Jump to content
IGNORERAD

Coronavaccin skulle du ta det?


Esspe

Cornoavaccin - skulle du ta det?  

157 röster

  1. 1. Om det blir möjligt att ta i år.

    • Ja oavsett var det kom från
      23
    • Nej aldrig i livet
      22
    • Ja men inte om det kom från Kina
      20
    • Ja om Trump garanterar att det är säkert
      11
    • Ja om Putins dotter tagit det först
      5
    • Ja om det krävs för att komma in i Thailand
      43
    • Bara om Tegnell säger att det är ok
      17
    • Ja om två år och man inte sett några biverkningar
      40


Recommended Posts

5 minutes ago, UglyFarang said:

Har man lyckats att skoja till sej några miljoner så kan det nog vara intressant att lämna Sverige.

Många är ju här enbart på pappret. 

 

Finns lägenheter som fungerar som målvakter, massvis med folk på adressen. 

 

Ingen av dom är där. 

Dom är i sitt hemland. 

Bara för bidragens skull så har dom en adress i Sverige. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    170

  • Tallviking

    168

  • Esspe

    164

  • Nicholas

    126

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

26 minuter sedan, skrev Nicholas:

Många är ju här enbart på pappret. 

 

Finns lägenheter som fungerar som målvakter, massvis med folk på adressen. 

 

Ingen av dom är där. 

Dom är i sitt hemland. 

Bara för bidragens skull så har dom en adress i Sverige. 

 

 

Vi hade väl ministrar från något menaland skrivna här så att de kunde få lite skatteåterbäring.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, UglyFarang said:

Vi hade väl ministrar från något mena land skrivna här så att de kunde få lite skatteåterbäring.

Ja akademiker :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-30 at 15:14, skrev Atom:

Personligen skulle jag dock bara vaccinera mig om det hjälper mig att få resa. Om resandet, trots vaccination, fortfarande kräver karantän låter jag gärna någon annan gå före.

Jaha du är en sån där självisk, osolidarisk typ..... Eller nej fan det gäller ju bara de som röstar på SD såklart.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pandemin är på väg bort. Kolla dom demokratiska staterna i USA som var stängda. Dom håller på att öppna nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev John Khonken:

Pandemin är på väg bort. Kolla dom demokratiska staterna i USA som var stängda. Dom håller på att öppna nu. 

Heja demokrakratin!

Hur går det i de odemokratiska staterna? Hoppas det går åt helvete. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frankrikes Statsminister Emmanuel  Macron Dömer ut Astra- Z vaccine totalt. Fick han för lite mutor eller 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-28 at 08:39, skrev Fritz:

Ökar inte i Sverige kanske men i en del andra länder i Europa ökar det, här är några exempel på det.

https://www.dagensps.se/foretagsnyheter/pandemins-baksida-allt-fler-tar-sjalvmord/

Att självmordsfrekvensen ökar ännu mer i fattigare länder världen över tar jag för givet.

Underbar rubrik! "Pandemins baksida..."

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att vaccinera någon överhuvudtaget när alla statligt avlönade mellanchefer tränger sig före hela tiden. 

 

"vi är också jätteviktiga" 

 

Frihet, jämlikhet och solidaritet. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nicholas:

Svårt att vaccinera någon överhuvudtaget när alla statligt avlönade mellanchefer tränger sig före hela tiden. 

 

"vi är också jätteviktiga" 

 

Frihet, jämlikhet och solidaritet. 

 

Nu ljuger du..igen

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Tror du att Uppsala landsting och staten är samma sak ?  Vilka styr Uppsala landsting förresten?

Det är nästan samma sak, dom har sin försörjning av skattepengar.

 

    FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fritz:

Tror du att Uppsala landsting och staten är samma sak ?  Vilka styr Uppsala landsting förresten?

Det var bara ETT av flera exempel.

Korrumperade politiker och tjänstemän som styr där.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Swift 4X4:

Det var bara ETT av flera exempel.

