Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Av Phizers och Modernas vaccin avlider en del äldre och nu detta. 

Vilket vaccin finns eg för gamlingar? 

 

Screenshot_20210202_225853_se.svt.svti.android.nyhetsapp.jpg

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

Av Phizers och Modernas vaccin avlider en del äldre och nu detta. 

Vilket vaccin finns eg för gamlingar? 

 

Screenshot_20210202_225853_se.svt.svti.android.nyhetsapp.jpg

Att vissa som fått vaccin avlidit har jag läst, men missat att de dog av vaccinet. Kan du inte länka? Vore intressant att läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JohanR:

Att vissa som fått vaccin avlidit har jag läst, men missat att de dog av vaccinet. Kan du inte länka? Vore intressant att läsa.

De hade nog glömt att dricka sitt silvervatten.....

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vq4mAV/sverige-infor-digitala-vaccinationsintyg--ska-finnas-i-sommar

 

Som tidigare påpekats, det kommer att bli svårt att resa någonstans utan att vara vaccinerad med ett tillhörande vaccinationspass.

 

Sen finns det ju de som tror och hoppas att det går att fixa intyg och vaccinations pass "bredvid" och på så sätt kunna resa utan att vara vaccinerad men då uppstår ju frågan vad konsekvenserna blir för den som fuskat?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vq4mAV/sverige-infor-digitala-vaccinationsintyg--ska-finnas-i-sommar

 

Sen finns det ju de som tror och hoppas att det går att fixa intyg och vaccinations pass "bredvid" och på så sätt kunna resa utan att vara vaccinerad men då uppstår ju frågan vad konsekvenserna blir för den som fuskat?

Den avlider naturligtvis i, och av, Corona, de vaccinerade blir inte sjuka.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Den avlider naturligtvis i, och av, Corona, de vaccinerade blir inte sjuka.

Tänkte närmast om man avslöjas med ett falskt intyg vid till exempel en passage in till Thailand, är det ajabaja och vaccinera dig på flygplatsen eller immirationshäkte och utvisning för all framtid som blir konsekvensen för de som fuskar?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev MaiChai:

Tänkte närmast om man avslöjas med ett falskt intyg vid till exempel en passage in till Thailand, är det ajabaja och vaccinera dig på flygplatsen eller immirationshäkte och utvisning för all framtid som blir konsekvensen för de som fuskar?

Var en norrman förra veckan som hade falskt intyg som dom tog på Suvvan.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev MaiChai:

Tänkte närmast om man avslöjas med ett falskt intyg vid till exempel en passage in till Thailand, är det ajabaja och vaccinera dig på flygplatsen eller immirationshäkte och utvisning för all framtid som blir konsekvensen för de som fuskar?

Jaha........ Ja det verkar ju värre än att dö. Tänkte inte på det.......

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Var en norrman förra veckan som hade falskt intyg som dom tog på Suvvan.

Hört något om konsekvenserna för honom?

 

Tänkte även på de som köpt covid testintyg av den här läkaren i Göteborg som avslöjades förra veckan, hur bra hade det känts att stå i kön på flygplatsen med ett sådant just nu...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Jaha........ Ja det verkar ju värre än att dö. Tänkte inte på det.......

Tänkte mer på att det finns en hel del härinne som inte vill vaccinera sig av olika skäl men ändå tror de kan åka till Thailand som vanligt med hjälp av ett falskt intyg och ett vaccinpass köpt på KSR.

 

Tror att de nog får tänka om här, det här löser sig inte med en 500 batting instoppat i passet. Tror inte det här problemet att komma in i Thailand löser sig med mutor eller förfalskade intyg

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev MaiChai:

Tänkte mer på att det finns en hel del härinne som inte vill vaccinera sig av olika skäl men ändå tror de kan åka till Thailand som vanligt med hjälp av ett falskt intyg och ett vaccinpass köpt på KSR.

 

Tror att de nog får tänka om här, det här löser sig inte med en 500 batting instoppat i passet. Tror inte det här problemet att komma in i Thailand löser sig med mutor eller förfalskade intyg

Problemet är karantänen. 

 

Den är iof inget problem att komma in i med ett förfalskat covid och fit to fly intyg för den som tycker det är intressant.

 

Norrmannen som nämns ovan måste skrivit ett eget intyg på dasspapper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag tänker nu är det slut med resor till Thailand. Min kropp är viktigare än en resa eller tio. Min hälsa är allt. 

Var och en för ta sitt beslut . Det är möjligt att jag ändrar mig i framtiden. Men inte troligt. Jag är tacksam för att vi inte han köpa något inför ålderdomen. Just för det som händer nu.

Lycka till vad ni än väljer

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, LTD said:

Av Phizers och Modernas vaccin avlider en del äldre och nu detta. 

Vilket vaccin finns eg för gamlingar? 

 

Screenshot_20210202_225853_se.svt.svti.android.nyhetsapp.jpg

Det är FUD att säga att folk avlidit Moderna och Pfizer.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev apknug:

Problemet är karantänen. 

 

Den är iof inget problem att komma in i med ett förfalskat covid och fit to fly intyg för den som tycker det är intressant.

