Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

1 timme sedan, skrev MaiChai:

De skiter fullständigt i om du visste eller är ovetande om att ditt intyg är falskt.

 

Sen borde man nog själv kunna lista ut att får man ett PCR intyg via mail med tillhörande labbresultat utan att ha träffat en läkare/sköterska som kört upp en tops i snoken så är det något som är fel...

Så de var inte ens på kliniken och träffade läkaren??

Det har jag missat, jag fick för mej att de hade varit på kliniken men att proverna inte hade kollats på något labb.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

33 minutes ago, Wanchai said:

Det bästa är att inte lämna Thailand utan stanna tills det finns ett vaccin som är pålitligt, alternativt, sunda förnuftet återvänder till världen!

 

Jag vill inte ha vaccin, ffa inte dessa snabbutvecklade, som ingen vet vad det leder till! Kan i värsta scenariet bli att vi ickevaccinerade får ta hand om de vaccinerade som är traumatiserade!

Ähhh..häng med mig och @Esspe istället när vi tar våra vaccincocktails. Schemat är som följer i samband med respektive nålstick:

 

1. Ryska Sputnik -  nedsköljes med en  sexa Gorbys straight vodka

2. Kinesiska Sinovac -  med risbrännvin och med sedvanlig kinesisk skålningsritual, dvs "botten upp"

3. Astra Zeneca - avnjutes med en GT, efter  @M33s recept.

4. Pfizer - med en Margarita i rätt sorts glas och med en saltrand. .

5. Moderna - svepes med en Budweiser till tonerna av "working 9 to 5"

 

Därefter fyller vi mobilen med alla sorters mobila vaccinpass, och världen ligger öppen igen. Deal?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ähhh..häng med mig och @Esspe istället när vi tar våra vaccincocktails. Schemat är som följer i samband med respektive nålstick:

 

1. Ryska Sputnik -  nedsköljes med en  sexa Gorbys straight vodka

2. Kinesiska Sinovac -  med risbrännvin och med sedvanlig kinesisk skålningsritual, dvs "botten upp"

3. Astra Zeneca - avnjutes med en GT, efter  @M33s recept.

4. Pfizer - med en Margarita i rätt sorts glas och med en saltrand. .

5. Moderna - svepes med en Budweiser till tonerna av "working 9 to 5"

 

Därefter fyller vi mobilen med alla sorters mobila vaccinpass, och världen ligger öppen igen. Deal?

S.k Papegojdrink ! :-)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

"Experten, gurun", Bill Gates som bara vill allas bästa. Absolut ingenting annat. 

Över 80% av dom som tog modernas vaccin blev sjuka.

Börjar vid 3.40 min 

 

Han sa tidigare bla. att han satsade 1 miljard $ och räknar med att tjäna 20 miljarder $. För din hälsa.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev MaiChai:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vq4mAV/sverige-infor-digitala-vaccinationsintyg--ska-finnas-i-sommar

 

Som tidigare påpekats, det kommer att bli svårt att resa någonstans utan att vara vaccinerad med ett tillhörande vaccinationspass.

 

Sen finns det ju de som tror och hoppas att det går att fixa intyg och vaccinations pass "bredvid" och på så sätt kunna resa utan att vara vaccinerad men då uppstår ju frågan vad konsekvenserna blir för den som fuskat?

Fattar inte vad ett intyg hjälper eller bevisar? Som vaccinerad kan man ju ändå vara smittbärare.

Och med t.ex. AZ vaccin som bara har 50-60% skyddseffekt, inget vaccin har 100% skydd, så

är risken att insjukna inte obefintlig.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev John Khonken:

Som jag tänker nu är det slut med resor till Thailand. Min kropp är viktigare än en resa eller tio. Min hälsa är allt. 

Var och en för ta sitt beslut . Det är möjligt att jag ändrar mig i framtiden. Men inte troligt. Jag är tacksam för att vi inte han köpa något inför ålderdomen. Just för det som händer nu.

Lycka till vad ni än väljer

Hade väl varit kul att äga ett hus i Thailand nu?.. 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev LTD:

Hade väl varit kul att äga ett hus i Thailand nu?.. 🙃

Jättekul och bra placerade pengar. Kåken ökar alltid med 20 % varje år enligt thailogik

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev biker:

Fattar inte vad ett intyg hjälper eller bevisar? Som vaccinerad kan man ju ändå vara smittbärare.

Och med t.ex. AZ vaccin som bara har 50-60% skyddseffekt, inget vaccin har 100% skydd, så

är risken att insjukna inte obefintlig.

mvh

biker

 

Intyget bevisar att du är vaccinerad och eftersom Thailand planerar att vaccinera hela sin befolkning och sen bara vaccinerade så spelar det ingen roll om du bär med dig viruset eftersom "alla" i landet är vaccinerade.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att man måste vara papperslös för att få ta skiten i Sverige ifall man inte är gammal, sjuk eller jobbar inom vården.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, falukorven said:

Verkar som att man måste vara papperslös för att få ta skiten i Sverige ifall man inte är gammal, sjuk eller jobbar inom vården.. 