Korrumperade politiker och tjänstemän som styr där.

 

Men läs på innan du yttrar dig. Nicholas påstod ju att det var alla statligt avlönade mellanchefer som trängde sig före i kön och det var det yttrandet som jag påstod var lögn. Kom igen när du har nåt som styrker det, jag skulle bli väldigt överraskad om det finns en enda statlig anställd som lyckats tränga sig före i kön. Sjukvården ligger ju faktiskt under regionerna (landstingen) och till viss del kommunerna.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Fritz said:

Nu ljuger du..igen

Och alla deras släktingar och vänner. 

Sorry, glömde bort dom. 

 

Hur finansieras en region? 

Kommunal eller statlig skatt 

 

Kungen och drottningen jobbar inte heller kommunalt va? 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Nicholas:

Och alla deras släktingar och vänner. 

Sorry, glömde bort dom. 

 

Hur finansieras en region? 

Kommunal eller statlig skatt 

 

Kungen och drottningen jobbar inte heller kommunalt va? 

Men för grönsvedda bövelen, jag anklagade ju dig för att ljuga. Om du citerar den anklagelsen så finns det ju bara två alternativ till den citeringen.

1: Att du bevisar att min anklagelse var felaktig.

2: Att du ber om ursäkt för att du ljög.

Kan du inte bara sluta citera mina inlägg med en massa svammel ??

 

PS. En region finansieras via regionsskatt, tidigare kallad landstingsskatt. DS

 

 

 

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så konstigt att det ser ut som det gör i Sverige. 

Indoktrinering 125% är normalt. Hahaa...

 

PS. Nu blir man väl anklagad för att ljuga eftersom den rätta siffran kanske är 127%. :D

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, Fritz said:

Men läs på innan du yttrar dig. Nicholas påstod ju att det var alla statligt avlönade mellanchefer som trängde sig före i kön och det var det yttrandet som jag påstod var lögn. Kom igen när du har nåt som styrker det, jag skulle bli väldigt överraskad om det finns en enda statlig anställd som lyckats tränga sig före i kön. Sjukvården ligger ju faktiskt under regionerna (landstingen) och till viss del kommunerna.

Prova att läsa den av Dig markerade meningen med betoning lagd på olika ord så kanske du inser det omöjliga i en skriven dialog då det blir fundamentalt olika innebörder.

Ex, Alla statligt avlönade

Alla statligt avlönade

osv

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nicholas:

Och alla deras släktingar och vänner. 

Sorry, glömde bort dom. 

 

Hur finansieras en region? 

Kommunal eller statlig skatt 

 

Kungen och drottningen jobbar inte heller kommunalt va? 

Kan inte låta bli att tycka det är lite kul att du nämner Kungen och Drottningen som exempel på statligt anställda mellanchefer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smittan sprids snabbt i Israel – bland ovaccinerade

Israel har satsat stort på att snabbt vaccinera sin befolkning och ligger långt före andra länder. Men trots detta har inte smittan gått ner lika fort som man trodde, skriver Reuters.

Bedömningar om att smittspridningen skulle börja gå ner under mitten av januari har kommit på skam. I stället har antalet allvarliga sjukdomsfall ökat bland dem som ännu inte fått vaccin. Orsaken tros vara mer smittsamma virusvarianter och slarv med restriktionerna.

Samtidigt har bilder på en ultraortodox begravning med flera tusen deltagare mitt under landets nedstängning orsakat stor ilska. Försvarsministern Benny Gantz, som samtidigt är premiärminister Benjamin Netanyahus främsta utmanare om makten, hotar nu att inte rösta för en förlängning av nedstängningen.