 

Norrmannen som nämns ovan måste skrivit ett eget intyg på dasspapper.

Mmmm, så låter det från de flesta "det är ju Thailand så det är bara att printa ut ett intyg online och lägga 500 battingar i kuvertet så löser det sig" men jag är intresserad av vad de långsiktiga konsekvenserna blir i så fall om man blir påkommen.

 

Inreseförbud för all framtid?

 

Man lär ju hamna på flygbolagens svarta lista också då man använt falska intyg för att få kliva ombord. Precis som vid passkontrollerna så kommer de som granskar intyg och vaccinpass att bli mycket skickliga på att upptäcka förfalskningar. Intygen lagras ju, visar det sig att jag har ett intyg som är signerat av den här pengadoktorn i Göteborg  så kan de mycket väl bli så att tam ruat kommer och hämtar mig till utvisning när det upptäckts att mitt intyg var förfalskat.

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev MaiChai:

Hört något om konsekvenserna för honom?

 

Tänkte även på de som köpt covid testintyg av den här läkaren i Göteborg som avslöjades förra veckan, hur bra hade det känts att stå i kön på flygplatsen med ett sådant just nu...

Just nu är nog ingen risk då giltigheten bara var 72 timmar.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

De hade nog glömt att dricka sitt silvervatten.....

De kanske ville ha lite snabbare effekt och körde kolloidaltkvicksilver istället för kolloidaltsilver..

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Just nu är nog ingen risk då giltigheten bara var 72 timmar.

Ja nu borde man ju vara inne men intyget tas ju om hand på flygplatsen och bokförs så att säga på dig, så det kan ju bli att du utvisas ändå för att du brukat ett falskt intyg.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev MaiChai:

Ja nu borde man ju vara inne men intyget tas ju om hand på flygplatsen och bokförs så att säga på dig, så det kan ju bli att du utvisas ändå för att du brukat ett falskt intyg.

Så kan det säkert bli, Thailändska myndigheter bryr sej nog inte om att den med det falska intyget hade blivit rejält blåst och inte visste om att det var falskt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Amigo:

Absolut tar jag den, nu blev jag upphöjt till fas 2 så sitter hemma o väntar på samtalet.

Vilket skit, otydlig, struligt som vanligt. Nu säger FHM att de som transplanterats sista 12 mån ska tillhöra fas 2. Vi andra i fas 4 istället för tidigare fas 3. Undrar hur de tänker??? Man är väl transplanterat resten av livet, och äter immun dämpande mediciner resten av livet också. Är så ledsen, arg o besviken.  Enda hoppet är att de kommer till insikt att ändra ordning igen, till förmån till oss. Nu ska ingen var avundsjuk om vi får det i fas 2, en rätt liten grupp, som inte åsidosätter andra i ordningen

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Så kan det säkert bli, Thailändska myndigheter bryr sej nog inte om att den med det falska intyget hade blivit rejält blåst och inte visste om att det var falskt.

De skiter fullständigt i om du visste eller är ovetande om att ditt intyg är falskt.

 

Sen borde man nog själv kunna lista ut att får man ett PCR intyg via mail med tillhörande labbresultat utan att ha träffat en läkare/sköterska som kört upp en tops i snoken så är det något som är fel...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MaiChai:

Ja nu borde man ju vara inne men intyget tas ju om hand på flygplatsen och bokförs så att säga på dig, så det kan ju bli att du utvisas ändå för att du brukat ett falskt intyg.

Så  borde det vara. Men när vi åkte nu tre pax olika datum så tog flygbolag eller thai myndigheter inga kopior eller original på några intyg. TM8 var de enda som man lämna ifrån sig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev MaiChai:

Tänkte mer på att det finns en hel del härinne som inte vill vaccinera sig av olika skäl men ändå tror de kan åka till Thailand som vanligt med hjälp av ett falskt intyg och ett vaccinpass köpt på KSR.

 

Tror att de nog får tänka om här, det här löser sig inte med en 500 batting instoppat i passet. Tror inte det här problemet att komma in i Thailand löser sig med mutor eller förfalskade intyg

Det bästa är att inte lämna Thailand utan stanna tills det finns ett vaccin som är pålitligt, alternativt, sunda förnuftet återvänder till världen!

 

Jag vill inte ha vaccin, ffa inte dessa snabbutvecklade, som ingen vet vad det leder till! Kan i värsta scenariet bli att vi ickevaccinerade får ta hand om de vaccinerade som är traumatiserade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta nu grabbar det är bättre sitta i karantän än ta ett vaccin som är gammalt ( met har muttaterat) Jag kommer gå till munken dit alla vallfärdade för några år sen kön ringlade sig 100 meter när det var min tur så kastade han en hink vatten över mig och så la man 100 baht i en galvad hink. Jag har aldrig känt mig så frisk och glad jag skrattade en timme åt alla blöta thailändare som med förväntansfulla ansikten vände hem till lycka och välfärd . Jag tror det är bättre än ta vaccin

Nä nu ska jag gå och göra viktigare saker som  egenkontroll, kvalitetssäkra, miljödeklaration, skyddsrond , ta kurs i brand,ställning, tätskikt, efter det kanske jag har tid att jobba som snickare lite också 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...