomen istället för att vaccinera sig.. I alla fall verkar det vara så avseende mässlingen.

 

På utmärkta New York Times kan man för övrigt grotta ner sig i mängder med data om covidvaccin och hur de funkar.. Snart har vi ännu fler vaccin på marknaden, borde innebära lite prispress om inte annat. 64 stycken testas just nu.

 

 

image.png.38c4782e1302461d922005175a86b8e7.png

https://www.nytimes.com/interactive/2020/science/coronavirus-vaccine-tracker.html

Jag är ingen vaccinmotståndare generellt. Polio, smittkoppor m.fl. otrevliga sjukdomar har man ju lyckats få bort. Det jag hänger upp mig på är överbekyddandet idag, folk ska helst inte utsättas för några sjukdomar alls och blir därför mer mottagliga om det dyker upp. Vad gäller mässlingen finns det olika skolor och det har ju gått till kraftig överdrift när daghem funderar på att ha mässlingsvacccination som krav för att bli antagen. Samma höga tonläge som med covid-19. Låt folk välja själv.

 

Nu står det ju inte vilken datum dom blev Fas 3 godkända men om dom har klarat av Fas 3 förstår jag inte varför det skulle vara Emergency use men jag har kanske fattat det fel. Jag var ju lite osäker på det.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
Just now, Esspe said:

 

Nu står det ju inte vilken datum dom blev Fas 3 godkända men om dom har klarat av Fas 3 förstår jag inte varför det skulle vara Emergency use men jag har kanske fattat det fel. Jag var ju lite osäker på det.

 

Hur jänkarna gör för att bevilja sitt "Emergency Use Authorization" står noga beskrivet här. Gissningsvis ingen större skillnad gentemot EU och GB:

 

https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/vaccines/emergency-use-authorization-vaccines-explained

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Twitter bannlyser användare som sprider desinformation om coronavaccin

 

Efter fem överträdelser stängs en användares konto permanent.

 

I samband med att vaccineringen mot covid-19 pågår runtom i världen har mikrobloggen Twitter nu presenterat nya verktyg för att motarbeta desinformation kring vaccin, rapporterar The Next Web.
https://thenextweb.com/plugged/2021/03/02/twitter-covid-19-vaccine-misinformation-strike-ban/

Twitter har tagit fram ett system där användare får chanser på sig om de bryter mot reglerna. Användare som bryter mot reglerna fem gånger kommer att få sina konton att stängda permanent.

I december sa Twitter också att de kommer börja ta bort inlägg på tjänsten som sprider desinformation relaterat till vaccin mot covid-19. Än så länge ska omkring 8400 sådana inlägg tagits bort. Framöver kommer mikrobloggen också flagga tweets som innehåller felaktig information om vaccin och inkludera länkar till expertkällor.

Vän av ordning undrar ju då vad som ska klassas som desinformation och vem som ska bestämma att det är det. Bara att hoppas att dom kan hantera det rätt, finns trots allt en hel del som aldrig borde fått publiceras. Finns en risk att obekväma åsikter kommer att bli censurerat och jag tycker nog att var och en ska få bedöma trovärdigheten själva. Dock inte rena falsarier, naturligtvis. Typ fejkade filmsnuttar och dylikt.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...