”Antingen är alla nedstängda eller så är allt öppet för alla – fifflandets tid är förbi”, skriver han på Twitter.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-26 at 22:28, skrev Tallviking:

bild.thumb.png.bb1a0d4a00374686ff77af0c7c680821.png

Helt puckat men så typiskt svensk sjukvårdspersonal som inte sökt kunskap utanför sin utbildning, en utbildning där upplägget styrs av big Pharma. Man ska inte ifrågasätta och all behandling som ligger utanför skolboken är humbug. 

 

Ta bara en sån enkel sak som att man serverar saft å kaka till cancer patienter, helt IQ befriat men inom Svensk sjukvård finns bara operation, strålning och cellgift mot cancer, allt annat är humbug trots att det är vetenskapligt bevisat att socker göder cancer, man får inte cancer av socker men när man väl har det så göds cancern av socker. 

 

Nä du lilla Jenny jag ger inte mycket för din åsikt du ger uttryck för i brevet. Tänker fn inte ta nåt vaccin som tagits fram i en hast och inte är ordentligt testat, men om jag blir sjuk så tro fn att jag ska ha vård som jag redan betalt dyrt för. 

Helt jvla självklart. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Guide: Viktiga saker du kan behöva veta om vaccineringen

 

Intresset för coronavaccinet är enormt och frågorna är många – här samlar vi den en del av den viktigaste informationen som du behöver ha koll på kring covid-19-vaccineringen i Uppsala län.

 

När ska jag vaccineras?

• Du får veta när du ska vaccineras genom en kallelse via brev till hemmet.

• De som har blivit svårast sjuka av covid-19 är de äldsta, därför är de av FHM prioriterade till fas ett. Ålder är de högsta riskfaktorn. Först prioriteras de som bor eller jobbar på boende för äldre eller har hemtjänst i sitt hushåll (preliminär tidsplan december – februari i Region Uppsala).

• Är du över 70 år men inte bor på äldreboende eller har hemtjänst kommer du att kallas i den andra fasen. Där ingår även sjukvårdspersonal och personer som har assistans enligt LSS (preliminär tidsplan mars – april i Region Uppsala).

• Efter det ska övriga personer som löper en större risk att bli allvarligt sjuka erbjudas vaccin (preliminärt i slutet på mars – april). Och därefter är det dags för resten av befolkningen som är 18 år eller äldre (preliminärt  april – juni).

• När du kan vaccinera dig beror bland annat på hur många doser vaccin region Uppsala får och när doserna kommer.

• Erbjudande om vaccination hade skickats ut till cirka 3 500 hushåll i Region Uppsala (28 januari).

I vissa fall rekommenderas inte vaccinering:

• Enligt Läkemedelsverket utgör amning inget hinder för vaccination. Det är okänt om vaccinerna går ut i bröstmjölk. Det finns ingen anledning att tro att vaccinet skulle ge några biverkningar hos barnet som ammas. Men du som är gravid rekommenderas inte att vaccinera dig i nuläget.

•  Barn och ungdomar som är 17 år eller yngre rekommenderas inte att vaccinera sig.

Annat som är bra att ha koll på:

• Man får inte välja vilken typ av vaccin man får. Du får det vaccin som finns tillgängligt just då.

• Region Uppsala samarbetar med sjukresor för att underlätta att man ska kunna ta sig till en vaccinationslokal.

• Det är gratis att vaccinera sig mot det nya corona-viruset.  Det krävs två doser för bra skydd.

• Det finns ingen kö för doser som blivit över under dagen. Ej använda doser ges i första hand till personer i den fas som vaccineringen är i just nu.

• Anhöriga som bor i samma hushåll som en person i riskgrupp kommer inte bli upprioriterade. Det är bara hushållsnära personer med hemtjänst som hamnar i samma priogrupp; alltså fas ett.

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, Tallviking said:

Anhöriga som bor i samma hushåll som en person i riskgrupp kommer inte bli upprioriterade.

I Västra Götaland får tydligen anhöriga i samma hushåll som en i riskgrupp vaccinering vid samma tidpunkt, så då skiljer det sig åt mellan regioner.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...