Oroa dig inte. Dom kommer att pusha på dig dom. På ett eller annat sätt.

Tror inte att dom papperslösa är så intresserade, om dom inte får pengar för att ta dom.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Läs och förstå vad som skrivs här. 

Läs gärna 2 eller 3 gånger. 

Man blir helt tom inombords. 

 

Screenshot_20210204-223812_TextTV.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Nicholas said:

Läs och förstå vad som skrivs här. 

Läs gärna 2 eller 3 gånger. 

Man blir helt tom inombords. 

 

Screenshot_20210204-223812_TextTV.jpg

 

Nu går cheferna in och tar vaccinet för att visa personalen att vaccinet inte är farligt.

Foto: BONY/SIPA/SHUTTERSTOCK / BONY/SIPA/SHUTTERSTOCK SHUTTERSTOCK

 

På flera arbetsplatser inom hemtjänsten vill nio av tio inte vaccinera sig.

Det visar Expressens kartläggning.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Mr atm said:

 

Nu går cheferna in och tar vaccinet för att visa personalen att vaccinet inte är farligt.

Foto: BONY/SIPA/SHUTTERSTOCK / BONY/SIPA/SHUTTERSTOCK SHUTTERSTOCK

 

På flera arbetsplatser inom hemtjänsten vill nio av tio inte vaccinera sig.

Det visar Expressens kartläggning.

I denna fråga så tror jag på AT. 

80% i vården tar vaccinet. 

 

Det är även dom siffror min hustru rapporterar. 

 

Så dina siffror stämmer mycket dåligt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Nicholas said:

I denna fråga så tror jag på AT. 

80% i vården tar vaccinet. 

 

Det är även dom siffror min hustru rapporterar. 

 

Så dina siffror stämmer mycket dåligt. 

 

Hur fick du det till MINA siffror????

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Därefter fyller vi mobilen med alla sorters mobila vaccinpass, och världen ligger öppen igen. Deal?

Om vi överlever ja.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev biker:

Fattar inte vad ett intyg hjälper eller bevisar? Som vaccinerad kan man ju ändå vara smittbärare.

Och med t.ex. AZ vaccin som bara har 50-60% skyddseffekt, inget vaccin har 100% skydd, så

är risken att insjukna inte obefintlig.

mvh

biker

 

Tyvärr så är det många som inte klarar av denna tankegången!

 

Jag såg en som arbetade inom hemtjänsten på en nyhetssändning igår, han stod och beklagade sej över att han inte fick vaccin för som han uttryckte det: "mina brukares skull", att arbeta inom vården och vara så kolossalt pantad att tro att man inte sprider smittan bara för att man är vaccinerad är skrämmande!

Mina päron kickade ut kommunens totalt värdelösa "service folk" och tog in en privat med Rut.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev falukorven:

Verkar som att man måste vara papperslös för att få ta skiten i Sverige ifall man inte är gammal, sjuk eller jobbar inom vården.. 

Nu efter kritik så ändrar sig FHM illegala får inte vaccin inte än i alla fall.

https://omni.se/fhm-andrar-vaccinprioritet-tar-bort-papperslosa/a/vA3vMB

 

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, UglyFarang said:

Tyvärr så är det många som inte klarar av denna tankegången!

 

Jag såg en som arbetade inom hemtjänsten på en nyhetssändning igår, han stod och beklagade sej över att han inte fick vaccin för som han uttryckte det: "mina brukares skull", att arbeta inom vården och vara så kolossalt pantad att tro att man inte sprider smittan bara för att man är vaccinerad är skrämmande!

Mina päron kickade ut kommunens totalt värdelösa "service folk" och tog in en privat med Rut.

Du får gärna utveckla resonemanget om att vaccinerade smittar. 

 

När sker detta? 

Att man ska smitta när vaccinet är verksamt är ju bara en spekulation bland vissa forskare. 

 

Inte hört att dom tror på den själva annat än som ett teoretiskt exempel. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
20 minuter sedan, skrev Nicholas:

Du får gärna utveckla resonemanget om att vaccinerade smittar. 

 

När sker detta? 

Att man ska smitta när vaccinet är verksamt är ju bara en spekulation bland vissa forskare. 

 

Inte hört att dom tror på den själva annat än som ett teoretiskt exempel. 

 

Om du har tagit vaccin mot TBE så betyder det inte att fästingarna inte sätter sig runt anklarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Locka illegala med vaccin och 50000 (dom dagar dom hindras från att komma tillbaka) . Ge dom vaccin och internera dom tills dom kan skickas ut från landet.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Du får gärna utveckla resonemanget om att vaccinerade smittar. 

 

När sker detta? 

Att man ska smitta när vaccinet är verksamt är ju bara en spekulation bland vissa forskare. 

 

Inte hört att dom tror på den själva annat än som ett teoretiskt exempel. 

 

Vaccinet ska till en viss % minska risken för att du blir sjuk, inte hålla viruset borta från dej så du kan fortfarande ha virus på kroppen och i utandningsluften.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

I Andlusien var dödligheten 194 personer på varje miljon. Då började delstaten använda D-vitamin . Då sjönk dödligheten till hälften. Bra va

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...